Holland Kadett B Club Forum
29 Juni 2017, 03:18:39 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Belangrijke data voor 2017:
Kampeerweekend: 14-16 juli 2017 te Brunssum
De Opel Familiedag van de HOCN: 3 september 2017
Najaarsrit in de omgeving van Schiphol (ovb): 24 September 2017
Oldtimerbeurs Ravels: 28 en 29 oktober 2017
 
   Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1] 2 3 ... 10
 1 
 Gepost op: Gisteren om 21:41:28 
Gestart door apex4x4 - Laatste bericht door apex4x4
Heb de kleppen afgesteld en alleen de inlaat kleppen stonden een tikje te ruim, de rest stond na een jaar geleden afgesteld te hebben, en 5000km gereden te hebben nog steeds goed.

Heb de bougie kabels doorgemeten en weerstand gaat van kort naar lang, 4,5 tot 5.5 ohm.

Verderkap en rotor zien er als nieuw uit.
Ontsteking staat precies op 0 graden bdp.

Motor reageert niet op inspuiten onderdelen met remreiniger, dus geen luchtlekkage.

Heb geen compressie tester dus een leakdown test gedaan, de test geeft maar 5% verlies aan, dit wil zeggen motorblok zo goed als nieuw.



Met andere bougie in de 3e cilinder loopt het blok weer mooi, dus weer even afwachten of de bougie heel blijft.

 2 
 Gepost op: Gisteren om 10:15:42 
Gestart door apex4x4 - Laatste bericht door 19Willem71
Een verhaaltje over de bougie:

http://www.oldtimerrestauratie.com/index.php/motor/59-de-bougie-vertelt-veel

Groet, Willem.

 3 
 Gepost op: 27 Juni 2017, 22:38:06 
Gestart door apex4x4 - Laatste bericht door daddyphilipsen
Ook gelijk ff het inlaat traject op valse lucht aanzuigen controleren door met remmenreiniger oid rondom de inlaat verbindingen te spuiten.

Blijft de carburateur misschien wat over lopen door een te hoog benzine nivo in de vlotterkamer?

Weerstand van alle bougiekabels wel gelijk?

 4 
 Gepost op: 27 Juni 2017, 21:57:55 
Gestart door apex4x4 - Laatste bericht door apex4x4
Martin. Sluit je inlaat klep wel goed. Als deze niet goed sluit krijgt de cilinder konstant een beetje brandstof , waardoor je verbranding verstoord is.

Fred Uut Huuessen.

Ik zal de kleppen nog eens stellen, is al lang geleden dat ik dat heb gedaan.
Zal ook nog eens de compressie meten, als de klep niet helemaal sluit zou ik dit moeten zien.
Is wel een hele goede tip om na te kijken Fred, weer super bedankt.

Het viel mij de laatste tijd op dat als ik had gereden de auto even uit zette, dan weer starte, er een flinke knal (backfire)  te horen was, heb de ontsteking vandaag met stroboscoop lamp nagekeken en staat perfect, dit zou dus heel goed door de niet sluitende klep kunnen komen ??

 5 
 Gepost op: 27 Juni 2017, 21:55:59 
Gestart door apex4x4 - Laatste bericht door kadett-b20
Martin. Net even in de garage gekeken. Ik heb dezelfde bougies van beru gemonteerd in mijn auto. Ook even gekeken op de onderhoudslijsten van mijn Rekord op lpg. Ik gebruikte ook toen al deze bougie. Dus de 14 BU7 moet het gewoon goed doen in jouw Kadett.
Ben het met Fred eens: er moet een oorzaak zijn waarom er maar een cilinder problemen heeft.
Zat de bougie goed vast? Dit bepaald hoe makkelijk de warmte kan afvloeien naar de cilinderkop.

 6 
 Gepost op: 27 Juni 2017, 21:37:51 
Gestart door apex4x4 - Laatste bericht door wienf390
Martin. Sluit je inlaat klep wel goed. Als deze niet goed sluit krijgt de cilinder konstant een beetje brandstof , waardoor je verbranding verstoord is.

Fred Uut Huuessen.

 7 
 Gepost op: 27 Juni 2017, 21:24:50 
Gestart door apex4x4 - Laatste bericht door apex4x4
De 7BU is relatief warm. Ik zou dan gaan voor een 6BU van het zelfde merk. Wel regelmatig blijven controleren of de bougies niet TE koud blijven, en dus sterk vervuilen....
Ik dacht altijd dat hoe hoger het getal op de bougie, hoe kouder de bougie, hoe kouder de bougie hoe hoger de warmte graad.
Of zit ik nu fout ??

 8 
 Gepost op: 27 Juni 2017, 21:20:09 
Gestart door apex4x4 - Laatste bericht door apex4x4
Martin, Is dit de eerste keer bij deze bougie dat dit gebeurd of heb je al eens van bougie{s} gewisseld met steeds het zelfde resultaat Dit is niet de standaard bougie die in onze kadettjes zitten.
Neen is nu de 2e keer, het rare is dat dit alleen op de 3e  cilinder gebeurt, heb even naar de zuigers gekeken en deze zien er netjes glad en grijs uit, behalve de 3e cilinder, deze zit veel grove brokkelige zwarte aanslag op, dit is ook de cilinder waar de bougie raar doet.
Zou dit kunnen komen dat er misschien een klein lekje in de koppakking zou zitten ??
Heb er nu "Beru ultra Z19 14R- 7BU"  in zitten en doen het heel goed in de rest van de cilinders.
Weet nog niet goed waarom dit probleem in de 3e cilinder zit ??

 9 
 Gepost op: 27 Juni 2017, 21:08:59 
Gestart door apex4x4 - Laatste bericht door kadett-b20
Ik zou ook proberen een bougi voor lpg te monteren. Dit zijn juist "koudere" bougies. Ze kunnen de warmte dan beter kwijt aan de cilinderkop. De 7BU is relatief warm. Ik zou dan gaan voor een 6BU van het zelfde merk. Wel regelmatig blijven controleren of de bougies niet TE koud blijven, en dus sterk vervuilen....

 10 
 Gepost op: 27 Juni 2017, 20:52:54 
Gestart door apex4x4 - Laatste bericht door wienf390
Martin, Is dit de eerste keer bij deze bougie dat dit gebeurd of heb je al eens van bougie{s} gewisseld met steeds het zelfde resultaat Dit is niet de standaard bougie die in onze kadettjes zitten bijv. ngk BP6HS of bosch +10 - Set 4 - 0 242 235 911 - Super plus +10 - WR 7 B+ - WR 7 BC+.Als de verbranding heter is kun je ook kijken naar bougies die geschikt zijn voor lpg motoren.
Het kan zijn dat er 1 bougie is die kapot gaat, gebeurt niet vaak maar zou kunnen.

Hopelijk vindt je het euvel gauw.

Groeten Fred Uut Huuessen.

Pagina's: [1] 2 3 ... 10
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines