Holland Kadett B Club Forum
18 Juni 2018, 06:33:37 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Kampeerweekend: 7-8-9 September in Dronten
 
  Startpagina Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
  Laat berichten zien
Pagina's: [1] 2 3 ... 17
1  Alles over de Kadett-B / Aandrijving / Re:iemand al eens achteras uit elkaar gehad Gepost op: 07 Juni 2018, 22:16:14
Als het nou niet lukt wil ik volgende week wel een keer op een avond langskomen. Stuur me dan even een berichtje.
2  Alles over de Kadett-B / Aandrijving / Re:iemand al eens achteras uit elkaar gehad Gepost op: 06 Juni 2018, 18:59:53
precies Gert,
5 kgcm is dan een gewicht van 500 gram op een armpje van 10cm. De as moet met 5kgcm (gebruikte lagers) net gaan draaien. In de praktijk zo instellen dat de as draait als je het gewicht ook maar net aanraakt. 5 kgcm = 50Ncm = 0.5 Nm. Je kunt ook een momentschroevendraaier  gebruiken.
3  Alles over de Kadett-B / Aandrijving / Re:iemand al eens achteras uit elkaar gehad Gepost op: 06 Juni 2018, 17:31:58
Als je de lagers er niet af hebt gehad (van diff en pignonas) en alles weer op dezelfde manier monteert kun je volstaan met het afstellen van de voorspanning van de pignonaslagers. Je bent als je het goed wil doen wel een nieuwe spanbus nodig. De voorspanning wordt afgesteld met de grote moer van de pignonas door deze aan te draaien. Elke keer een klein stukje tot de pignonas zo zwaar draait als voorgeschreven. Dit kun je meten met een speciale meter maar ook met een gewicht op een dwarsarmpje. Ed China heeft dat een keer mooi laten zien in 'Wheeler dealers' bij een Ford Escort Mk1. Eventueel op gevoel als je direct kunt vergelijken met een andere as maar dat is natuurlijk minder precies. (Blad 4-45 van de fabrieksdocumentatie)
4  Alles over de Kadett-B / Aandrijving / Re:iemand al eens achteras uit elkaar gehad Gepost op: 05 Juni 2018, 08:30:03
Klopt, minimaal moet nu de spanbus vervangen worden en de voorspanning opnieuw afgesteld. Soms gaat de meenemer zo van de pignonas af maar vaak is er een trekker nodig. De meenemer is het 'tandwiel' dat op het uiteinde van het asje zit waar de cardanas omheen schuift.
5  Alles over de Kadett-B / Aandrijving / Re:W-nummer snelheidsmeter Gepost op: 29 April 2018, 12:25:22
Paul,

klopt, ben ik ook niet van plan. Ik wil een 1100 blok voorzien van overmaatse (ongeveer 1 mm) Vauxhall 1057 CC zuigers (74.295 mm). Als alternatief heb ik nog een D Kadett 12S motor waar ik eventueel 1256 zuigers in zet. de 1100 zuigers heb ik ondertussen kunnen bemachtigen.

Henk.
6  Alles over de Kadett-B / Electriciteit / Re:Testen temperatuur sensor. Gepost op: 05 April 2018, 21:28:28
Ik heb geen gegevens van de sensor die jij hebt, is blijkbaar geen VDO. De gemeten weerstand waarde past wel in de goede grafiek.
7  Alles over de Kadett-B / Electriciteit / Re:Testen temperatuur sensor. Gepost op: 05 April 2018, 10:31:57
Dan moet de sensor wel uit een Kadett komen. Ik heb een sensor met datum 3.70 (maart 1970) die de verkeerde waarde heeft. Deze komt uit een C Rekord. Ik heb wat onderzoek gedaan. De goede sensor voor een Kadett B heeft een typenummer beginnend met 801 waarschijnlijk. Die ik heb is een 804/3/1, dit nummer staat in de sensor.  VDO heeft de nummers aangepast en ik denk dat ik het goede nummer heb gevonden. Ik bestel eerdaags eentje en als dat inderdaad de goede is zal ik het nummer hier posten. De 804 komt heel veel voor en heeft een veel hogere weerstandwaarde waardoor de meter amper uitslaat.
8  Alles over de Kadett-B / Rondom de Kadett-B / Donderdag op discovery Gepost op: 25 Maart 2018, 21:26:15
Ik kwam dit tegen in de gids van Discovery Channel voor donderdag 29 maart 21:30:

A Perfect 10

Mike wilde zijn Chevy K10 pick-up uit 1967 alleen laten spuiten, maar Dan vindt dat de auto meer nodig heeft en Harry is op zoek naar onderdelen voor zijn Opel Kadett uit 1970.

Vast wel interessant.
9  Overige / Kletshoek / Re:Fuseekogel los trekken. Gepost op: 21 Januari 2018, 12:32:41
Ik gebruik een zelfde type om de stuurkogels en de fuseepennen los te maken van de fusee. Als de onderste fuseekogel uit het draagraam moet wordt het een stuk lastiger onder de auto. Dat gaat niet met deze trekker. 
10  Alles over de Kadett-B / Electriciteit / Re:Toerenteller Gepost op: 27 December 2017, 20:14:58
Heb je de draad naar de bobine aangesloten op het contact dat naar de contactpunten gaat? meestal is dat het groene draadje.
11  Alles over de Kadett-B / Aandrijving / Re:W-nummer snelheidsmeter Gepost op: 20 November 2017, 23:27:11
Nee je kunt alleen wisselen met de achteras, de bandenmaat en de teller zelf. Welke bandenmaat heb je en welk nummer staat er in de teller? Als het klopt is het gewoon boffen!
12  Alles over de Kadett-B / Aandrijving / Re:W-nummer snelheidsmeter Gepost op: 20 November 2017, 22:16:20
De theorie achter het W nummer was mij bekend. Wat ik niet weet en wat voor het berekenen nodig is, is de overbrengingsverhouding van het kilometerteller tandwieltje in de bak en het aandrijvende wiel hiervan. Daarom probeer ik vanuit bestaande combinaties deze terug te rekenen.

Welke W-waardes hebben jullie zoal in de teller staan? ik weet: 666 765 850 maar er zijn meer.

@Willem: de kilometerteller overbrenging van de bak, de achterasoverbrenging en de bandmaat bepalen welk w-getal nodig is voor een correcte aanduiding van snelheid en afgelegde weg.
13  Alles over de Kadett-B / Aandrijving / Re:W-nummer snelheidsmeter Gepost op: 19 November 2017, 13:54:39
Dat was ook mijn idee, ik heb de bakken vaker in handen gehad en gedemonteerd maar nooit echt uit elkaar gehaald wat ik bij de CIH wel gedaan heb.
14  Alles over de Kadett-B / Aandrijving / Re:W-nummer snelheidsmeter Gepost op: 19 November 2017, 12:59:22
Hoi Martin,

ik hou jouw updates altijd extra in de gaten! Ik heb ook gemerkt dat er weinig echte kennis wordt gedeeld en dat maakt het wel lastiger, maar goed. Ik heb al een poos een 1.1SR onderblok in Duitsland liggen die ik binnenkort maar eens moet ophalen. Ik wil vanwege de originaliteit een 1100 tenzij deze zo versleten / verroest is dat ik niet kan volstaan met het opboren naar 74.295mm Vauxhall Viva zuigers die ik al heb. In dat geval ga ik naar 1200. De kop moet worden geflowd en krijgt grote Vauxhall kleppen die ik ook hebben kunnen bemachtigen. De carburateur moet een Weber DCD worden weet nog niet precies of dit een 36 of een 32 / 36 wordt. Wanneer is nog niet helder, wellicht ga ik eerst mijn Olympia restaureren (volledig origineel)
15  Alles over de Kadett-B / Aandrijving / W-nummer snelheidsmeter Gepost op: 19 November 2017, 11:48:20
Ik ben al enige tijd onderdelen aan het sorteren en vergaren voor een volgend bouwtraject. De bedoeling is een Kadett met een snelle OHV motor te bouwen zoals die gebouwd had kunnen worden in de jaren '70. Verder zo origineel mogelijk. Wat ik daar nu voor wil weten is het volgende:

welk W-nummer van de snelheidsmeter hoort bij welke combinatie van:
- velgmaat en banden. (12" / 13" diagonaal / radiaal, bandmaat).
- automaat / schakelbak
- achterasoverbrenging
- tandwieltjes in de versnellingsbak. Bij een CIH bak kun je rode, blauwe of gele tandwieltjes aantreffen met verschillende aantallen tanden, is dat ook zo bij OHV bakken?

voorbeeld, weet niet of het klopt:
W=666
12" 155 diagonaal
4-bak
4.11
??



Henk.
Pagina's: [1] 2 3 ... 17
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines