Holland Kadett B Club Forum
16 April 2024, 04:34:41 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
   Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 [2] 3   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: 2 en 4e versnelling tegen pook rubber  (gelezen 15302 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Gert
Hero Member
*****
Berichten: 2546



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #15 Gepost op: 18 Mei 2018, 23:05:38 »

Zo'n manchet heb ik ook dacht ik, zoals nr. 66 in deze exploded view.
Een hals, dan een rand met een sponning die in de tunnelafdekking valt en dan de ringen.
Ik maak z.s.m. een foto hiervan.

Gelogd

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
mdevette
Sr. Member
****
Berichten: 351


64-88-PX 1100n limosine special 1971


Bekijk profiel
« Antwoord #16 Gepost op: 19 Mei 2018, 10:36:26 »

Bedankt voor de exploded view en foto. De pook rammelt niet.
Gelogd
Gert
Hero Member
*****
Berichten: 2546



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #17 Gepost op: 19 Mei 2018, 11:53:45 »

Dat is niet slechter dan die van mij  Grijns. Heb jij een nieuwe hoes? Kun jij nog een foto maken van de pook zonder de afdekplaat?

Groet, Willem.

Ik ga verder in een nieuw item onder "interieur", want we vervuilen dit item nogal met plaatjes die niet ingaan op de originele vraag.
Gelogd

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
19Willem71
Hero Member
*****
Berichten: 918


De Groene Dame


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #18 Gepost op: 19 Mei 2018, 12:53:27 »

http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,13055.msg36193/topicseen.html#msg36193  Grijns Grijns.

Even de link naar het nieuwe topic erbij gezet. Gert dat zijn duidelijke foto's.

Groet, Willem.
Gelogd

De groene dame is de 43-95-XX

Een dag zonder in de Kadett b gereden te hebben, is een verloren dag!
mdevette
Sr. Member
****
Berichten: 351


64-88-PX 1100n limosine special 1971


Bekijk profiel
« Antwoord #19 Gepost op: 22 Mei 2018, 09:11:19 »

Ik heb de pook hoes nu hoger staan, de onderste versnellingen zijn wel makkelijker in te leggen. Ik moet de versnellings bak hoogte t.o.v. de jouwe nog checken...
Gelogd
Olaf
Global Moderator
Hero Member
*****
Berichten: 1209


Bekijk profiel
« Antwoord #20 Gepost op: 23 Mei 2018, 10:47:37 »

Als je problemen hebt dat in de 2e en 4e versnelling hij er soms uit vliegt omdat ie de carrosserie raakt dan komt dat meestal doordat de versnellingsbak steun vergaan is en de bak daardoor doorzakt in het rubber.



Groeten Olaf
Gelogd

Kadett 2-deurs 1200S 1970 Luxus LS Automatic
Kadett 4-deurs 1200N 1973 Sedan
Kadett 4-deurs 1700S 1969 Luxus Sedan (in restauratie)
Kadett 5-deurs 1700D 1968 Luxus Car-A-Van (project 1)
Kadett 5-deurs 2000S 1970 Car-A-Van 4x4 (project 2)
mdevette
Sr. Member
****
Berichten: 351


64-88-PX 1100n limosine special 1971


Bekijk profiel
« Antwoord #21 Gepost op: 25 Mei 2018, 20:19:32 »

Ja dat klinkt logisch. Met de manchet een stuk hoger en het boven stuk naar binnen gaat het al een stuk beter !
Gelogd
mdevette
Sr. Member
****
Berichten: 351


64-88-PX 1100n limosine special 1971


Bekijk profiel
« Antwoord #22 Gepost op: 11 Juni 2018, 20:51:01 »

Vandaag eindelijk even tijd om de hoogte van de bak te controleren. En inderdaad als ik de hoogte vergelijk met de foto's die hier staan ligt mijn bak een stuk lager. Zeker 2 cm. Dus toch een nieuwe versnellingsbak steun. Al begrijp ik niet waarom er een 2e topic nodig was.....?
Gelogd
19Willem71
Hero Member
*****
Berichten: 918


De Groene Dame


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #23 Gepost op: 11 Juni 2018, 21:37:34 »

 Deze gaat over de steun, het andere over de pookhoes  Knipoog.

Groet, Willem.
Gelogd

De groene dame is de 43-95-XX

Een dag zonder in de Kadett b gereden te hebben, is een verloren dag!
ockdet
Hero Member
*****
Berichten: 800


mijn kadett


Bekijk profiel
« Antwoord #24 Gepost op: 12 Augustus 2018, 19:36:38 »

weet iemand  de hoogte van de bak  of van binnen gemeten

of van af de steun  tot de m 12 bout
Gelogd
mdevette
Sr. Member
****
Berichten: 351


64-88-PX 1100n limosine special 1971


Bekijk profiel
« Antwoord #25 Gepost op: 16 Augustus 2018, 06:10:19 »

Zal binnenkort fotos maken en de maat er bij zetten. De versnellingsbak steun is eindelijk binnen
Gelogd
ockdet
Hero Member
*****
Berichten: 800


mijn kadett


Bekijk profiel
« Antwoord #26 Gepost op: 16 Augustus 2018, 20:19:30 »

ok top  meet anders ook even de hoogte  van de steun   vanaf de plaat als je wil 

heb ook mijn steun stuk door  gesmeer van olie   . en nu paar keer los gehad met in en uit bouwen is mijn steun ook stuk 

wou het maken  met een trilingsdemper
Gelogd
mdevette
Sr. Member
****
Berichten: 351


64-88-PX 1100n limosine special 1971


Bekijk profiel
« Antwoord #27 Gepost op: 19 Augustus 2018, 15:55:50 »

Ik kan melden dat na het vervangen van de 3e motorsteun/versnellingsbaksteun de bak hoger licht en met een nieuw schakelmof/rubber ik geen problemen meer ervaar. hij schakelt als een nieuwe, zeker met de extra plastic lager.
Gelogd
mdevette
Sr. Member
****
Berichten: 351


64-88-PX 1100n limosine special 1971


Bekijk profiel
« Antwoord #28 Gepost op: 19 Augustus 2018, 15:56:32 »

@ ocktet, ik meet 5 cm
Gelogd
ockdet
Hero Member
*****
Berichten: 800


mijn kadett


Bekijk profiel
« Antwoord #29 Gepost op: 20 Augustus 2018, 20:09:30 »

vanaf waar  is dat de hoogte van de steun 
Gelogd
Pagina's: 1 [2] 3   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines