Holland Kadett B Club Forum
19 April 2026, 08:44:19 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: versnelings pook verwijderen  (gelezen 6382 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
oldieron
Gast
« Gepost op: 13 December 2010, 17:35:16 »

hoi met ron mischien een domme vraag maar kan mij iemandt vertelen hoe ik de versnelings pook los krijg van de bak moet ik hem los schroefen op de bak of kan ook alleen de pook eraf ik heb vandaag het motorblok en de versnelingsbak en de voor as uitgebouwdt maar kreeg de versnelings pook er niet af heb zo doende de motor met bak en de voor as er samen uitgehaaldt met de pook er nog op  het gaat hier om een b kadet bj 1970 met lange pook bvd ron
topcat
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: 13 December 2010, 17:39:21 »

er zit een verdikking op de pook en aan de onderzijde daarvan zit een clip als je die clip eraf haalt kan je de pook verwijderen

suc6 jacob

kadett caravan 2.4 1969
kwadettilac
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #2 Gepost op: 13 December 2010, 17:47:28 »

hoi met ron mischien een domme vraag maar kan mij iemandt vertelen hoe ik de versnelings pook los krijg van de bak moet ik hem los schroefen op de bak of kan ook alleen de pook eraf ik heb vandaag het motorblok en de versnelingsbak en de voor as uitgebouwdt maar kreeg de versnelings pook er niet af heb zo doende de motor met bak en de voor as er samen uitgehaaldt met de pook er nog op  het gaat hier om een b kadet bj 1970 met lange pook bvd ron
Hoi Ron,
Om de pook zit een klem ring, deze moet je tegelijk naar beneden drukken (tegen de veerspanning in) en dan vervolgens draaien.
Vervolgens komt hij omhoog en kun je hem eruit pakken.
Misschien staat er wel ergens een plaatje bij een ander topic?
Succes,
Erwin.

Auto's jonger dan de bestuurder missen karakter daarom:
Olympia A Coupé 1.9S (Origineel) BJ 1969, 204 Kosmosblau met zwart vinyldak.
Kadett-B Car-A-Van 5deurs 1.2S BJ 1968 Lago Blauw met wit dak (www.mijnalbum.nl/Album=ENVVHO3C).
Cadillac Sedan De Ville BJ 1959.
kadett-doc
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: 13 December 2010, 18:38:38 »

iets indrukken zoals de andere het hebben vermeld en dan tegen de klok draaien, is namelijk een bajonetsluiting Rollende ogen
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: