Holland Kadett B Club Forum
22 Augustus 2017, 06:40:02 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Belangrijke data voor 2017:
De Opel Familiedag van de HOCN: 3 september 2017
Najaarsrit in de omgeving van Schiphol (ovb): 24 September 2017
Oldtimerbeurs Ravels: 28 en 29 oktober 2017
 
   Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1] 2 3 ... 10
 1 
 Gepost op: Gisteren om 18:05:16 
Gestart door nicokadett - Laatste bericht door nicokadett
Hoi allemaal,
Super info thanks!
Ik ga aan de slag.
Als ik wat gedaan heb zal ik foto's plaatsen.

Gr. Nico

 2 
 Gepost op: Gisteren om 16:03:56 
Gestart door diplov8 - Laatste bericht door Oly
Ik wil dat spatbord wel van je overnemen. Heb je ook nog een staartstuk van een OHV bak met korte pook voor een B Kadett?

gr Henk.

 3 
 Gepost op: Gisteren om 11:58:30 
Gestart door diplov8 - Laatste bericht door KEESMAAS
Heb je nog een kofferbak bodem?

 4 
 Gepost op: Gisteren om 07:07:44 
Gestart door opelvin - Laatste bericht door Olaf
Hallo Vincent,

Dit heb ik kunnen vinden:
Ebay shop van OTK

Alle andere gebruikelijke shops bieden dit rubber niet meer aan. De beugel eronder heb je nog wel neem ik aan?

Groeten Olaf

 5 
 Gepost op: 20 Augustus 2017, 22:01:29 
Gestart door 19Willem71 - Laatste bericht door 19Willem71
 Grijns Grijns Die had ik niet in de gaten. Voor het plaatsen zal ik de flens en montagebeugel weer blank schuren. Dat zijn mijn beginnersfoutjes. Ik wil het weer te goed doen.  Lachebek

Maar van de andere kant wel weer goed gedaan, als ik het niet had gespoten, had ik waarschijnlijk een probleem gehad met de corrosie op de flens. Wat kan ik gebruiken tegen de corrosie? Contactspray of WD40?

Groet, Willem.

 6 
 Gepost op: 20 Augustus 2017, 21:09:32 
Gestart door 19Willem71 - Laatste bericht door apex4x4
Vandaag de ontsteking in een nieuw jasje gestoken.
Dat is nou net wat je juist niet had moeten doen slimpie, de verdeler heeft een heeeele goede massa nodig, anders werkt deze niet, dus het onderste gedeelte waar de bevestigings beugel op het motorblok komt heel goed schoon maken, dus ook de bevestiging beugel heel goed schoon houden en niet spuiten.

 7 
 Gepost op: 20 Augustus 2017, 20:59:40 
Gestart door diplov8 - Laatste bericht door diplov8
Mijn Kadett B project is gestopt en de Kadett is inmiddels gesloopt. Blijven er alleen nog diverse onderdelen over. Zie lijst hieronder;

2x motorkap waarvan 1x gebruikt en roestvrij €40,- en 1x nieuw €100,-
2x zwarte voorstoel(met hoofdsteunen) en 1 zwarte achterbank Coupe Samen €60,-
Set chroom deurstijlen Coupe €25,- p/s
Zijraamlijsten L+R €25,-
Setje zwarte achter binnenpaneeltjes met chroom bies €50,-
Deurpanelen zwart €20,- p/s
Voorraam €10,-
2x achterraam Coupe 1x met en 1x zonder verwarming €30,- voor beide
2x kachel ventilator €25,- p/s
1x nieuw in doos ventilatorschakelaar €50,-
1x nieuw contactslotblok op stuurkolom €25,-
3x grill waarvan 1x zgan €15,- p/s
2x deur rechts(niet rot maar wel beetje lichte roest) €25,- per deur
1x deur links(idem als rechts) €25,-
1x kofferklep Coupe €35,-
1x spatbord links origineel maar met herstelwerk aan onderzijde(reparatiedeeltje oplassen) en aan tip onder raamrubber. Koplampunit is helemaal gaaf. €45,-
2x afdekplaat tegen leuning achterbank €10,- p/s
Meerdere sets koplampen(geen H4) €15,- per set.
Stuurkolom compleet(zonder contactslot) €25,-
Slotenset met sleutels €75,-

reparatiedeel onderzijde achtertussenpaneel €15,-
reparatiedeel rechter zijpaneel onderzijde €25,-
kilometerteller voor CIH motoren €50,-
gordels link en rechts €35,-
Achteras CIH (Kadett C Caravan 1.6s) met 3.44 overbrenging. Is voorzien van nieuwe lagers in diff. Alleen de wierllagers moeten nog en deze zijn erbij. €400,-

Actief kenteken Opel Kadett Coupe 1.2s van bjr 1973. Alle plaatjes en nummers en kentekenplaten zijn erbij €75,/

En nog heel veel klein spul waaronder ook nog stapels koplampringen, beugeltjes, schroeven, bouten, klemmen enz enz.

 8 
 Gepost op: 20 Augustus 2017, 20:33:13 
Gestart door Kadett - Laatste bericht door Automatic-freak
Als ze lang stilstaan, dan willen ze wel eens gaan lekken bij de peilstok.

De oorzaak hiervan is dat de koppelomvormer dan langzaam leegloopt en daardoor het oliepeil in de bak stijgt.

Waar dan de peilstokhouder de bak ingaat zit een rubberring om de peilstokhouder en als deze niet meer goed afdicht dan lekt hij daar dus.

Even peilstokhouder uit de bak trekken (wel eerst even een stukje rijden om het oliepeil hoog genoeg te krijgen) en dan met een nieuw ingevet rubbertje er weer in of gewoon elke week even starten zodat de omvormer vol blijft.

 9 
 Gepost op: 20 Augustus 2017, 20:31:28 
Gestart door nicokadett - Laatste bericht door daddyphilipsen
Die 2K spuitbussen worden steeds beter. Heb er hier 1 in de juiste kleur voor mijn auto staan en die staat er langer als een jaar en kan ik nog gewoon mee bij spuiten en hard gewoon nog uit ook.

 10 
 Gepost op: 20 Augustus 2017, 20:22:49 
Gestart door nicokadett - Laatste bericht door 19Willem71
 Let er bij 2K verven op dat deze beperkt verwerkbaar zijn. Spuitbussen ongeveer 24 uur.

Groet, Willem.

Pagina's: [1] 2 3 ... 10
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines