Beste liefhebbers,
ik ben nieuw op dit forum. Op een later tijdstip zal ik me dan ook nog uitgebreid voorstellen. Het geval is namelijk, dat dit topic gaat over een Kadett die nog aangeschaft moet worden. Mocht de koop doorgaan, dan stel ik me uiteraard nog voor hier.
Momenteel ben ik in gesprek over een mooie, strakke, beige Opel Kadett B 1100 uit 1969. Deze ziet er vrijwel tiptop uit, en is uitgerust met een trekhaak. Ik heb hier op het forum al wat zitten speuren naar topics over trekhaken. In principe zijn die er genoeg, maar ik heb nergens iets kunnen vinden over trekgewichten. De bewuste trekhaak is er volgens mij eentje van Brink.
Zoals de meesten van jullie ongetwijfeld zullen weten staan er op de site van het RDW geen trekgewichten vermeld. Dit werd pas geregistreerd bij auto's vanaf 1998. Bij de toegestane massa's staat dan ook "0 kg".
Nu bestaat er zoiets als een aanvullingsblad. De verkoper is hier echter niet van in het bezit, en beweert dat deze ook niet nodig is wanneer je slechts ongeremde aanhangers tot 750 kilo trekt.
Hierover kan ik op diverse fora, en ook op overheidssites, helaas geen uitsluiting vinden. Vandaar dat ik het hier eens vraag. Wellicht is er hier iemand die weet hoe het zit. Er zijn immers genoeg Kadett'jes met een trekhaak, waarbij de gewichten ook niet staan vermeld op de site van het RDW.
Hebben diegene/jullie dan zo'n aanvullingsblad aangevraagd, zo ja waar doe ik dat? Of mag je tot 750 kilo ongeremd gewoon trekken?
Alvast hartelijk bedankt.
Met vriendelijke groet,
Marco
PS: voor de impressie heb ik eventjes twee foto's toegevoegd (hij mag nog wel goed gewassen worden

). Helaas ben ik vergeten een foto van de bewuste trekhaak te maken.