Holland Kadett B Club Forum
21 Februari 2018, 03:51:49 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Voorjaarsmeeting Kadett B Club Zondag 22 april 2018 in Otterlo!
 
  Startpagina Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
  Laat berichten zien
Pagina's: [1] 2 3 ... 5
1  Kadett-B projecten / Bestaand Kadett-B project / Re:Rustbucket Gepost op: 28 Januari 2018, 02:41:01
nog bedabkt voor de schokbrekers robbin

Graag gedaan veel plezier ermee
2  Te koop / Aangeboden / Ik verkoop onderdelen / dasboardje/klokken Gepost op: 27 Januari 2018, 23:42:56
net dashbordje met schakelaars klok en km teller een w672 (die op 00000 staat) en nog een losse km teller(een w634)


Groeten,
Robbin
3  Te koop / Aangeboden / Ik zoek onderdelen / Bekledinsdelen, armleuning/wandkaarten achter rood Gepost op: 27 Januari 2018, 23:29:50
Hoi
Ik ben opzoek naar een paar redelijk nette (soort van deurkaarten maar dan achter) armleuningen/wandkaarten voor bij de achterbank het liefst rood zwart mag ook maar dan zal ik ze moeten overschilderen zie afbeelding. o ja is voor een sedan ik weet niet of coupe hetzelfde is.

ik hoor het graag.
Groet,
Robbin
4  Kadett-B projecten / Bestaand Kadett-B project / Re:Rustbucket Gepost op: 27 Januari 2018, 23:18:03
Hoi allemaal,
Klein updatje.
Gisteren mijn raamlijsten binnen gekregen en deze moesten er natuurlijk gelijk op.
Het was even piellen,foeteren en proppen maar mn achter ruitjes zitten er weer in.
En voor de foto even de velgjes eraan gehangen.

Al met al ben ik zeer tevreden tot nu toe.
Volgende stap binnen word bekleden.
Groetjes.
5  Te koop / Aangeboden / Ik zoek onderdelen / Re:Schokbreker Gepost op: 24 Januari 2018, 20:21:33
je heb pm
6  Te koop / Aangeboden / Ik zoek onderdelen / Re:Schokbreker Gepost op: 22 Januari 2018, 20:40:16
27eu incl verzenden
7  Te koop / Aangeboden / Ik zoek onderdelen / richtingaanwijzer huisjes Gepost op: 21 Januari 2018, 22:22:24
Hoi ik ben opzoek naar de huisjes van de richtingaanwijzers voor, de mijne zijn wat euh knisperig en krokant compleet mag natuurlijk ook.
Groeten,
Robbin
8  Te koop / Aangeboden / Ik zoek onderdelen / Re:Schokbreker Gepost op: 21 Januari 2018, 22:15:27
Sorry beetje late reactie,
Ik heb zelf een setje konis gemonteerd en ik heb dus nog een setje over, ze zijn niet moeders mooiste en kunnen een likje verf gebruiken maar ze waren nog goed voor ik de wagen verbouwde.
Ik kan ze opsturen.
Ik hoor het wel.

groeten,
Robbin
9  Alles over de Kadett-B / Motoren / Re:slecht starten na langer stilstaan Gepost op: 15 December 2017, 22:12:12
Mechanische benzinepomp is niets meer dan een membraam met een zuig en een persklepje. het membraam beweegt op en neer zolang je vlotterkamer niet vol is, is de vlotterkamer vol dan beweegt je membraam ook niet doordat deze word opgedrukt door een veer.
Vaak is de zuigklep na enige tijd stilstaan droog of lek en zal de benzinepomp niet lekker meer aanzuigen of hij zuigt wel aan maar doordat hij niet lekker afdicht de benzine met de neergaande slag weer terug stuwen in de aanzuig zijde.

Een elpomp in serie met de orig mech pomp gaat prima de benzine van de el pomp kan vrij door de mech pomp heen door die klepjes.
Echter enige kant tekening ...is het membraam vd mech pomp lek dan is er een kans dat er benzine in het carter terecht komt. Dit komt niet heel vaak voor omdat er bij de meeste mech benzine pompjes een klein gaatje onder in de behuizing zit om eventuele lek benzine af te laten.

Mijn persoonlijke voorkeur is daarom ook de el pomp als standalone op de bouwen. En let op het zijn bijna altijd perspompjes dus het beste onder de tank inbouwen. De wat duurdere types geven meestal ook aan wat de maximale aanzuighoogte is.
10  Alles over de Kadett-B / Motoren / Re:slecht starten na langer stilstaan Gepost op: 15 December 2017, 18:05:27
Aansluitend op dit al wat oudere thema.
Ook mijn Olympia-A start na langere tijd stilstaan (paar weken) zeer moeizaam. Klinkt naar brandstoftekort.
Nu, na 2-2,5  maand stilstaan is de vlotterkamer leeg en ook de benzinefilter halverwege mechanische pomp-carburateur staat leeg.
Zou kunnen duiden op lekkage maar ik zie /zag geen lekkage, rook wel regelmatig benzinelucht.
De motorolie is op normale dikte en ruikt naar olie; het lijkt mij niet dat er benzine vanuit de pomp+filter in het carter lekt.
Mijn idee is de benzine middels een elektrisch pompje aan te voeren (goede pomp, geen herrieschopper) en dit pompje niet via de contactsleutel aan te zetten, maar met een niet in het oog liggende extra schakelaar (diefstalpreventie)
Om het origineel beeld te behouden, zou ik de mechanische pomp willen laten zitten en het in-en uitgaand slangetje koppelen. "Pompt" hij lucht rond en kan er ook geen vuil in komen.
Is zo'n pompje voorzien van een drukgevoelig element dat de pomp uitschakelt zo gauw de vlotterkamer vol is en de vlotternaald de instroomopening afsluit?


De meeste elektrische benzinepompjes voor carburateur motoren leveren tussen de 0,3 en 0,6 bar en kunnen gewoon in serie met de bestaande brandstofpomp worden gemonteerd. de originele mechanische brandstofpompen persen in het algemeen ook tussen de 0,2 en 0,7 bar.
(dit type zou kunnen en is het klik type voor kleine motoren http://www.hoogstra-autosport.nl/index.php?route=product/product&path=94_57_140&product_id=176)
deze soort pompjes heb ik vaker gebruikt op kevers en zijn lekker klein en mits goed gemonteerd hoor je ze niet of amper met de motor uit.
Ze leveren zat volume zo'n 90ltr/uur.
je hoort ze klikken tot je carb vol zit en slaan dan af. Het gaat met het contact aan van toketoketoketok....dan is het stil en weet je dat je vlotter vol zit en dan start je Grijns en zal hij zo af en toe een tokje doen om je carb op peil te houden.
 
mocht je dan toch nog te veel druk hebben zodat je carb gaat overflowen dan kan er heel simpel een draai druk-regelaartje tussen zetten.
(dit type zou ertussen kunnen 1-5 psi is 0,07bar tot  0,35bar  http://www.hoogstra-autosport.nl/index.php?route=product/product&path=94_105&product_id=1173)

de linkjes zijn enkel als voorbeeld bedoeld Knipoog
11  Kadett-B projecten / Bestaand Kadett-B project / Re:Rustbucket Gepost op: 11 Oktober 2017, 16:12:27
een kadett met ohc motor werd toch ook geleverd met 3 blads veer? dus lijkt mij dat dat gewoon de juiste veerkracht moet zijn. je hebt wel kans dat je zwaardere dempers moet monteren.

Ik denk dat je ohv motor bedoelt, maar naar mijn weten zat er enkel op de cih modellen een 3blads veer gezien het behoorlijke gewichtsverschil vd blokjes.
en ik weet niet of de 3blads veer van een GT dezelfde druk geeft als de 3 blads van een Kadett. Ik weet wel dat er behoorlijk wat gt rijders klagen over het erg stugge comfort aan de voorzijde.
Anyways ik heb nog genoeg materiaal om mee te experimenteren, het enige waar ik tegenop zie is het onhandige gestoei met de bladveer en mn veer-ontspanner onder de wagen.
12  Kadett-B projecten / Bestaand Kadett-B project / Re:Rustbucket Gepost op: 11 Oktober 2017, 14:54:02
mooi geworden,hou van dit soort auto's

hoe is het gelukt met verlagen?

Dat is nog niet exact te zeggen dwz hij staat zoiezo een stuk lager maar ik heb hem nog niet op z'n wielen met banden gehad wel op blokken onder de draagarmen.
Het enigste waar ik bang voor ben is dat het erg stug veert met de 3 blads GT veer. In dat geval moet ik nog even experimenteren met eventueel een blad verwijderen of de orginele terugplaatsen met zo'n blokje in het midden. 
13  Kadett-B projecten / Bestaand Kadett-B project / Re:Rustbucket Gepost op: 10 Oktober 2017, 09:29:51
Wauw Robin,  die velgen zijn echt rete gaaf geworden, en wat een wat een uitvinding met die v-snaar en motor, dat had ik eerder moeten weten.
Spuit je nu ook blanke lak op het gepolijste gedeelte ??

Hoi Martin,
Ja gewoon over het blank gepolijste heen, Vlak voor het spuiten nog een keer met alu cleaner er overheen.
Bij de meeste (moderne)motorfietsen is dat ook het geval met de blanke blokdelen. Ik heb het ook gedaan bij mijn harley en de velgen van mn zoon zijn scooter.
Het haalt wel iets van de hoogglans af althans de glans word wat donkerder.
Het houd goed echter wel een probleem als je een beschadiging in de lak heb en er vocht onder komt, dan krijg je zo'n witte vlek onder de lak.
En sommige blanke lakken slaan een beetje geel uit iets wat sommige spuiters tegen gaan door een beetje blauwe kleurstof door de blanke lak te mengen.
De 2k lak die ik nog heb staan zou een niet vergelende lak zijn.
Het GT kleppendeksel heb ik gespoten met een hittebestendige blanke lak (1k van motip). Eens kijken hoe dat houd
14  Kadett-B projecten / Bestaand Kadett-B project / Re:Rustbucket Gepost op: 09 Oktober 2017, 12:46:55
Hoi,
De afgelopen week en weekeind af en aan aan de velgjes gewerkt.
Eerst de velgen ingesmeerd met afbijt, Ik had geen goede afbijt meer staan dus uit nood even een potje albastine super afbijt aangeschaft bij de praxis. Wat was dat een deceptie zeg. Ik ben gewend met de professionele afbijt van m’n werk te werken, zodra je dat erop smeert gaat dat knetteren,knisperen,bladderen etc en kan je binnen een halfuur de prut eraf halen.
Maar deze zooi is een dikke pap, deze erop gesmeerd en na een uur of 3 gaan krabben…..er was nagenoeg niets losgekomen. Toen nog maar een keer ingesmeerd en alle velgen ingepakt met wikkelfolie zodat ze een nachtje konden intrekken.
De volgende dag was het papje helemaal wit.

Na behoorlijk veel krabben,borstelen,pulken en de hogedruk reiniger met vuilfrees waren ze eindelijk kaal. Mijn advies is ook aan iedereen die ook zoiets probeert, bestel gewoon een goede afbijt met zoveel mogelijk waarschuwingsplaatjes erop zoals dooie vissen,vretend,irritant etc dan weet je dat het werkt. Deze albastine meuk doet zn werk beter als een haargel of als boter vervanger op je brood. Maarja dat had ik kunnen weten als je je spul even snel koopt bij een winkel waar ze ook milieu vriendelijke thinner verkopen die ook niet werkt. Al de milieu en mensvriendelijke spullen ben ik helemaal voor,maar dan moet het wel gewoon werken.

Al met al na veel geklaag gevloek en gefrut kwamen ze er toch redelijk uit.


En dan krijg je het dilemma en gedraaikont, hoe ga ik ze eruit laten zien….helemaal zilver spuiten? Of helemaal zwart of zoals de meeste eruit zien zwart met gepolijste randjes en velgbelt…moeilijkkkkkk.
De velgen zijn op zichzelf behoorlijk grof van structuur en er zitten behoorlijk wat putjes en butsjes in de rand dus polijsten leek me in eerste instantie een zinloze optie.

Maar ik had mn achteras toch nog los op de workmate liggen en daar heb ik een velg op gezet.
Met wat balkjes hout en lijmklemmen een opstellinkje gemaakt.
De elektromotor die normaal dienst doet in mijn zelfgemaakte kogelhulzen-tumbler en daarvoor ooit een add bleu pomp en ooit een zwembadfilterpomp was gehaald.
De poelie van een oude waterpomp gehaald en aan de elektromotor vast gebeund.
Een lange v-snaar opgesnord en voilà een polijst apparaat voor luie mannen.



Lamelschijven, schuurtolletje op mn stiftslijper schuurpapier korrel p60,120,180,360,600,scots wol etc de revu laten passeren en er kwamen toch aardige velgjes tevoorschijn.
Hier een kort actie filmpje.
https://www.youtube.com/watch?v=wUZf_oi2PJI

En dan krijg ik weer last van mijn besluiteloosheid heh…welke kleur word het hart….twijfel.twijfel.
Ik heb gelukkig een vrouw die knopen doorhakt en zegt…gewoon zwart dus zwart word het.
Een testvelg afgeplakt en eerst in de 2k primer gespoten en daarna het zwart gedaan.

Omdat het een testje was de randjes niet afgeplakt, maar ik vind het op deze manier ook rete gaaf dus ik laat ze zo, ik kan altijd nog de randjes kaal maken.

Als ik ze inbeeld met nieuwe chromen moeren en een chromen naafkap ziet dat er best cool uit.
Dus nu zijn alle velgen zo.
Ze zijn verre nieuwstaat en er zit echt wel hier en daar een onvolmaaktheidje in maar dat past eigenlijk wel bij de hele wagen( in mijn ogen)

Volgend weekend ofzo de velgen in de blanke 2k lak spuiten en dan zijn ze echt klaar.

Voor nu is het wachten geblazen tot ik eindelijk is mijn onderdelen van splendit binnen krijg.
Wat is dat een log bedrijf zeg het lijkt wel op ali express, Ik bestel meestal bij alte opel parts en daar betaal je en max 4 dagen later heb je je spullen weliswaar meestal een paar duppies duurder maar wel klasse service. Helaas hadden zij een onderdeel niet dus ik dacht doe splendit nog eens proberen.
Jammer,jammer,jammer bijna 4weken verder nog steeds niets ook geen reactie op mijn mailtje gehad…..dus dat was de laatste keer splendit voor mij.

Zo dat was het weer ff.
Groeten,
Robbin
15  Kadett-B projecten / Bestaand Kadett-B project / Re:Project Kadett B coupe 1.1N Gepost op: 09 Oktober 2017, 11:13:26
Ziet er heel netjes uit.
Die spuit lijkt erg veel op de sata jet die ik ook heb liggen (ik heb hem met een veelte grote nozzle 2.2), de goedkopere spuitjes zijn vaak rip-offs van bekende duurdere merken.
Ik heb zelf een finixa cc500 lvlp  aangeschaft met 2 cups erbij een 1,3 en een 1.9, en die is een regelrechte copie van de iwata echter 200 euros goedkoper. die spuitjes zijn ook gewoon goed enige verschil is vaak de duurzaamheid en de afwerking. Voor de enkele keer dat een hobbyist zoals ons se gebruiken prima spul.
Pagina's: [1] 2 3 ... 5
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines