Holland Kadett B Club Forum
28 Maart 2024, 09:42:18 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
   Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 [2] 3 4   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Een "tijdelijke" tot de rest klaar is.....  (gelezen 38172 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Gert
Hero Member
*****
Berichten: 2546



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #15 Gepost op: 25 Oktober 2012, 08:25:10 »

Die Kadett ziet er uit zoals een Kadett er uit hoort te zien; mooie auto!
Gelogd

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
kadett-b20
Administrator
Hero Member
*****
Berichten: 1331


Kadett B AeroTop II - 1968


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #16 Gepost op: 25 Oktober 2012, 13:27:23 »

Vandaag belde mijn vrouw mij op het werk:

"Ralph, hij ziet er echt heel leuk uit! Maar heb je ook gezien dat hij 2 tinten wit heeft?". "Ja, Irene. Dat had ik zeker gezien, maar voor een Kadett in nieuwstaat betaal je ook veel meer. Deze is alleen maar om weer lekker naar diverse (oldtimer)activiteiten te gaan, terwijl de andere projecten nog niet af zijn. En schamen hoef ik me ook niet voor deze auto: Hij is netjes, zeker aan de binnenzijde!"
Antwoord Irene "Ja, maar is het veel werk om hem opnieuw te spuiten, en dan in de donkere tint wit?".

Als mijn vrouw het OK vindt dat hij zelfs nog in een nieuw jasje mag worden gestoken, weet ik niet of deze "tijdelijke" wel echt tijdelijk wordt  Grijns Mijn eerste doel is in ieder geval weer APK en rijden. De rest komt later.

Nogmaals, Op de foto's ziet hij er zeer goed uit, maar er zijn wel wat verbeterpunten. O.a. de 2 tinten wit, en diverse technische punten zoals remmen, lekke radiateur en wie weet wat ik nog tegen kom. Maar ik heb wel weer een leuke auto voor de deur staan!
Gelogd

Kadett B 11N - wit - 1973 - "Tijdelijke" Kadett maar nu al jaren in mijn bezit
Kadett B Aerotop II - blauw - 1968 (resto-project) Staat nu eindelijk in de loods om aan te beginnen
Rekord E1 Car-A-Van - geel - 1978 Staat te wachten om weer de weg op te mogen
wienf390
Hero Member
*****
Berichten: 545



Bekijk profiel
« Antwoord #17 Gepost op: 25 Oktober 2012, 20:01:48 »

Ralph,

Veel plezier en succes met je nieuwe (oude) kadett.

Fred Uut Huuessen.
Gelogd
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #18 Gepost op: 25 Oktober 2012, 20:44:44 »

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst, echt een gaave bak, Ik wou dat mijn dettje er zo goed uitzag Grijns
Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
kadett-b20
Administrator
Hero Member
*****
Berichten: 1331


Kadett B AeroTop II - 1968


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #19 Gepost op: 27 Oktober 2012, 20:56:05 »

Vandaag eindelijk eens echt aan het kadettje kunnen klussen! Eerst heb ik de beide dagelijkse auto's voorzien van hun winterbanden! Daarna samen met Ruben een kleine inventarisatie gemaakt van wat moet gebeuren. Wat tegen viel was de zithouding in de (niet verstelbare) stoelen. Ik heb altijd de luxe verstelbare stoelen (met hoofdsteunen) uit een holiday gehad, maar deze bestuurders stoel is ook nog eens "inwendig" gescheurd: het lijkt wel of je billen in 2 openingen weg zakken. Ik heb daarom besloten om de stoelen die ik voor mijn "Aerotop" bewaard had, voorlopig in deze auto te plaatsen. Ik doe dit wel zonder de hoofdsteunen, en er komen voorlopig "echte" schapenvachten om, zodat het niet opvalt dat dit andere stoelen zijn!

Technisch moet er ook nog wel het e.e.a. gebeuren. Het zijn eigenlijk de bekende kwaaltjes: Verwarmingskabel is losgeschoten, omdat de verwarmingskraan muurvast zit. Ik zal van de week even zoeken naar een betere, en deze netjes gangbaar maken. De tip met de antikal zal ik hier ook toepassen!

De radiator dop heeft geen rubber afdichting meer. de radiator zelf lekt aan de bovenste aansluiting. Gelukkig heb ik meerdere reserve liggen, dus ik plaats gewoon een andere radiator met goede dop.

Bij het uitpakken van mijn andere voorstoelen (deze zijn opgeborgen in zeer grote plastic zakken), viel een bakje met klein materiaal op de grond: hierbij lagen ook 2 nette afdekdoppen voor de voorste schokdempers. Dat ziet toch netter uit dan de 2 bestaande doppen die gewoon mee gespoten waren in de witte lak!

Verder zijn er nog wat kleine dingetjes, zoals een claxon die een beetje vermoeid klinkt, en standlichten die niet werken. De remmen lijken hun werk goed te doen, maar moet ik nog loshalen en controleren.

Ook de ruitensproeier werkt niet naar behoren, en zo zijn er voor de APK nog wel meer dingetjes te doen.

Al met al valt het niet tegen! En wat was het weer leuk om in een B-Kadett te rijden (op het pad voor mijn garages Knipoog)

Ik zal morgen wat foto's maken, zodat jullie kunnen zien dat er echt nog wel wat werk aan deze auto zit!

Wat zeker niet tegen valt aan deze auto:
 * Motortje loopt nu zeer netjes, en reageert goed op het gas
 * Koppeling werkt prima, net als de versnellingsbak. deze schakelt zeer goed, en maakt in alle versnellingen geen geluid
 * Achteras is muisstil!
 * Als ik straks de auto goed heb gepoetst, zal met name de binnenzijde zeer netjes zijn. Zowel de dakhemel als de (rubbereren) vloermatten zijn zeer netjes. Ook de afdekplaat en het voerkleed in de kofferbak zijn zeer netjes.
 * Plaatwerk onder de tank en reservewiel is hard!

In deze prijsklasse (1300,- euro!) kom je niet snel zo'n harde kadett tegen!

Ralph
Gelogd

Kadett B 11N - wit - 1973 - "Tijdelijke" Kadett maar nu al jaren in mijn bezit
Kadett B Aerotop II - blauw - 1968 (resto-project) Staat nu eindelijk in de loods om aan te beginnen
Rekord E1 Car-A-Van - geel - 1978 Staat te wachten om weer de weg op te mogen
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #20 Gepost op: 28 Oktober 2012, 08:12:12 »

Wauw, als ik het zo lees heb je echt een goed bewaard juweeltje gekocht, zoiets kom je nog maar weinig tegen Geschrokken
De verwarmingskraan die muurvast zit gewoon even los halen, met een kwasje en pure ontvetter ( dasty, dubro of andy) schoon maken, als je dit gedaan hebt is die al zo goed als gangbaar, dan een nachtje in de antikal, even schoonmaken met schuursponsje en hij is weer als nieuw Grijns

Hoe krijg je de bekleding van de skai-leren stoelen en bank en hemeltje weer netjes schoon ? bij mij zit namelijk wat vuil verkleuring in de bekleding.

Groetjes Martin.
Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
ab
Gast
« Antwoord #21 Gepost op: 28 Oktober 2012, 11:01:29 »

zo maar een tip (voor als je geen zwart interieur hebt  Grijns): kaliumhydroxide (KOH). waarschuwing: vermijd contact met de huid (want die wordt heel raar) en vermijd contact met aluminium (want dat lost op).

je weet niet hoeveel vuil je hiermee nog verwijderd  Geschrokken terwijl je denk, nadat je het goed met een synthetisch sopje hebt schoongemaakt, dat het nu echt goed schoon is.
Gelogd
wgortenmulder
Hero Member
*****
Berichten: 1081



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #22 Gepost op: 28 Oktober 2012, 14:39:53 »

Als je de skai lederen stoelen schoon wilt maken met een niet agresief middel kun je heel goed gewoon warm water en velgenreiniger gebruiken.
Daarna inpoetsen met een schone zachte doek met een beetje cockpit-spray..

Ralph,
dat zijn een paar leuke en niet al te ingrijpende klusjes.
Ik neem aan dat je de radiator strak zelf gewoon weer netjes gaat solderen.....zonde om weg te gooien...
Gelogd

Oude liefde roest niet zeggen ze...... Dan hebben ze mijn kadettje nog niet gezien...
"Rust Roest" maar na restauratie (hopelijk) niet meer.

Restauratieverslag: mission impossible
http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,9766.0.html
kadett-b20
Administrator
Hero Member
*****
Berichten: 1331


Kadett B AeroTop II - 1968


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #23 Gepost op: 28 Oktober 2012, 14:59:13 »

Ja, deze radiator is al eens gesoldeerd op dezelfde plaats. Verder is hij nog goed. Ook de originele stoelen worden weer gerepareerd, al is het maar om de auto weer origineel te maken bij een eventuele verkoop. Het herstellen / opvullen is overigens een tijd geleden uitvoerig (met foto's) op dit forum besproken.

Er zijn wel meer klusjes te doen, maar deze zijn niet nodig voor de APK keuring. Deze worden dan ook later gedaan. Eerst moet hij weer officieel de weg op!

Ralph
Gelogd

Kadett B 11N - wit - 1973 - "Tijdelijke" Kadett maar nu al jaren in mijn bezit
Kadett B Aerotop II - blauw - 1968 (resto-project) Staat nu eindelijk in de loods om aan te beginnen
Rekord E1 Car-A-Van - geel - 1978 Staat te wachten om weer de weg op te mogen
trotski
Newbie
*
Berichten: 12


Bekijk profiel
« Antwoord #24 Gepost op: 07 November 2012, 22:45:33 »

Leuk om te zien dat mijn oude Kadettje goed terecht is gekomen. Ik ben degene die hem destijds aan dat grietje heb verkocht.
Het interieur van deze auto is inderdaad boven verwachting netjes. Tenminste dat was hij toen ik deze kocht. In de kofferbakruimte leek hij toen wel als nieuw. Helaas hadden ze deze auto onder de kap zwart gemaakt. Ik heb hem toen wit gespoten, tenminste onder de kap, en helaas de rubbertjes van ophanging meegespoten. OEPS Rollende ogen.

Auto kwam daarvoor uit Swalmen. Die man had hem met zijn vader opgeknapt die kort voor het voltooien was overleden. Daarom wilde/ kon hij er toen niet meer in rijden. Heb zelf ook nog ziten twijfelen om de auto terug te kopen. prijs was in ieder geval erg goed.
Gelogd
kadett-b20
Administrator
Hero Member
*****
Berichten: 1331


Kadett B AeroTop II - 1968


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #25 Gepost op: 07 November 2012, 23:10:53 »

In middels heb ik wat nieuwe spulletjes besteld in Duitsland. Ik verwacht dat deze nog voor het weekend binnen komen. Dan kan ik in het weekend wat kleine reparaties doen, en de remmen nalopen. In principe kan hij dan volgende week naar de APK-keuring, maar ik weet niet of ik dat ga redden: Ik heb het momenteel erg druk op mijn werk, en in plaats van wat verlof opnemen, ben ik alleen maar extra aan het werken!

Afgelopen weekend heb ik de kadett naar zijn vorstvrije, droge, ondergrondse stalling gereden. Hier kan hij rustig wachten tot hij naar de keuring kan. Deze stalling zal ik straks afwisselend gebruiken voor de Rekord Car-A-Van en de Kadett. Hij staat dus ondergronds, of in mijn sleutel-garagebox bij mij thuis. In principe hoeft hij dus nooit buiten te overnachten.

Ralph
Gelogd

Kadett B 11N - wit - 1973 - "Tijdelijke" Kadett maar nu al jaren in mijn bezit
Kadett B Aerotop II - blauw - 1968 (resto-project) Staat nu eindelijk in de loods om aan te beginnen
Rekord E1 Car-A-Van - geel - 1978 Staat te wachten om weer de weg op te mogen
kadett-b20
Administrator
Hero Member
*****
Berichten: 1331


Kadett B AeroTop II - 1968


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #26 Gepost op: 22 Maart 2013, 20:50:33 »

Gisteren even naar de "overwinterplaats" gegaan van mijn kadettje. Hij staat hier nu vanaf de aanschaf, en is nauwelijks nog buiten geweest. Tijd dus om het torretje nog een keer te laten draaien. Dit ging na 2x starten prima. Hij liep ook nog netjes rond, maar voelt nog steeds wat "rauw" aan: Na de grote beurt rond kerstmis deed hij dit ook al, dus ik maakte nog geen grote zorgen. Ik had de ontsteking nl. nog niet gesteld op de lamp, maar gewoon op mijn gevoel/gehoor. Na een paar minuten warm draaien begon het te jeuken: Het is droog weer, waarom niet een rondje rijden? Dit pakte dus anders uit......

Met een druk op de knop van de afstandbediening ging de grote poort van de ondergrondse garage open, en kon ik mijn kadettje de steile helling naar boven rijden. Dit ging prima: trekkracht van de motor was prima, en de auto reed moeiteloos naar de openbare weg. Vanaf daar ben ik nog ongeveer 750 meter kunnen rijden, en toen stopte de auto ermee! Zonder hik of stoot. Zonder gestotter gewoon gestopt. Alsof je het contact tijdens het rijden afzet. Daarna niet meer aan de praat te krijgen! Jarenlang dagelijks B-kadett gereden, en altijd gewoon thuis kunnen komen! Maar nu moest ik mijn auto van de weg duwen, en parkeren op een parkeer strook. Een snelle analyse (in het donker) ontsteking weigert  Boos Natuurlijk geen gereedschap bij me, dus de auto heeft langs de weg moeten overnachten! Ralph die een kadett moet achterlaten is nog nooit gebeurd, en zeker niet 750 meter van zijn overnachtingsplek.

Vandaag na mijn werk bij daglicht gaan kijken. Ontsteking is inderdaad de oorzaak, alleen begrijp ik (nog) niet waarom: De bobine krijgt geen spanning! Als ik de auto op contact zet krijgen alle gebruikers die "geschakeld" achter het contactslot zit wel spanning, maar de bobine niet. Normaal wordt de spanning voor de bobine voor de zekeringen afgepakt, dus ik kan niet 1-2-3 verklaren waarom de bobine spanningsloos blijft.

Helaas had ik geen "proef draadje", want dan had ik tijdelijk de bobine even direct aan de accu gelegd, dus ik moest weer naar huis, terwijl de kadett nog steeds buiten stond.

Na het eten ben ik samen met mijn oudste zoon en mijn vrouw terug gegaan, en heb ik mijn vrouw haar eerste B-kadett ritje laten maken in de nieuwe aanwinst: Irene achter het stuur, en Edwin en ik achter de auto duwen! Ralph die zijn eigen kadettje moet duwen, dat kan echt niet Rollende ogen

De auto staat nu dus weer veilig in de ondergrondse parkeergarage te wachten tot ik weer tijd heb om hem te reanimeren. Ik heb momenteel een erg drukke agenda, en ik hoop dan ook dat ik op de voorjaarsmeeting gewoon rijdend in mijn B-kadett naar Beekbergen kan komen, en niet nog een jaar met de C1-dinkytoy moet komen  Huilen

Ik hou jullie op de hoogte!

Ralph

Gelogd

Kadett B 11N - wit - 1973 - "Tijdelijke" Kadett maar nu al jaren in mijn bezit
Kadett B Aerotop II - blauw - 1968 (resto-project) Staat nu eindelijk in de loods om aan te beginnen
Rekord E1 Car-A-Van - geel - 1978 Staat te wachten om weer de weg op te mogen
reusjep
Hero Member
*****
Berichten: 603


Bekijk profiel
« Antwoord #27 Gepost op: 22 Maart 2013, 21:19:32 »

Kan het niet zijn dat je bobine dood is/de contactpuntjes stuk zijn?
Zo'n draad gaat niet uit zichzelf door, hoewel er natuurlijk iets los kan raken.
Sterkte ermee!
(Trouwens wel beter dat het de ontsteking is. Toen je 't over rauw lopen had was ik even bang dat er een krukas/nokkenaslager uit gelopen was ofzo.)
Gelogd
Jeroenvans
Hero Member
*****
Berichten: 1342



Bekijk profiel
« Antwoord #28 Gepost op: 22 Maart 2013, 21:55:06 »

waarschijnlijk gewoon een rot contact in een 40 jaar oude kabelboom. niets nieuws onder de zon, maar wel vervelend.
wel bijzonder dat het enige elektrische onderdeel dat echt noodzakelijk is om te rijden hapert Lachen
Gelogd

Kadett B L "super" 1968 LPG
kadett-b20
Administrator
Hero Member
*****
Berichten: 1331


Kadett B AeroTop II - 1968


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #29 Gepost op: 22 Maart 2013, 22:16:05 »

Ja, slechte contacten zijn bij onze kadettjes wel bekend! Denk maar aan slechte aarde bij de ruitenwissermotor, of het veranderen van de knipperfrequentie van de richtaanwijzer tussen links en rechts of als je gaat remmen. Ik heb het allemaal gehad. Ook het schommelen van de temperatuur aanwijzing en het benzinetank niveau! Alleen: deze auto heeft dit allemaal niet! Alles lijkt hier goed te werken.

Als ik niet beter weet, dan zou ik denken dat ik onder rijden (tijdens het koppelen) een verborgen schakelaar (startonderbreking Verbaasd) heb bediend. Alleen: ik heb deze schakelaar niet! (of nog niet gevonden).

Ralph
Gelogd

Kadett B 11N - wit - 1973 - "Tijdelijke" Kadett maar nu al jaren in mijn bezit
Kadett B Aerotop II - blauw - 1968 (resto-project) Staat nu eindelijk in de loods om aan te beginnen
Rekord E1 Car-A-Van - geel - 1978 Staat te wachten om weer de weg op te mogen
Pagina's: 1 [2] 3 4   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines