Holland Kadett B Club Forum
18 April 2024, 07:10:54 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
   Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1] 2 3 ... 10   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: 1967 Kadett L - Gertjan  (gelezen 96478 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
1967Kadett
Full Member
***
Berichten: 147



Bekijk profiel
« Gepost op: 29 Oktober 2012, 22:16:25 »

Hallo allemaal. In dit topic zal ik julli wat op de hoogte houden ivm de werken aan de Kadett.
Bedoeling is dus om dit jaar de Kadett technisch in orde te zetten, en ook het interieur onder handen te nemen. Volgend jaar zal hij dan normaalgezien uitgeblutst en herschilderd worden.

Na aankoop:




Wat sfeerfoto's na 2 weken.

Betrouwbare remmen:

pompjes voor lek



en pompjes achter zitten vast.


Gele lampjes gemonteerd


Interieur en tapijt eruit



In 1974 al nieuwe dorpels en vleugels ingelast



Dat is waarschijnlijk niet juist...



Beetje gruis in de vlotterkamer



Groeten,
Gertjan Cool
Gelogd
kadett-b20
Administrator
Hero Member
*****
Berichten: 1331


Kadett B AeroTop II - 1968


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #1 Gepost op: 29 Oktober 2012, 22:27:05 »

Hallo GertJan,

Hier ben je wel nog even zoet mee! Maar het is wel een B1 Kadett. Mooi om te zien dat er ook jongere mensen zijn die een kadettje op willen knappen.

Ralph
Gelogd

Kadett B 11N - wit - 1973 - "Tijdelijke" Kadett maar nu al jaren in mijn bezit
Kadett B Aerotop II - blauw - 1968 (resto-project) Staat nu eindelijk in de loods om aan te beginnen
Rekord E1 Car-A-Van - geel - 1978 Staat te wachten om weer de weg op te mogen
wgortenmulder
Hero Member
*****
Berichten: 1081



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #2 Gepost op: 30 Oktober 2012, 08:27:34 »

Hoi Gertjan,

Tipje nu je de carb toch open hebt liggen (kreeg ik ook door van een motor revisie bedrijf)
Op de een na laatste foto zie je de messing lip waar de vlotter aan vast zit.
Door deze lip iets verder te buigen (een paar graden extra is genoeg), zodat de vlotter wat dieper in de kamer komt, sluit die de brandstof toevoer naar de kamer eerder af.
Het schijnt dat door een iets lagere stand in de vlotterkamer, minder brandstof weglekt. Tijdens het kan de vlotterkamer ongemerkt wel eens een beetje over te lopen.
Pas je dit aan dan kan je kadettje ietsje zuiniger kan lopen (ik haal met die van mij nu na revisie 1:13,5 tot 1:14).

Succes met de restauratie van deze mooie b1
Wouter
Gelogd

Oude liefde roest niet zeggen ze...... Dan hebben ze mijn kadettje nog niet gezien...
"Rust Roest" maar na restauratie (hopelijk) niet meer.

Restauratieverslag: mission impossible
http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,9766.0.html
1967Kadett
Full Member
***
Berichten: 147



Bekijk profiel
« Antwoord #3 Gepost op: 07 November 2012, 20:52:25 »

Zal ik zeker doen Wouter, bedankt voor de tip.

Verder is er nog niet zoveel gebeurt aan de Kadett. Enkel wat rondgekeken en onderdelen besteld.
Ook heb ik een (moderne) radio ingebouwd in het handschoenkastje zodat deze niet zichtbaar is.


Groeten,
Gertjan
Gelogd
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #4 Gepost op: 07 November 2012, 21:42:53 »

Ook heb ik een (moderne) radio ingebouwd in het handschoenkastje zodat deze niet zichtbaar is.
Hoe past zoiets, dacht dat een moderne radio te groot was voor het handschoenkastje.
Heb je mischien een foto hoe het er nu uit ziet Rollende ogen
Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
Jeroenvans
Hero Member
*****
Berichten: 1342



Bekijk profiel
« Antwoord #5 Gepost op: 07 November 2012, 23:15:16 »

Ook heb ik een (moderne) radio ingebouwd in het handschoenkastje zodat deze niet zichtbaar is.
Hoe past zoiets, dacht dat een moderne radio te groot was voor het handschoenkastje.
Heb je mischien een foto hoe het er nu uit ziet Rollende ogen
een radio zonder cd speler...(usb stick/ beutooth) past in ieder geval...
Gelogd

Kadett B L "super" 1968 LPG
1967Kadett
Full Member
***
Berichten: 147



Bekijk profiel
« Antwoord #6 Gepost op: 11 November 2012, 15:54:35 »

Het is een radio met cd-speler. Zonder aanpassen past deze er niet in.
De achterkant van het handschoenkastje heb ik opengemaakt op de plaats waar de rivetten zitten zodat de radio wat meer naar achter kon geschoven worden.

Met de radio erin ziet dat er zo uit. Ik moet enkel nog een afdekplaatje maken zodat het geheel er wat afgewerkt uitziet  Knipoog



Grtz. Gertjan
Gelogd
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #7 Gepost op: 11 November 2012, 17:15:58 »

Dat ziet er goed uit, eigenlijk best netjes om een extra radio zo op deze manier weg te werken in het dashboard kastje Cool
Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
1967Kadett
Full Member
***
Berichten: 147



Bekijk profiel
« Antwoord #8 Gepost op: 13 November 2012, 22:06:01 »

Beetje verder gedaan...

De uitlaat was niet dicht aan de verbinding van de flens met de uitlaatcollector.
Geen enkel probleem, paar dagen inspuiten met WD40. en proberen los te draaien.
Niet dus, 2 maal afgebroken.
Uitlaatcollector afnemen dan maar, jammer van de laatste bout aan de kant van het schutbord waardoor de culasse eraf moest.

Maar ondertussen zal alles in de motorruimte dan ook ineens goed zijn.

Grtz. Gertjan Cool








De reden van de demontage:
Afgebroken bouten aan het uitlaatspruitstuk


Gelogd
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #9 Gepost op: 13 November 2012, 22:55:46 »

Jij bent ook lekker bezig Lachen echt jammer dat de bouten zo vast zitten en zelfs afbreken Droevig
Het voordeel van mijn motorblok is dat die extreem vettig was en de alle bouten gelukkig zonder probleem los kan draaien Tong
Ben benieuwd hoe je die gebroken uitlaatbout er uit gaat krijgen, het voordeel is dat je er gelijk weer een nieuwe koppakking tussen hebt zitten, daar heb je voorlopig geen last meer van.
Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
1967Kadett
Full Member
***
Berichten: 147



Bekijk profiel
« Antwoord #10 Gepost op: 13 November 2012, 23:07:22 »

Gelukkig zijn het enkel die 2 in de uitlaatcollector die afgebroken zijn. Liever deze dan een cilinderkopbout...
Uitboren zal waarschijnlijk de eenvoudigste en enige oplossing zijn om de bouten eruit te krijgen.

Na 20 jaar stilstaan zal het inderdaad geen kwaad kunnen om die dichtingen te vervangen.
Voor hetzelfde geld sta je in panne op het eerste (eigenlijk tweede) ritje.

Gelogd
reusjep
Hero Member
*****
Berichten: 603


Bekijk profiel
« Antwoord #11 Gepost op: 13 November 2012, 23:34:45 »

Laatste keer dat ik een vastgerotte bout had in m'n spruitstuk (was nog eens praktisch ín de schroefdraad afgebroken ook) heb ik 'm naar de lokale landbouwwerkplaats gebracht. Landbouwmateriaal is over het algemeen redelijk oud en bij reparaties komen dat soort dingen wel vaker voor.
Met een beetje laskunst werd er een stukje óp de afgebroken rest gelast. Daar werd weer een kop + bout op gelast, vervolgens warmstoken met een plasmabrander en hóp, los!
Even met tapgereedschap de schroefdraad opkalefateren en je bent klaar.

Succes! Lachebek
Gelogd
1967Kadett
Full Member
***
Berichten: 147



Bekijk profiel
« Antwoord #12 Gepost op: 28 November 2012, 22:43:47 »

Alweer wat verder met de kadett...

Volledig remsysteem vernieuwd, buiten de vaste remleidingen
sr velgen van een c-kadett gekocht
bijna alle pakkingen liggen klaar, dan enkel nog monteren
bougies, kabels, condensator, delko kap, ...
lagers van de gaspedaal vervangen
en er zal een uitlaat van de latere kadett b opkomen (dubbele uitlaat collector dus)

enkele sfeerbeelden



binnenkant van de velg dus







groeten,
Gertjan
Gelogd
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #13 Gepost op: 29 November 2012, 21:24:49 »

Hey Gertjan, dat ziet er weer netjes uit, nog even dan is de kadett weer als nieuw Lachen
Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
1967Kadett
Full Member
***
Berichten: 147



Bekijk profiel
« Antwoord #14 Gepost op: 15 December 2012, 20:40:47 »

Hallo mensen...

Tijdje stil geweest, maar niet stil gezeten.


al eventjes passen, die velgen worden natuurlijk ook nog herschilderd Knipoog


demonteren hoofdremcilinder, nog eventjes wachten op de revisieset, en dan terug monteren.



delko en bobine een beetje gefatsoeneerd


Ik heb nog steeds geen tijd gehad om de culas te vlakken  Beschaamd(lees: druk op 't werk  Knipoog )


tijd voor nieuwe koolborstels



nieuw vloertapijt gemaakt, het is niet perfect, maar het kan erdoor



hoedenplank 'gereviseerd'


nog wat tapijtfoto's






radio moet ook nog verder afgewerkt worden


triestig zicht



Maar dit zal em worden, 1 van de 2. Is een photoshop Knipoog.



Grtz. Gertjan Cool







Gelogd
Pagina's: [1] 2 3 ... 10   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines