Holland Kadett B Club Forum
16 Augustus 2018, 13:12:07 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Kampeerweekend: 7-8-9 September in Dronten
Klik hier voor meer info: http://www.kadett-b.nl/agenda/2018_agenda2.php
 
   Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: remblokken remcilinder  (gelezen 470 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
ockdet
Hero Member
*****
Berichten: 514


mijn kadett


Bekijk profiel
« Gepost op: 05 Augustus 2018, 15:13:42 »

weet iemand waarom mijn remblokken  scheef weg slijten

heeft het te maken  met de stand van de remcilinders 
op de remcilinder zit voor de halft een opstaande rand  hoe moeten de staan  ??
Gelogd
Jeroenvans
Hero Member
*****
Berichten: 1266



Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: 05 Augustus 2018, 21:54:14 »

het verlaagde deel moet staan aan de kant zitten die als eerste raakt. richting de achterkant van de auto dus. de remblokken hebben namelijk de neiging om te kantelen door de zijwaartse belasting. door op het voorste deel geen druk te zetten word dit voorkomen...

EDIT: plaatje bij het praatje:
Gelogd

Kadett B L "super" 1968 LPG
ockdet
Hero Member
*****
Berichten: 514


mijn kadett


Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: 06 Augustus 2018, 03:59:12 »

dank u jeroen
Gelogd
Gert
Hero Member
*****
Berichten: 2251



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #3 Gepost op: 06 Augustus 2018, 08:29:50 »

De zuiger moet onder een hoek van 20 graden, op de nokken gemeten , gemonteerd worden, hiervoor wordt meestal een hulpplaatje gemaakt /gebruikt.
Tussen de zuiger en het remblokjes hoort ALTIJD een metalen plaatje met daarop twee nokken, die verhinderen dat de zuiger zich kan verdraaien .
Ik ben op vakantie, dus afbeeldingen  plaatsen gaat niet.
In elk goed Werkplaatshandboek staat dit beschreven.
Gelogd

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1604



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #4 Gepost op: 06 Augustus 2018, 19:07:13 »

Bedankt, heel leerzaam, wist ik niet, dus weer wat bijgeleerd.
Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
ockdet
Hero Member
*****
Berichten: 514


mijn kadett


Bekijk profiel
« Antwoord #5 Gepost op: 07 Augustus 2018, 05:43:38 »

ik ook niet  martin
hee martin vraaagje   ik heb dubbel spruitstuk   wil hier  een set van maken maar zou graag wat foto.s  willen hebben van de gasstangen  en de schoke

hoe dit  dit gedaan wordt
Gelogd
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1604



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #6 Gepost op: 07 Augustus 2018, 18:53:57 »

ik ook niet  martin
hee martin vraaagje   ik heb dubbel spruitstuk   wil hier  een set van maken maar zou graag wat foto.s  willen hebben van de gasstangen  en de schoke

hoe dit  dit gedaan wordt
Ik zal volgende week wat foto's maken, ben nu nog op vakantie   Grijns
Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1604



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #7 Gepost op: 07 Augustus 2018, 19:57:18 »

ik ook niet  martin
hee martin vraaagje   ik heb dubbel spruitstuk   wil hier  een set van maken maar zou graag wat foto.s  willen hebben van de gasstangen  en de schoke

hoe dit  dit gedaan wordt
Heb je alleen een dubbel spruitstuk, of ook de bijpassende pdsi-2 sr carburateurs, op zo'n spruitstuk kan je namelijk geen originele enkele carburateurs zetten, dit werkt niet en krijg je niet afgesteld.
Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
ockdet
Hero Member
*****
Berichten: 514


mijn kadett


Bekijk profiel
« Antwoord #8 Gepost op: 12 Augustus 2018, 13:27:02 »

heb niet de orginele cabrateurs   .. maar ik rij op lpg  dan lijk mij dat het wel wil
Gelogd
kinuyakkii
Hero Member
*****
Berichten: 1491



Bekijk profiel
« Antwoord #9 Gepost op: 12 Augustus 2018, 15:35:03 »

@Marco (Ockdett) normale carbs kun je ook niet doorverbinden daar er onder de carb geen aansluiting zit aan de andere kant van de gasklep.
dus je zult met 2 gaskabels moeten gaan werken en of je dat zuiver afgestelt krijgt...……

gr Paul
Gelogd
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1604



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #10 Gepost op: 12 Augustus 2018, 15:40:10 »

heb niet de orginele cabrateurs   .. maar ik rij op lpg  dan lijk mij dat het wel wil
Als de motor op lpg loopt maakt het niks uit of je het gas door 1 of 2 carburateurs laat lopen, het gas gaat namelijk niet door de sproeiers heen maar word rechtstreeks door de gasklep in de cilinders geperst.

Mocht je hem toch af en toe op benzine willen laten lopen dan is het heeeel moeilijk om de 2 enkele carburateurs synchroon afgesteld te krijgen.
De dubbele sr carburateurs hebben namelijk heel veel extra beugeltje, heveltjes en veertjes om deze precies synchroon te laten lopen, het lukt niet eens om hier allemaal duidelijke foto's van te maken.
Ik had nog 2 oude foto's liggen, denk niet dat je hier iets aan hebt.






Als je toch alleen maar op lpg gaat rijden en voor het oog de dubbele carbs er op wil zetten gaat dit wel, je zal dan zelf iets creatiefs moeten verzinnen om de choke en gasklep samen te gelijk te kunnen bedienen, dit kan wel maar is best moeilijk.
Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
ockdet
Hero Member
*****
Berichten: 514


mijn kadett


Bekijk profiel
« Antwoord #11 Gepost op: 12 Augustus 2018, 19:31:21 »

gaat vast lukken 

wat niet past wordt gelast   

Gelogd
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines