Holland Kadett B Club Forum
16 April 2024, 05:33:39 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
   Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 10   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: 1967 Kadett L - Gertjan  (gelezen 96461 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
1967Kadett
Full Member
***
Berichten: 147



Bekijk profiel
« Antwoord #15 Gepost op: 15 December 2012, 20:46:30 »

Nu heb ik ook nog een vraag voor de kenners...

Op de foto hieronder zie je de plaats waar normaal de vergrendeling van de voorstoelen zit (om de zetel vast te haken).
Bij mijn  zetels zijn beide vergrendelingen weg en kunnen de zetels niet meer vergrendeld worden.

Is er iemand die een afbeelding heeft van hoe het er origineel moet uitzien, of hoe ik het probleem kan oplossen?

foto:


Dank je,
Grtz. Gertjan
Gelogd
Gert
Hero Member
*****
Berichten: 2546



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #16 Gepost op: 15 December 2012, 20:50:17 »

goed werk zo te zien!
Gelogd

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
1967Kadett
Full Member
***
Berichten: 147



Bekijk profiel
« Antwoord #17 Gepost op: 15 December 2012, 20:56:44 »

Dank je wel Gert.

Ik doe m'n best om het er wat netjes te laten uitzien zonder er een fortuin aan te spenderen.

grtz.
Gelogd
kinuyakkii
Hero Member
*****
Berichten: 1547



Bekijk profiel
« Antwoord #18 Gepost op: 15 December 2012, 21:57:54 »

ben je de grendels kwijt of weet je niet hoe ze horen?
volgens mij heb ik er nog 2 los liggen....

gr Paul
Gelogd
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #19 Gepost op: 16 December 2012, 09:11:12 »

Hoi Gertjan, dat heb je weer mooi gemaakt Cool mijn project ligt even een paar weken wegens tijdgebrek stil, het voordeel is dat ik bij jou kan afkijken hoe ik straks alles moet maken Lachen

Hoe heb je het voorelkaar gekregen om de stoffering zo netjes in de vorm van de tunnelbak te krijgen ?
Ligt de stoffering er los in of heb je alles vastgelijmt ?

Groetjes Martin.


 
Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
kinuyakkii
Hero Member
*****
Berichten: 1547



Bekijk profiel
« Antwoord #20 Gepost op: 16 December 2012, 09:22:02 »

ik weet het niet zeker maar volgens mij is dit vilt en dat is redelijk makkelijk te vormen.
maar denk dat het ook heel hard slijt bv onder je schoenen (maar oplossing zijn weer matten) Knipoog.
ziet er wel weer netjes uit.

gr Paul
Gelogd
1967Kadett
Full Member
***
Berichten: 147



Bekijk profiel
« Antwoord #21 Gepost op: 16 December 2012, 19:01:28 »

Hallo,

Paul, de grendels waren weg bij beide stoelen. Ik wacht nog even af tot ik een foto zie hoe het er origineel uitziet, en of ik nog iets heb liggen thuis die kan dienen. Ik laat je wat weten moest ik er niet direct uit geraken.  Knipoog

Hallo Martin, ik reageer niet zoveel in andere topics, maar ik volg ze wel allemaal. Het is inderdaad het grote voordeel van forums dat je nu en dan kan spieken en ideeën opdoen bij anderen. Dat doe ik natuurlijk ook. Knipoog

Het tapijt is een gewoon vasttapijt te vinden in een tapijtenwinkel Lachebek. Het was een overschotje dat we nog hadden liggen.

Tapijt is voor het grootste deel geplakt. En het is niet echt zo'n leuk werkje om te doen. Duizend keer meten snijden, aanpassen,... Om het dan uiteindelijk nog helemaal anders te doen. Maar eens het wat vorm begint te krijgen ben je natuurlijk wel tevreden.

De 2 helften rond de versnellingsbaktunnel zijn geplakt en overlappen elkaar in het midden. Waarschijnlijk zijn er nog andere/betere manieren om het te doen, maar voor mij volstaat het.

Grtz. Gertjan

detail van de tunnel:
Gelogd
kinuyakkii
Hero Member
*****
Berichten: 1547



Bekijk profiel
« Antwoord #22 Gepost op: 16 December 2012, 21:08:25 »

zo op de foto's vond ik het lijken op vilt lijken  Beschaamd MAARRE als je dit met "huis tuin en keukentapijt" gedaan hebt met al die bochten en hoeken en rare stukken dan ziet het resultaat er super uit Grijns

gr Paul
Gelogd
1967Kadett
Full Member
***
Berichten: 147



Bekijk profiel
« Antwoord #23 Gepost op: 05 Januari 2013, 20:49:50 »

Nog wat fotokes

dynamo met nieuwe koolborstels:




uitlaatje in zincspray


nieuwe cups in de hoofdremcilinder


vloertapijt passagier opnieuw gemaakt waardoor die tot onder het dahboardkastje doorloopt.


een benzinepomp


ook het dashboardkastje met radio in proper bekleed


motorcompartiment





hoofdremcilinder


ruitenwissermotor e.d.


nog wat chroom en zilver



Tot zover...
Groeten,
Gertjan

Gelogd
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #24 Gepost op: 06 Januari 2013, 09:35:53 »

Hey Gertjan, dat ziet er weer netjes uit onder de motorkap, heb je ook al een nieuwe joint de culasse (koppakking) besteld ?
Wat ga je eigenlijk doen met de culasse (cilinderkop), ga je deze ook zelf schoon maken en klepjes even inslijpen (is niet moeilijk) of ga je dit laten doen ?

Groetjes Martin.
Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
1967Kadett
Full Member
***
Berichten: 147



Bekijk profiel
« Antwoord #25 Gepost op: 06 Januari 2013, 14:46:43 »

Hallo Martin,

Ja, de joint culasse ligt hier al. deze heb ik besteld bij opel classic parts en was niet meer in de commerce te verkrijgen. Cilinderkop doe ik ook helemaal zelf. Deze ligt nu nog altijd op het werk, maar door de drukte daar ben ik er nog niet toe gekomen om ze te vlakslijpen. Ik heb ondertussen ook nog een culasse liggen van een vauxhall viva HA (ook een 1.1) die ook geslepen moet worden. Als ik de 2 naast elkaar heb liggen zal ik eens opmeten wat zo de verschillen zijn.
De kleppen roderen weet ik nog niet. Ik moet het allemaal nog eens van dicht bekijken...

groeten,
Gertjan
Gelogd
Jinx
Sr. Member
****
Berichten: 407



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #26 Gepost op: 07 Januari 2013, 17:07:34 »

Als ik me niet vergis is er bij de Viva een grotere afstand tussen cylinder 2&3 en is de afstand tussen de 2 gaten voor de luchtinlaat anders.  Ik ben benieuwd of er nog meer verschillen zijn... (wellicht wel Lachebek)
Gelogd

1967Kadett
Full Member
***
Berichten: 147



Bekijk profiel
« Antwoord #27 Gepost op: 20 Januari 2013, 10:56:05 »

Door het frisse weer niet veel kunnen doen aan de Kadett.

wat chroom opgepoetst en teruggeplaatst.


nog wat onderdelen gespoten.




en als laatste de gereviseerde radiator na een kleine week teruggekregen! Er is een nieuwe boek (binneste waterkanalen) ingeplaatst.



ook de radiateurdop terug proper gekregen.



Ook zijn de vergrendelingen van de voorzetels toegekomen. Deze moet ik enkel nog monteren.

Groeten,
Gertjan
Gelogd
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #28 Gepost op: 20 Januari 2013, 11:11:58 »

Dat ziet er weer netjes uit Gertjan Cool
Heb je de binnenkant van het luchtfilter ook al schoon gemaakt (spoelfilter), zo ja met wat voor spul heb je dat gedaan ?

Groetjes Martin.
Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
1967Kadett
Full Member
***
Berichten: 147



Bekijk profiel
« Antwoord #29 Gepost op: 20 Januari 2013, 11:34:26 »

Hallo Martin,

De luchtfilter heb ik uitgespoeld met gewone benzine. En daarna terug ingeölied met gewone motorolie (een oude 15W40 ofzo die ik nog had staan)
Gelogd
Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 10   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines