Holland Kadett B Club Forum
17 Oktober 2018, 15:19:55 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Najaarsrit Kadett B Club zondag 7 oktober
Start bij Eetcafe d'n Brooy in Gilze
Klik hier voor meer info: http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,13120.0.html

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 2 [3]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: AM frequenties??  (gelezen 21968 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
apex4x4
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #30 Gepost op: 27 Oktober 2012, 15:22:39 »

- steken er ook nog drie pennen uit het voorste huisje naar beneden door de printplaat, zo ja kun de printbanen volgen en zien welk component er aan zit per pen? (zo van rond ding met drie gekleurde ringen of met 47 uF erop gedrukt)
Hallo Henk, heb het spoor proberen te volgen, is alleen heel moeilijk te zien, het voorste huisje en 2e huisje zijn van bijden één pin verbonden met een keramische condensator, omdat alles vrij compact is is niet af te lezen wat op de condensator staat.
Heb de radio toch maar weer dicht geschroeft, en ga denk ik maar zoeken naar een klein versterkertje om een mp3tje op aan te sluiten Lachen

Toch heel erg bedankt voor het meedenken om een oplossing te zoeken voor een mp3 aan te kunnen sluiten Knipoog

Groetjes Martin.

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
ab
Gast
« Antwoord #31 Gepost op: 27 Oktober 2012, 17:10:09 »

kom op. zo moeilijk kan dat toch allemaal niet zijn (voor iemand die z'n auto zo opknapt)?

de volumeknop regelt het signaal wat van het radiogeleelte komt en wat naar de versterker gaat. niet de voeding of rechtstreeks de luidspreker. dus als je nu het ingangssignaal van deze potmeter óf op de radio óf op de MP3 schakelt heb je wat je wilt.

dat omschakelen kan je doen met een schakelaartje. maar waar laat je die nu weer? wat je ook kan doen (omdat het toch mono is), is het omschakelan automatich te doen zodra je de MP3 aansluit. dan moet je wel gebruik maken van een jack-stekkertje (die kan schakelen).

de bovenste aansluiting op die potmeter is overigens een bepaalde vorm van loudness die boven een bepaald volume (wanneer de loper van de potmeter voorbij dit punt komt) automatisch niet meer werkt.

"snabbu?"  Verbaasd
buzz_4stroke
Full Member

Bekijk profiel
« Antwoord #32 Gepost op: 25 November 2012, 13:51:34 »

Afgelopen week spotte ik van bij de kijkshop een autoradio van het merk Marquant.
Deze had een inbouwdiepte die de helft is van een standaard autoradio, zonder cd speler maar wel met usb, sdcard en andere gadgets. En met een inbouwdiepte van maar 10 cm!!!

Zie ook SITE VAN MARQUANT onder het kopje deckless car audio.
apex4x4
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #33 Gepost op: 25 November 2012, 19:15:21 »

Dat kleine versterkertje van 2x100Watt die er bij staat vind ik veel leuker, daar kan ik een mp3 spelertje en mijn oude radio op aansluiten, en dat versterkertje kan ik gemakkelijk wegwerken, helemaal super Lachen

apex4x4
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #34 Gepost op: 09 Maart 2014, 19:47:16 »

Vandaag toch maar iets uitproberen om een mp3 speler aan te kunnen sluiten op de radio zonder DIN aansluiting, en is gelukt om lekkere rock'n'roll muziek uit de oude radio te toveren, en ook nog eens super simpel te maken Grijns

Haal de onderste en bovenste beschemplaat van de radio af, op de printplaat zie je nu de potmeter die het volume regelt, aan de printplaatzijde zie je dat de potmeter met 3 pinnen zit vastgesoldeerd, één van deze 3 pinnen heb je zo nodig om de mp3 speler op aan te sluiten.
Knip de koptelefoon kabel van de mp3 speler aan het uiteinde door en strip deze, verbind nu de 2 massa kabels aan elkaar en verbind de 2 plus kabels aan elkaar.
Sluit de radio aan op + en - en zet deze aan, sluit de aangepaste mp3 kabel aan op de mp3 speler en zet deze ook aan op spelen.
Leg de massa van de gestripte mp3 kabel tegen de massa van de radio aan, leg de plus van de gestripte mp3 kabel tegen één van de gesoldeerde pinnen aan van de potmeter, één van deze pinnen geeft namelijk het mp3 signaal door aan de radio, dus even uitproberen welk van de 3 pinnen dit is, het mp3 geluid komt dan uit de radio spieker.
Ik heb deze nu vastgesoldeerd en de mp3 kabel aan de aan de achterkant uit laten komen.
Als de mp3 speler uit staat kan je gewoon de radio luisteren, zet je de mp3 speler aan dan valt het radio signaal weg en hoor je alleen nog maar de muziek uit de mp3 speler, en je hoort dus geen 2 muziekjes doorelkaar.
Het geluid van de mp3 speler word nu dubbel verstekt omdat de radio het geluid ook versterkt, sta helemaal versteld wat voor geluid er uit de radio komt Geschrokken

Dus weer een leuke aanvulling voor de mensen die een radio hebben zonder DIN aansluiting voor mp3 speler Knipoog

Groetjes Martin

Nog even ter aanvulling, sluit de mp3 kabels niet aan op de 2 kabels die aan de andere kant van de potmeter zitten, hier staat namelijk 12v op, dit vind de mp3 speler niet zo fijn Grijns  zie onderste foto

wgortenmulder
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #35 Gepost op: 09 Maart 2014, 20:37:04 »

Heee kijk eens aan Martin...
Dat is een mooie tip.
Ik heb net afgelopen weekend een originele speaker in mijn kadett gebouwd.
Als ik dus binnenkort weer zin heb om verder te pielen, kan ik mij is verdiepen in deze mooie beschrijving.
Top!

MVG
Wouter

Oude liefde roest niet zeggen ze...... Dan hebben ze mijn kadettje nog niet gezien...
"Rust Roest" maar na restauratie (hopelijk) niet meer.

Restauratieverslag: mission impossible
http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,9766.0.html
kadettmetbeleg
Newbie
*

Bekijk profiel
« Antwoord #36 Gepost op: 21 Juni 2016, 16:00:51 »

Martin bedankt.
Beetje laat maar heb nu mijn beide delco radio`s in de kadett en de gt voorzien van een draadje.
Had mij zonder deze oude topic niet gelukt.
Er komt nu weer geweldige muziek uit.
Nogmaals bedankt.

Mvrg,

Marco

AR-22-15
Pagina's: 1 2 [3]   Omhoog
  Print  

Ga naar: