Holland Kadett B Club Forum
25 Maart 2019, 06:45:05 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
Zondag 19 mei 2019: Voorjaarsmeeting HKBC in Amerfoort
5-6-7 Juli 2019: Kampeerweekend HKBC in Dronten
Zaterdag 6 Juli 2019: Algemene ledenvergadering in Dronten
Zie het forum voor meer info.
 
  Startpagina Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
  Laat berichten zien
Pagina's: [1] 2 3 ... 189
1  Alles over de Kadett-B / Interieur / Re:Selectie hendel onder dashboard Gepost op: 15 Maart 2019, 11:55:25
Klopt, ja, nu ik de foto zie herken ik het.
De klep zit in een paneel dat op het tussenschot/brandschot (of hoe dat ook heet) is gemonteerd.
De grijze box zit daar tegenaan geschroefd/gekit.

Ziet er trouwens goed uit,die spullen van jou
2  Alles over de Kadett-B / Interieur / Re:Selectie hendel onder dashboard Gepost op: 15 Maart 2019, 11:27:35
Er zal in die grijze box een klep zitten die door de hendel binnen geopend en gesloten kan worden.
Iemand binnen aan de hendel laten pieren en zelf onder de motorkap kijken/luisteren wat daar beweegt.
Warm/koud gaat via het kraantje rechts/voor naast de grijze box.
Kraantje open = heet koelwater stroomt door de warmtewisselaar/radiator en verwarmt de langsstromende buitenlucht.

Ik heb denk ik nog wel een uitgebouwde grijze box liggen (en anderen hier ook wel); misschien is daar een verhelderende foto van te maken; positie klep + aansluiting.
3  Te koop / Aangeboden / Ik zoek onderdelen / Re:Oliedruk sensor en haakse adapter Gepost op: 15 Maart 2019, 08:26:58
Hier vind je de haakse bocht en de oliedruksensor:  https://www.krause-rennsporttechnik.de/shop/Motorenbereich/OHV/Oelkreislauf
en  https://www.krause-rennsporttechnik.de/shop/Motorenbereich/OHV/Oelkreislauf/Oeldruckgeber?source=2&refertype=1&referid=99

Of hier, voor de oude Corsaatjes, zelfe type motor:  https://www.opel-classicparts.de/winkelstueck.html

En hier iets over de aansluitin van de 3 meters, oliedruk, Ampère en klokje:  http://kadett-b-forum.de/index.php?topic=4844.msg35368#msg35368



4  Alles over de Kadett-B / Interieur / Re:Selectie hendel onder dashboard Gepost op: 14 Maart 2019, 22:20:39
Wat van de binnenkant?
5  Alles over de Kadett-B / Interieur / Re:Selectie hendel onder dashboard Gepost op: 13 Maart 2019, 23:11:32
De lucht die binnenkomt als de hendel/klep open staat (dus helemaal naar voren) komt binnen via de grijze kunststofbak onder de motorkap, waarin ook de warmtewisselaar/radiator zit.
Deze lucht kun je naar de voorruit of de voetenruimte leiden met de onderste schuifregelaar en warmer of kouder instellen met de bovenste regelaar.
Buitenlucht direct van buiten komt alleen binnen via de twee ronde openingen in het dashboard.
Ik heb je via Google drive de Kadett-B handleiding gestuurd.
Daar staat het bovenstaande in , incl. een plaatje met een overzicht van de luchtstromen.
6  Alles over de Kadett-B / Interieur / Re:Selectie hendel onder dashboard Gepost op: 13 Maart 2019, 20:25:10
Voor een goede werking van ventilatie en verwarming hoort de klep open te staan.
Naar je toe=dicht
van je af/ naar voren=half of volledig open.
7  Meetings / Geplande HKBC meetings / Re:Voorjaarsmeeting Zondag 19 mei 2019 in Amersfoort Gepost op: 13 Maart 2019, 18:21:53
Ik heb op beide Duitse Fora de aankondiging naar onze Voorjaarsmeeting bekend gegeven.
Ik heb de link naar onze website erbij gezet + een link naar de mooie fotoreportage van vorig jaar van Giannis86

http://kadett-b-forum.de/index.php?topic=4878.msg35614;topicseen#new
http://85.25.46.149/wbb4/wcf/index.php/Thread/23057-Fr%C3%BChjahrstreffen-HKBC-die-Niederlande/?postID=195421#post195421

Ik weet niet of niet-forumleden daar kunnen meelezen Verbaasd
8  Alles over de Kadett-B / Electriciteit / Re:Relais koplampen. Gepost op: 08 Maart 2019, 12:53:36
Nu netjes bekabelen, 12V , aarde en 2x aansturing kunnen heel kort blijven en dan een boompje van 2x geel en 2x wit langs de bestaande boom naar voren, verpakt in krimpbuis.

montageplek


Het relais is van 1966, dus zeer "Zeitgemäß".
9  Alles over de Kadett-B / Electriciteit / Re:Relais koplampen. Gepost op: 07 Maart 2019, 12:22:09
Het relais werkt prima (klik-klak, klik-klak) alleen iets vergeten te toetsen.
Bij het inschakelen van het grootlicht (zoals het standaard is) vervalt via de stuurschakelaar de spanning op de gele kabel (dimlicht gaat uit).
Bij het testen van het relais heb ik alles aangesloten, toen spanning gezet op het dimlichtrelais (dimlicht gaat branden), daarna spanning gezet op het grootlichtrelais (dimlicht gaat uit, grootlicht gaat aan).
In de auto gemonteerd zal bij het inschakelen van het grootlicht de aanstuurspanning van het dimlicht wegvallen (vergelijkbaar met het losnemen van de dimlichtrelaisaansluiting)(mooi scrable-woord). Of het relais dat leuk vindt??  (nog eventjes alles aansluiten en uitproberen)
Blijkt geen probleem, het wegvallen van de stuurspanning op het dimlichtrelais heeft geen invloed op het grootlichtrelais

En of de signaalfunctie nog werkt (dim+grootlicht samen)? Verbaasd Want als het grootlichtrelais  spanning krijgt van de signaalschakelaar aan het stuur, schakelt het dimlichtrelais zich uit.
Dan zou bij het signaal geven grootlicht aan gaan terwijl het dimlicht dan even uit gaat. (is wel zeker zo)
10  Alles over de Kadett-B / Electriciteit / Re:Relais koplampen. Gepost op: 06 Maart 2019, 17:02:18
Het schema + de toelichting zijn duidelijk en omdat het een relais is dat was bestemd voor de luxere Fords, zou het ook schakeltechnisch moeten kloppen.
Ik ben benieuwd Rollende ogen maar voor de zekerheid test ik hem met een losse accu buiten de auto  Lachen
11  Alles over de Kadett-B / Electriciteit / Re:Relais koplampen. Gepost op: 05 Maart 2019, 22:28:46
Ja, zo iets had ik ook begrepen.
Ik las van iemand met H4 die op donkere wegen met dimlicht + hendel in seinstand vasthoudend rijdt.
Lijkt mij een hete boel worden daar voorin  Ik weet het niet

Morgen komen een stel geïsoleerde kroko-klemmen binnen; dan kan ik met de accu buiten de auto alles op het relais stap voor stap uitproberen m.b.v. testlampjes op de uitgangen van dim-en grootlicht.
Ik ben benieuwd. Rollende ogen
12  Alles over de Kadett-B / Electriciteit / Re:Relais koplampen. Gepost op: 03 Maart 2019, 21:56:01
1 als je grootlicht aan zet valt dimlicht af omdat het potentiaal wegvalt. zodra grootlicht uitgaat gaat dimlicht weer aan

Gaat het dimlicht standaard niet uit bij het inschakelen van grootlicht? Ik dacht altijd van wel, maar het is moeilijk te zien in gemonteerde positie.
Dit las ik elders:
Re: Grootlicht en dimlicht verplicht tegelijk branden?
Bij alle auto's die ik ken gaat dimlicht uit als je grootlicht inschakelt. De bedrading en dynamo kunnen zoveel verbruik niet aan, en de koplampunits kunnen niet tegen de hitte. Bij koplampen met één lamp voor dim- en grootlicht zou de H4-lamp zelf de hitte niet aankunnen.
13  Alles over de Kadett-B / Electriciteit / Re:Relais koplampen. Gepost op: 03 Maart 2019, 16:37:41
Het relais is er in (ieder geval) twee uitvoeringen, 1 met een dwarsstrip op nr. 30



en 1 zonder die dwarsstrip (heb ik dus)



Of dat nog verschil maakt?
De weertand tussen SH en 54 is echt 0 ohm
Nu ontdek ik ook dat de weerstand tussen S54 en 56a1/a2 (grootlicht uitgang, links boven) ook 0 ohm is.
Voor de rest van alle combinaties vind ik geen verbindingen
 Verbaasd Verbaasd Verbaasd Verbaasd Verbaasd Verbaasd mijn elektro-inzicht   Ik weet het niet
14  Alles over de Kadett-B / Electriciteit / Re:Relais koplampen. Gepost op: 03 Maart 2019, 00:00:19
Ontzettend knap dat je dat schema hebt gevonden; ik heb ook fors gegoogled maar kon niets vinden, bedankt!
Het relais is nieuw en ongebruikt en in de originele verpakking; new old stock. Het verzinkte huis is heel licht geoxideerd. Ik zal morgen het schema en het relais eens goed bestuderen en kijken of ik er uit kan komen.
15  Alles over de Kadett-B / Electriciteit / Re:Relais koplampen. Gepost op: 01 Maart 2019, 21:31:29
Het relais ontvangen.
Vreemde nummering van de aansluitingen.
30 in het midden zal accu-aansluiting zijn.
op het huis staat 56b1 en 56b2 dimlicht L+R
56a1 en 56a2 grootlicht L+R

Blijft over SH (boven  de 30), S54 (onder de 30) en 54 daaronder.
Tussen SH en 54 is de weerstand 0
Nummering zegt mij niets; waar de gele en witte draad vanuit de lichtschakelaar?
Iemand met een electro-knobbel aanwezig
Pagina's: [1] 2 3 ... 189
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines