Holland Kadett B Club Forum
29 Januari 2020, 10:46:33 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Voorjaarsmeeting: Zondag 5 april 2020 Amersfoort
 
  Startpagina Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
  Laat berichten zien
Pagina's: [1] 2 3 ... 86
1  Alles over de Kadett-B / Carrosserie / Re:deurrubbers Darex Gepost op: 09 Januari 2020, 08:10:40
ik heb 1 keer een deurrubber besteld. dit bleek alleen het bovenste deel rondom het raam te zijn. ook was het enkel een recht profiel, dus geen voorgevormde bochten. verder was de pasvorm matig, de opening was breder dan het rubber waardoor hij niet bleef zitten. alle andere rubbers die ik bestelde waren prima maar het deurrubber is wat mij betreft een afrader.
2  Alles over de Kadett-B / Electriciteit / Re:Ik snap er nu al niks meer van Gepost op: 07 Januari 2020, 21:48:20
https://www.rdae.nl/search/knipper/

goede ervaring met deze webshop
3  Alles over de Kadett-B / Electriciteit / Re:Contact gaat niet meer uit ?!?! Gepost op: 27 December 2019, 21:37:37
als de startmotor blijft meedraaien nadat de motor aanslaat zou ik de bendix eens schoonmaken.
4  Overige / Fotoalbum / Re:Even voorstellen - Jazzy GĂ©rard Gepost op: 27 December 2019, 01:11:19
jullie hebben wel door dat jullie reageren op een topic van 2 jaar oud?
5  Alles over de Kadett-B / Interieur / Re:3 (4) punts gordels voorin Gepost op: 17 December 2019, 22:58:20
als je op de barcode zoekt vind je nog wel het een en ander.
6  Alles over de Kadett-B / Electriciteit / Re:Ik snap er nu al niks meer van Gepost op: 17 December 2019, 22:44:37
Ik ga er van het weekend eens naar kijken!

Als ik reken dat ik de mistlampen en de (oude) radio er nog bij komt word deze dynamo al gauw erg krap als de dynamo inderdaad 28A is.
ik denk eigenlijk dat dat wel meevalt. mistlampen en verstralers mag je vrijwel nooit aan hebben, en een dynamo die gezond is en daadwerkelijk 28A kan leveren zou ruim voldoende moeten zijn.
uit eigen ervaring weet ik dat enkel de gelijkstroom generator(voorloper van de dynamo) problemen kon geven bij stadsritten met licht aan. maar die oude dingen leveren bijna niets bij stationair toerental. een dynamo doet dat veel beter. wel is het slim om het laadvoltage op de accu te controleren om te zien of je geen slechte contacten hebt tussen de dynamo en de accu.
7  Alles over de Kadett-B / Electriciteit / Re:Ik snap er nu al niks meer van Gepost op: 17 December 2019, 20:35:07

als je dynamo er zo uit ziet als deze dan kan je een setje koolborstels monteren met ingebouwde regelaar. voorbeeld rechts is een oud type, de gemonteerde is een modernere en betrouwbaardere variant. wellicht heeft bosch alweer een beter type uit.
typenummer links:
0192 052 005 EE 14v 3
typenummer rechts:
1197 311 026 EL 14v 4c

omdat de laadstroom niet door de koolborstels heen gaat maakt het niet uit welke versie van de bosch dynamo je hebt. ze gebruiken allemaal nagenoeg dezelfde koolborstels.

EDIT: het enige wat je moet veranderen is het verlengen van de draad die vanaf het contactslot naar de externe regelaar loopt. die draad moet verlengt naar de nieuwe koolborstels. De oude regelaar en de dunne draden naar de dynamo vervallen.
8  Alles over de Kadett-B / Carrosserie / Re:Uitdeuken benzinetank. Gepost op: 16 December 2019, 01:04:03
gewoon even leegmaken en demonteren, dat lijkt mij minder werk dan gaan kloten terwijl de tank gemonteerd zit. je kan hem leeg hevelen of aftappen onder aan de onderkant.
9  Te koop / Aangeboden / Ik zoek onderdelen / Re:A stijlen Gepost op: 13 December 2019, 17:05:06
dat is de optionele kriksteun voor de voorzijde. de achterste kriksteun kan je volgens mij niet meer nieuw krijgen.
10  Alles over de Kadett-B / Aandrijving / Re:Het zoveelste koppelings topic Gepost op: 09 December 2019, 20:54:50
druklager en naaldlager lijkt mij overbodig .. zou er wel over denken als je  olie kering van het blok lekt  deze wel vervangen  .. of die van de  versnelingsbak  maar die kan je later ook prima bij
juist niet... het druk en naald lager zijn de goedkoopste onderdelen van je koppeling. als je druklager het begeeft ben je vaak al te laat om de drukgroep te redden. als je naaldlager het begeeft baal je dat je die 10 euro niet gewoon hebt uitgegeven. puur omdat de hele zooi er weer uit moet. dus tenzij je zeker weet dat de lager niet stok-oud zijn zou ik het zeker vervangen.

edit: krukaskeering is inderdaad ook een goed idee.
11  Alles over de Kadett-B / Electriciteit / Re:Massa dashboard? Gepost op: 25 November 2019, 22:52:13
Ik dacht op de ruitenwisser motor.
klopt, prima geheugen Knipoog
12  Alles over de Kadett-B / Aandrijving / Re:Het zoveelste koppelings topic Gepost op: 25 November 2019, 22:51:10
Gelijktijdig de drukgroep en druklager vervangen verdient de voorkeur.
en vergeet ook het price-as (naald)lager niet!
13  Te koop / Aangeboden / Ik zoek onderdelen / Re:enkele onderdelen kadett 1971 gezocht Gepost op: 14 November 2019, 08:01:11
maar voor de afdichting van de achterlichten bedacht ik me dat het misschien ook wel een optie is om zelf ergens iets uit te snijden, een stuk rubber, of een yoga mat ofzo.
Iemand ervaringen?
ja hele slechte. als er water in de behuizing komt krijg je een bak roest en ellende. de speciale rubbers zijn niet vlak maar in een mal gemaakt. dus vervangen voor een stuk schuimrubber zou ik niet(meer) doen..
14  Kadett-B projecten / Nieuw Kadett-B project / Re:Kadett B fastback. Gepost op: 10 November 2019, 11:52:39
De punten op 0.4 mm op het hoogste punt gezet en daarna met de flitslamp geprobeerd op 10 graden voorontsteking  te zetten.
Dat lukte niet dus nu eigenlijk op het gehoor afgesteld.
de kadett dient op 0 graden afgesteld te worden(streepjes tegenover elkaar). je kan hem wel iets vervroegen voor wat meer pit maar echt niet teveel.
15  Overige / Kletshoek / Re:Banned voor dit forum Gepost op: 10 November 2019, 11:45:35
als je je cookies van dit forum verwijderd en je niet meer op het "vreemde" netwerk zit kan je er ook weer op.
Pagina's: [1] 2 3 ... 86
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines