Ik heb mijn kadettjes ook voorzien van 2 relais voor dim en groot licht. De bedrading is het probleem niet, die kan het allemaal zat hebben. Ik heb de stroom wel eens gemeten en de temperatuur van de draden bekeken en hier gebeurde niks abnormaals. Het zwakke punt in de hele keten is de groot/dimlicht schakelaar aan je stuur. De volledige stroom naar de lampen loopt door deze schakelaar en dat is eigenlijk een ontwerpfout vind ik. Deze schakelaar begint op den duur slechter contact te maken (weerstand wordt groter) en dan loopt de temperatuur in de schakelaar flink op, zelfs tegen de 100 graden aan en dan begint het kunststof ook heel snel te verouderen met een defecte schakelaar tot gevolg. Door de witte en de gele draad op het schutbord door te knippen en hiertussen 2 relais te zetten los je het probleem op. Nu loopt alleen de stroom die nodig is om het relais aan te zetten nog door de stuurschakelaar.
De tip van Jeroenvans zou ik zeker opvolgen, mocht er een zekering doorbranden dan heb je altijd nog de andere stand van je licht over om tot stilstand te komen in het donker.
Even de theorie achter de zekering keuze:
65 Watt
12 Volt
Vermogen = Voltage x Stroom
65/12 = 5,4 A
Dus als je een zekering van 8A neemt per lichtsoort dan zit je ruim binnen de grenzen.
Ik zou het zo aansluiten:
Witte draad van binnen uit => relais pin 86 (positieve kant van de relaisspoel)
Witte draad naar koplamp => relais pin 87 (uitgang van de relais schakelaar)
Nieuwe aarddraad (liefst bruin) => relais pin 85 (negatieve kant van het relais)
Nieuwe voedingsdraad (bv rood) vanaf accu => zekering 8A => relais pin 30 (ingang van de relaisschakelaar)
Voor de gele draad doe je precies hetzelfde.
De voedingsdraad kun je het makkelijkst/best aftappen vanaf de accu dmv een M6 oogje bij aan de accuklem (beide rode draden kun je wel samenknijpen in 1 M6 oogje). Vlak bij de accu zou ik dan een zweefzekering plaatsen van 8A per koplamppaar. Wil je het geheel afzekeren met 1 zekering dan zou ik voor 16A gaan, want als je seint of overschakelt van dim naar grootlicht branden beide en dan trek je kort een stroom van 10,8A.
Let op! De meeste relais hebben ook nog een 87a aansluiting, dit is de andere uitgang van de relaisschakelaar. Dus als je licht juist altijd brand en uitgaat als je het licht met de schakelaar aan doet dan heb je 87 en 87a omgewisseld.


En Gert, mocht je jezelf niet vertrouwen dan ben je van harte welkom in Goor. Ik heb ook wel krimp gereedschap om de stekkers er goed aan te zetten.
Groeten Olaf