Holland Kadett B Club Forum
18 April 2024, 18:34:30 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
   Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 [2] 3 4 5   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: even voorstellen dan maar!  (gelezen 113407 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
jeroens
Jr. Member
**
Berichten: 78


opel kadett 4 deurs sedan 1.1sr automatic


Bekijk profiel
« Antwoord #15 Gepost op: 05 September 2012, 18:07:54 »

Hoi Paul!

Bedankt voor de tip!.Ik ga zowiezo alles goed nakijken voordat ik er echt mee ga rondtuffen( harder als 100 moet je niet willen rijden volgens mij) De achteras staat dus ook op nominatie voor nieuwe olie  en pakking. Thnx!
Gelogd
Jeroenvans
Hero Member
*****
Berichten: 1342



Bekijk profiel
« Antwoord #16 Gepost op: 05 September 2012, 20:13:05 »

120 op de gps gaat ook prima hoor... die van mij doet dan 1:11 op lpg Knipoog
Gelogd

Kadett B L "super" 1968 LPG
jeroens
Jr. Member
**
Berichten: 78


opel kadett 4 deurs sedan 1.1sr automatic


Bekijk profiel
« Antwoord #17 Gepost op: 15 September 2012, 16:08:18 »

Hallo Allemaal,

Vandaag de Kadett met nieuw kenteken enz. opgehaald. De auto heeft meteen 100km gereden zonder problemen. Mooi om al die reacties te zien van medeweggebruikers.Het enigste wat me een beetje irriteert is het stationair toerental als de auto in zn vrij staat. In de D of R (versnelling dus) loopt ie lekker een 8 a 900 toeren schat ik zo. Kwestie van afstellen?

 Ook alle compleet ingevulde papieren meegekregen en netjes iedere zoveel duizend km zn beurtjes gehad. Het is wel allemaal in Frans, maar de auto heeft dus echt maar 107000 km gelopen in al die jaren in carcassonne(Zuid Frankrijk)

Nu slaapt de auto in een afgesloten droge loods onder de lakens. Alleen met mooi droog weer tevoorschijn halen.

Paar pics gemaakt door het garagebedrijf die het wel  jammer vonden volgens mij dat de auto wegging.



 

Nu nog ff lid worden van de club!

greetzzz
Gelogd
wgortenmulder
Hero Member
*****
Berichten: 1081



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #18 Gepost op: 15 September 2012, 18:26:49 »

Mooi kadettje
Daar ga je nog zeker heel wat km plezier mee beleven.
Gelogd

Oude liefde roest niet zeggen ze...... Dan hebben ze mijn kadettje nog niet gezien...
"Rust Roest" maar na restauratie (hopelijk) niet meer.

Restauratieverslag: mission impossible
http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,9766.0.html
Jeroenvans
Hero Member
*****
Berichten: 1342



Bekijk profiel
« Antwoord #19 Gepost op: 15 September 2012, 20:07:41 »

das zeker een mooie. geniet ervan!!
Gelogd

Kadett B L "super" 1968 LPG
Gert
Hero Member
*****
Berichten: 2546



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #20 Gepost op: 16 September 2012, 09:08:24 »

Het enigste wat me een beetje irriteert is het stationair toerental als de auto in zn vrij staat. In de D of R (versnelling dus) loopt ie lekker een 8 a 900 toeren schat ik zo. Kwestie van afstellen?

De 1.1SR motor met dubbele carburateur heeft van huis uit een stationair toerental van 950-1000 t/pm; de modellen tot 08-1968 een stationairtoerental van 750-800 t/pm
Gelogd

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
Mischaop82
Jr. Member
**
Berichten: 58



Bekijk profiel
« Antwoord #21 Gepost op: 17 September 2012, 14:15:24 »

Hele mooie Kadett!
Groot gelijk dat je er alleen met mooi weer mee rijd  Grijns

Je verteld dat hij in een droge garage staat onder de lakens?
Vaak is het beter om je auto niet af te dekken met iets, aangezien er, als het wat vochtig is, het vocht dus niet weg kan!

Wees zuinig op je Kadett.

Gr. Mischa
Gelogd

Helaas geen Kadett meer.
jeroens
Jr. Member
**
Berichten: 78


opel kadett 4 deurs sedan 1.1sr automatic


Bekijk profiel
« Antwoord #22 Gepost op: 17 September 2012, 18:26:25 »

hallo,

Stationair in de P of N draait de motor een 1500 toeren ofzo. Ook als je de auto dan in versnelling zet gaat het met een snok, dus teveel toeren mijns inziens. Stationairschroefje eens zoeken en even afstellen.
De loods waar de auto staat is behoorlijk stoffig( zagerij van hout) en ondanks de afzuigingsinstallatie komt er toch stof in de ruimte. Binnenkort een echte autohoes gaan halen die wat beter ademen inderdaad. Verder nog veiligheidsgordels achterin voor de kids erin zetten/aanschaffen( heupgordeltjes), automatten erin en misschien ook stoelhoezen om de originele bekleding te beschermen.  Oja, en de motorruimte poetsen, en, en, en,en..... Lachen Ik hoop dat ik er dit jaar nog wat rondjes mee kan gaan rijden als het weer meezit. Die 100 kilometer rijden is me erg meegevallen( 90km/h)

greetzz en thnx voor de adviezen!
Gelogd
kinuyakkii
Hero Member
*****
Berichten: 1547



Bekijk profiel
« Antwoord #23 Gepost op: 17 September 2012, 18:53:26 »

in mijn sedan uit '70 heb ik de achterste gordels van een A-corsa gebouwd (3 punts rolgordel) je hoeft alleen in de bekleding van de achterste stijlen 2 gaatjes (voor de bouten) en 2 sneetjes (voor gordel band) te maken. ziet er redelijk origineel uit en zit ook comfortabel.

gr Paul
Gelogd
reusjep
Hero Member
*****
Berichten: 603


Bekijk profiel
« Antwoord #24 Gepost op: 27 September 2012, 21:00:06 »

Altijd wel mooi die Franse import; gele koplampen en net iets andere achteruitrijlichten, ook in dit geval.
Op de voor het gemak onderstaande foto is het rechter achteruitrijlampje oranje/geel. Vind die vierkante kentekenplaat ook wel erg vet trouwens.



(Mijn van oorsprong Franse Car-A-Van heeft ook allemaal gele lampen incluis de achteruitrijlichten)

Weet iemand het verhaal achter de achterlichten? Of is dat hetzelfde als met gele koplampen?
(Om de Duitsers te kunnen herkennen ten tijde van WOII, zie bijvoorbeeld link hieronder. Het kan ook een fabel zijn. Knipoog
http://drivr.be/2009/06/17/de-waarheid-achter-gele-koplampen-in-frankrijk/ )
Gelogd
jeroens
Jr. Member
**
Berichten: 78


opel kadett 4 deurs sedan 1.1sr automatic


Bekijk profiel
« Antwoord #25 Gepost op: 27 September 2012, 21:23:32 »

Hoi,

Bij het achteruit rijden werkt alleen maar het ene witte achteruitrijlicht.Mij was het ook al op gevallen. Misschien is de andere een mistlicht oid? Verbaasd

 Bij de APK hebben ze er 'gewone' witte peertjes ingezet omdat er eentje kapot was. Vd winter maar weer terug veranderen want ik vind het wel wat hebben die gele lampen.In mn daily altootje van 22 jaar oud heb ik ze er ook inzitten Cool

De vierkante platen heeft de auto niet meer. Dit was een kentekenplaat van een andere auto die ze tijdens showroomperiode(lol) erop hebben geschroefd. De originele franse heb ik nog in de kofferbak liggen evenals de ringen voor de velgen. Helaas zijn deze erg slecht en niet meer te monteren helaas.

Verder nog een automatic embleem zoeken die wel recht is. Allemaal details hahaha.  Volgende week ga ik de auto helemaal poetsen  en op winterslaap zetten voor voorlopig. Af en toe wat hobbien en dan van het voorjaar lekker rondtuffen met mooi weer. Ik kan bijna niet wachten!
Gelogd
Jeroenvans
Hero Member
*****
Berichten: 1342



Bekijk profiel
« Antwoord #26 Gepost op: 27 September 2012, 21:30:19 »

Hoi,
Bij het achteruit rijden werkt alleen maar het ene witte achteruitrijlicht.Mij was het ook al op gevallen. Misschien is de andere een mistlicht oid? Verbaasd
dan moet er ook ergens een schakelaar zitten...
Gelogd

Kadett B L "super" 1968 LPG
reusjep
Hero Member
*****
Berichten: 603


Bekijk profiel
« Antwoord #27 Gepost op: 30 September 2012, 21:00:06 »

Dan zou er ook andere bedrading heen moeten lopen. En me dunkt dat ie dan niet geel zou zijn.
Zit er misschien geen (werkend) lampje in?

Ik ben erg benieuwd waar ie op aangesloten zit. Knipoog
Gelogd
jeroens
Jr. Member
**
Berichten: 78


opel kadett 4 deurs sedan 1.1sr automatic


Bekijk profiel
« Antwoord #28 Gepost op: 30 September 2012, 21:30:48 »

vrijdag zal ik eens gaan kijken wat er zit . Ik laat het jullie wel weten! Ben zelf ook benieuwd.

grtzz
Gelogd
jeroens
Jr. Member
**
Berichten: 78


opel kadett 4 deurs sedan 1.1sr automatic


Bekijk profiel
« Antwoord #29 Gepost op: 05 Oktober 2012, 18:44:21 »

Vandaag de hele auto wat gepoetst en nagekeken. Het oranje 'achteruitrijlicht' is loos, dus er zit geen lampje oid in. Wat het dan is weet ik niet. Verder een berg zand uit de achterlampen gehaald.  Ik weet het niet. Technisch kan ik alleen maar de bougiekabels en verdeelkap ontdekken dat die aan vervanging toe zijn.( stugge handmade bougiekabels volgens mij ..kortom rommel)  Ook is een rubber waar de as van de gashendel in de carosserie ( bij het schutbord) zit helemaal op en gaan de 2 carburateurs niet gelijk open en dicht op deze manier. Misschien verklaard dit het te snelle stationair draaien wel Ik weet het niet. Waar zou ik deze rubber(s) kunnen vinden? Carosseriematig maar 2 plekjes gevonden waar de lak een beetje weg is( beetje roest) Mag wel na 43 jaar!
Vd winter dus beetje klooien en verder wachten op het voorjaar!
grtzzz
Gelogd
Pagina's: 1 [2] 3 4 5   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines