Holland Kadett B Club Forum
25 April 2017, 09:37:22 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Belangrijke data voor 2017:
Voorjaarsmeeting: Zondag 14 mei 2017 te Otterlo
Kampeerweekend: 14-16 juli 2017 te Brunssum
 
  Startpagina Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
  Laat berichten zien
Pagina's: [1] 2 3
1  Kadett-B projecten / Bestaand Kadett-B project / Re:Project Kadett 1.1N sedan Gepost op: 19 April 2017, 23:05:46
Zo netjes en goed bezig, Ja de bussen van de onderste draagarmen kunnen venijnig zwaar gaan zoiezo alle lak en poedercoating uit de gaten halen. Ik heb ze expres niet in de pers gezet omdat ik ook bang was dat het de boel zou kromdrukken dus toen op spanning gezet met een forse lijmtang en dan een tik op de tang toen gingen ze vrij makkelijk erin.
2  Kadett-B projecten / Bestaand Kadett-B project / Re:Rustbucket Gepost op: 19 April 2017, 22:51:23
Onlangs verder gegaan met de motor, nieuwe motorsteunen gemaakt etc dan kom je er dus algauw achter dat je carter van je cih motor niet lekker op de vooras past Boos , dus het carter er vanonder gehaald en de boel verlast. Het paste nu wel maar ik was er niet happy mee dus opzoek gegaan naar een cih carter voor een b kadett of opel gt en deze ook gevonden compleet met aanzuigbuis en peilstok top!!  Grijns

Daarna ben ik weer aan het roestbakje gaan slijpen om de grotere radiateur kwijt te kunnen.
Dus behoorlijk wat kadett weg moeten halen.

Gelijk de 4 bak tunnel uit de wagen geslepen deze moet worden verbreed om de 5bak te kunnen plaatsen.


De motor + bak uitgekleed in de wagen gehangen om eens te kijken wat de knelpunten zijn.
De dwarsbalk tussen de chassisbalken zit te dicht op de motor naar mijn zin dus deze gaat eruit en zet ik de balk net zoals bij de originele cih b kadetjes een stukje naar voren, Heb ik gelijk een betere radiateur steun.


De motor en de bak uitgemeten ivm motorsteunen en baksteunen.


De 4bak tunnel in 3 stukken geslepen breder teruggezet en de gaten opgevuld met vers staal.
De oude transmissie steuntjes losgehaald (ik sta er toch telkens weer van te kijken hoe sterk die paar pokken puntlasjes zijn)


Heel veel (pruts/druppel)laswerk om die oude tunnel te verbreden maar hij zit inclusief de baksteunen op de juiste plaats. Wel even vlug in de epoxy primer en strijkkit gezet want dat laswerk kon ik amper aanzien.  Knipoog


Tussen de bedrijven door de draagarmen opgefrist en er nieuwe busjes ingezet, Dat geeft je weer even het idee dat je iets moois maakt Knipoog


Al met al weer redelijk wat dingetjes afgevinkt
3  Alles over de Kadett-B / Motoren / Re:OHV tuning op een andere manier... Gepost op: 19 April 2017, 21:38:23
Ik ben dol op zulk soort old school tuning, ik doe zoiets al jaren, is leuk om zelf te doen en en rendement is verbluffend.
Veel mensen vragen vaak waarom ik een cilinderkop flow, dit brengt toch helemaal niets op, maar niets is minder waar.
Ik heb nu een 1.1n motor met een geflowde cilinderkop, dit in combinatie met een 1.2n carburateur, openluchtfilter en dubbel uitlaatspruitstuk, gaat het motortje als een speer.
Waar de meeste 1.1 motoren afsterven trekt het motortje nu volle kracht door, als je in de 4e versnelling bij 80km het gas los laat en dan weer intrapt word je weer in je stoel gedrukt en trekt de motor met gemak naar de 140.

Het nieuwe project gaat nog een stapje verder, op de 1.1n motor komt een geflowde 1.2s cilinderkop, deze heeft grotere kleppen, er komen sterkere klepveren in om zwevende kleppen tegen te gaan, de kop word 1mm extra gevlakt,  kom dan ongeveer op een compressie van 12 bar.
Zit nog te twijfelen of ik er een scherpere nokkenas in ga zetten, ben ik persoonlijk niet zo'n fan van.
Er komen 2 solex pdsi2 carburateurs op met openlucht filters, en er komt een gescheiden uitlaat systeem op, 2 cilinders per uitlaat.
Ben heel benieuwd wat dit gaat geven  Grijns

Dat zal idd een stukje meer vermogen geven op de gescheiden uitlaten na dan daar gooi je op die manier weer wat weg (wel een leuker geluid)ik denk dat een spaghetti spruitstukje je meer winst geeft.
4  Te koop / Aangeboden / Ik verkoop onderdelen / 1.1 motortje Gepost op: 17 April 2017, 09:41:41
Hallo,
aangezien ik een cih motor in de kadett aan het zetten ben heb ik nog een 1.1OHV blokje over, dit blokje had ik liggen als onderdelen blok (nooit nodig gehad) het is los dat is alles wat ik er van weet. 50eu ophalen in vlissingen



Ik heb ook nog ergens een extra startmotor en stroomverdeler liggen.
5  Alles over de Kadett-B / Motoren / Re:slecht starten na langer stilstaan Gepost op: 21 Februari 2017, 22:38:48
Deze had ik op mn kever en mini maar wel op kleine swingrubbertjes hoorde je niks van wel zorgen dat een pompje onder het nivo zit van je tank inhoud
6  Alles over de Kadett-B / Motoren / Re:slecht starten na langer stilstaan Gepost op: 21 Februari 2017, 22:35:14
http://www.vwwebwinkel.nl/30.-brandstof-inlaat/benzinepomp/benzine-pomp-electrisch/?utm_source=twenga&utm_param=eyJlcyI6MCwicyI6ODY5NTUxNywiY2kiOiIwYWYzYmQ3MTAyYTQwZDIyNTQ3NDNhZjI3YTcwYTQ4ZCIsImkiOiIxODIyMTc3MzY4MjMzMDkyNDcwIiwidHMiOjE0ODc3MTI2OTAsInYiOjMsInByIjoyMy45NywiYyI6NzQ3MjIsInAiOjE2NzB9&utm_campaign=twenga&utm_medium=cpc
7  Kadett-B projecten / Bestaand Kadett-B project / Re:Rustbucket Gepost op: 20 Februari 2017, 18:15:36
Over de kleur zijn we het hier thuis nog niet helemaal eens, Ik ben zelf altijd al gecharmeerd geweest van gechopte 50's en 60's amerikanen die dan worden geverfd in rooie menie kleur maar dat vind ik in dit geval niet staan omdat dat gruwelijk vloekt met de rooie bekleding die moet blijven van mij en daarbij heeft er al iemand op dit forum zn kadetje in die kleur gespoten(dat is overigens enorm mooie en leuke kadett geworden die met de airride).
Ik wil er zoiezo een mattig of zijdeglanslak op spuiten want de wagen moet wat ruw lijken, In het verleden heb ik meerdere wagens gedaan en telkens felle hooglanskleuren dus nu iets compleet anders. iig geen zwart ik neig zelf naar antraciet ik denk dat dat mooi staat met het rood.
Maar nog voor ik aan de lak kan beginnen nog een hoop carrosserie werk zoals de tunnel verbreden of een automaat tunneltje vinden, ruimte maken voor de grotere radiateur, motorsteunen bouwen/bedenken op de vooras, geld bijelkaar scharrelen om een rubberpakketje tbv de ramen etc aan te schaffen. Hemeltje maken enz enz
Kortom nog zat te doen voor de kleur erop gaat
8  Kadett-B projecten / Bestaand Kadett-B project / Re:Rustbucket Gepost op: 20 Februari 2017, 16:58:09
Ja meestal heb ik nog even contact met de kopers maar deze klonk zeer oprecht en we hadden de avond ervoor nog contact gehad, en idd heb die dag veel kunnen doen daardoor Grijns
En nog een voordeel, die motor moest er toch uit.
9  Alles over de Kadett-B / Motoren / Re:slecht starten na langer stilstaan Gepost op: 20 Februari 2017, 16:53:48
een membraam pompje gebruikt zeker? zou die zoiezo in de rubbers hangen of zetten anders resoneert het door de hele wagen
10  Kadett-B projecten / Bestaand Kadett-B project / Re:Rustbucket Gepost op: 19 Februari 2017, 19:58:51
De afgelopen week weer lekker geprutst aan het blokje.
Dynamotje,startmotor,koppeling,en versnellingsbak eraan gehangen.

Ondertussen(afgelopen vrijdag even vlug) ook nog het originele blok uit de auto getakeld, althans de auto over het blok heen getakeld.


Dit omdat ene meneer,( laten we deze meneer maar P. Aardelul noemen) het motortje gekocht had.
Hij zou zaterdagochtend tussen 08.00 en 09.00 uur de spullen komen ophalen (errug vroeg maar oke het zijn ook weer wat centen om mn hobby potje aan te vullen) Dus de wekker gezet op een van de weinige vrije dagen die ik momenteel heb maar wat krijg je dan….een mofo no show, hij neemt de telefoon niet meer op en beantwoord geen berichten meer tewijl hij me de hele week zat te spammen met telefoontjes en berichten. Mocht Dhr P.Aardelul toch nog besluiten om te reageren of te komen dan heb ik nieuws…al bied u het 10 voudige van het afgesproken bedrag ik donder het blokje nog liever in het oude ijzer dan dat ik het met u meegeef,..zuchtkreunirriteeerrrrrrr  Boos dussss.

Maar toch ook nog super toffe dingen meegemaakt, de cih heeft zijn eerste run gemaakt.

Het is altijd maar weer afwachten wat zon niet lopend blok doet bij de eerste startpoging ook al zitten er nieuwe veren,lagers etc in. Zeker met injectie systemen. Dingen zoals de lucht massameter, ecu module,gasstand schakelaars en sensors kunnen nou eenmaal ook defect of slecht zijn.
Eerst het smeersysteem op druk gezet met de boormachine, leuk om te zien hoe de hydraulische stoters zichzelf dan schrap zetten.
Daarna de draadboom uitgevogeld dat vond ik toch best wel even spannend omdat je ook zomaar je ecu box kan laten knetteren bij een foutje.
Injectiepompje eraan gehangen en het benzine circuit even laten draaien tot er een constante flow uit de retour kwam. Accu eraan en ……..iehwiehwiew en hij sloeg aan …cool ik heb al veel motoren gedaan maar deze sloeg wel heel easy aan voor een eerste keer. En gelijk netjes vierkant lopen zonder gesputter, later even te controle de stroboscoop op de ontsteking gezet maar deze stond al goed doordat ik hem met een proeflampje had afgesteld. Maar eea zal later nog eens moeten worden gecheckt als de motor goed warm is, dat kon nu niet omdat er nu geen koeling aanwezig is.
Zie mn korte filmpje en mijn zeer technische vreugde dans..... Knipoog
https://www.youtube.com/watch?v=NGH_Zdel-1I
Ik hoop dat het linkje het doet.
Groeten,
Rob

   
11  Kadett-B projecten / Bestaand Kadett-B project / Re:Rustbucket Gepost op: 05 Februari 2017, 12:18:52
Aangezien ik momenteel geen overdekte plek heb om aan de opel te werken ben ik maar verder gegaan met de klusjes die ik bij de kachel kan doen.
Eind december heb een cih 2.0E motor aangeschaft, deze zag er niet uit en in mijn sleutelwoede het ding uitelkaar te trekken heb ik helaas vergeten een foto van het ongelofelijk afgetakelde blok te maken. Maar wel van de diverse onderdelen erin en eraan. Ik heb de motor ongezien gekocht de verkoper had geen gegevens mbt compressie oid, het enige wat ik wist was dat hij compleet met kabelboom/computer/lmm en de rest was en een vaag fototje….


Weinig grafische info dus. Verbaasd

Eerste week Januari kwam het blokje binnen, Het blok direct op de bok gezet, de startmotor aangesloten om eens even de compressie te meten, cil 1 12bar, cil 2 11,5bar, cil 3 0bar, cil 4 0bar  Geschrokken ……hmmmmm dus dat word uitelkaar halen (was ook gebeurt al was het wel goed)


Duidelijk wegeblazen koppakking dus.
En met de stalen rij geconstateerd dat de kop ook een ietsie pietsie krom is.
Ik kan natuurlijk de kop laten vlakken bij een bedrijf en dat kost ook helemaal niet zoveel maar aangezien ik op die zondag toch niets te doen had besloten om het op de ouderwetse hillbilly thuisfrut methode te doen. (het gaat hier maar om 0,1 mm krom)


Vlakplank gemaakt met schuurpapier erop gelijmd en deze op mn werkbank bevestigd.


Guide lines met merkstift op de kop getrokken en dan maar schuren tot ze allemaal weg zijn.


Na de nodige potjes bier,sigaren  Grijns  hier en daar een drupje zweet en kramp de kop weer gecontroleerd en voila de kop is weer vlak.


Van m’n werk de klepzitting frees-set meegenomen om de klepzittingen opnieuw te modeleren naar fabriek specs.

 
Nieuwe zittingen gefreest en de kleppen geslepen+gelapt met pasta. Kop is klaar.


Zuigerveer slotspeling gecontroleerd, deze is 0,95 dat is veelte veel zou zo’n 0,45 max mogen zijn voor de 1e compr veer. De stootrand valt gelukkig mee deze is niet voelbaar en amper meetbaar, dus deze cilinders durf ik gerust te hoonen met de handhoon.

Inmiddels drijfstanglagers,krukaslagers,zuigerveren, en een complete pakking set besteld voor de 2.0 motor. 


Zuigertjes gereinigd, eerst even een uur in de ovenreiniger laten weken en dan borstel je de koolresten er zo vanaf. (nooit te lang doen want het verkleurd het aluminium)


De dynamo en de startmotor schoongemaakt en voorzien van nieuwe koolborsteltjes en spanning-regelaar. Even in de glasparelkast en een lik verf doen wonderen.


De injectorbuis/inlaatspruitstuk gepareld en geborsteld + de nodige rubbertjes en slangen vervangen, teven gecheckt of de injectoren sproeien naar behoren.


Thermostaathuisje ziet er ook weer sexy uit. Kus


Joepie het lijkt wel kerst een vrachtje met onderdelen voor de cih.
Dus als een bezetene alles weer inelkaar zetten.  Lachen


Zo staat heb motortje er nu bij, lekker in de motoren-lak gespoten.
Carterpan moet er nog onder en ik ben nog opzoek naar een opel gt klepdeksel maar die komt wel als mn geldsok weer is aangevuld.  Beschaamd

Word vervolgt!
12  Alles over de Kadett-B / Motoren / Re:slecht starten na langer stilstaan Gepost op: 23 December 2016, 23:33:27
Kan beide maar ik zou hem weghalen en een mooi plaatje maken met een pakking dan staat het lekker opgeruimd.
13  Alles over de Kadett-B / Motoren / Re:slecht starten na langer stilstaan Gepost op: 23 December 2016, 15:00:49
Even heeeel krakkemikkig in elkaar gefrot excuses voor het gekrabbel misschien hebben jullie er iets aan (het zit in mn hoofd en niet op papier Ik weet het niet )



succes.
14  Alles over de Kadett-B / Motoren / Re:slecht starten na langer stilstaan Gepost op: 23 December 2016, 13:02:29
Heeft iemand zoiets al eens gedaan, of is het gewoon een injectiepompje dat je dan overzet?

Let wel even op, een injectiepomp geeft veel meer druk. Je moet echt een pompje hebben voor een carburateur.

Zoiets als deze:


Kosten nog geen €10,- in China.

Groeten Olaf

Juist klopt ik monteer ook vaak van dat soort pompjes op motoren van boten, voor de kleinere motoren van dat soort membraam/klikpompjes en de grotere(V8) jongens pompen met een wat grotere opbrengst. Werkt ideaal kan gewoon in serie of parallel met je std brandstofpomp of standalone. Standalone geniet mijn voorkeur wand dan word je carter niet volgepompt als je membraampje lekt. parallel doe ik als het puur om het volpompen van de carb gaat dan moet het pompje ook een terugslag klepje hebben. Contact aanzetten en heel even wachten tot de pomp stilvalt en dan starten werkt super.
15  Kadett-B projecten / Bestaand Kadett-B project / Re:de krokante kadett (52-91-RN) Gepost op: 23 December 2016, 12:50:08
Zo die bodem ziet er weer netjes en lekker taai uit..goed bezig.
Pagina's: [1] 2 3
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines