Holland Kadett B Club Forum
28 Maart 2024, 09:48:28 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
   Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 ... 7 8 [9] 10 11   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: kadett 1.1 special  (gelezen 109960 keer)
0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic.
Jeroenvans
Hero Member
*****
Berichten: 1342



Bekijk profiel
« Antwoord #120 Gepost op: 09 Maart 2014, 23:32:21 »

@ martin,
Dit heb ik als eerste geprobeerd, een draad rechtstreeks op de min pool van de accu maar dit mocht ook niet baten.
Het gekke is juist dat hij het links goed doet als de motor loopt!!
Ik kan van de week een nieuw knipper relais ophalen dus ik hoop dat dat iets doet!

Gr erik

als hij aan een kant wel goed knippert gaat een nieuw relais niets doen... ook toont dit aan dat alles behalve de snel knipperende kant goed is. als je er van overtuigt bent dat de massa bij de armaturen goed is kan je nog de schakelaar achter het stuur schoonmaken.
Gelogd

Kadett B L "super" 1968 LPG
doorwerth
Sr. Member
****
Berichten: 296



Bekijk profiel
« Antwoord #121 Gepost op: 10 Maart 2014, 08:23:45 »

En anders de plus aansluiting achter op het lamphuis.
Als deze mooi groen is geworden geeft deze veel weerstand.

Als de motor dan loopt gaat het vaak net iets beter omdat dan de boordspanning wat hoger is.
Gelogd

kadett b1 1967 1.2s , 5.4ltr V8 chevrolet impala 1962

"Aerodynamics are for people who can't build powerful engines"
hummer
Sr. Member
****
Berichten: 375



Bekijk profiel
« Antwoord #122 Gepost op: 10 Maart 2014, 20:03:27 »

Ik weet dat ik wel is een klein beetje eigenwijs ben Grijns maar dat kan ook wel is goed uitpakken.
Vandaag een nieuw knipperrelais geplaatst en nu werkt het zoals het hoort, zelfs weer met 18W lampjes.
Toch iedereen bedankt voor de feedback!

Gr. Erik
Gelogd
hummer
Sr. Member
****
Berichten: 375



Bekijk profiel
« Antwoord #123 Gepost op: 29 Maart 2014, 18:46:35 »

Even weer een update!





Vandaag de remmen gedaan zodat er een eerste proefrit gemaakt kon worden.

Resultaat was dat ik opzoek kan naar een nieuwe waterpomp, deze begon te lekken en te gieren.
Ik heb gezien dat deze her en der nog wel te verkrijgen zijn dus dat komt goed.

Volgende probleem werd ik minder vrolijk van. Er zit een lekkage bij mijn differentieel maar dan aan de voorkant.
Ik ben niet zo handig met computers om een pijl bij een foto te zetten maar op de foto zit de lekkage tussen de flens die aan het diff zit en de flens die aan de ronde pijp naar voren zit.

 

Weet iemand misschien hoe ik dit het beste aan kan pakken?Verbaasd
Ik heb niet veel harder dan 60 gereden maar dan begon hij achterin ook een beetje te janken, wat zou dit kunnen zijn?
Dan nog 1 vraagje, kan het zijn dat een koppelingskabel oprekt want hij pakt bij mij helemaal onderin en staat ook al maximaal gespannen.


Groeten Erik

Gelogd
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #124 Gepost op: 29 Maart 2014, 19:58:15 »

Hoi Erik, wat is die kadett mooi geworden zeg, daar mag je best trots op zijn Cool
Als de as gaat gieren kan het te weinig olie zijn of een lager stuk, wanneer doet hij gieren, is dit alleen als je aan het optrekken bent, kijk eens of hij het ook doet als je tijdens het rijden gas los en koppelings pedaal in, waarschijnlijk is het dan weg Knipoog

Als hij lekt tussen de flens is de oliekering lek die bij de flens van het diff zit, weet alleen niet of je deze oliekering er zo uit kan friemelen en een nieuwe in kan tikken, bij ander auto's wel maar bij opel weet ik het niet.

Groetjes Martin.
Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #125 Gepost op: 29 Maart 2014, 20:06:45 »

Dan nog 1 vraagje, kan het zijn dat een koppelingskabel oprekt want hij pakt bij mij helemaal onderin en staat ook al maximaal gespannen.
Een uitgerekte koppelingskabel heb ik nog nooit van gehoord, maar als het goed is heb jij een nieuwe koppelingsplaat geplaatst, hoe nieuwer de koppeling, des te eerder het aangijpingspunt, als de koppelingsplaat gaat slijten komt het aangrijpingspunt weer naar boven toe Knipoog
Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
Jeroenvans
Hero Member
*****
Berichten: 1342



Bekijk profiel
« Antwoord #126 Gepost op: 30 Maart 2014, 01:13:20 »

ben je niet het rubbertje tussen de buitenkabel en de caroserie vergeten (achter het koppelingspedaal)
Gelogd

Kadett B L "super" 1968 LPG
hummer
Sr. Member
****
Berichten: 375



Bekijk profiel
« Antwoord #127 Gepost op: 30 Maart 2014, 10:44:34 »

 Grijns nee het rubbertje zit er nog tussen!
Gelogd
hummer
Sr. Member
****
Berichten: 375



Bekijk profiel
« Antwoord #128 Gepost op: 04 April 2014, 19:01:37 »

Vanmiddag een nieuwe waterpomp in de kadett gezet, deze doet het zonder te druppelen dus die kan van het to do lijstje.
Ik ben ook begonnen aan de lekkage van het diff.  
Eerst de aandrijfas losgemaakt en opgehangen met een paar tyraps aan de beugeltjes waar de kabels van de handrem over lopen. Ik wou hem niet uit de bak halen omdat er net nieuwe olie op zit!
Toen de  vier bouten op het diff. En daarna de twee grote bouten aan de voorkant.
Ik kon toen zo de as naar voren wegtrekken.
Er zit , zoals martin al dacht, inderdaad een keerring in het huis van het diff.
Morgen ff een nieuwe halen en dan alles weer terug zetten!

Gr. Erik
Gelogd
hummer
Sr. Member
****
Berichten: 375



Bekijk profiel
« Antwoord #129 Gepost op: 03 Mei 2014, 14:57:22 »

Beste kadett vrienden,

Ik heb jullie hulp weer ff nodig.
Om mijn kadett voor de keuring helemaal top te hebben heb ik vorige week de startmotor vervangen.
De deed soms een beetje moeilijk en ik had nog een reserve die ik zelf had gereviseerd.
Als ik nu de contactsleutel om draai hoor je het relais klikken en de start motor draait de motor ongeveer een slag en blijft dan stil staan.
Heel soms draait hij een paar slagen, soms net genoeg om de motor aan te laten slaan, maar het gaat niet van harte!
Ik dacht dat ik de startmotor misschien niet goed had gereviseerd dus ik heb de originele samen met de dynamo weg gebracht naar een revisie bedrijf (KenK in eindhoven, super bedrijf trouwens).
Hierna heb ik deze startmotor ingebouwd maar deze doet precies het zelfde!
De accu is nieuw maar heb ik voor de zekerheid vandaag toch even door laten meten en is goed .
Toen heb ik de rode pluskabel vervangen door een dikkere (25mm2). Nog steeds het zelfde.
Toen heb ik een massakabel getrokken van de startmotor rechtstreeks naar de min pool van de accu.
Nog steeds het zelfde.

Ik weet niet meer waar ik nu nog zou kunnen zoeken, hebben jullie misschien een idee.


Groeten Erik

Gelogd
Rebel
Full Member
***
Berichten: 141



Bekijk profiel
« Antwoord #130 Gepost op: 03 Mei 2014, 15:27:15 »

Hoeveel ampere is je accu ?
Die hoort normaal 44 ampere te zijn.
Gelogd
kinuyakkii
Hero Member
*****
Berichten: 1547



Bekijk profiel
« Antwoord #131 Gepost op: 03 Mei 2014, 15:36:39 »

Erik, ik zit een beetje te denken dat je tanden van je vliegwiel zijn versleten Beschaamd hoor je hem ook "knarsen"  bij het starten?

gr Paul
ps ,je dorpels ben ik nog naar toe aan het graven en heb ik ze gevonden dan stuur ik je een foto Knipoog
Gelogd
hummer
Sr. Member
****
Berichten: 375



Bekijk profiel
« Antwoord #132 Gepost op: 03 Mei 2014, 17:11:07 »

Ik heb nu een 40 amp. Accu maar er zat een 35 amp. In. Hij heeft het ook goed gedaan op deze accu.
Als ik met dikke startkabels mijn bus erbij hang blijft hij hetzelfde doen.

De tanden van het vliegwiel en van de startmoter zijn in orde, je hoort ook niets knarsen.
Paul vast bedankt voor het zoeken Lachebek
Gelogd
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #133 Gepost op: 03 Mei 2014, 19:20:24 »

Hoi Erik, probeer de startmotor een keertje los te testen met de accu, dan weet je zeker of het misschien aan de accu of de startmotor ligt.
Heb dit zelf ooit zo getest en werkt prima, hier kan je zien hoe je zoiets doet http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,11000.msg20135.html#msg20135

Groetjes Martin.
Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
hummer
Sr. Member
****
Berichten: 375



Bekijk profiel
« Antwoord #134 Gepost op: 03 Mei 2014, 19:51:35 »

Hoi martin, de startmotor die ik zelf had gereviseerd, heb ik gedaan nadat ik door jouw topic werd geinspireerd  Grijns.
Ik heb hem toen ook getest recht op de accu.

Maar het zat me niet lekker dus ik ben net nog eens met een fris hoofd gaan zoeken.
Het moest iets simpels zijn, en dit is het dus ook Ik weet het niet
Het probleem zit ik mijn contact slot.
Als ik de sleutel door draai tot het einde slaat het relais weer uit( en stop de startmotor natuurlijk met draaien).
Als ik de sleutel door draai tot de startmotor net gaat draaien blijft hij gewoon lopen.

Ik heb misschien te vroeg jullie hulp ingeroepen maar wie weet hheeft iemand anders nog eens iets aan deze info!!

Bedankt voor jullie reacties
Gelogd
Pagina's: 1 ... 7 8 [9] 10 11   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines