Holland Kadett B Club Forum
13 December 2018, 03:59:24 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Het bestuur wenst alle kadett rijders alvast een fijne herfst en winter toe.
 
  Startpagina Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
  Laat berichten zien
Pagina's: [1] 2 3 ... 84
1  Alles over de Kadett-B / Electriciteit / Re:Motorruimte verlichting. Gepost op: Gisteren om 21:01:56
vreemd. mijn kadett heeft juist de kwikschakelaar in de kofferklep zitten... die van mij is een (kiemen)coupe luxe gebouwd in russelheim in 68. wellicht dat de leeftijd of bouwlocatie iets uitmaakt voor de binnenverlichting.
2  Kadett-B projecten / Nieuw Kadett-B project / Re:12-80-uz marco ockdet Gepost op: 03 December 2018, 00:18:52
en nu EERST behandelen met een teer primer. gamma.   waterdun
en dan met spuit teer. het laat anders los na een jaar.    geheid
net als dakbedekking bij de aluminium stroken van de bedekking.   het laat los.    geheid
net als bij de wegenbouw, de oude laag naar de nieuwe.   anders laat het los.    geheid
ik heb nog nergens gelezen dat marco teer op zijn kadett wil.
dus je geeft vast een goede tip maar er zijn modernere manieren om steenslag te voorkomen dan teer...
3  Alles over de Kadett-B / Carrosserie / Re:vastzetten kofferbakrubber Gepost op: 24 November 2018, 15:47:14
bij mij zit het met contactlijm vast. (bisontix) bevalt ook prima.
4  Kadett-B projecten / Nieuw Kadett-B project / Re:12-80-uz marco ockdet Gepost op: 19 November 2018, 19:56:59
er zit een kleine bypass in de thermostaat om lucht door te laten. sommige mensen maken die groter ivm pendelende temperatuur. als dit gat te groot word zal de motor stationair teveel koelen en dus niet op temperatuur komen.
verdamper in serie met de kachel is bij een auto met een kraan in de kachelslang geen goed idee. als je de kachel uit hebt zal de verdamper geen water krijgen en dus bevriezen.

EDIT: ik heb zelf een thermostaat in de gas en waterslang van de verdamper zitten. als het gas ongeveer 25 graden is gaat hij de waterflow knijpen. daardoor blijft er voldoende warm water over voor de kachel en is de dichtheid van het gas niet meer afhankelijk van de temperatuur. (moderne G3 installaties hebben vaak een temperatuursensor om de dichtheid van het gas te corrigeren dmv aanpassen van injectietijden)
helaas kan ik op internet nergens een vergelijkbare thermostaat vinden. degene die ik heb komt dan ook uit een voorraad LPG spul van mijn opa die vroeger lpg importeur/verkoper was.
5  Kadett-B projecten / Nieuw Kadett-B project / Re:12-80-uz marco ockdet Gepost op: 18 November 2018, 19:32:43
de verdamper met volle doorlaat zou nog steeds de motor wel op temperatuur moeten laten komen hoor.
heb je het bypass kanaal in de thermostaat toevallig groter gemaakt?
6  Kadett-B projecten / Nieuw Kadett-B project / Re:12-80-uz marco ockdet Gepost op: 12 November 2018, 21:45:52
dat heb je mooi voor elkaar zo.
heb je ook nog een speciale behandelingsmethode voor het kale staal zodat het weer goed beschermd is?
7  Meetings / Geplande HKBC meetings / Re:Najaarsmeeting 2018 Gepost op: 28 September 2018, 17:31:07
En heb ik dan een NL-aanduiding nodig? Elders op het forum heb ik er al iets over gelezen, vandaar mijn vraag.
als je een normale blauwe oldtimer plaat hebt moet je inderdaad een NL teken hebben als je naar het buitenland gaat, dat geld ook voor aanhangers tot 750kg met witte of blauwe platen.
8  Alles over de Kadett-B / Motoren / Re:carterdruk Gepost op: 27 September 2018, 20:10:57
je zou ongeveer 1 liter per 10.000km moeten verbruiken met een klepbeschermmiddel...

EDIT: specifieker. ongeveer 1 liter per 1000 liter brandstof.
9  Alles over de Kadett-B / Motoren / Re:kleppen stellen Gepost op: 26 September 2018, 21:01:33
ja ik heb hem een keer aan de praat gehad met remvacuumslang los maar dat was niet bepaald van harte... (en vast niet goed voor de motor)
10  Alles over de Kadett-B / Aandrijving / Re:stuurhuishoes Gepost op: 22 September 2018, 13:52:50
ik heb de SKF rubbers binnen. ze lijken erg op de spidan rubbers maar het materiaal voelt iets anders aan. hopen dat deze het wel langer volhouden. het probleem wat ik steeds heb is dat ze op de vouwen scheuren.
ik heb afgelopen APK periode bijzonder weinig gereden(1 keer getankt) en hem altijd geparkeerd met de wielen recht dus het is puur "ouderdom"
11  Alles over de Kadett-B / Carrosserie / Re:Achterzijde te laag ? Gepost op: 20 September 2018, 21:41:04
Ik heb nu achterveren van een Opel Kadett c. Ze zijn 4 cm hoger maar wel taps toelopend. (Veer diameter neemt af onder en boven zijde). Ik hoop dat deze veren beter uitkomen. Ik laat het weten
dat noemen ze progressieve veren
12  Alles over de Kadett-B / Aandrijving / Re:stuurhuishoes Gepost op: 18 September 2018, 18:08:25
die van skf lijkt van een ander materiaal te zijn dan de spidan. die van otr en altopelhilfe lijken van hetzelfde materiaal als de spidan versie.

dus die van skf maar eens proberen.
13  Alles over de Kadett-B / Aandrijving / stuurhuishoes Gepost op: 17 September 2018, 20:46:58
hallo,

ik ben mijn kadett klaar aan het maken voor de apk en nu is voor de 5e keer in 10 jaar tijd een stuurhuishoes ingescheurd. alle keren heb ik een hoes bij de brezan gehaald van het merk spidan. maar de kwaliteit is nogal beroerd blijkbaar.
wat zijn jullie ervaringen en hebben jullie tips over een ander merk dat nog leverbaar is?

groeten

Jeroen
14  Kadett-B projecten / Bestaand Kadett-B project / Re:Project Kadett B coupe 1.1N Gepost op: 27 Augustus 2018, 22:42:52
hij staat er echt mooi bij. apk zal vast geen probleem worden.

heb jij een hydraulische spanner voor de distributieketting? want het klinkt alsof de ketting bij stationair wat klappert...
15  Kadett-B projecten / Nieuw Kadett-B project / Re:Opel Kadett-B automaat '72 Gepost op: 17 Augustus 2018, 17:29:33
Kan er iemand me helpen aan een parts manual?
stuur gert even een berichtje
Pagina's: [1] 2 3 ... 84
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines