Holland Kadett B Club Forum
29 Maart 2024, 09:43:53 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
   Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 ... 35 36 [37] 38 39 ... 90   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Project Kadett B coupe 1.1N  (gelezen 701326 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #540 Gepost op: 26 Augustus 2014, 21:41:16 »

Ben net nog even verder gegaan om de spanhemel er uit te halen, om overal goed bij te komen eerst maar even het interieur er uit gehaald.
De achterbank er uit halen is goed gelukt dankzij de tip van Henk .



Heb het rubber van het achterraam er via de binnenkant uit gesneden, en omdat ik alleen was even aan de buitenkant een beveiliging gemaakt met linnentape, zodat het raam er niet uit kon vallen.

     

Ik kreeg het raam er zo niet uitgeduwd, en had ooit de tip van jullie gekregen om het raam er met de voeten uit te duwen, moest flink kracht zetten maar raam kwam gelukkig los Grijns
Ook gelijk de lekkage gevonden in de kofferbak, er zaten 4 flinke gaten in de raam sponning.



Nog allemaal bedankt voor de tips, ben weer een ervaring rijker
Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
thom301
Gast
« Antwoord #541 Gepost op: 27 Augustus 2014, 22:23:24 »

Schiet mooi op Martin!

Pas maar op met het eruitduwen met de voeten! zo ben ik eens door de vooruit van mijn broers mini gegaan.  Grijns

Komt het vinyl dakje er weer op terug of laat je deze eraf?

Groeten,

Thom
Gelogd
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #542 Gepost op: 28 Augustus 2014, 07:29:30 »

Komt het vinyl dakje er weer op terug of laat je deze eraf?
Groeten,
Thom
Het vinyl dakje gaat er terug op komen, heb heel Nederland afgebeld voor van dat orginele dikke vinyl wat er op zat, maar is helaas niet meer aan te komen.
In de plaats van vinyl ga ik skai-leer gebruiken, deze ziet er het zelfde uit en is weers en kras bestendig, ik moet het dak en spanhemel nog even na maken op de naaimachine, is een leuk klusje voor de wintermaanden Lachen

Groetjes Martin.

Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #543 Gepost op: 28 Augustus 2014, 20:02:58 »

Omdat ik veel de vraag tegen kom waar de bevestigings punten voor de gordels zitten bij een achterbank, heb ik maar even 2 foto's gemaakt, nu de spanhemel en achterbank er uit zijn zie je ze goed zitten.

     


Nu ik de kit uit de achterraam sponning heb gehaald word het duidelijk waarom de kofferbak vol met water stond, morgen maar weer een nieuwe gasfles gaan halen, dan kan ik weer gaan lassen Lachen

     

Groetjes Martin.
Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
hummer
Sr. Member
****
Berichten: 375



Bekijk profiel
« Antwoord #544 Gepost op: 29 Augustus 2014, 07:17:06 »

Irritant is dat he!!
Iedere keer als je er iets af haalt kom je weer wat tegen!!!
Had ik ook, niet opgeven, nieuwe fles, halen en weer vrolijk door gaan!!

Ga zo door !
Groeten Erik
Gelogd
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #545 Gepost op: 29 Augustus 2014, 21:12:33 »

Irritant is dat he!!
Iedere keer als je er iets af haalt kom je weer wat tegen!!!
Poehee ik blijf maar rommel tegenkomen, vandaag nieuwe gasfles gehaald en dacht even de 4 gaatjes in de achterste raamstijl dicht te lassen, tijdens het lassen begint er ineens op meerdere plaatsen vloeibaar lood naar beneden te druipen (en niet zo'n klein beetje).
Er waren dus old-school lood reparaties gedaan, op die plaatsen kan je dus niet meer lassen Droevig heb dus eerst al het lood er uit moeten smelten met een brandertje voordat ik weer kon gaan lasssen.
Ben een hele dag bezig geweest om 4 kleine pis gaatjes dicht te lassen, hoop dat als ik de gaatjes in de voorste raamstijl dicht ga lassen er geen lood begint te smelten Tong

Groetjes Martin.
Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #546 Gepost op: 03 September 2014, 20:55:24 »

Omdat ik de auto over een paar weken in mijn kleine garage wil gaan spuiten moest ik iets verzinnen om de auto heen en weer te kunnen schuiven, de garage is te klein om aan bijde kanten van de kadett te kunnen lopen Droevig
Had nog 4 zwenkwielen liggen en heb net even 2 frames gemaakt die je onder de assen kan schroeven, de kadett kan ik nu heel gemakkelijk alle kanten heen rollen Lachen

Groetjes Martin.



Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
kwadettilac
Hero Member
*****
Berichten: 514



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #547 Gepost op: 04 September 2014, 20:48:05 »

Wie niet sterk is moet slim zijn, wat een briljante oplossing!
Succes!

Erwin
Gelogd

Auto's jonger dan de bestuurder missen karakter daarom:
Olympia A Coupé 1.9S (Origineel) BJ 1969, 204 Kosmosblau met zwart vinyldak.
Kadett-B Car-A-Van 5deurs 1.2S BJ 1968 Lago Blauw met wit dak (www.mijnalbum.nl/Album=ENVVHO3C).
Cadillac Sedan De Ville BJ 1959.
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #548 Gepost op: 05 September 2014, 17:04:01 »

Heb gisteren de auto in de garage omgedraaid, helaas werd ik er aan herinnert dat ze de wagen een jaar geleden in de fik hebben gestoken, het plaatwerk wat ik strak had gemaakt zag er ineens uit als een golfplaat.
Door de hitte van de brand is er spanning in het plaatwerk gekomen en na een jaar er uitgekomen Droevig

Had vandaag een snipperdag dus veel kunnen doen Grijns
-- Gaten in voorste raamsponning dichtgelast en netjes afgewerkt.
-- Voorspatbord strak getrokken, in de primer gezet, afgesteld op deur en motorklep voor mooie strakke naden, afgekit en vastgezet op chassis.
-- Deur gericht en afgesteld, nu mooie strakke naden en kan met één vinger dicht worden geduwd.
-- Achter spatbord opnieuw "zo goed mogelijk" strakgetrokken, begint weer ergens op te lijken Cool

Groetjes Martin.

Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #549 Gepost op: 07 September 2014, 20:07:16 »

Heb vandaag weer flink door kunnen werken, heb de rest strak kunnen maken en in de primer gezet.
Daarna alle naden waar water in kan komen en zichtbare naden afgekit, deze naderhand gespoten met primer.

     

Ook de binnenste randen in de a-stijl en regengoot, hier hier komt vocht in en gaat roesten.



Ook gelijk een nieuwe bobbelige steenslag laag gespoten, na een paar dagen drogen komt hier primer overheen.



Ik moet nog een paar dingen doen zoals binnenkant deur demonteren, schuren en in primer zetten, dan nog de hele buitenkant van de wagen licht opruwen met scotch brite.
Als alles een beetje mee zit kan ik de buitenkant aankomende donderdag of vrijdag in de lak gaan spuiten Grijns

Groetjes Martin.
Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
wgortenmulder
Hero Member
*****
Berichten: 1081



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #550 Gepost op: 08 September 2014, 06:27:22 »

Ziet er goed uit Martin.
volgend seizoen heb jij een heel strak kadettje om leker mee te toeren.
Ga zo door.

MVG
Wouter
Gelogd

Oude liefde roest niet zeggen ze...... Dan hebben ze mijn kadettje nog niet gezien...
"Rust Roest" maar na restauratie (hopelijk) niet meer.

Restauratieverslag: mission impossible
http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,9766.0.html
1967Kadett
Full Member
***
Berichten: 147



Bekijk profiel
« Antwoord #551 Gepost op: 10 September 2014, 20:24:40 »

 Cool ziet er goed uit!
Gelogd
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #552 Gepost op: 11 September 2014, 22:21:21 »

Na heel hard werken eindelijk de auto spuitklaar Tong morgen een spuitcabine van mijn garage maken, dan de wagen nog een keertje af doen met siliconen verwijderaar en een kleefdoek voor de laatste stofjes weg te halen.



Heb vanmorgen nog even een simpele afzuiging gemaakt, met aan beide zijden een afzuigkap filter, hoop dat deze een beetje werkt Grijns

     



Ik hoop dat het morgen gaat lukken, kleine dingen spuiten kan ik wel, maar een hele auto is ook nieuw voor mij, het zou dus best kunnen dat de kadett er morgen uit ziet als een sinaasappel met rally strepen Lachen

Groetjes Martin.
Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
Jeroenvans
Hero Member
*****
Berichten: 1342



Bekijk profiel
« Antwoord #553 Gepost op: 12 September 2014, 02:35:29 »

succes!! aan de voorbereiding kan het niet liggen Knipoog
Gelogd

Kadett B L "super" 1968 LPG
hummer
Sr. Member
****
Berichten: 375



Bekijk profiel
« Antwoord #554 Gepost op: 12 September 2014, 07:15:46 »

succes!
ik ben echt benieuwd hoe die kleur staat op een hele kadett!!

gr. erik
Gelogd
Pagina's: 1 ... 35 36 [37] 38 39 ... 90   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines