Holland Kadett B Club Forum
20 Februari 2018, 00:51:55 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Voorjaarsmeeting Kadett B Club Zondag 22 april 2018 in Otterlo!
 
  Startpagina Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
  Laat berichten zien
Pagina's: [1] 2 3 ... 178
1  Overige / Kletshoek / HKBC clubblad 2018 Gepost op: 10 Februari 2018, 19:20:19
Vandaag het "B-tje-Kadett-Nieuws" ontvangen.
Super uitgave, mooi dik, luxe druk, veel info.  Goed werk !!
2  Overige / Kletshoek / Re:Fuseekogel los trekken. Gepost op: 20 Januari 2018, 23:01:15
Ik gebruik deze

https://www.datona.nl/fuseekogeltrekker.html
3  Meetings / Geplande HKBC meetings / Re:Voorjaarsmeeting Kadett B Club Zondag 22 april 2018! Gepost op: 12 Januari 2018, 11:47:54
Ook vermeld in de twee Duitse forums:
http://85.25.46.149/wbb4/wcf/index.php/Thread/22696-Fr%C3%BChjahrstreffen-der-HKBC-Niederl%C3%A4nde/
en
http://kadett-b-forum.de/index.php?topic=4515.0
4  Alles over de Kadett-B / Wat past er van andere Opels? / Re:wie weet of deze plaat ook voor de b kadet is Gepost op: 11 Januari 2018, 19:10:55
Ja, vandaar dat de 1.1SR/60 pk volgens Duitse uitspraken van huis uit 180 mm. koppeling heeft
5  Alles over de Kadett-B / Wat past er van andere Opels? / Re:wie weet of deze plaat ook voor de b kadet is Gepost op: 11 Januari 2018, 10:50:18
En jij hebt ook een drukgroep+vliegwiel voor een 170 mm. kopp.plaat?
Mijn 1.1SR heeft 180 mm. koppeling.
Een vorige 1.2N was ook 180 mm. en 1.2S zeker 180
6  Alles over de Kadett-B / Wat past er van andere Opels? / Re:wie weet of deze plaat ook voor de b kadet is Gepost op: 07 Januari 2018, 20:16:42
170 en 180 mm. diameter horen bij de 1.1 en 1.2 OHV motoren. De sterkere motoren, S , SR en 1.2 hebben vaak een diameter van 180 mm. De drukgroep heeft natuurlijk dezelfde diameter als de schijf . Wat op jouw motor zit en past hangt af van het vliegwiel. De versie voor 170 en voor 180 mm. past ook weer op alle kleine/OHV motoren.
Voor het kopen dus eerst nagaan welke diameter op jouw motor past.
7  Overige / Kletshoek / Re:Vocht in dashboard meters Gepost op: 31 December 2017, 16:04:26
De mijne heeft dat in (zeer) lichte mate onder dezelfde omstandigheden (maar dan pas na 10-15 minuten) ook. Oorzaak??
8  Overige / Kletshoek / Re:Vragen over carburateurs Gepost op: 30 December 2017, 23:18:03
 Grijns
9  Alles over de Kadett-B / Motoren / Re:slecht starten na langer stilstaan Gepost op: 15 December 2017, 21:25:56
Als hij in serie komt met de bestaande benzinepomp, moet deze laatste dan niet ook pompen om de benzine naar de vlotterkamer te krijgen en moet dat pompen dan in eerste instantie ook d.m.v. de startmotor gebeuren?
Door alleen elektrisch te pompen kan de vlotterkamer gevuld worden, waarna je bij het starten direct brandstof beschikbaar hebt.
Ik zal, zo gauw ik tijd (en zin) heb de benzinepomp eens demonteren, de werking ervan uitproberen en de aansluitingen+leidingen controleren op ondichte plekken.
Daarna valt te overwegen een elektrisch pompje te monteren.
We zullen zien.
10  Alles over de Kadett-B / Electriciteit / Re:Delco Remy dynamo aansluiten. Gepost op: 15 December 2017, 21:16:47
Het stekkerblokje even andersom vastzetten, zodat er geen vocht c.q. water in kan blijven staan
11  Alles over de Kadett-B / Motoren / Re:slecht starten na langer stilstaan Gepost op: 15 December 2017, 16:08:28
Aansluitend op dit al wat oudere thema.
Ook mijn Olympia-A start na langere tijd stilstaan (paar weken) zeer moeizaam. Klinkt naar brandstoftekort.
Nu, na 2-2,5  maand stilstaan is de vlotterkamer leeg en ook de benzinefilter halverwege mechanische pomp-carburateur staat leeg.
Zou kunnen duiden op lekkage maar ik zie /zag geen lekkage, rook wel regelmatig benzinelucht.
De motorolie is op normale dikte en ruikt naar olie; het lijkt mij niet dat er benzine vanuit de pomp+filter in het carter lekt.
Mijn idee is de benzine middels een elektrisch pompje aan te voeren (goede pomp, geen herrieschopper) en dit pompje niet via de contactsleutel aan te zetten, maar met een niet in het oog liggende extra schakelaar (diefstalpreventie)
Om het origineel beeld te behouden, zou ik de mechanische pomp willen laten zitten en het in-en uitgaand slangetje koppelen. "Pompt" hij lucht rond en kan er ook geen vuil in komen.
Is zo'n pompje voorzien van een drukgevoelig element dat de pomp uitschakelt zo gauw de vlotterkamer vol is en de vlotternaald de instroomopening afsluit?
12  Kadett-B projecten / Nieuw Kadett-B project / Re:ander blokje Gepost op: 30 November 2017, 09:49:08
De veren worden dan iets samengedrukt en zijn dan stijver. (voorspanning verhogend dus)
Wordt volgens mij gedaan om bij echt hoge toerentallen te voorkomen dat de kleppen gaan "fladderen", niet meer snel genoeg kunnen openen en sluiten. m.n. sluiten lijkt me.
13  Kadett-B projecten / Nieuw Kadett-B project / Re:Advies Gepost op: 28 November 2017, 15:01:56
Hier staat de Vraagbaak:
https://www.dropbox.com/sh/vretygihly0d1ir/AABvSpzFUT-1UolUF2ucSfo0a?dl=0

en hier de Duitstalige GM-werkplaatshandboeken
https://www.dropbox.com/sh/sutpbbi5beced6h/AACjtMQ0ry2tl9xFtc9RgGPNa?dl=0
14  Alles over de Kadett-B / Carrosserie / Re:Spiegels goed vastzetten. Gepost op: 22 November 2017, 09:09:20
Verlijmen met MS-polymeerkit. Ik heb hier als proef twee verlijmde stukken hoekijzer liggen. Zitten volgens mij vast aan elkaar alsof ze gelast zijn. Ongelooflijk sterk na uitharden, corrosievrij en overschilderbaar. Lijmen ze auto's en vliegtuigen mee in elkaar.
15  Alles over de Kadett-B / Carrosserie / Re:Spiegels goed vastzetten. Gepost op: 22 November 2017, 07:36:48
Blondklonk is aluminium? Op ijzer?
Pagina's: [1] 2 3 ... 178
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines