Holland Kadett B Club Forum
18 Februari 2018, 02:18:06 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Voorjaarsmeeting Kadett B Club Zondag 22 april 2018 in Otterlo!
 
   Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1] 2 3 ... 10
 1 
 Gepost op: Gisteren om 23:01:15 
Gestart door mdevette - Laatste bericht door 19Willem71
Zover ben ik nog niet. Daar hoop ik morgen achter te komen zover ik het net kon bekijken dacht ik ook dat het symmetrisch is.Lachen. Ik zal morgen ook een foto van mijn trekhaak plaatsen. Daar zit een krul op voor de losbreek inrichting.

Groet, Willem.

 2 
 Gepost op: Gisteren om 21:54:50 
Gestart door mdevette - Laatste bericht door mdevette
Jeetje super bedankt ! Tekening is helemaal duideljk. ik was al begonnen 2 plaatjes te slijpen echter op 168. Daar kwam ik te laat achter. Dus weer even 2 nieuwe regelen.Ik ga inderdaad zoals jij zei de koker laten richten. Lijkt me toch beter. Moet er ook nog zo'n klemkaak op de trekhaak voor de losbreek inrichting ? Waarom zijn de plaatjes in lengte en hoek verschillend ? Volgens mij ziet het er allemaal symmetrisch uit..... groetjes marc

 3 
 Gepost op: Gisteren om 21:30:13 
Gestart door mdevette - Laatste bericht door 19Willem71
Vandaag tussen de bedrijven door een nieuwe schets gemaakt van de schetsplaten. Bij deze heb ik ze toegevoegd. Als het morgen een beetje weer is, zal ik eens kijken of mijn papieren mal past. Het kan ook zijn dat de originele tekeningen van Sideburn voor andere modellen wel past.

Groet, Willem.


 4 
 Gepost op: Gisteren om 10:42:47 
Gestart door mdevette - Laatste bericht door 19Willem71
De lengte van de platen is inderdaad 100 mm langer. Dus 265 en 268.

Tevens zie ik dat de afstand van het bovenste gat in mijn plaat op de trekhaak 190 mm is en geen 200, zoals op de tekening. Vandaag zal ik een nieuw schetsje maken van de platen.

Goed opgemerkt.

Mijn balk is recht, je kunt kijken of de gaten uitkomen. Als dit niet het geval is bij een garagebedrijf of smid vragen of ze de koker onder een garagepers kunnen richten.

Groet Willem.

 5 
 Gepost op: Gisteren om 10:41:39 
Gestart door mdevette - Laatste bericht door mdevette
In ieder geval bedankt heren voor de tips.
Maar is die 1 cm een probleem ? het lijkt wel of hij een tik heef gehad of iets te zwaars heeft getrokken.
zie plaatje

 6 
 Gepost op: 16 Februari 2018, 23:41:50 
Gestart door 19Willem71 - Laatste bericht door daddyphilipsen
Van karton een spatschermpje maken en dit rechtop plaatsen tussen de tuimelaars en de  zijkant van de cilinderkop en met stationair lopende motor stellen.
Ik zette het stationair toerental altijd zo laag mogelijk.

 7 
 Gepost op: 16 Februari 2018, 23:39:04 
Gestart door mdevette - Laatste bericht door daddyphilipsen
Alleen de kogel diameter kan een afkeurpunt zijn als die te ver versleten is.

Bussen zijn meestal net iets korter als dat de kokers diep zijn. Maar 1 of 2mm.

 8 
 Gepost op: 16 Februari 2018, 21:20:08 
Gestart door mdevette - Laatste bericht door 19Willem71
De Kadett hoeft nog maar een of twee keer gekeurd te worden. Een optie is nog om te laten keuren, zonder trekhaak  Grijns Grijns. Is wel even werk.

Groet, Willem.

 9 
 Gepost op: 16 Februari 2018, 21:15:34 
Gestart door mdevette - Laatste bericht door 19Willem71
Je kunt natuurlijk ook bij de lokale bandenboer, of bij een garage informeren. Voor mijn 4 banden, standaard, 12" betaalde ik 216 euro inclusief monteren en balanceren. Dus dat is wel een hele uitgave, maar veiligheid staat voorop.

Er bestaat ook witte rubberverf.  Grijns. Ik weet niet hoe die zich houdt na verloop van de jaren.

Groet, Willem.

 10 
 Gepost op: 16 Februari 2018, 21:08:57 
Gestart door mdevette - Laatste bericht door roestkadett
bij roy-car laten keuren hij loopt nooit te zeuren of te zijken in doetinchem

heb een keer meegekaakt met een keurmeester die de trekhaakknop met een
voelermaat ging meten. moest iets van 71,4 zijn. de leuter

de politie is het bij aanhouding niet altijd eens.
,,die heb je zeker bij roy-car laten keuren,,
ja en.  dat gaat je niets aan.

Pagina's: [1] 2 3 ... 10
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines