Holland Kadett B Club Forum
25 Juli 2017, 15:47:21 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Belangrijke data voor 2017:
De Opel Familiedag van de HOCN: 3 september 2017
Najaarsrit in de omgeving van Schiphol (ovb): 24 September 2017
Oldtimerbeurs Ravels: 28 en 29 oktober 2017
 
   Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 ... 9 10 [11]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: kadett 1.1 special  (gelezen 24241 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Olaf
Global Moderator
Hero Member
*****
Berichten: 954



Bekijk profiel
« Antwoord #150 Gepost op: 30 Oktober 2014, 17:31:26 »

Hoi Erik,

Precies zoals Peter zegt, de hulpveren waren optioneel verkrijgbaar, er zijn meerdere varianten van. Ik heb ze er ook in zitten en het bevalt me goed, je achterkant wordt er iets stugger van maar hij zakt ook niet zo snel door als je de kofferbak vol hebt, een zware aanhanger erachter hebt of 2 volwassenen achterin hebt zitten.

Een jankende achteras is vervelend, dit kan meerdere oorzaken hebben. Het kunnen de lagers in de achteras zijn maar ook het kroon en pignonwiel. Tevens zou het lager van de aandrijfas versleten kunnen zijn.

Groeten Olaf
Gelogd

Kadett 2-deurs 1200S 1970 Luxus LS Automatic
Kadett 4-deurs 1200N 1973 Sedan
Kadett 4-deurs 1700S 1969 Luxus Sedan (in restauratie)
Kadett 5-deurs 1700TD 1968 Luxus Car-A-Van (project 1)
Kadett 5-deurs 2000S 1970 Car-A-Van 4x4 (project 2)
hummer
Sr. Member
****
Berichten: 331



Bekijk profiel
« Antwoord #151 Gepost op: 30 Oktober 2014, 19:48:43 »

Ik denk dat de lagers goed zijn maar het verschilt natuurlijk of je met de hand en opgekrikt draait, of rijdt en het gewicht van de auto er op.
De lagers vervangen, is dit spannend?
Ik neem aan dat als een pignon wiel versleten is dat er dan ruimte tussen de tanden ontstaat? Dan moet ik toch speling kunnen voelen?

Gr erik
Gelogd
Peter96
Full Member
***
Berichten: 139



Bekijk profiel
« Antwoord #152 Gepost op: 30 Oktober 2014, 20:53:56 »

De speling in diff hoef je niet te voelen. Als het ruw word gaat hij ook pas janken als hij belast word dus daarom even los halen en kijken. Indicatie voor dit probleem is ook vaak de kogel van de trekhaak. Zie je dat die behoorlijk gebruikt is (voorkant kogel) kan je er haast al wel vanuit gaan dat diff veel te lijden heeft gehad.
Als het een van je wiellager is moet je verschil horen in de bochten tussen links en rechts.
Gelogd
hummer
Sr. Member
****
Berichten: 331



Bekijk profiel
« Antwoord #153 Gepost op: 30 Oktober 2014, 21:25:02 »

Van de bochten klinkt logisch, bij mij hoor je hier geen verschil . Alleen snelheid maakt het geluid harder.
Ik zal is beginnen met het diff na te kijken.

Gr erik
Gelogd
Pagina's: 1 ... 9 10 [11]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines