Holland Kadett B Club Forum
29 Maart 2024, 08:22:20 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
   Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 2 3 [4] 5   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: even voorstellen dan maar!  (gelezen 113269 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
kwadettilac
Hero Member
*****
Berichten: 514



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #45 Gepost op: 22 December 2012, 09:39:07 »

He Paul,

je bent toch niet met een Ferrari bezig Grijns

Zonder gekheid, dat is mooi speelgoed!

Erwin

Gelogd

Auto's jonger dan de bestuurder missen karakter daarom:
Olympia A Coupé 1.9S (Origineel) BJ 1969, 204 Kosmosblau met zwart vinyldak.
Kadett-B Car-A-Van 5deurs 1.2S BJ 1968 Lago Blauw met wit dak (www.mijnalbum.nl/Album=ENVVHO3C).
Cadillac Sedan De Ville BJ 1959.
kinuyakkii
Hero Member
*****
Berichten: 1547



Bekijk profiel
« Antwoord #46 Gepost op: 22 December 2012, 11:23:51 »

He Paul,

je bent toch niet met een Ferrari bezig Grijns

Zonder gekheid, dat is mooi speelgoed!

Erwin



gelukkig niet Grijns een Ferrari Beschaamd ten 1e: Italiaans Boos ten 2e: zitten 6 van zulke carbs op Geschrokken dus ook geen leuk verbruik meer..
en deze carb ben ik al vanaf dat ik mn eerste dettje heb aan het verzamelen met originele oude onderdelen Grijns en heb hem nu eindelijk compleet.
MAARRE over deze dubbele carburateurset... deze heeft een "vreemd" soort inlaatspruitstuk wat ik nog niet eerder heb gezien? deze heeft tussen de carbs ook nog een (vacuum?) aansluiting?
Jeroen: heb je toevallig nog een closeup foto van de carbs en spruitstuk?

gr Paul
Gelogd
Gert
Hero Member
*****
Berichten: 2546



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #47 Gepost op: 22 December 2012, 11:33:27 »

Is dat niet een vacuumdoos-achtig ding, dat met de automatische versnellingsbak te maken heeft? Vacuummodulator, nr. 317

Gelogd

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #48 Gepost op: 22 December 2012, 12:33:46 »

Heb nog even een vraagje over die dubbele carburateurs die Jeroen op zijn kadett heeft zitten, ik ben helemaal verlekkerd op die carbs, maar nu hoor ik dat als ik die op mijn motor zet het benzine verbruik zo hoog word dat die zo rond de 1op5 gaat rijden  Ik weet het niet
Als dat zo is dan moet ik die dubbele carbs toch maar even vergeten, ik ben namelijk één van die mafketels die de opel voor dagelijks gebruik wil gaan gebruiken Grijns

Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
kinuyakkii
Hero Member
*****
Berichten: 1547



Bekijk profiel
« Antwoord #49 Gepost op: 22 December 2012, 13:00:41 »

Martin:
Heb nog even een vraagje over die dubbele carburateurs die Jeroen op zijn kadett heeft zitten, ik ben helemaal verlekkerd op die carbs, maar nu hoor ik dat als ik die op mijn motor zet het benzine verbruik zo hoog word dat die zo rond de 1op5 gaat rijden  Ik weet het niet
Als dat zo is dan moet ik die dubbele carbs toch maar even vergeten, ik ben namelijk één van die mafketels die de opel voor dagelijks gebruik wil gaan gebruiken Grijns



ik heb deze set ook lang op een 1.2N/S gehad en een verbruik van 1:9 was goed te doen lange afstanden deed ie wel 1:12 op de duurdere plus benzine maar dus geen TINK meuk... dus als je ze goed afsteld (en de juiste carbs gebruikt) valt dat best mee Knipoog helaas zie je vaak op marktplaats setjes bij elkaar geraapt met bv enkele carbs op een dubbel spruitstuk wat dus echt voor geen meter werkt en onmogelijk is af te stellen (en dan klagen dat het ... carbs zijn) Grijns

gr Paul

ps ik zweer bij de dubbele carbs Grijns Knipoog
Gelogd
Gert
Hero Member
*****
Berichten: 2546



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #50 Gepost op: 22 December 2012, 14:25:23 »

Wat Paul zegt; lees je GOED in. Er worden vaak "setjes" aangeboden die bestaan uit een bijééngeraapt rommeltje.
Een inlaatspruitstuk voor de 2-carburateurset, twee willekeurige carburateurs en wat losliggend stangenwerk.
Past en werkt dan meestal voor geen meter.
Gelogd

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
jeroens
Jr. Member
**
Berichten: 78


opel kadett 4 deurs sedan 1.1sr automatic


Bekijk profiel
« Antwoord #51 Gepost op: 22 December 2012, 21:23:05 »

He Paul,

je bent toch niet met een Ferrari bezig Grijns

Zonder gekheid, dat is mooi speelgoed!

Erwin



gelukkig niet Grijns een Ferrari Beschaamd ten 1e: Italiaans Boos ten 2e: zitten 6 van zulke carbs op Geschrokken dus ook geen leuk verbruik meer..
en deze carb ben ik al vanaf dat ik mn eerste dettje heb aan het verzamelen met originele oude onderdelen Grijns en heb hem nu eindelijk compleet.
MAARRE over deze dubbele carburateurset... deze heeft een "vreemd" soort inlaatspruitstuk wat ik nog niet eerder heb gezien? deze heeft tussen de carbs ook nog een (vacuum?) aansluiting?
Jeroen: heb je toevallig nog een closeup foto van de carbs en spruitstuk?

gr Paul

Ik zal vd week wel eens de luchtfilterbehuizingen er eens afhalen en een paar foto's knippen.  Dan is het wat beter(mooier  Grijns) te zien allemaal.  De vacuum-aansluiting  is volgens mij idd vd automaat
Verbruik valt best mee 1 op 10 op de lange afstand is goed te doen( max 100km/h) . Ik ben benieuwd of ik de auto nog goed aan het lopen krijg. De gasstang die in het schutbord gaat zit nu goed op de plaats, maar de auto liep goed zonder die lagerbus. Van het voorjaar als het weer wat beter weer is ga ik de SR pas starten. ( voor zover ik me kan inhouden tot die tijd  Lachen )

Ziet er overigens super uit Paul zon setje, maar ik hou mn es-erretje lekker origineel. Heeft wel iets zo origineel mogelijk laten.  Zelfs de snelwegvignetten enz. die op de ramen zitten laat ik mooi zitten...

grtzzz
Gelogd
jeroens
Jr. Member
**
Berichten: 78


opel kadett 4 deurs sedan 1.1sr automatic


Bekijk profiel
« Antwoord #52 Gepost op: 28 December 2012, 20:20:51 »

zoals afgesproken...tha pics!!!











Hoop dat jullie er iets aan hebben? Grijns Grijns

greetzzz en fijne jaarwisseling!!!
Gelogd
kinuyakkii
Hero Member
*****
Berichten: 1547



Bekijk profiel
« Antwoord #53 Gepost op: 28 December 2012, 20:33:17 »

hahhaa zijn super foto's Grijns Grijns

op de voorste carb zit ook een stelschroef die ik ook niet eerder heb gezien? Ik weet het niet en aan de andere zijde van de schroef een slang... waarschijnlijk allemaal van de automaat?

bedankt voor de mooie duidelijke foto's

gr Paul
Gelogd
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #54 Gepost op: 28 December 2012, 21:18:44 »

Mooie foto's.
Wat is dat eigenlijk voor een blok wat tegen het schutbord zit geschroeft, is dit ook een regelaar voor de dynamo, die ziet er namelijk heel anders uit als bij mijn dynamo ?

Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
kinuyakkii
Hero Member
*****
Berichten: 1547



Bekijk profiel
« Antwoord #55 Gepost op: 28 December 2012, 21:34:04 »

@ Martin dat is een spanningsregelaar voor een gelijkstroom dynamo Knipoog

gr Paul
Gelogd
jeroens
Jr. Member
**
Berichten: 78


opel kadett 4 deurs sedan 1.1sr automatic


Bekijk profiel
« Antwoord #56 Gepost op: 19 Maart 2013, 17:48:53 »

Hoi Allemaal,

Vandaag de bougies nog vervangen wat het laatste was op mn lijstje voorlopig.
Meteen ook maar een halve liter koelvloeistof erbij gegooid. De auto ook gestart, en na een minuutje doorstarten was er weer benzine dus lopen maar! Wel wat moeilijk aan de gang te houden als de motor nog koud is, maar toen ze warm was liep de motor weer ok.
Ook een km of 10 gereden tussen de buien door. Het enigste wat ik vind is dat de motor zich een beetje verslikt zodra je de bocht uitkomt en gas geeft( automaat??) Volgende maand naar de meeting toe!! Ze is er klaar(genoeg) voor!

grtzzz
Gelogd
wgortenmulder
Hero Member
*****
Berichten: 1081



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #57 Gepost op: 19 Maart 2013, 18:16:46 »

we zijn benieuwd!!!!
kunnen we de beautie in levende lijve aanschouwen...
Gelogd

Oude liefde roest niet zeggen ze...... Dan hebben ze mijn kadettje nog niet gezien...
"Rust Roest" maar na restauratie (hopelijk) niet meer.

Restauratieverslag: mission impossible
http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,9766.0.html
kinuyakkii
Hero Member
*****
Berichten: 1547



Bekijk profiel
« Antwoord #58 Gepost op: 19 Maart 2013, 19:57:51 »

ben ook benieuwd..... zou hem ook graag eens in levende lijve zien Grijns

gr Paul
Gelogd
Jeroenvans
Hero Member
*****
Berichten: 1342



Bekijk profiel
« Antwoord #59 Gepost op: 19 Maart 2013, 21:34:34 »

Hoi Allemaal,

Vandaag de bougies nog vervangen wat het laatste was op mn lijstje voorlopig.
Meteen ook maar een halve liter koelvloeistof erbij gegooid. De auto ook gestart, en na een minuutje doorstarten was er weer benzine dus lopen maar! Wel wat moeilijk aan de gang te houden als de motor nog koud is, maar toen ze warm was liep de motor weer ok.
Ook een km of 10 gereden tussen de buien door. Het enigste wat ik vind is dat de motor zich een beetje verslikt zodra je de bocht uitkomt en gas geeft( automaat??) Volgende maand naar de meeting toe!! Ze is er klaar(genoeg) voor!

grtzzz
wat betreft dat "verslikken" zou je even naar de ontsteking kunnen kijken.
check of de vacuumvervroeger het doet en of de ontsteking op tijd staat.
verder zou de accelleratiepomp op de carb nog leeg kunnen zijn. een paar keer snel vol gas pompen tijdens het rijden en hij zit vol.(dit probleem heb ik als ik overschakel van lpg naar benzine...)
Gelogd

Kadett B L "super" 1968 LPG
Pagina's: 1 2 3 [4] 5   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines