Holland Kadett B Club Forum

Kadett-B projecten => Nieuw Kadett-B project => Topic gestart door: 1967Kadett op 29 Oktober 2012, 22:16:25



Titel: 1967 Kadett L - Gertjan
Bericht door: 1967Kadett op 29 Oktober 2012, 22:16:25
Hallo allemaal. In dit topic zal ik julli wat op de hoogte houden ivm de werken aan de Kadett.
Bedoeling is dus om dit jaar de Kadett technisch in orde te zetten, en ook het interieur onder handen te nemen. Volgend jaar zal hij dan normaalgezien uitgeblutst en herschilderd worden.

Na aankoop:
(http://imageshack.us/a/img69/4522/dsc9088w.jpg)
(http://imageshack.us/a/img9/9965/dsc9120u.jpg)
(http://imageshack.us/a/img337/4593/dsc9116.jpg)

Wat sfeerfoto's na 2 weken.

Betrouwbare remmen:

pompjes voor lek
(http://imageshack.us/a/img109/3301/dsc9139.jpg)
(http://imageshack.us/a/img840/6576/dsc9142d.jpg)

en pompjes achter zitten vast.
(http://imageshack.us/a/img849/1824/dsc9154.jpg)

Gele lampjes gemonteerd
(http://imageshack.us/a/img846/3131/dsc9166l.jpg)

Interieur en tapijt eruit
(http://imageshack.us/a/img713/8003/dsc9167o.jpg)
(http://imageshack.us/a/img545/5968/dsc9176pi.jpg)

In 1974 al nieuwe dorpels en vleugels ingelast
(http://imageshack.us/a/img689/5708/dsc9184v.jpg)
(http://imageshack.us/a/img820/4325/dsc9185m.jpg)

Dat is waarschijnlijk niet juist...
(http://imageshack.us/a/img198/8690/dsc9190u.jpg)
(http://imageshack.us/a/img692/337/dsc9196g.jpg)

Beetje gruis in de vlotterkamer
(http://imageshack.us/a/img411/9006/dsc9197.jpg)


Groeten,
Gertjan 8)


Titel: Re:1967 Kadett L - Gertjan
Bericht door: kadett-b20 op 29 Oktober 2012, 22:27:05
Hallo GertJan,

Hier ben je wel nog even zoet mee! Maar het is wel een B1 Kadett. Mooi om te zien dat er ook jongere mensen zijn die een kadettje op willen knappen.

Ralph


Titel: Re:1967 Kadett L - Gertjan
Bericht door: wgortenmulder op 30 Oktober 2012, 08:27:34
Hoi Gertjan,

Tipje nu je de carb toch open hebt liggen (kreeg ik ook door van een motor revisie bedrijf)
Op de een na laatste foto zie je de messing lip waar de vlotter aan vast zit.
Door deze lip iets verder te buigen (een paar graden extra is genoeg), zodat de vlotter wat dieper in de kamer komt, sluit die de brandstof toevoer naar de kamer eerder af.
Het schijnt dat door een iets lagere stand in de vlotterkamer, minder brandstof weglekt. Tijdens het kan de vlotterkamer ongemerkt wel eens een beetje over te lopen.
Pas je dit aan dan kan je kadettje ietsje zuiniger kan lopen (ik haal met die van mij nu na revisie 1:13,5 tot 1:14).

Succes met de restauratie van deze mooie b1
Wouter


Titel: Re:1967 Kadett L - Gertjan
Bericht door: 1967Kadett op 07 November 2012, 20:52:25
Zal ik zeker doen Wouter, bedankt voor de tip.

Verder is er nog niet zoveel gebeurt aan de Kadett. Enkel wat rondgekeken en onderdelen besteld.
Ook heb ik een (moderne) radio ingebouwd in het handschoenkastje zodat deze niet zichtbaar is.


Groeten,
Gertjan


Titel: Re:1967 Kadett L - Gertjan
Bericht door: apex4x4 op 07 November 2012, 21:42:53
Ook heb ik een (moderne) radio ingebouwd in het handschoenkastje zodat deze niet zichtbaar is.
Hoe past zoiets, dacht dat een moderne radio te groot was voor het handschoenkastje.
Heb je mischien een foto hoe het er nu uit ziet ::)


Titel: Re:1967 Kadett L - Gertjan
Bericht door: Jeroenvans op 07 November 2012, 23:15:16
Ook heb ik een (moderne) radio ingebouwd in het handschoenkastje zodat deze niet zichtbaar is.
Hoe past zoiets, dacht dat een moderne radio te groot was voor het handschoenkastje.
Heb je mischien een foto hoe het er nu uit ziet ::)
een radio zonder cd speler...(usb stick/ beutooth) past in ieder geval...


Titel: Re:1967 Kadett L - Gertjan
Bericht door: 1967Kadett op 11 November 2012, 15:54:35
Het is een radio met cd-speler. Zonder aanpassen past deze er niet in.
De achterkant van het handschoenkastje heb ik opengemaakt op de plaats waar de rivetten zitten zodat de radio wat meer naar achter kon geschoven worden.

Met de radio erin ziet dat er zo uit. Ik moet enkel nog een afdekplaatje maken zodat het geheel er wat afgewerkt uitziet  ;)

(http://img5.imageshack.us/img5/1988/dsc9202.jpg)

Grtz. Gertjan


Titel: Re:1967 Kadett L - Gertjan
Bericht door: apex4x4 op 11 November 2012, 17:15:58
Dat ziet er goed uit, eigenlijk best netjes om een extra radio zo op deze manier weg te werken in het dashboard kastje 8)


Titel: Re:1967 Kadett L - Gertjan
Bericht door: 1967Kadett op 13 November 2012, 22:06:01
Beetje verder gedaan...

De uitlaat was niet dicht aan de verbinding van de flens met de uitlaatcollector.
Geen enkel probleem, paar dagen inspuiten met WD40. en proberen los te draaien.
Niet dus, 2 maal afgebroken.
Uitlaatcollector afnemen dan maar, jammer van de laatste bout aan de kant van het schutbord waardoor de culasse eraf moest.

Maar ondertussen zal alles in de motorruimte dan ook ineens goed zijn.

Grtz. Gertjan 8)

(http://imageshack.us/a/img210/3164/dsc9208f.jpg)
(http://imageshack.us/a/img805/743/dsc9216ly.jpg)
(http://imageshack.us/a/img841/851/dsc9214.jpg)
(http://imageshack.us/a/img803/9075/dsc9218n.jpg)
(http://imageshack.us/a/img840/7053/dsc9222d.jpg)
(http://imageshack.us/a/img35/9461/dsc9224u.jpg)

De reden van de demontage:
Afgebroken bouten aan het uitlaatspruitstuk
(http://imageshack.us/a/img703/5836/dsc9227u.jpg)



Titel: Re:1967 Kadett L - Gertjan
Bericht door: apex4x4 op 13 November 2012, 22:55:46
Jij bent ook lekker bezig :D echt jammer dat de bouten zo vast zitten en zelfs afbreken :(
Het voordeel van mijn motorblok is dat die extreem vettig was en de alle bouten gelukkig zonder probleem los kan draaien :P
Ben benieuwd hoe je die gebroken uitlaatbout er uit gaat krijgen, het voordeel is dat je er gelijk weer een nieuwe koppakking tussen hebt zitten, daar heb je voorlopig geen last meer van.


Titel: Re:1967 Kadett L - Gertjan
Bericht door: 1967Kadett op 13 November 2012, 23:07:22
Gelukkig zijn het enkel die 2 in de uitlaatcollector die afgebroken zijn. Liever deze dan een cilinderkopbout...
Uitboren zal waarschijnlijk de eenvoudigste en enige oplossing zijn om de bouten eruit te krijgen.

Na 20 jaar stilstaan zal het inderdaad geen kwaad kunnen om die dichtingen te vervangen.
Voor hetzelfde geld sta je in panne op het eerste (eigenlijk tweede) ritje.



Titel: Re:1967 Kadett L - Gertjan
Bericht door: reusjep op 13 November 2012, 23:34:45
Laatste keer dat ik een vastgerotte bout had in m'n spruitstuk (was nog eens praktisch ín de schroefdraad afgebroken ook) heb ik 'm naar de lokale landbouwwerkplaats gebracht. Landbouwmateriaal is over het algemeen redelijk oud en bij reparaties komen dat soort dingen wel vaker voor.
Met een beetje laskunst werd er een stukje óp de afgebroken rest gelast. Daar werd weer een kop + bout op gelast, vervolgens warmstoken met een plasmabrander en hóp, los!
Even met tapgereedschap de schroefdraad opkalefateren en je bent klaar.

Succes! :)


Titel: Re:1967 Kadett L - Gertjan
Bericht door: 1967Kadett op 28 November 2012, 22:43:47
Alweer wat verder met de kadett...

Volledig remsysteem vernieuwd, buiten de vaste remleidingen
sr velgen van een c-kadett gekocht
bijna alle pakkingen liggen klaar, dan enkel nog monteren
bougies, kabels, condensator, delko kap, ...
lagers van de gaspedaal vervangen
en er zal een uitlaat van de latere kadett b opkomen (dubbele uitlaat collector dus)

enkele sfeerbeelden
(http://imageshack.us/a/img543/7641/dsc9253r.jpg)
(http://imageshack.us/a/img651/5066/dsc9252.jpg)

binnenkant van de velg dus
(http://imageshack.us/a/img231/8792/dsc9251s.jpg)
(http://imageshack.us/a/img43/7871/dsc9248.jpg)
(http://imageshack.us/a/img706/823/dsc9242.jpg)
(http://imageshack.us/a/img255/6030/dsc9239.jpg)
(http://imageshack.us/a/img39/4497/dsc9256w.jpg)


groeten,
Gertjan


Titel: Re:1967 Kadett L - Gertjan
Bericht door: apex4x4 op 29 November 2012, 21:24:49
Hey Gertjan, dat ziet er weer netjes uit, nog even dan is de kadett weer als nieuw :D


Titel: Re:1967 Kadett L - Gertjan
Bericht door: 1967Kadett op 15 December 2012, 20:40:47
Hallo mensen...

Tijdje stil geweest, maar niet stil gezeten.

(http://imageshack.us/a/img844/3268/18129642.jpg)
al eventjes passen, die velgen worden natuurlijk ook nog herschilderd ;)
(http://imageshack.us/a/img441/7271/54037555.jpg)

demonteren hoofdremcilinder, nog eventjes wachten op de revisieset, en dan terug monteren.
(http://imageshack.us/a/img689/8285/84233563.jpg)
(http://imageshack.us/a/img809/3483/80743448.jpg)

delko en bobine een beetje gefatsoeneerd
(http://imageshack.us/a/img835/276/38986929.jpg)

Ik heb nog steeds geen tijd gehad om de culas te vlakken  :-[(lees: druk op 't werk  ;) )
(http://imageshack.us/a/img39/238/23772078.jpg)

tijd voor nieuwe koolborstels
(http://imageshack.us/a/img811/1082/79011685.jpg)
(http://imageshack.us/a/img233/162/72262417.jpg)

nieuw vloertapijt gemaakt, het is niet perfect, maar het kan erdoor
(http://imageshack.us/a/img850/1125/66251697.jpg)
(http://imageshack.us/a/img717/1415/70880676.jpg)

hoedenplank 'gereviseerd'
(http://imageshack.us/a/img834/5706/60950190.jpg)

nog wat tapijtfoto's
(http://imageshack.us/a/img37/9259/72378575.jpg)
(http://imageshack.us/a/img5/8470/59420255.jpg)
(http://imageshack.us/a/img577/6792/95425977.jpg)
(http://imageshack.us/a/img18/9086/23129305.jpg)
(http://imageshack.us/a/img713/9893/72845829.jpg)

radio moet ook nog verder afgewerkt worden
(http://imageshack.us/a/img713/4682/26879744.jpg)

triestig zicht
(http://imageshack.us/a/img803/6165/48502584.jpg)


Maar dit zal em worden, 1 van de 2. Is een photoshop ;).
(http://img821.imageshack.us/img821/1624/kadettsportlijn.jpg)
(http://img811.imageshack.us/img811/3424/kadettsportzonderlijn.jpg)

Grtz. Gertjan 8)









Titel: Re:1967 Kadett L - Gertjan
Bericht door: 1967Kadett op 15 December 2012, 20:46:30
Nu heb ik ook nog een vraag voor de kenners...

Op de foto hieronder zie je de plaats waar normaal de vergrendeling van de voorstoelen zit (om de zetel vast te haken).
Bij mijn  zetels zijn beide vergrendelingen weg en kunnen de zetels niet meer vergrendeld worden.

Is er iemand die een afbeelding heeft van hoe het er origineel moet uitzien, of hoe ik het probleem kan oplossen?

foto:
(http://imageshack.us/a/img138/3442/79005314.jpg)

Dank je,
Grtz. Gertjan


Titel: Re:1967 Kadett L - Gertjan
Bericht door: Gert op 15 December 2012, 20:50:17
goed werk zo te zien!


Titel: Re:1967 Kadett L - Gertjan
Bericht door: 1967Kadett op 15 December 2012, 20:56:44
Dank je wel Gert.

Ik doe m'n best om het er wat netjes te laten uitzien zonder er een fortuin aan te spenderen.

grtz.


Titel: Re:1967 Kadett L - Gertjan
Bericht door: kinuyakkii op 15 December 2012, 21:57:54
ben je de grendels kwijt of weet je niet hoe ze horen?
volgens mij heb ik er nog 2 los liggen....

gr Paul


Titel: Re:1967 Kadett L - Gertjan
Bericht door: apex4x4 op 16 December 2012, 09:11:12
Hoi Gertjan, dat heb je weer mooi gemaakt 8) mijn project ligt even een paar weken wegens tijdgebrek stil, het voordeel is dat ik bij jou kan afkijken hoe ik straks alles moet maken :D

Hoe heb je het voorelkaar gekregen om de stoffering zo netjes in de vorm van de tunnelbak te krijgen ?
Ligt de stoffering er los in of heb je alles vastgelijmt ?

Groetjes Martin.

(http://i45.tinypic.com/sq38sz.jpg)
 


Titel: Re:1967 Kadett L - Gertjan
Bericht door: kinuyakkii op 16 December 2012, 09:22:02
ik weet het niet zeker maar volgens mij is dit vilt en dat is redelijk makkelijk te vormen.
maar denk dat het ook heel hard slijt bv onder je schoenen (maar oplossing zijn weer matten) ;).
ziet er wel weer netjes uit.

gr Paul


Titel: Re:1967 Kadett L - Gertjan
Bericht door: 1967Kadett op 16 December 2012, 19:01:28
Hallo,

Paul, de grendels waren weg bij beide stoelen. Ik wacht nog even af tot ik een foto zie hoe het er origineel uitziet, en of ik nog iets heb liggen thuis die kan dienen. Ik laat je wat weten moest ik er niet direct uit geraken.  ;)

Hallo Martin, ik reageer niet zoveel in andere topics, maar ik volg ze wel allemaal. Het is inderdaad het grote voordeel van forums dat je nu en dan kan spieken en ideeën opdoen bij anderen. Dat doe ik natuurlijk ook. ;)

Het tapijt is een gewoon vasttapijt te vinden in een tapijtenwinkel :). Het was een overschotje dat we nog hadden liggen.

Tapijt is voor het grootste deel geplakt. En het is niet echt zo'n leuk werkje om te doen. Duizend keer meten snijden, aanpassen,... Om het dan uiteindelijk nog helemaal anders te doen. Maar eens het wat vorm begint te krijgen ben je natuurlijk wel tevreden.

De 2 helften rond de versnellingsbaktunnel zijn geplakt en overlappen elkaar in het midden. Waarschijnlijk zijn er nog andere/betere manieren om het te doen, maar voor mij volstaat het.

Grtz. Gertjan

detail van de tunnel:
(http://img818.imageshack.us/img818/1916/dsc9303.jpg)


Titel: Re:1967 Kadett L - Gertjan
Bericht door: kinuyakkii op 16 December 2012, 21:08:25
zo op de foto's vond ik het lijken op vilt lijken  :-[ MAARRE als je dit met "huis tuin en keukentapijt" gedaan hebt met al die bochten en hoeken en rare stukken dan ziet het resultaat er super uit ;D

gr Paul


Titel: Re:1967 Kadett L - Gertjan
Bericht door: 1967Kadett op 05 Januari 2013, 20:49:50
Nog wat fotokes

dynamo met nieuwe koolborstels:
(http://imageshack.us/a/img534/913/dsc9319u.jpg)
(http://imageshack.us/a/img267/1549/dsc9320.jpg)
(http://imageshack.us/a/img267/4452/dsc9307a.jpg)

uitlaatje in zincspray
(http://imageshack.us/a/img802/8876/dsc9339.jpg)

nieuwe cups in de hoofdremcilinder
(http://imageshack.us/a/img801/7636/dsc9304.jpg)

vloertapijt passagier opnieuw gemaakt waardoor die tot onder het dahboardkastje doorloopt.
(http://imageshack.us/a/img809/7852/dsc9315w.jpg)

een benzinepomp
(http://imageshack.us/a/img834/5383/dsc9321.jpg)

ook het dashboardkastje met radio in proper bekleed
(http://imageshack.us/a/img194/895/dsc9338.jpg)

motorcompartiment
(http://imageshack.us/a/img689/9486/dsc9332v.jpg)
(http://imageshack.us/a/img805/795/dsc9335e.jpg)



hoofdremcilinder
(http://imageshack.us/a/img163/6396/dsc9333p.jpg)

ruitenwissermotor e.d.
(http://imageshack.us/a/img21/9269/dsc9334m.jpg)

nog wat chroom en zilver
(http://imageshack.us/a/img853/4719/dsc9347n.jpg)
(http://imageshack.us/a/img28/8534/dsc9346s.jpg)

Tot zover...
Groeten,
Gertjan



Titel: Re:1967 Kadett L - Gertjan
Bericht door: apex4x4 op 06 Januari 2013, 09:35:53
Hey Gertjan, dat ziet er weer netjes uit onder de motorkap, heb je ook al een nieuwe joint de culasse (koppakking) besteld ?
Wat ga je eigenlijk doen met de culasse (cilinderkop), ga je deze ook zelf schoon maken en klepjes even inslijpen (is niet moeilijk) of ga je dit laten doen ?

Groetjes Martin.


Titel: Re:1967 Kadett L - Gertjan
Bericht door: 1967Kadett op 06 Januari 2013, 14:46:43
Hallo Martin,

Ja, de joint culasse ligt hier al. deze heb ik besteld bij opel classic parts en was niet meer in de commerce te verkrijgen. Cilinderkop doe ik ook helemaal zelf. Deze ligt nu nog altijd op het werk, maar door de drukte daar ben ik er nog niet toe gekomen om ze te vlakslijpen. Ik heb ondertussen ook nog een culasse liggen van een vauxhall viva HA (ook een 1.1) die ook geslepen moet worden. Als ik de 2 naast elkaar heb liggen zal ik eens opmeten wat zo de verschillen zijn.
De kleppen roderen weet ik nog niet. Ik moet het allemaal nog eens van dicht bekijken...

groeten,
Gertjan


Titel: Re:1967 Kadett L - Gertjan
Bericht door: Jinx op 07 Januari 2013, 17:07:34
Als ik me niet vergis is er bij de Viva een grotere afstand tussen cylinder 2&3 en is de afstand tussen de 2 gaten voor de luchtinlaat anders.  Ik ben benieuwd of er nog meer verschillen zijn... (wellicht wel :))


Titel: Re:1967 Kadett L - Gertjan
Bericht door: 1967Kadett op 20 Januari 2013, 10:56:05
Door het frisse weer niet veel kunnen doen aan de Kadett.

wat chroom opgepoetst en teruggeplaatst.
(http://imageshack.us/a/img72/729/dsc9351.jpg)

nog wat onderdelen gespoten.
(http://imageshack.us/a/img14/3402/dsc9348k.jpg)
(http://imageshack.us/a/img441/4571/dsc9352y.jpg)
(http://imageshack.us/a/img441/2198/dsc9349n.jpg)

en als laatste de gereviseerde radiator na een kleine week teruggekregen! Er is een nieuwe boek (binneste waterkanalen) ingeplaatst.
(http://imageshack.us/a/img341/6200/dsc9370f.jpg)
(http://imageshack.us/a/img845/5288/dsc9369x.jpg)

ook de radiateurdop terug proper gekregen.
(http://imageshack.us/a/img90/5456/dsc9371.jpg)


Ook zijn de vergrendelingen van de voorzetels toegekomen. Deze moet ik enkel nog monteren.

Groeten,
Gertjan


Titel: Re:1967 Kadett L - Gertjan
Bericht door: apex4x4 op 20 Januari 2013, 11:11:58
Dat ziet er weer netjes uit Gertjan 8)
Heb je de binnenkant van het luchtfilter ook al schoon gemaakt (spoelfilter), zo ja met wat voor spul heb je dat gedaan ?

Groetjes Martin.


Titel: Re:1967 Kadett L - Gertjan
Bericht door: 1967Kadett op 20 Januari 2013, 11:34:26
Hallo Martin,

De luchtfilter heb ik uitgespoeld met gewone benzine. En daarna terug ingeölied met gewone motorolie (een oude 15W40 ofzo die ik nog had staan)


Titel: Re:1967 Kadett L - Gertjan
Bericht door: reusjep op 20 Januari 2013, 12:20:40
Mag ik vragen wat een radiatorrevisie zoal kost?


Titel: Re:1967 Kadett L - Gertjan
Bericht door: 1967Kadett op 20 Januari 2013, 14:38:29
Ik heb 140 betaald. Nieuw binnenste, opsolderen aansluitingen, afpersen en op lekkage controleren, oppoetsen en terug in mat zwart schilderen,... Het is echt alsof het een nieuwe is.
Het was wel 1 van de laatste binnenkanten die hij kon krijgen.


Titel: Re:1967 Kadett L - Gertjan
Bericht door: 1967Kadett op 21 Januari 2013, 15:32:24
Vandaag mijn vrije maandag, en nog wat aan de Kadett gesleuteld.

De laatste waterdarmen zijn ook gearriveerd:
(http://imageshack.us/a/img855/3930/dsc9374.jpg)

Nog een foto hoe de radiator en darmen er voordien uitzagen:
(http://imageshack.us/a/img812/3246/dsc9099p.jpg)

spanningsregelaar ( de lichtere stukken in de verf komen door de lichtinval ;) )
(http://imageshack.us/a/img89/1145/dsc9388.jpg)

Nieuwe remleidingen, gereviseerde hoofdremcilinder, benzinefilter geplaatst voor de pomp
(http://imageshack.us/a/img805/433/dsc9389.jpg)

Nog een sfeer foto'tje :)
(http://imageshack.us/a/img534/8264/dsc9377y.jpg)





Titel: Re:1967 Kadett L - Gertjan
Bericht door: 1967Kadett op 21 Januari 2013, 15:55:45
Ik had ook al een tijdje deze zitting liggen van reprotec. En heb even wat foto's gemaakt over de de- en montage omdat ik hierover niet direct info kon terugvinden.

de zitting:
(http://imageshack.us/a/img515/760/dsc9099.jpg)

http://www.benl.ebay.be/itm/Kugelsitzring-Schalthebel-Manta-Ascona-A-B-GT-Kadett-C-OHV-1-1-1-2l-Getriebe-/260859004340?pt=DE_Autoteile&hash=item3cbc6885b4 (http://www.benl.ebay.be/itm/Kugelsitzring-Schalthebel-Manta-Ascona-A-B-GT-Kadett-C-OHV-1-1-1-2l-Getriebe-/260859004340?pt=DE_Autoteile&hash=item3cbc6885b4)

Ik had zelf nog niet echt veel last van speling op pook dus dacht dat het nog wel ging meevallen.

even een stappenplan hoe ik het gedaan heb:

-demonteren afdekplaat versnellingsbaktunnel
-rubber rond pook losmaken
(http://imageshack.us/a/img90/5689/dsc9387n.jpg)

-rubber band die rond de pook hangt losmaken
-veerring verwijderen
-de versnellingspook kan nu losgemaakt worden

dat ziet er gedemonteerd zo uit:
(http://imageshack.us/a/img824/8649/dsc9386y.jpg)
(http://imageshack.us/a/img687/5864/dsc9378m.jpg)

Zoals je op bevenstaande foto kan zien was de zitting toch al enorm verstorven en kon het zeker geen kwaad om deze te vernieuwen.

-daarna heb ik de 2 pinnen verwijderd: deze moet je van buiten naar binnen kloppen. Hiervoor heb ik links en rechts in de versnellingsbaktunnel een gaatje geboord van +/- 4mm. Dan kan je met een doorslag de pinnen naar binnen kloppen.

OPGELET! beste is om een vod of iets dergelijks in het staartstuk van de versnellingsbak te steken zodat de pinnetjes niet naar beneden kunnen vallen! Ook handig is om een magneet bij de hand te hebben, je weet maar nooit hé ;)

-dan kunnen de resten van de originele ring verwijderd worden.
(http://imageshack.us/a/img850/2034/dsc9379t.jpg)
(http://imageshack.us/a/img835/7958/dsc9380x.jpg)

-de nieuwe zitting op de plaats
(http://imageshack.us/a/img198/9141/dsc9383g.jpg)

-de pinnen terugplaatsen
(http://imageshack.us/a/img844/7216/dsc9385p.jpg)

-daarna de kogel van de pook schoonmaken en wat invetten
-alles terug monteren in omgekeerde volgorde.
-Kadett schakelt terug als nieuw!


OPMERKING: Nadien heb ik zitten denken dat het waarschijnlijk niet nodig is om de 2 pinnen te verwijderen. Dit omdat de nieuwe zitting redelijk flexibel is en waarschijnlijk gewoon over de pinnen kan gedrukt worden. Dus als iemand het nog van zin was bij zijn kadett misschien eerst eens proberen om de 2 pinnen te laten zitten.

Groeten,
Gertjan




Titel: Re:1967 Kadett L - Gertjan
Bericht door: Gert op 21 Januari 2013, 16:10:24
De originele ringen hebben twee ronde gaten, links en rechts, waar de twee borgpennen precies inpassen.
Een kapotte ring eruit halen, is geen probleem; die is toch al kapot en mag er dus in stukken uit. (dat vod is verstandig, zodat er geen rommel in de hals valt).
De originele ringen (nieuw niet meer verkrijgbaar dacht ik) krijg je er dan moeilijk in als je de borgpennen laat zitten.
De nieuwe/repro ringen van Reprotec hebben daarom doorlopende uitsparingen, zodat zij gemonteerd kunnen worden, zonder de twee borgpennen te verwijderen; dat bespaart je een hoop werk.
Ik heb de borgpennen eens verwijderd zonder te kloppen maar met een lijmtang en een afstandsbusje aan de buitenzijde, en ze zo naar buiten gedwongen.
Ik had de versnellingsbak toen wel op de werkbank liggen; ingebouwd kom je er veel lastiger bij.


Titel: Re:1967 Kadett L - Gertjan
Bericht door: Gert op 21 Januari 2013, 16:29:08
Een zijsprongetje:
Het gebeurt nogal eens dat gedacht wordt dat de thermostaat kapot is en dat bij demontage blijkt dat deze boven de radiator in de rubber slang rondzwemt. De ronde stalen klemring is vaak aan de slappe kant en kan daardoor makkelijk uit de groef in de waterpomphals schieten (bij mij in ieder geval meerdere keren gebeurd, en in het Duitse forum ook al meermaals besproken als oorzaak van thermostaatproblemen)

De stalen klemring van de versnellingsbakpook (zie boven, plaatje van gedemonteerde pook) kan hiervoor erg goed gebruikt worden.
Als je de twee scherpe hoeken bij de gaatjes voor de tang mooi rond weg-en iets smaller slijpt kun je deze stalen klemring precies genoeg samenknijpen om hem in de hals van de waterpomp en hiermee in de klemgroef te monteren.
Hij klemt dan SUPER en de thermostaat zal nooit meer alleen aan de wandel/aan het zwemmen gaan ;D

(http://imageshack.us/a/img841/851/dsc9214.jpg)


Titel: Re:1967 Kadett L - Gertjan
Bericht door: 1967Kadett op 21 Januari 2013, 16:39:34
Kijk Gert, dat zijn tips waar een mens nog eens iets aan heeft! Even op het werk nog een gepaste borgring zoeken. Ik had er nog niet bij stilgestaan...

Bedankt voor de tip!

Groeten,
Gertjan


Titel: Re:1967 Kadett L - Gertjan
Bericht door: apex4x4 op 21 Januari 2013, 19:20:50
Hey Gertjan, ik zag dat je nog meer onderdelen bij reprotec had gekocht, waar dient eigenlijk dat onderdeel voor wat in het onderste doosje zit, en waar komt dat precies te zitten ?

(http://imageshack.us/a/img255/6030/dsc9239.jpg)


Titel: Re:1967 Kadett L - Gertjan
Bericht door: Jeroenvans op 21 Januari 2013, 19:24:39
dat is het "lager" voor het gaspedaal... zit binnen om de as van het gaspedaal.


Titel: Re:1967 Kadett L - Gertjan
Bericht door: Gert op 21 Januari 2013, 19:40:36
zie pijl

(http://img.photobucket.com/albums/v225/gertbijvank/Kadett-B/lager.jpg)


Titel: Re:1967 Kadett L - Gertjan
Bericht door: 1967Kadett op 21 Januari 2013, 20:17:42
Inderdaad, de 3 vijsjes van de beugel die eromheen zit lossen en je kunt er bij. Houdt niks in.
Die van mij was ook volledig verstorven waardoor het gaspedaal zich scheef zette.


Titel: Re:1967 Kadett L - Gertjan
Bericht door: 1967Kadett op 14 Februari 2013, 20:46:00
 ;) eindelijk tijd gehad

mijn cilinderkop
(http://imageshack.us/a/img402/8806/dsc9392q.jpg)

de cilinderkop van de vauxhall viva HA
(http://imageshack.us/a/img844/1116/dsc9394l.jpg)


Titel: Re:1967 Kadett L - Gertjan
Bericht door: 1967Kadett op 20 Februari 2013, 19:43:30
(http://img594.imageshack.us/img594/185/dsc9397t.jpg)


Titel: Re:1967 Kadett L - Gertjan
Bericht door: wgortenmulder op 21 Februari 2013, 13:31:43
nice...


Titel: Re:1967 Kadett L - Gertjan
Bericht door: apex4x4 op 21 Februari 2013, 19:09:21
Dat ziet er gaaf uit, die zilververf maakt zo'n oud blokje weer als nieuw 8)


Titel: Re:1967 Kadett L - Gertjan
Bericht door: 1967Kadett op 23 Februari 2013, 17:56:37
Vergrendeling voor de voorstoelen gemonteerd.
Gordels zitten er ook al een tijdje in:
(http://img12.imageshack.us/img12/4430/dsc9410u.jpg)

Dit zal ook beter zijn ;)
(http://imageshack.us/a/img833/1930/dsc9400j.jpg)


Titel: Re:1967 Kadett L - Gertjan
Bericht door: apex4x4 op 23 Februari 2013, 20:04:50
Dat ziet er weer netjes uit Gertjan, uit wat voor soort wagen komen die gordels ?

Groetjes Martin.


Titel: Re:1967 Kadett L - Gertjan
Bericht door: kinuyakkii op 23 Februari 2013, 22:51:02
en werken de grendeltjes naar behoren?  ;)

gr Paul

ps de draadeinden in je cilinderkop waar komen deze vandaan? op deze manier kun je het spruitstuk veel mooier centreren dan met de originele bouten ;D


Titel: Re:1967 Kadett L - Gertjan
Bericht door: 1967Kadett op 24 Februari 2013, 09:41:05
Hallo Martin,

De gordels zijn universele 3-punts gordels zonder oprolmechanisme. Deze: ( http://www.ebay.co.uk/itm/BRAND-NEW-3-POINT-STATIC-CAR-SEAT-BELT-SAFETY-BELT-/330872778685?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item4d098defbd (http://www.ebay.co.uk/itm/BRAND-NEW-3-POINT-STATIC-CAR-SEAT-BELT-SAFETY-BELT-/330872778685?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item4d098defbd) )
Passen perfect zonder aan te passen. Ik heb deze gekocht omdat de meeste gordels niet lang genoeg zijn. Het achterste ankerpunt bij de B1 bevindt zich halverwege de achterste zijruit.

Paul,

De grendels werken perfect! ;)
De draadeinden en moeren komen van een of andere Peugeot (ik werk bij peugeot  ;) ), maar zullen bij andere merken ook wel beschikbaar zijn. Ik heb waarschijnlijk nog ergens de referentie ervan staan, ik zoek ze straks nog even op.

Groeten,
Gertjan


Titel: Re:1967 Kadett L - Gertjan
Bericht door: Jeroenvans op 25 Februari 2013, 00:36:54
ik vond de tapeinden er al verdacht peugeot/citroen uit zien met dat stukje zonder draad aan het uiteind... ;)

mooie gordels. werkt dat een beetje met instappen richting achterbank, want ik heb bij mijn 68er kiemen b2 ook de optie voor 3e punt onder het achterste zijraampje zitten. en vooral zo zonder oprolmechanisme lijkt mij dat nogal vervelend. of valt het mee?


Titel: Re:1967 Kadett L - Gertjan
Bericht door: wgortenmulder op 25 Februari 2013, 11:39:58
Mijn kadettje uit 69 heeft ook de gordelpunten nog onder de achterraampjes zitten.
Hierin heb ik de gordels uit volgens mij een record van circa 1971 zitten, met rol mechanisme.
Deze passen net aan... Ze zijn voor het mooie eigenlijk net iets te kort.. zeker die aan de passagiers zijde. Die stoel kan namelijk iets minder ver naar achteren geplaatst worden.

Ik zit dus ook voorzichtig aan te kijken naar iets langer gordels en dit zou best is een mooie optie kunnen zijn...


Titel: Re:1967 Kadett L - Gertjan
Bericht door: wienf390 op 25 Februari 2013, 15:53:17
Ik heb 3 puntgordels uit een skoda 100 serie 105/120/130/ passen perfect , tenminste voor ,achter nog niet geprobeert. 

Fred Uut Huuessen


Titel: Re:1967 Kadett L - Gertjan
Bericht door: 1967Kadett op 02 Maart 2013, 18:55:48
ik vond de tapeinden er al verdacht peugeot/citroen uit zien met dat stukje zonder draad aan het uiteind... ;)

mooie gordels. werkt dat een beetje met instappen richting achterbank, want ik heb bij mijn 68er kiemen b2 ook de optie voor 3e punt onder het achterste zijraampje zitten. en vooral zo zonder oprolmechanisme lijkt mij dat nogal vervelend. of valt het mee?

Hallo,

Het instappen voor de achterpassagiers zal altijd wel wat omslachtig zijn met gordels zonder oprolmechanisme, maar misschien dat dit bij de B1 iets gemakkelijker gaat omdat het achterste ankerpunt halverwege de achterste zijruit zit? Nuja, ik zal toch meestal linksvoor zitten! ;D

nog een fotootje met de opgeknapte wielen
(http://imageshack.us/a/img818/1640/dsc9421l.jpg)

Ik had ook ergens op dit forum  nog gelezen dat het interessant is om de carburateurverwarming dicht te maken, dat dus ook gedaan.
(http://imageshack.us/a/img21/6634/dsc9422n.jpg)


Titel: Re:1967 Kadett L - Gertjan
Bericht door: apex4x4 op 02 Maart 2013, 19:49:33
Mooi die velgen onder de wagen, wat blinkt die kadett van jou  8) lijkt wel of de wagen net is gespoten.

Ik heb zelf ook zitten denken om de carburateurverwarming dicht te maken, maar heb dit toch maar niet gedaan, ik ga  namelijk dagelijks rijden met de kadett, en ben dus bang dat de carb in de winter gaat bevriezen.
Ben wel heel erg benieuwd of je er iets van gaat merken.

Groetjes Martin.


Titel: Re:1967 Kadett L - Gertjan
Bericht door: kinuyakkii op 02 Maart 2013, 20:35:28
@ Martin / Gert Jan,

ik rij al een behoorlijke tijd met de carburateurvoetverwarming dicht en heb er nog nooit problemen mee gehad 8) wat ik er "makkelijk" aan vind dat de motor zowel koud als warm met gelijk toerental loopt bv niet koud stotterend en warm met verhoogd toerental ;)

Gert Jan heb je er rekening mee gehouden dat de bout nooit naar beneden kan vallen? ik heb van M12 draad een koploze schroef gemaakt en in de kop draad getapt tot een paar mm van het einde af (dus de draad niet door getapt) zo kan de bout er door bv trillen nooit in de kop vallen en bv tussen de klep vallen in het ergste geval :(
enne je dettje blinkt idd als een spiegel ;D welke kleurcode is dat?

gr Paul


Titel: Re:1967 Kadett L - Gertjan
Bericht door: 1967Kadett op 02 Maart 2013, 21:01:19
Hallo Paul,

Ik heb er inderdaad ook voor gezorgd dat de boutjes niet naar beneden kunnen trillen door de draad niet volledig door te tappen. ;) Ik zal wel zien of het goed gaat of niet, maar ik heb er alle vertrouwen in. De boutjes kunnen altijd terug verwijderd worden.

De lak is inderdaad nog in een goede staat, spijtig dat het niet kan gezegd worden van de carrosserie :( (zie foto's op de eerste pagina)
De kleurcode van mijn Kadett is (was) 120. De kadett is wel in 1973 opnieuw gespoten geweest en onderaan voorzien van een anti-roest behandeling. De kleur kan dus wel wat verschillen van het origineel.

Bedankt voor de leuke reacties allemaal!

Grtz. Gertjan 8)


Titel: Re:1967 Kadett L - Gertjan
Bericht door: 1967Kadett op 05 Maart 2013, 23:03:36
Klepjes gepoetst en gerodeerd, nu alles op het gemak terug monteren...

(http://imageshack.us/a/img805/5060/dsc9439.jpg)
(http://imageshack.us/a/img23/8366/dsc9444u.jpg)
(http://imageshack.us/a/img803/3743/dsc9447.jpg)
(http://imageshack.us/a/img854/6634/dsc9450f.jpg)



Titel: Re:1967 Kadett L - Gertjan
Bericht door: 1967Kadett op 05 Maart 2013, 23:06:30
Achterkant ook wat gefatsoeneerd,

VOOR
(http://imageshack.us/a/img706/5604/0581903772.jpg)

(http://imageshack.us/a/img203/945/dsc9419y.jpg)
(http://imageshack.us/a/img17/3718/dsc9428.jpg)


Grtz. Gertjan 8)


Titel: Re:1967 Kadett L - Gertjan
Bericht door: apex4x4 op 06 Maart 2013, 20:29:59
Hoi Gertjan, ik zie dat jij een onderdeeltje mist op jou inlaat spruitstuk, waar bij jou nu een bout in zit geschroeft zit bij mij een vacuum pijpje, weet alleen niet meer waar die op aangesloten moet worden, ben vergeten een foto hiervan te maken toen ik het los haalde  :-\

Groetjes Martin.

(http://i49.tinypic.com/14y72c3.jpg)


Titel: Re:1967 Kadett L - Gertjan
Bericht door: kinuyakkii op 06 Maart 2013, 20:49:12
deze gaat naar de aansluiting op het carterventilatieslangetje tussen kleppendeksel en luchtfilter ;)

gr Paul


Titel: Re:1967 Kadett L - Gertjan
Bericht door: apex4x4 op 06 Maart 2013, 20:58:38
deze gaat naar de aansluiting op het carterventilatieslangetje tussen kleppendeksel en luchtfilter ;)

gr Paul
Ja dat was het :D

(http://i49.tinypic.com/2ebyd1y.jpg)


Titel: Re:1967 Kadett L - Gertjan
Bericht door: Jeroenvans op 07 Maart 2013, 18:42:23
deze gaat naar de aansluiting op het carterventilatieslangetje tussen kleppendeksel en luchtfilter ;)

gr Paul
of naar je lpg installatie :D


Titel: Re:1967 Kadett L - Gertjan
Bericht door: kinuyakkii op 07 Maart 2013, 18:50:10
deze gaat naar de aansluiting op het carterventilatieslangetje tussen kleppendeksel en luchtfilter ;)

gr Paul
of naar je lpg installatie :D

eh in de gas industrie heb ik geen ervaring :P dus dat laat ik aan de gasdeskundigen over ;)


Titel: Re:1967 Kadett L - Gertjan
Bericht door: 1967Kadett op 07 Maart 2013, 21:22:11
Hallo mensen,

Altijd leuk om de reacties te lezen. Een vacuumslangetje zit er bij mij inderdaad niet op, de slang voor de carterventilatie is ook anders.

Ondertussen is alles terug gemonteerd. De motor draait, maar nog niet 100%. Weet iemand welke de basiswaarden zijn voor deze carburateur? Ik heb ook even foto's toegevoegd van wat de afstelschroeven zijn.

Op stationair draait de motor mooi, maar bij gas geven valt deze precies in een zak en slaat zelfs meestal af. Dit probleem had ik al voordat ik de motor demonteerde ;)

Groeten,
Gertjan
(http://imageshack.us/a/img248/6071/dsc9453j.jpg)
(http://imageshack.us/a/img580/8185/dsc9456v.jpg)

Carburateur:
(http://imageshack.us/a/img560/6776/dsc9454.jpg)
(http://imageshack.us/a/img854/198/dsc9455d.jpg)




Titel: Re:1967 Kadett L - Gertjan
Bericht door: Jeroenvans op 07 Maart 2013, 21:41:36
afstellen carb (http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,6924.0.html) lang leve de zoekfunctie ;D


Titel: Re:1967 Kadett L - Gertjan
Bericht door: Gert op 07 Maart 2013, 21:51:32
De schroef op je laatste foto (die met de borgmoer) is GEEN afstelschroef.
Het is de schroef waarmee de venturi vast wordt gezet in het carburateurhuis.
Vast is vast en dan borgen en dan met rust laten.

De schroef op de foto daarvoor (die met de veer erachter) is de stationairmengselschroef.
Deze carb. heeft nog geen CO-stelschroef (die zit verzonken, zie voorgaande link)

Je moet het dus doen met de stationairmengselschroef en de aanslagschroef voor de smoorklep.

Ik dacht zo:
Stationairmengselschroef (SMS) 3 slagen uitdraaien, starten+smoorklepaanslagschroef zover verdraaien dat het voldoende op toeren draait, warm laten lopen, SMS zover verder uitdraaien totdat het toerental niet verder stijgt (als verder dan te vet), en dan met smoorklepaanslagschroef het toerental terug regelen tot 800-850 tpm.


Titel: Re:1967 Kadett L - Gertjan
Bericht door: 1967Kadett op 07 Maart 2013, 22:02:23

Bedankt mensen, hiermee kan ik weer aan de slag! :)


Titel: Re:1967 Kadett L - Gertjan
Bericht door: 1967Kadett op 10 Maart 2013, 19:30:59
De motor en carburateur heb ik dit weekend goed kunnen afstellen.
Door de ontsteking bij draaiende motor af te stellen is het afslaan van de motor bij gas geven ook opgelost.
De ontsteking had ik nochtans voordien afgesteld met de merktekens.

Grtz. Gertjan


Titel: Re:1967 Kadett L - Gertjan
Bericht door: apex4x4 op 10 Maart 2013, 19:47:05
Door de ontsteking bij draaiende motor af te stellen is het afslaan van de motor bij gas geven ook opgelost.
De ontsteking had ik nochtans voordien afgesteld met de merktekens.
Dat is vreemd dat de merktekens niet overheen komen met de afstelling van de motor, wel fijn dat de motor weer goed loopt.


Titel: Re:1967 Kadett L - Gertjan
Bericht door: wgortenmulder op 10 Maart 2013, 21:54:01
Met de merk tekens moet je de motor wel redelijk op een basis afstelling kunnen krijgen.
Voor de fijne afstelling van de ontsteking gbruik ik het liefst een stroboscooplamp.. Dan kun je ook iets beter de paar graden extra voorontsteking afstellen.



Titel: Re:1967 Kadett L - Gertjan
Bericht door: 1967Kadett op 18 Maart 2013, 20:19:59
Hallo mensen,

De motor draait ondertussen als een klokje!
Nu enkel nog de stuurkogels vervangen en daarna naar de keuring!

 ;)
(http://imageshack.us/a/img17/3326/dsc9466f.jpg)
(http://imageshack.us/a/img21/1950/dsc9467h.jpg)


grtz. Gertjan



Titel: Re:1967 Kadett L - Gertjan
Bericht door: apex4x4 op 18 Maart 2013, 20:36:04
Hey Gertjan, dat motorblokje ziet er weer als nieuw uit ;D
Heb je misschien een adres waar je die siliconen bougiekabels hebt gekocht, heb al een beetje op internet zitten te zoeken maar nog niet iets kunnen vinden.

Groetjes Martin.


Titel: Re:1967 Kadett L - Gertjan
Bericht door: 1967Kadett op 18 Maart 2013, 21:21:03
Hallo Martin,

De bougiekabels komen gewoon van het onderdelen handelaar. Dit was een bougiekabelset van BERU, C 18 staat er op de factuur. De prijs ervan viel ook nog goed mee zo te zien ;D.
Op de verpakking staat: BERU: C18   0 900 301 058

Hopelijk kan je er wat mee doen.

Grtz. Gertjan


Titel: Re:1967 Kadett L - Gertjan
Bericht door: Jeroenvans op 18 Maart 2013, 22:20:36
bij de brezan kan je ze gewoon op lengte kopen.


Titel: Re:1967 Kadett L - Gertjan
Bericht door: 1967Kadett op 07 April 2013, 18:45:02
Als laatste nog een stuurkogel vervangen, en chromen wielmoeren gemonteerd.
Donderdag een testritje gedaan en geen verdere problemen gemerkt.

Volgende week keuren! :)

(http://imageshack.us/a/img836/3875/dsc9487b.jpg)

(http://imageshack.us/a/img109/3098/dsc9489d.jpg)

(http://imageshack.us/a/img201/8400/dsc9491r.jpg)

(http://imageshack.us/a/img541/6730/dsc9493l.jpg)


Titel: Re:1967 Kadett L - Gertjan
Bericht door: wgortenmulder op 07 April 2013, 19:58:18
Kijk.... en dan volgende week op naar de voorjaarsmeeting..


Titel: Re:1967 Kadett L - Gertjan
Bericht door: apex4x4 op 07 April 2013, 20:23:30
Wat een mooie wagen is dat geworden, het mooie weer begint er aan te komen dus precies op tijd klaar om lekker rond te gaan rijden met de kadett ;D


Titel: Re:1967 Kadett L - Gertjan
Bericht door: 1967Kadett op 07 April 2013, 21:22:34
De kadett is inderdaad net op tijd klaar! Volgende week keuren en inschrijven.

Beekbergen zal helaas iets te ver zijn als eerste rit. :( Dat zou alles samen toch een 650 km zijn.

Grtz. Gertjan


Titel: Re:1967 Kadett L - Gertjan
Bericht door: kadettje73 op 08 April 2013, 02:38:23
De kadett is inderdaad net op tijd klaar! Volgende week keuren en inschrijven.

Beekbergen zal helaas iets te ver zijn als eerste rit. :( Dat zou alles samen toch een 650 km zijn.

Grtz. Gertjan

zet je hem toch op een aanhanger , kunnen we hem iig bewonderen  ;)


Titel: Re:1967 Kadett L - Gertjan
Bericht door: 1967Kadett op 13 April 2013, 17:43:27
Verstralers nog iets anders gepositioneerd.

Maandag keuren!

(http://img836.imageshack.us/img836/3656/dsc9496.jpg)


Titel: Re:1967 Kadett L - Gertjan
Bericht door: apex4x4 op 13 April 2013, 20:43:13
Mooi zo die verstralers, vind die gele verlichting ook super gaaf.
Alvast heel veel succes bij de keuring, maar dat gaat wel goed komen als ik de auto zo zie ;D

Groetjes Martin.


Titel: Re:1967 Kadett L - Gertjan
Bericht door: 1967Kadett op 14 April 2013, 20:21:25
Dank u Martin, ik vind het het ook zeer geslaagd met de gele lichten.
Keuring zal normaal geen probleem geven. De oldtimerkeuring in Belgie is heel wat soepeler dan de reguliere keuring. Enkel de zaken met betrekking tot veiligheid worden gecontroleerd (remmen, stuurinrichting en verlichting).
Ik kan niet wachten om er mee rond te touren ;D

grtz.  Gertjan


Titel: Re:1967 Kadett L - Gertjan
Bericht door: 1967Kadett op 15 April 2013, 09:40:03
Kadettje is gekeurd! Was toch nog een uitgebreide keuring...
Straks inschrijven en verzekeren!

Het ritje naar de keuring deed deugt!

Laat het goede weer nu maar komen. 8)
Grtz. Gertjan


Titel: Re:1967 Kadett L - Gertjan
Bericht door: wgortenmulder op 15 April 2013, 12:10:34
Kadettje is gekeurd!


Laat het goede weer nu maar komen.
Grtz. Gertjan

Van harte.
en op die laatse opmerking zitten we allemaal te wachten...  ;D


Titel: Re:1967 Kadett L - Gertjan
Bericht door: Jeroenvans op 15 April 2013, 14:51:16
Kadettje is gekeurd! Was toch nog een uitgebreide keuring...
Straks inschrijven en verzekeren!
Het ritje naar de keuring deed deugt!
Laat het goede weer nu maar komen. 8)
Grtz. Gertjan
zo weet je in ieder geval zeker dat alles goed zit. gefeliciteerd


Titel: Re:1967 Kadett L - Gertjan
Bericht door: apex4x4 op 15 April 2013, 16:33:04
Gefeliciteerd, kan je lekker gaan genieten van de kadett, ik hoop dat die van mij ook snel klaar is, ik ben namelijk heel benieuwd hoe zoiets rijd, heb namelijk nog nooit in zo'n oude kadett gereden ::)

Groetjes Martin.


Titel: Re:1967 Kadett L - Gertjan
Bericht door: 1967Kadett op 24 April 2013, 18:31:40
nog steeds geen nummerplaten :-[

Het is nu de 2e week dat ik erop wacht...


Titel: Re:1967 Kadett L - Gertjan
Bericht door: 1967Kadett op 02 Mei 2013, 20:02:42
Na een kleine 3 weken de nummerplaat ontvangen! Net terug van een klein ritje ;D. Das toch wat anders dan al die moderne zooi waar ik dagelijks mee rij!

Ik zou graag ook nog alle mensen danken die hun kennis ter beschikking stelden, door hun zal ik nu alvast deze zomer al met een grote smile achter het stuur zal zitten!

Grtz. Gertjan 8)


Titel: Re:1967 Kadett L - Gertjan
Bericht door: kinuyakkii op 02 Mei 2013, 20:24:32
dan willen we die "big smile" wel op de gevoelige plaat vast gelegd hebben ;D

gr Paul


Titel: Re:1967 Kadett L - Gertjan
Bericht door: 1967Kadett op 05 Mei 2013, 17:43:05
(https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc1/575405_450368218389565_826576257_n.jpg)


Titel: Re:1967 Kadett L - Gertjan
Bericht door: apex4x4 op 05 Mei 2013, 19:14:01
Mooie foto, wat voor oldtymer treffen ben je geweest 8) en wat vonden ze van de kadett.


Titel: Re:1967 Kadett L - Gertjan
Bericht door: 1967Kadett op 06 Mei 2013, 21:03:37
Dit was een maandelijkse meeting in ieper die open staat voor alle oldtimers (en exclusieve wagens).
Het interieur had toch wel wat bekijks had ik de indruk. Het was ook de eerste keer in 23 jaar dat de kadett buiten kwam :)... en het is toch niet onopgemerkt gebleven ;D.

De laatste week nu toch al een 160km mee gereden. In het begin reed ie wat stroef, maar dat is nu al veel beter. Motor doet het zeer goed, geen abnormale geluiden in de aandrijflijn, alles werkt naar behoren.
De remmen zijn toch nog (heel) wat krachtiger dan ik verwacht had. Maar als je onderweg bent moet je natuurlijk niet vergeten dat 4 trommelremmen heel wat minder remkracht hebben dan schijfremmen...

Nog wat aandachtspuntjes die uitgekomen zijn:
Stofhoezen van de stuurstangen moeten vervangen worden.
Soms start de motor niet direct (zo'n 1op10keer), je hoort de bendix uitslaan, maar de startmotor draait niet rond. Deze zal ik dus ook nog even moeten reviseren.
En de kadett staat wat scheef als je er vanvoor op kijkt, dat zullen dus met tijd nieuwe dempers worden.

Verder, nog steeds héél tevreden
Grtz. Gertjan


Titel: Re:1967 Kadett L - Gertjan
Bericht door: 1967Kadett op 06 Mei 2013, 21:08:27
neg ene gevonden met de kadett op de achtergrond ;D
(http://www.oldtimerweb.be/pictures/reportages/02793/2793_dsc08081.jpg)


Titel: Re:1967 Kadett L - Gertjan
Bericht door: reusjep op 13 Mei 2013, 08:11:21
Citaat
Maar als je onderweg bent moet je natuurlijk niet vergeten dat 4 trommelremmen heel wat minder remkracht hebben dan schijfremmen...

Dat is een discussie waard: Voor wat ik tot dusver merk (Automaat met schijven en bekrachtiger versus 1.1n met trommels rondom) en wat me is verteld door een paar BMW-liefhebbers, is dat trommels van origine beter remmen;
Immers, zonder bekrachtiger zetten ze een prima remvertraging neer. (De keurmeester was bij mij verbaasd dat er trommels onder zaten.)
Voor een trommelrem is minder kracht nodig.

Waar de schoen bij trommels echter wringt is warmte; worden trommelremmen heet dan gaat dat ten koste van de remkracht.

Schijfremmen vangen dit op door hun constructie: Als je remt zet de schijf uit waardoor je remkracht juist toeneemt. De schijf komt immers dichter bij de remblokken door uit te zetten. Ook wordt er als het ware in de schijf geknepen van twee kanten, terwijl er geduwd wordt bij trommels.

Ik heb na 2 jaar met trommelremmen rondom nog geen gevalletje van fading (afnemen remkracht door de warmte) meegemaakt. Ik denk dat je dan als een idioot moet rijden, of op een circuit aan het crossen bent.  ;)


Titel: Re:1967 Kadett L - Gertjan
Bericht door: kadett-b20 op 13 Mei 2013, 09:03:23
Ik heb jaren met een 12s automaat (en dus schijven voor) rondgereden. Ik woon in het heuvelachtige zuiden van Limburg, en vond deze schijven echt geen overbodige luxe!

Ik heb ooit een toer weekend naar Luxemburg georganiseerd, en het rijden met 4 trommeltjes in deze omgeving mag je echt wel als een "uitdaging" beschouwen! Ik was maar wat blij met de betrouwbare vertraging van mijn schijven!

Ik loop met gedachte rond om met mijn kadett naar Oostenrijk te gaan, maar durf dit met mijn huidige kadett met 4 trommeltjes niet aan. Het lijkt mij geweldig om door de bergen van Oostenrijk te toeren, maar dan wel met met een B-kadett met schijfremmen!

Ralph


Titel: Re:1967 Kadett L - Gertjan
Bericht door: reusjep op 13 Mei 2013, 10:45:38
De dosering wil overigens ook nog moeilijker gaan met trommels... ;)

Op een roadtrip naar Slowakije, Polen en Tsjechië met 3 personen en een goede dosis bagage geen enkel probleem gehad. Komende zomer gaat de auto voor de derde keer mee de Belgische Ardennen in op zomerkamp.
Wel staat zonder meer vast dat schijfremmen onder zware omstandigheden meer zekerheid en blijvende remkracht bieden. Dus ik geef je groot gelijk. ;)


Titel: Re:1967 Kadett L - Gertjan
Bericht door: wienf390 op 13 Mei 2013, 11:01:18
Gertjan.

Mijn ervaring 40 jaar geleden was dat schijven zonder bekrachtiging ook niet zaligmakend was.

De combinatie van schijven en bekrachtiging is het meest ideale toen en nu.

Groeten Fred Uut Huussen.


Titel: Re:1967 Kadett L - Gertjan
Bericht door: kwadettilac op 13 Mei 2013, 11:12:19
Volgens mij zit het grootste voordeel bij de huidige dealers/garage bedrijven... ;)
Blokjes van schijven gaan veel minder lang mee dan de remschoenen van een trommelrem.

Vrachtwagens hebben nog steeds trommelremmen, dat zegt wel iets over de betrouwbaarheid.
Het doseren van de remkracht gaat wel beter met schijfremmen....

Heeft er trouwens iemand hier ervaring met een bekrachtiger en trommels rondom? :-\
Ik heb namelijk nog een paar bekrachtigers liggen, maar ga wel origineel 12" met trommels gebruiken.

Mvg,

Erwin


Titel: Re:1967 Kadett L - Gertjan
Bericht door: apex4x4 op 13 Mei 2013, 19:07:03
Heeft er trouwens iemand hier ervaring met een bekrachtiger en trommels rondom? :-\
Ik heb namelijk nog een paar bekrachtigers liggen, maar ga wel origineel 12" met trommels gebruiken.
Hey Erwin, kan jij gedachte lezen of zo ;D ik zat namelijk precies het zelfde te denken, ben dus ook heel benieuwd of iemand hier een andwoord op heeft.

Groetjes Martin.


Titel: Re:1967 Kadett L - Gertjan
Bericht door: kinuyakkii op 13 Mei 2013, 19:57:09

Vrachtwagens hebben nog steeds trommelremmen, dat zegt wel iets over de betrouwbaarheid.
Het doseren van de remkracht gaat wel beter met schijfremmen....


ik rij al jaren vrachtwagens met rondom schijfremmen (zowel op de trekker als op de trailer) alleen de rondom aangedreven bouwvoertuigen hebben vaak nog trommels (tegen het vuil).

gr Paul


Titel: Re:1967 Kadett L - Gertjan
Bericht door: kadett-b20 op 13 Mei 2013, 20:49:11
Heeft er trouwens iemand hier ervaring met een bekrachtiger en trommels rondom? :-\
Ik heb namelijk nog een paar bekrachtigers liggen, maar ga wel origineel 12" met trommels gebruiken.

Volgens mij heeft Ger van 't Net rembekrachtiging ingebouwd op trommelremmen. Neem anders even contact op met Jaime, de zoon van Ger. Hij zit ook op dit forum...

Ralph


Titel: Re:1967 Kadett L - Gertjan
Bericht door: 1967Kadett op 25 Mei 2013, 10:22:45
Maandag jl naar de opel classica meeting en rondrit geweest in zulte. Zonder problemen de rondrit uitgereden (was maar 62km).

Ik heb nu al een kleine 500km met de kadett gereden zonder problemen. ;D

En over de remmen ben ik wel tevreden, maar je voelt wel als er veel en krachtig geremd wordt dat je het rempedaal dieper moet indrukken om dezelfde remkracht te hebben als bij koude remmen.

(http://www.oldtimerweb.be/pictures/reportages/02871/2871_opel-classica-zulte-2013-045.jpg)
(http://www.oldtimerweb.be/pictures/reportages/02871/2871_opel-classica-zulte-2013-046.jpg)

http://www.oldtimerweb.be/fotos-oldtimer-evenement/opel-classica-treffen-zulte_2871.aspx (http://www.oldtimerweb.be/fotos-oldtimer-evenement/opel-classica-treffen-zulte_2871.aspx)


Titel: Re:1967 Kadett L - Gertjan
Bericht door: apex4x4 op 25 Mei 2013, 11:48:11
Leuke foto's, maar wat heb je ineens een dikke deuk in de deur zitten, of was da al :o


Titel: Re:1967 Kadett L - Gertjan
Bericht door: Jeroenvans op 25 Mei 2013, 12:37:43
idd een mindere deuk maar zat er al... zie OP (http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,11036.msg20208.html#msg20208)


Titel: Re:1967 Kadett L - Gertjan
Bericht door: 1967Kadett op 25 Mei 2013, 15:48:42
Inderdaad, die deuk zat er jammergenoeg al in...

De planning was dit jaar de mechaniek en het interieur aanpakken.
Volgend jaar wordt de carrosserie aangepakt. Eerst dit jaar zien of er nog (mechanische) problemen tevoorschijn komen waar ik niet op gerekend had.

Komt goed ;)

Grtz. Gertjan


Titel: Re:1967 Kadett L - Gertjan
Bericht door: 1967Kadett op 26 Mei 2013, 14:14:17
Gisteren wat rubbertjes vervangen... En alles voorzien van vers vet.  8)

(http://i1317.photobucket.com/albums/t631/406309kadett/DSC_9540_zps5089e06f.jpg)
(http://i1317.photobucket.com/albums/t631/406309kadett/DSC_9543_zps0d92d78f.jpg)
(http://i1317.photobucket.com/albums/t631/406309kadett/DSC_9538_zpsc023718e.jpg)
(http://i1317.photobucket.com/albums/t631/406309kadett/DSC_9547_zpsec4aeb50.jpg)
(http://i1317.photobucket.com/albums/t631/406309kadett/DSC_9546_zps53fdd5fd.jpg)
(http://i1317.photobucket.com/albums/t631/406309kadett/DSC_9549_zpsde0ff949.jpg)



Titel: Re:1967 Kadett L - Gertjan
Bericht door: katurbotje op 26 Mei 2013, 21:50:28
Kijk dat ziet er weer goed uit,nu krijgt hij  geen vuil meer binnen.


Titel: Re:1967 Kadett L - Gertjan
Bericht door: 1967Kadett op 01 September 2013, 20:35:17
Reeds meer dan 1500km gereden zonder problemen!

Tijd om nog wat te sleutelen.

Reeds van het begin 'hing' de kadett zo'n 3 a 3.5cm door aan de rechterkant. Dus maar een andere bladveer gemonteerd. zie:http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,11295.0.html (http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,11295.0.html)
(http://imageshack.us/a/img22/1851/nki3.jpg)
(http://imageshack.us/a/img585/8804/jrwd.jpg)
(http://imageshack.us/a/img600/3244/14ny.jpg)

Ook een verlagingsblokje van 2cm tussen de veer gemonteerd, een blokje van 2cm geeft een verlaging van 1.5cm.
(http://imageshack.us/a/img585/3527/u7d1.jpg)

Ook de startmotor sloeg soms (meestal) niet meer aan. Het rondsel schoot uit maar de motor draaide niet mee. Vande eerste keer een goede startmotor gemonteerd.
(http://imageshack.us/a/img43/8638/dpvd.jpg)

En ook de eindaanslagen van de vooras vervangen.
(http://img189.imageshack.us/img189/1985/y599.jpg)

nu nog schokdempers voor en achter vervangen...

Grtz. Gertjan 8)


Titel: Re:1967 Kadett L - Gertjan
Bericht door: Jeroenvans op 01 September 2013, 21:01:33
mooie plaatjes bij het praatje. wel een kanttekening: volgens mij is dit niet een hele goede manier van verlagen. dit omdat je nu continu druk uitoefent op de veer.
normaal zet men shackels op het eind waar de veer vast zit aan de draagarm


Titel: Re:1967 Kadett L - Gertjan
Bericht door: Olaf op 02 September 2013, 08:38:10
mooie plaatjes bij het praatje. wel een kanttekening: volgens mij is dit niet een hele goede manier van verlagen. dit omdat je nu continu druk uitoefent op de veer.
normaal zet men shackels op het eind waar de veer vast zit aan de draagarm

Op zich heb je gelijk maar druk zit er altijd op de veer, je drukt hem alleen iets verder door. Ik rij al heel wat jaren met zo'n blok ertussen (nog wel dikker dan deze) en ik merk zo geen verschil in rijgedrag. Met shackels daarentegen verlaag je de druk in de veer juist meer. Dus wat nou de beste manier van verlagen is? Als je de auto terug wilt bouwen in de originele staat lijken mij shackels beter, omdat de veer zijn spanning behoudt (lijkt mij).


Hier staat wat meer info over verlagen: http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,4928.0.html (http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,4928.0.html)

Aan de andere kant, veren voor de vooras zijn er meer dan kadettjes. Dus als de veer te ver uitgerekt is kun je er zo een geheel andere veer in zetten.

Groetjes Olaf


Titel: Re:1967 Kadett L - Gertjan
Bericht door: 1967Kadett op 02 September 2013, 18:59:16
Hallo,
Ik had mij inderdaad al geïnformeerd  ivm de verlaging. En ik weet ook dat er bij beide manieren nadelen zijn.

Bij verlagen met een blokje veranderd de wielstand enorm, en bij het verlagen met shackles zouden mijn velgen niet meer passen en moet je de bladveer in het midden vastzetten aan de vooras.

Gezien ik toch maar een kleine 2000km per jaar rijdt en het meestal oldtimertochten zijn heb ik een blokje gemonteerd.
Ik heb nu nog maar een aantal km gereden met het blokje, en kan nog niet zeggen wat de invloed juist is op de wegligging

Zonder blokje zit de veer inderdaad ook al onder spanning, met een blokje wordt de spanning wat verhoogd.

Olaf, welke dikte van blokje heb jij zitten? En zou je weten welke verlaging dat geeft?

Groeten,
Gertjan 8)


Titel: Re:1967 Kadett L - Gertjan
Bericht door: Olaf op 02 September 2013, 20:00:43
Olaf, welke dikte van blokje heb jij zitten? En zou je weten welke verlaging dat geeft?

Hoi Gert-Jan,

Ik heb er een blok onder zitten van 4 cm en volgens mij is dat ongeveer ook een verlaging van 4 cm. :o Dit heb ik alleen nooit opgemeten voor de tijd dus ik weet ook niet wat het zou moeten zijn. Het is inderdaad wel duidelijk zichtbaar.  ;D Wat dan wel weer merkbaar is dat als ik snel over een lange drempel ga (van die 60 km/u zones) dan wil de vooras nog wel een helemaal onderin veren.  :-\

Groetjes Olaf


Titel: Re:1967 Kadett L - Gertjan
Bericht door: 1967Kadett op 16 September 2013, 12:46:14
gardeboerit vorige zondag
(http://img706.imageshack.us/img706/3527/tm7y.jpg)


Titel: Re:1967 Kadett L - Gertjan
Bericht door: 1967Kadett op 17 September 2013, 18:07:58
verlichting aan de achterkant terug origineel, zonder groot mistlicht
(http://imageshack.us/a/img834/5882/6nca.jpg)


Oud ijzer, nu op zoek naar regelbare koni's
(http://imageshack.us/a/img199/912/5lre.JPG)


Titel: Re:1967 Kadett L - Gertjan
Bericht door: 1967Kadett op 29 September 2013, 21:21:59
Binnenkort de juiste koni's onder de kadett.

Ook al begonnen met de carrosserie werkzaamheden.
(http://imageshack.us/a/img31/9095/jy4.JPG)
(http://imageshack.us/a/img5/2210/wzhu.jpg)


Titel: Re:1967 Kadett L - Gertjan
Bericht door: katurbotje op 01 Oktober 2013, 11:26:38
Kijk dat ziet er al netjes uit ga zo door.


Titel: Re:1967 Kadett L - Gertjan
Bericht door: 1967Kadett op 06 Oktober 2013, 19:42:55
Ik ben ook bezig met de linker deur, en al redelijk tevreden... :)

(http://imageshack.us/a/img9/1594/q7g5.jpg)
(http://imageshack.us/a/img203/7568/k1qs.jpg)
(http://imageshack.us/a/img51/5641/nj8o.jpg)
(http://imageshack.us/a/img856/6615/jkmq.jpg)


Titel: Re:1967 Kadett L - Gertjan
Bericht door: wgortenmulder op 06 Oktober 2013, 21:15:00
goed bezig..   ;)


Titel: Re:1967 Kadett L - Gertjan
Bericht door: 1967Kadett op 20 Oktober 2013, 18:05:51
niet de meest duidelijke foto's, maar 't geeft een idee 8)

(http://imageshack.us/a/img849/3876/n2q1.jpg)
(http://imageshack.us/a/img194/5669/55n0.jpg)
(http://imageshack.us/a/img7/9449/r5l0.jpg)
(http://imageshack.us/a/img690/8766/4cyx.jpg)


Titel: Re:1967 Kadett L - Gertjan
Bericht door: Daan292 op 21 Oktober 2013, 00:08:48
Goed bezig! Ziet er goed uit!


Titel: Re:1967 Kadett L - Gertjan
Bericht door: tim biersma op 03 November 2013, 21:13:51
goed bezig zeg  ;D


Titel: Re:1967 Kadett L - Gertjan
Bericht door: 1967Kadett op 26 November 2013, 21:15:42
(http://imageshack.us/a/img38/1443/60c4.JPG)
(http://imageshack.us/a/img811/8524/9xvy.jpg)
(http://imageshack.us/a/img689/6246/9g3f.jpg)
(http://imageshack.us/a/img21/9295/z2s4.jpg)
(http://imageshack.us/a/img35/9179/ldc.JPG)
(http://imageshack.us/a/img35/1628/qev.JPG)


Titel: Re:1967 Kadett L - Gertjan
Bericht door: kadettbmw op 26 November 2013, 21:29:29
netjes!
mooie kadett!


Titel: Re:1967 Kadett L - Gertjan
Bericht door: apex4x4 op 26 November 2013, 22:08:01
Wow dat heb je netjes gespoten, dat ziet er weer als nieuw uit  8)


Titel: Re:1967 Kadett L - Gertjan
Bericht door: kwadettilac op 27 November 2013, 11:31:02
Respect!! 8) 8)

Erwin


Titel: Re:1967 Kadett L - Gertjan
Bericht door: 1967Kadett op 27 November 2013, 21:18:38
bedankt, het doet altijd deugd om de reacties te lezen!



linkerdeur zit er ook terug in...
(http://img13.imageshack.us/img13/1710/83x2.jpg)


Titel: Re:1967 Kadett L - Gertjan
Bericht door: Gert op 27 November 2013, 21:25:27
mooi stukje werk!! Nou ja, stukje??  Een berg werk!! Klasse.


Titel: Re:1967 Kadett L - Gertjan
Bericht door: katurbotje op 27 November 2013, 21:48:18
Ja dat ziet er idd erg netjes uit.
Ik sta versteld van de mooie werk wat je geleverd hebt.





Titel: Re:1967 Kadett L - Gertjan
Bericht door: Ed kadett op 28 November 2013, 00:19:00
Wouw!!!!!
Dat is nog eens een stukje vakwerk!
Ik denk niet dat heel veel mensen ja dat nadoen.

Respect!


Titel: Re:1967 Kadett L - Gertjan
Bericht door: 1967Kadett op 01 December 2013, 19:50:22
nog 2 gsm fotootjes die ik graag zou delen!

(http://imageshack.us/a/img34/3657/uehd.jpg)
(http://imageshack.us/a/img59/1035/ngg4.jpg)



Titel: Re:1967 Kadett L - Gertjan
Bericht door: Gert op 01 December 2013, 20:04:20
mooie kadett en mooie foto's.


Titel: Re:1967 Kadett L - Gertjan
Bericht door: thom301 op 01 December 2013, 20:09:59
Flinke duim omhoog voor deze Kadett en het verrichte werk   :o

groeten,

Thom


Titel: Re:1967 Kadett L - Gertjan
Bericht door: kwadettilac op 02 December 2013, 11:00:04
Wow, een B1 nog wel en zo mooi 8) 8).

Veel plezier ermee,

Erwin


Titel: Re:1967 Kadett L - Gertjan
Bericht door: pepe72 op 02 December 2013, 17:59:36
ziet er knap uit
heb je deze gewoon thuis in de garage gespoten of in een cabine


Titel: Re:1967 Kadett L - Gertjan
Bericht door: 1967Kadett op 03 December 2013, 11:12:20
Dank u voor de complimenten!
Inderdaad een B1, lekker speciaal, vooral als je onderdelen nodig hebt...

En alles wat ik doe aan de kadett gebeurd in die veel te kleine garage ;D. ook het spuiten dus...

Grtz. Gertjan 8)


Titel: Re:1967 Kadett L - Gertjan
Bericht door: 1967Kadett op 08 Maart 2014, 21:09:12
hmm....

13" carmona mistral velgen (magnesium?) 5,5" voor, 6" achter. Komen van BMW 2002 en passen perfect op de kadett.


(http://i1317.photobucket.com/albums/t631/406309kadett/DSC_9848_zpsa1e782a3.jpg)
(http://i1317.photobucket.com/albums/t631/406309kadett/DSC_9852_zps9b359c95.jpg)
(http://i1317.photobucket.com/albums/t631/406309kadett/DSC_9849_zpsd8467f88.jpg)


Titel: Re:1967 Kadett L - Gertjan
Bericht door: 2300S op 08 Maart 2014, 22:45:42
tot nu toe erg knap wat je allemaal gedaan hebt. Complimenten

alleen die velgen....zou je dat nu wel doen ???
Origineel ( ik zou ze zekers bewaren !) lijkt mij mooier
maar dat `s mijn mening.

En natuurlijk, je moet gewoon doen wat jijzelf mooi lijkt.
en nogmaals ...top wat je allemaal doet


Titel: Re:1967 Kadett L - Gertjan
Bericht door: 1967Kadett op 08 Maart 2014, 22:55:15
Hey. Bedankt voor de complimenten
Ik twijfel ook nog over de velgen. Vooral over de banden. Ik denk d'at het met een lage band wel 'bruut' zal zijn.

Nuja, we zien wel.

De sr- velgen gaan natuurlijk niet weg,


Titel: Re:1967 Kadett L - Gertjan
Bericht door: apex4x4 op 09 Maart 2014, 08:22:37
Hey Gertjan, gelukkig dat smaken verschillen want ik vind die velgen juist super gaaf en staan juist heel stoer onder de kadett, de mistral (ook wel worst velgen genaamd) juist een classic en sportieve look hebben 8).
Ik heb nu ook een orginele set velgen en ATS velgen en kan deze wisselen wanneer ik maar wil.
Ben benieuwd welke maat banden je gaat gebruiken, aan de achterkant kan je 185 tot zelfs 205 zetten, over de hoogte van de band zit ik zelf ook te twijfelen, 50 of 60 hoog, weet dus niet als je een band van 50 hoog neemt, of de ruimte tussen band en wielkast rand niet te groot word (te grote inkijk).
Aan de voorkant denk ik dat je uit gaat komen op 175, ben bang dat als je breder gaat deze met insturen tegen de binnenkant wielkast aan gaat schuren ?.
Weet je ook al welke kleur je de velgen wilt gaan spuiten.

Groetjes Martin.


Titel: Re:1967 Kadett L - Gertjan
Bericht door: 1967Kadett op 29 April 2014, 19:07:45
Hey Martin,

Sorry voor het late antwoord, ik was het uit het oog verloren.

Ja, er zal normaalgezien een iets lagere band opkomen dan hetgeen er nu opligt. Denk aan een 175/ 50 of 55 hoog. Dat is te zien wat ik kan vinden. De velgen zou ik in het kleur van de wagen schilderen. Minilites moeten niet altijd in goud of zilver gespoten zijn...

Nuja, we zien wel. Hat zal waarschijnlijk toch voor volgend jaar zijn. De originele 12" wielen en sr velgen gaan ook niet weg dus ik kan altijd terug veranderen.



Titel: Re:1967 Kadett L - Gertjan
Bericht door: 1967Kadett op 29 April 2014, 19:09:24
Nog een foto'tje gevonden van de rondrit van vorige zondag.

De kadett in actie, een goede 200km zonder problemen.
(http://iloapp.skoda105.be/data/_gallery/public/10/139861577959700200_resized.jpg)


Titel: Re:1967 Kadett L - Gertjan
Bericht door: 1967Kadett op 28 Mei 2014, 21:22:32
Met 175/50 R13 minilites

Tis wel vet maar ik vind het te laag, Ik ga op zoek naar 175/60 bandjes.

(http://i1317.photobucket.com/albums/t631/406309kadett/DSC_9963_zpsebc61796.jpg)
(http://i1317.photobucket.com/albums/t631/406309kadett/DSC_9964_zps6a4331c5.jpg)


Titel: Re:1967 Kadett L - Gertjan
Bericht door: ikdenman op 28 Mei 2014, 22:45:24
ik heb zelf ook bmw maar dan van de eerste 3 serie ik heb voorop 165/65/13 en achterop 175/80/13 het staat op zich mooi alleen is 80 hoog iets teveel van het goede omdat de velg et 13 is komt het redelijk ver naar buiten .


Titel: Re:1967 Kadett L - Gertjan
Bericht door: 1967Kadett op 08 Oktober 2016, 19:31:27
kadettje leeft nog zonder noemenswaardige problemen te hebben
Dit jaar de neus terug proper gemaakt en herspuit

(http://i1317.photobucket.com/albums/t631/406309kadett/DSC_1134_zpslqkaeioe.jpg)
(http://i1317.photobucket.com/albums/t631/406309kadett/DSC_1135_zpslsrwyigq.jpg)
(http://i1317.photobucket.com/albums/t631/406309kadett/DSC_1139_zps76tve12d.jpg)
(http://i1317.photobucket.com/albums/t631/406309kadett/14002572_10208778739939501_93762245_o_zpsbwsy3jrk.jpg)
(http://i1317.photobucket.com/albums/t631/406309kadett/dsc04740_orig_zpsbfdyay74.jpg)


Titel: Re:1967 Kadett L - Gertjan
Bericht door: apex4x4 op 08 Oktober 2016, 20:30:54
Ziet er weer goed uit, heel netjes gedaan  8)


Titel: Re:1967 Kadett L - Gertjan
Bericht door: 1967Kadett op 08 Oktober 2016, 20:40:33
dank u Martin

Ik ben niet meer zo actief op het forum, maar ik volg wel nog steeds alles mee.

Jouw Kadett is echt picobello geworden!!, ik volg je project al van bij het begin