Holland Kadett B Club Forum
28 Maart 2024, 09:15:12 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
   Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 ... 86 87 [88] 89 90   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Project Kadett B coupe 1.1N  (gelezen 701237 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
19Willem71
Hero Member
*****
Berichten: 918


De Groene Dame


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #1305 Gepost op: 28 Oktober 2017, 16:29:13 »

Ziet er heel mooi uit. In mijn Kadettje heeft ooit ook en dubbele carburateurset gezeten. Tenminste volgens de foto's in het kentekenregister.

Groet, Willem.
Gelogd

De groene dame is de 43-95-XX

Een dag zonder in de Kadett b gereden te hebben, is een verloren dag!
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #1306 Gepost op: 16 Juli 2018, 08:08:39 »

Voor de APK moeten de onderste fusee kogels vervangen worden.
 


Ik wil dit doen met de vooras nog onder de auto, is dit mogelijk ?
Het eerste probleem komt gelijk te voorschijn, als ik de fusee kogel er naar beneden uithaal gaat dit niet omdat het oog van de bladveer in de weg zit.





Is het mogelijk de onderste draagarm los te halen, dus stuurarm loshalen, schokdemper loshalen, bovenste 2 fusee bouten loshalen, dan draagarm loshalen van bladveer.
weet dus niet of dit gaat ivm met de spanning van de bladveer, moet ik de bladveer eerst onder spanning zetten, bv een krik onder het bladveeroog ?

Ik hoop dat ik de vooras onder de auto kan laten zitten  Ik weet het niet

Groeten Martin.
Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #1307 Gepost op: 16 Juli 2018, 09:34:16 »

En jawel gelijk het volgende probleem, om de draagarm los te halen een steun onder het bladveer oog gezet, ik krijg de bout er niet uit die door het bladveer oog heen zit, de moer is er vanaf maar bout zit vast in het rubber van de bladveer, heb een vermoeden dat er een ijzeren pijpje in de bladveer rubbers zit waar de bout doorheen gaat, deze zijn vastgeroest op elkaar.

Iemand een tip om deze bout los te krijgen, tips zijn heel erg welkom, weet even niet meer hoe ik dit moet oplossen  Beschaamd
Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
19Willem71
Hero Member
*****
Berichten: 918


De Groene Dame


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #1308 Gepost op: 16 Juli 2018, 10:17:36 »

De veer drukt de bout niet ergens tegen de gaten aan? Dan komt de bout er ook moeizaam uit. Gelukkig ( nog) geen ervaring hiermee.

Groet, Willem.
Gelogd

De groene dame is de 43-95-XX

Een dag zonder in de Kadett b gereden te hebben, is een verloren dag!
wgortenmulder
Hero Member
*****
Berichten: 1081



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #1309 Gepost op: 16 Juli 2018, 10:22:18 »

Hoi Martin,

de bout zit in een stalen bus die weer door het rubber heen steekt.
Het kan inderdaad zijn dat die stalen bus vergaan is, waardoor de bout vast zit.
Ook staat er, zoals willem aangeeft, spanning van de bladveer op de bout.
Flink in de WD40.... ff wachten en een paar ferme klappen met een vuisthamer, zou moeten werken.

Hier een plaatje van mijn oude bus en nieuw gedraaide bus.
Dan heb je een klein beetje een idee.




MVG
Wouter
Gelogd

Oude liefde roest niet zeggen ze...... Dan hebben ze mijn kadettje nog niet gezien...
"Rust Roest" maar na restauratie (hopelijk) niet meer.

Restauratieverslag: mission impossible
http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,9766.0.html
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #1310 Gepost op: 16 Juli 2018, 11:04:21 »

Heb gelukkig de bout die in de bladveer zat er heel uit kunnen tikken, met een steun onder de bladveer blijft deze mooi op spanning staan.
Morgen weer verder, is nu te warm in de garage.
Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
veldhuizen
Jr. Member
**
Berichten: 94



Bekijk profiel
« Antwoord #1311 Gepost op: 16 Juli 2018, 21:55:47 »

Misschien kun je bij iemand een Fuseekogel pers lenen of huren bij een automaterialen zaak?
Dan is het: bladveer ontspannen en naar beneden laten liggen, Fuseekogel uit het fusee stuk halen en kun je hem zo over persen terwijl de draagarm er nog op zit.
Foto's plaatsen lukt me helaas nog steeds niet dus hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.
Succes in ieder geval!
Gelogd
wgortenmulder
Hero Member
*****
Berichten: 1081



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #1312 Gepost op: 17 Juli 2018, 07:16:59 »

Een fuseekogel pers is handig, maar niet perse noodzakelijk.
Je kunt ook een losse bankschroef gebruiken, met een beetje priegelen en een vulblokje pers je de nieuwe kogel er zo in.

Het meest vervelende klusje is inderdaad weer de bladveer onder spanning in positie krijgen om de boute er in te krijgen.

Inderdaad succes.
Je hebt in ieder geval mooi weer ;-)

 
Gelogd

Oude liefde roest niet zeggen ze...... Dan hebben ze mijn kadettje nog niet gezien...
"Rust Roest" maar na restauratie (hopelijk) niet meer.

Restauratieverslag: mission impossible
http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,9766.0.html
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #1313 Gepost op: 18 Juli 2018, 06:35:40 »

Heb de draagarm er eindelijk vanaf, op de plaats waar de bladveer vast word gezet was het metaal wat dun geworden en zaten wat gaatjes in, heb dit opgelost door er een carrosserie ring tegenaan te lassen.

De fusee kogel kreeg ik er niet uitgeperst, met een paar flinke tikken met een vuisthamer plopte deze er wel uit, heb de nieuwe er op de zelfde manier weer ingetikt.

De bladveer rubbers en metalen busje wat daar in zit waren helemaal verteert, gelijk een nieuw setje bestelt.

Nu alles terug bouwen en voor en achter compleet nieuwe remmen plaatsen, cilinders en schoenen.
Dan auto omdraaien en het zelfde aan de andere kant toepassen.
Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
veldhuizen
Jr. Member
**
Berichten: 94



Bekijk profiel
« Antwoord #1314 Gepost op: 18 Juli 2018, 20:35:32 »

Kijk dat is mooi!
Werk de las op de draagarm wel netjes af zodat het niet opvalt, lassen aan een draagarm mag eigenlijk niet voor apk Knipoog
Gelogd
19Willem71
Hero Member
*****
Berichten: 918


De Groene Dame


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #1315 Gepost op: 18 Juli 2018, 21:32:40 »

Dat netjes afwerken is Martin wel toevertrouwd  Knipoog.

Groet, Willem.
Gelogd

De groene dame is de 43-95-XX

Een dag zonder in de Kadett b gereden te hebben, is een verloren dag!
Robbin
Jr. Member
**
Berichten: 67



Bekijk profiel
« Antwoord #1316 Gepost op: 21 Juli 2018, 10:02:20 »

Kijk dat is mooi!
Werk de las op de draagarm wel netjes af zodat het niet opvalt, lassen aan een draagarm mag eigenlijk niet voor apk Knipoog

Lassen aan draagarmen/dragende delen zoals bv ook de veerschotels mag, mits het netjes en deugdelijk gebeurt eea hangt af van het enorme grijze gebied waar keurmeesters mee te maken hebben. (martins werk zal er waarschijnlijk beter uitzien dan de originele lasjes op de draagarmen)
Gisteren met mijn kadetje naar het rdw geweest daar is hij binnenstebuiten gekeerd ivm ombouwen naar 2 liter en daarbij heb ik ook stabilisator steunen op mijn draagarmen gelast (is overigens goedgekeurd Grijns )
Gelogd

Een Kadett heeft geen roest, enkel dikke patina.
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #1317 Gepost op: 21 Juli 2018, 11:16:25 »

Kijk dat is mooi!
Werk de las op de draagarm wel netjes af zodat het niet opvalt, lassen aan een draagarm mag eigenlijk niet voor apk Knipoog

Lassen aan draagarmen/dragende delen zoals bv ook de veerschotels mag, mits het netjes en deugdelijk gebeurt eea hangt af van het enorme grijze gebied waar keurmeesters mee te maken hebben. (martins werk zal er waarschijnlijk beter uitzien dan de originele lasjes op de draagarmen)
Gisteren met mijn kadetje naar het rdw geweest daar is hij binnenstebuiten gekeerd ivm ombouwen naar 2 liter en daarbij heb ik ook stabilisator steunen op mijn draagarmen gelast (is overigens goedgekeurd Grijns )
Hey Robbin,  gefeliciteerd dat hij goed is gekeurd.
Gelukkig doen ze bij mijn APK keuring garage nooit zo moeilijk, als het netjes is gelast en afgewerkt vinden ze het goed zat voor deze wereld.
Vandaag even de voorste remcilinder vervangen, wat een rot karwij, je kan nergens met je gereedschap tussen komen, heb mijn gereedschap aan moeten passen om dit voor eklaar te krijgen  Grijns
Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
veldhuizen
Jr. Member
**
Berichten: 94



Bekijk profiel
« Antwoord #1318 Gepost op: 21 Juli 2018, 11:42:49 »

Mooi dat het allemaal gelukt is en dat je kadett is goedgekeurd! Toch staat er in de apk eisen dat roestschades aan wiel geleidings elementen (draagarmen) niet gelast mogen worden, het was niet betweterig bedoeld maar wou hem gewoon even tippen om problemen te voorkomen. Als het netjes gedaan is meld ik het zelf ook gewoon af Knipoog
Gelogd
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #1319 Gepost op: 21 Juli 2018, 16:31:38 »

Mooi dat het allemaal gelukt is en dat je kadett is goedgekeurd!
Hahaha nee pas één kant van de auto klaar nu nog de andere kant van de auto en dan pas naar de keuring.
Ben juist blij met al die tips, ik wist namelijk niet dat je niet mogelijk lassen aan de draagarm.

Heb prongelijk Dot 4 remvloeistof gekocht, er zit nu Dot 3 in het remsysteem, mag ik Dot 3 en 4 mengen met elkaar ??
Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
Pagina's: 1 ... 86 87 [88] 89 90   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines