Holland Kadett B Club Forum
23 November 2017, 08:26:07 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Wil je een bijdrage leveren aan het clubblad van 2018? Neem dan contact op met olaf@spoolder.eu
 
  Startpagina Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
  Laat berichten zien
Pagina's: [1] 2 3 ... 178
1  Alles over de Kadett-B / Carrosserie / Re:Spiegels goed vastzetten. Gepost op: Gisteren om 09:09:20
Verlijmen met MS-polymeerkit. Ik heb hier als proef twee verlijmde stukken hoekijzer liggen. Zitten volgens mij vast aan elkaar alsof ze gelast zijn. Ongelooflijk sterk na uitharden, corrosievrij en overschilderbaar. Lijmen ze auto's en vliegtuigen mee in elkaar.
2  Alles over de Kadett-B / Carrosserie / Re:Spiegels goed vastzetten. Gepost op: Gisteren om 07:36:48
Blondklonk is aluminium? Op ijzer?
3  Alles over de Kadett-B / Carrosserie / Re:Spiegels goed vastzetten. Gepost op: 20 November 2017, 16:00:40
Gewoon staal gebruiken en even goed met anti-roest vet o.i.d. behandelen.
4  Alles over de Kadett-B / Carrosserie / Re:Waar op letten bij aankoop Gepost op: 20 November 2017, 15:59:12














5  Alles over de Kadett-B / Carrosserie / Re:Handleiding voor het monteren van de trekhaak. Gepost op: 19 November 2017, 21:28:58
Mooi!
6  Alles over de Kadett-B / Carrosserie / Re:Handleiding voor het monteren van de trekhaak. Gepost op: 18 November 2017, 17:22:42
Ik maak een typeplaatje voor je en stuur je een Pb' tje als het gereed is voor versturen+betalen.
7  Alles over de Kadett-B / Carrosserie / Re:Handleiding voor het monteren van de trekhaak. Gepost op: 18 November 2017, 14:09:02
Een tientje inclusief het verzenden
8  Alles over de Kadett-B / Carrosserie / Re:Handleiding voor het monteren van de trekhaak. Gepost op: 17 November 2017, 22:38:29
Photo Bucket gooide alles op slot als je op jaarbasis geen $400 wilt betalen, vandaar dat alle oude links er uit liggen.

De maten van de contrastrippen heb ik niet; deze zijn voor de montage wel handig omdat deze maten de montageplek min of meer vast leggen.
Iemand in het forum die deze maten op kan meten?





9  Kadett-B projecten / Nieuw Kadett-B project / Re:03-61-RD / Joyride 3 Gepost op: 17 November 2017, 14:09:49
Ook mijn filter (tussen pomp en carb.) is eigenlijk maar half vol; schijnt dus normaal te zijn.
Om te kijken of hij genoeg benzine kan krijgen haal je het slangetje los van de carb., flesje er onder,  iemand laten doorstarten en kijken of de benzinepomp z'n werk doet.
10  Alles over de Kadett-B / Electriciteit / Re:startmotor laten reviseren. Gepost op: 15 November 2017, 20:01:57
Er liggen er meerdere; uitproberen maakt wijzer Grijns
11  Alles over de Kadett-B / Electriciteit / Re:startmotor laten reviseren. Gepost op: 15 November 2017, 15:38:23
Zou er kwaliteitsverschil zijn?? Voor ons merkbaar??  (de mijne hoeft voor mij geen 40 jaar mee mee)
12  Alles over de Kadett-B / Motoren / Re:Co stelschroef Gepost op: 15 November 2017, 15:35:54
Om die 3% is de norm voor de C-Kadett, de B-Kadett staat niet in de lijsten.
De motoren zijn toch gelijk aan elkaar, het verschil maakt vooral de carburateur. Late carburateurs zijn beter in te stellen dan vroege,
logisch want die evolueerden in die tijd razendsnel.
Zonder 4-gassentest is stationair goed af te stellen en met een standaard carburateur op de origineel daarbij horende motor is dat waarschijnlijk voldoende.
Zo gauw je met carburateurs en sproeiers gaat goochelen, heb je geen flauw idee meer wat hij in deellastgebieden en vollast doet.
13  Alles over de Kadett-B / Motoren / Re:Co stelschroef Gepost op: 14 November 2017, 21:29:53
Reeds vaker in het forum ingebracht, maar hierbij de procedure

De basisinstelling, bij bedrijfswarme motor, is de volgende.
De mengselregelschroef (de grote, naar buiten stekende) helemaal indraaien (zonder geweld!).
Deze dan 1,5 omdraaiing uitdraaien.
Bij de CO-schroef (de kleine verstopte) dezelfde werkwijze, echter deze 3,5 omdraaiing uitdraaien.
Dit is de basisinstelling.
De mengselregelschroef nu zo ver uitdraaien, tot het toerental niet verder oploopt.
Dan met behulp van de regelschroef van de gasklepaanslag het toerental afstellen op de gewenste waarde.
Nu de CO-schroef zover in-of uitdraaien, tot de motor zo rustig mogelijk loopt/deze zo weinig mogelijk schommelt.
Een CO-afstelaparaat is op de wijze niet direkt nodig

BELANGRIJKSTE voorwaarde voor je de carburateur wilt gaan afstellen is, dat de kleppenspeling correct is afgesteld!!, de ontsteking goed is ingesteld en dat geen van de onderdelen hiervan defect is.
Met lekkende of fout afgestelde kleppen of een versleten verdeler lukt het je niet de carburateur goed af te stellen.

Erg belangrijk is ook, dat bij het afstellen het choke-mechanisme losgenomen of ontspannen is, omdat dit mechanisme op de gasklep werkt.
Als de choke niet "vrij" staat, kan deze de gasklep "tegenhouden" waardoor je het toerental niet naar beneden toe kunt bijstellen.

14  Alles over de Kadett-B / Motoren / Re:Co stelschroef Gepost op: 14 November 2017, 10:21:54
Omdat ik met een niet-standaard carburateur op mijn 1.1SR rijd bleef ik aan het afstellen terwijl het naar mijn gevoel niet echt goed werd.
Ik heb toen een 4-gassentest (heet dat meen ik) laten uitvoeren (door een monteur ook aktief in de HOCN).
Ik stond verbaasd over de informatie die die monteur kon aflezen uit de testwaarden, dit had ik op gehoor en gevoel niet ontdekt.
Aan de hand hiervan heb ik de stationairsproeier vervangen door een grotere en is de carburateur goed en naar tevredenheid afgesteld.

zie hier: http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,12005.0.html
15  Alles over de Kadett-B / Electriciteit / startmotor laten reviseren. Gepost op: 13 November 2017, 22:28:07
Mijn startmotor zegt zo 1x in de 10-15x starten "TIK" en niets meer. Dan nog een keer starten en hij doet weer wat hij moet doen.
Zelf proberen te verbeteren is een optie maar ik denk dat ik hem naar een revisiebedrijf breng.
Nu heb ik nog 2 of 3 startmotoren liggen, die minder/niet goed zijn en dus ook gereviseerd moeten worden (niet werkende spullen opslaan heeft eigenlijk geen nut). Misschien is meerdere motoren laten reviseren prijsgunstiger dan 1 motor maar ik heb niets aan 3 of 4 gereviseerde startmotoren (1 nieuwe motor gaat weer 40 jaar mee, 4 stuks dus 160 jaar en zo oud wordt ik zeker niet).
Zijn er belangstellende die eventueel interesse hebben in een gereviseerde startmotor? Zo ja, dan vraag ik prijs op voor dat reviseren en dan zien we wel verder.
Pagina's: [1] 2 3 ... 178
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines