Ik neem aan dat dit verschijnsel zich zowel met als zonder luchtfiter voordoet. Ja
Zoals je het euvel beschrijft heb ik zelf toch een beetje het vermoeden dat het in de brandstoftoevoer naar de cilinders moet zitten.
Is al is geprobeerd om het acceleratiepompje op de carburateur goed af te stellen? Ja, heeft ook een nieuw membraan. Afstelling op gevoel van de monteur.
Als deze niet goed werkt krijg een soort gelijk verschijnsel.
De motor loopt netjes stationair, maar zodra je gas geeft sterft de motor uit omdat ie te weinig (of teveel) brandstof krijgt. Ook kan dan een "backfire" (steekvlam) ontstaan in de carb en het luchtfilter. backfire heeft hij ook, acceleratiepomp bijstellen heeft hierop weinig invloed
m.b.t. Martin:
Even meedenken bij het opzetten van andere ontsteking met contactpunten is geen verandering
(sorry, niet duidelijk vermeld misschien. Met puntjes lijkt het iets beter, maar ik heb ook een kapot veertje van de centrifugaalvervroeger vervangen) word zelfs slechter, lijkt mij een vrij normale reactie want de hotspark geeft een veel optimalere ontsteking.
Ik neem aan dat de ontsteking op tijd staat dus nemen we even aan dat het niet aan de ontsteking ligt.
Zou met de stroboscoop afgesteld zijnBij het uitwisselen van de carburateurs geeft ook geen beter resultaat, één van de carbs is getest op andere auto en liep daar wel goed op, dus nemen we even aan dat het niet aan de carb ligt.
dat is ook mijn gedachte, of deze carb. bijt de 1.1SR; hij is getest op een 1.2N en een 1.2SDe motor heeft een revisie gehad dus nemen we even aan dat het daar ook niet in zit.
Het is dus even zoeken naar wat er allemaal over blijft wat die storing kan geven
Wat er over blijft is elektro en branstof toevoer
Er zou een storing in de accu kunnen zitten, bijvoorbeeld één van de accuplaten aan elkaar vast gesmolten, dit geeft een storing richting de bobine toe, dit resulteerd weer op een slechte ontsteking richting de verdeler en verbrandingskamers.
Slechte verbranding is zwarte bougie's.
Kijk of de massa aansluiting op de bobine goed is, bij stationair lopen is de massa dan nog net genoeg, maar bij hoger toeren trekt massa niet genoeg door naar bobine, dit geeft weer die slechte verbranding.
Boven de 2000 toeren pakt hij weer veel beter; het zit vooral in het overgangsgebiedZit er ergens een benzine filter op die mischien bijna dicht zou kunnen zitten ?
Bij openen van de carb. zit de vlotterkamer altijd normaal (helemaal) vol, en als er ergens een kink in de benzinetoevoer zit, zou hij dat m.n. bij hogere toeren merken, maad boven de 2000 toeren gaat het juist beterDe benzine pomp heeft een membraam, als deze lek is of niet meer goed werkt krijg je bij lage toeren nog wel genoeg benzine, bij hogere toeren kan de benzinepomp het niet meer aan.
idem, zie boven+ het is een nieuwe pomp.Bij mijn vorrige wagen (geen opel) was het probleem dat het membraam lek was, de olie uit het carter werd nu vermengd met benzine, dit gaf zwarte bougie's en motor ging heel erg inhouden.
Alles is zo super simpel; een eenvoudige motor, een enkele carburateur en een standaard ontsteking. Dat zou eigenlijk altijd moeten willen lopen

Ik realiseer me, dat de problemen met het afstellen ook voor de revisie al speelden, en dat ook met de 1.1N carb. die er op zat, de motor slecht oppakte. Ik zocht dit in de carburateurkeuze, maar met de 1.1S carb. werd het alleen maar slechter.
Ik denk dat ik naar een goed diagnosecentrum moet gaan, waar ze met goede meetapparatuur misschien het probleem kunnen lokaliseren