Holland Kadett B Club Forum
13 December 2019, 18:06:28 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Voorjaarsmeeting Zondag 5 april 2020 in Amersfoort
 
   Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1] 2 3 ... 10
 1 
 Gepost op: Vandaag om 17:05:06 
Gestart door Wouter_be - Laatste bericht door Jeroenvans
dat is de optionele kriksteun voor de voorzijde. de achterste kriksteun kan je volgens mij niet meer nieuw krijgen.

 2 
 Gepost op: Vandaag om 12:36:58 
Gestart door mdevette - Laatste bericht door 19Willem71
Hmm de link in dit topic werkt niet meer  Droevig. Is het bedrijf gestopt?

Groet, Willem.

 3 
 Gepost op: Vandaag om 08:54:14 
Gestart door Wouter_be - Laatste bericht door Giannis86
De kriksteun kun je wel bij splendid krijgen Lachebek

https://www.splendidparts.de/kaufhaus_2/Kadett-B/Karosse/Wagenheberaufnahme-vorne-Opel-GT--Kadett-B?source=2&refertype=1&referid=84

Groetjes
ioannis

 4 
 Gepost op: Gisteren om 08:16:11 
Gestart door ThatOpelGuy - Laatste bericht door Olaf
Vraagje wat is een 1.2 sc voor een motor ?

De 12SC is een gewone OHV motor maar die is geleverd in de E-Kadett en ik geloof ook in de A-Corsa. De compressie verhouding is 1:9,0 ipv 1:9,2 bij de 12S. Het blok heeft 54pk ipv 60pk bij de 12S. Ook is dit blok standaard geleverd met een Weber 32TL carburateur ipv de Solex 35PDSI. Omdat het blok over dwars in de E-Kadett zit missen de boutgaten voor de linker motorsteun dus die moeten zelf geboord worden. Voor de rest is het blok daarna gewoon in te bouwen in onze B-kadett.

Groeten Olaf

 5 
 Gepost op: 11 December 2019, 22:49:33 
Gestart door Pascal - Laatste bericht door Pascal
Gisteren eindelijk de distributie spanner en ketting vervangen. Nog even hulplijn geraadpleegd ...bedankt ockdet .
Ook de vacuum doos ontsteking vervangen en gelijk nog een keer het oliefilter en de olie.
Gevolg....auto pakt beter op , houdt niet meer in !
Nu nogmaals een keer kleppen stellen om het laatste tikje eruit te halen.
Het wordt nog wat .....Verbaasd?

 6 
 Gepost op: 11 December 2019, 18:25:19 
Gestart door Silke - Laatste bericht door wienf390
De eerste wisselstroom dynamo,,s waren geloof ik nog minder meen 25 amp.Zelf heb ik ook een moderne dynamo van zeker 55 amp.Dit bevalt goed,accu altijd goed gevuld.

 7 
 Gepost op: 11 December 2019, 16:31:20 
Gestart door ThatOpelGuy - Laatste bericht door mdevette
Vraagje wat is een 1.2 sc voor een motor ?

 8 
 Gepost op: 11 December 2019, 13:11:32 
Gestart door Silke - Laatste bericht door doorwerth
Standaard zat er voor zover ik heb gevonden een +/- 28A gelijkstroom dynamo op de vroege kadet en de latere een 35 A wisselstroom dynamo.
Heb de mijne nu omgebouwd naar een 55A wisselstroom met interne regelaar, rij altijd met licht aan en heb graag wat over.

Kosten nieuw/gereviseerd rond de 100 euro.

 9 
 Gepost op: 11 December 2019, 09:13:21 
Gestart door Silke - Laatste bericht door Silke
Zit er een h3 lamp in van 55 watt?

Ja maar ik meende dat dat bij beide zo is.

 Wat voor dynamo heb je in je kadett zitten gelijkstroom of wissel en hoeveel ampere produceert die?

Goeie vraag. Hoe kan ik dit zien Of meten?
https://nl.m.wikihow.com/Een-dynamo-controleren . Dit vond ik?
 


Het wordt misschien wel erg veel voor je accu en dynamo als je deze accesoires aansluit.Vroeger zaten er geen halogeen lampen in en de gloeilampen waren minder in wattage. Wil je niet ontmoedigen maar wel checken of het ook kan.Succes Gr. Fred.


Ik heb geen idee hoor dus vermoedelijk vraag ik ook rare dingen maar als ik er zo over denk is dit logisch:

Mijn dynamo moet meer stroom kunnen leveren als wat alle gebruikers afnemen wanneer ik alles wat stroom gebruik aanzet (want anders trekt de accu leeg)?
Kan ik meten hoeveel A de dynamo opwekt? Waar doe ik dit?

 10 
 Gepost op: 10 December 2019, 21:20:01 
Gestart door ockdet - Laatste bericht door ockdet
bak is al weg

Pagina's: [1] 2 3 ... 10
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines