Holland Kadett B Club Forum
02 Juni 2020, 22:27:17 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: APK-vrijstelling bij 50 jaar eindelijk goedgekeurd door het parlement
http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,12168.msg39382/topicseen.html#msg39382

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Afstellen deuren/spatborden  (gelezen 650 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
geertwijnen
Newbie
*

Bekijk profiel
« Gepost op: 23 Mei 2020, 15:27:09 »

Hallo iedereen!

Een tijdje geleden heb ik nieuwe deuren en één nieuw spatbord opgehaald, nu zijn deze opnieuw gespoten en gemonteerd. Echter lijnt alles een beetje bijzonder op. De rechter deur lijkt goed, maar het spatbord staat juist weer verder omhoog ten opzichte van de deur terwijl het spatbord op zijn laagst gemonteerd zit. De linker deur zit er echter al helemaal een apart in, het lijkt hier alsof hij eigenlijk iets naar achteren zou moeten. Ook loopt de naad aan de voorkant van de deur van onder ruim naar bovenin krap. ( deurpinnen zijn goed )

Ik heb het een en andere gelezen over de deur opkrikken etc alleen het geheel naar achteren plaatsen van een deur? Daar heb ik nog niks over voorbij zien komen.. Iemand hier ervaring mee en misschien tips?

Groetjes,

Geert
hummer
Sr. Member

Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: 23 Mei 2020, 16:19:01 »

Slecht passen was standaard vroeger.
Het is eigenlijk balen dat je al gespoten hebt want met een hamer , slijptol ,lasapparaat en heel,heel veel geduld  kun je over het algemeen alles wel netjes pas krijgen.
Maar dat is wel zonde van je spuitwerk.
Misschien dat iemand nog een foefje heeft.

Succes
Groeten Erik
Sideburn
Full Member

Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: 23 Mei 2020, 17:18:47 »

Normaal gesproken wordt de afstelling gedaan voordat de auto wordt gespoten, hier is vaak nogal grof geweld voor nodig...

Gr.
Hans

'72 Kadett B 12S Automatic  --  '65 Rekord A 1700 L --  '68 Diplomat A 4.6 V8  --  '77 Kadett C1 12S Coupé  --  '06 Vectra C2 GTS
Thijn
Newbie
*

Bekijk profiel
« Antwoord #3 Gepost op: 24 Mei 2020, 10:14:25 »

Hoi Geert,

Ik denk dat je het beste de deur er weer uit halen. Dan in het scharnier aan de auto een asje van 8mm steken of een steelbout. (anders worden de gaten ovaal) 
dan kan je met een bahco de scharnieren wel wat verbuigen. Bij het spatbord zal je de gaten wat uit kunnen frezen met een dremel ofzo?
Of de montagegaten verplaatsen als het heel slecht past.
Succes
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: