Holland Kadett B Club Forum
28 Maart 2024, 09:13:36 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
   Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: andere motor voor kadett b coupe 1100 automaat 1970  (gelezen 27446 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
drew82
Gast
« Gepost op: 20 Mei 2013, 22:41:55 »

Hallo allemaal,

Mijn naam is andrew. Ik ben nu enige tijd trotse eigenaar van een kadett b. En oh mijn god wat rijdt dat lekker Lachen.

Er zit nu een 1100 automaat in. Hij rijdt lekker en kan aardig mee rijden met het overige verkeer. Ik ga er dagelijks mee naar mijn werk. En elke dag weer zie mensen toch even om kijken. Zelfs nu er nog veel aan gedaan moet worden.

Maar waarom weer een topic over een andere motor.

Ik zou graag wat informatie willen van mede kadett rijders over het aanpassen dan wel vervangen van de motor om net wat meer kracht te krijgen. Ik kon veel vinden over het plaatsen van 1900 of grotere motoren, maar daar ben ik niet naar opzoek. Liever iets wat kleiner is.

Wie weet wat er in mijn kadett past zonder al teveel aan te passen.

Tips en trucks om het om te bouwen of aan te passen zijn ook meer dan welkom.

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,

Andrew
Gelogd
kermitc
Hero Member
*****
Berichten: 597



Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: 20 Mei 2013, 23:47:55 »

een 1200s kan er zo in.

evt ook uit d of e kadett met wat aanpassingen

of c kadett

john
Gelogd
buzz_4stroke
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: 21 Mei 2013, 11:37:07 »

Ik heb ook een 1200 blokje uit een c2 kadett, een N versie welliswaar alleen ligt het koppel in iets lager toerental en is het vermogen (fabrieksaf) net wat hoger dan een 1100. Voordeel is ook als je zo'n blokje hebt gevonden dat loodvrij geen problemen moet geven evenals eventueel inbouw van LPG
Gelogd
drew82
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: 21 Mei 2013, 22:05:25 »

super die snelle reacties en info.

Hoe zit dat met de transmissie. Kan ik mijn oude automaat gebruiken of moet ik die ook veranderen.

En buzz_4stroke mag ik weten hoeveel tijd je kwijt was voor het ombouwen.
Gelogd
kermitc
Hero Member
*****
Berichten: 597



Bekijk profiel
« Antwoord #4 Gepost op: 21 Mei 2013, 23:59:59 »

je kan gewoon jou automaat houden.

1200n is niet af fabriek loodvrij,ze kunnen er wel lang tegen.

dacht dat e kadett dat wel is,hebben dacht ik ook grotere kleppen.

ombouw valt mee hoor,is eigenlijk alleen blok wissel

john
Gelogd
drew82
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: 22 Mei 2013, 20:28:10 »

kadett e is als ik me niet vergis een dwars liggende motor. Dat zorgt zeker voor flink wat aanpassingen of valt dat mee.

Gelogd
katurbotje
Gast
« Antwoord #6 Gepost op: 22 Mei 2013, 20:37:02 »

Ik heb in het verleden ook een 1,2 s uit een kadett e geplaatst in mijn toenmalige b kadett en dat was geen probleem.
Gelogd
drew82
Gast
« Antwoord #7 Gepost op: 22 Mei 2013, 21:27:58 »

Ik heb in het verleden ook een 1,2 s uit een kadett e geplaatst in mijn toenmalige b kadett en dat was geen probleem.


kan je uitleg geven hoe je dat gedaan hebt. een collega van mij heeft een kadett e gekocht en die wil zijn motor vervangen voor een 2.0. hij heeft zo meteen dus een motor over.

zag op opelforum wel een ombouw van kadett en naar c maar gaat in vogelvlucht. was voor mij niet echt duidelijk.
Gelogd
Jeroenvans
Hero Member
*****
Berichten: 1342



Bekijk profiel
« Antwoord #8 Gepost op: 22 Mei 2013, 21:54:59 »

voor kadett-e --> b moet er een bout in een gat van de E-motorsteun worden gedraaid(anders lekt hij) en moeten de gaten voor de B-motorsteun getapt. verder moet je of de complete kadett-e ontsteking(inlc aansturingskast) overzetten of de B ontsteking nemen.
dan zou het nog kunnen zijn dat je de carterpan over moet zetten incl olie-aanzuigleiding, maar dat weet ik niet zeker.

dus het valt best mee...
Gelogd

Kadett B L "super" 1968 LPG
kinuyakkii
Hero Member
*****
Berichten: 1547



Bekijk profiel
« Antwoord #9 Gepost op: 23 Mei 2013, 03:56:27 »

je moet idd wel het carter overzetten incl. oliepomp ( je moet ook 3 gaten boren voor de linker motorsteun en optappen) maar als je het carter er onderuit hebt weet je ook zeker dat je geen boor/tapafval in je blok achterblijft.
ik heb zo een blokje verbouwd en vond het reuze meevallen qua werk.

gr Paul
Gelogd
Olaf
Global Moderator
Hero Member
*****
Berichten: 1209


Bekijk profiel
« Antwoord #10 Gepost op: 23 Mei 2013, 06:40:19 »

kan je uitleg geven hoe je dat gedaan hebt. een collega van mij heeft een kadett e gekocht en die wil zijn motor vervangen voor een 2.0. hij heeft zo meteen dus een motor over.

Let wel even op! Je hebt in de E-kadett een OHC 1200 en OHV 1200. Je kunt alleen de 1200 OHV gebruiken.

Dit is een OHV blokje, deze kan dus wel:



Dit is een OHC blokje, die kun je dus NIET gebruiken!


Een OHC blokje kan wel maar betekend heel veel aanpassen en de juiste zeldzame versnellingsbak vinden.


Groeten Olaf
Gelogd

Kadett 2-deurs 1200S 1970 Luxus LS Automatic
Kadett 4-deurs 1200N 1973 Sedan
Kadett 4-deurs 1700S 1969 Luxus Sedan (in restauratie)
Kadett 5-deurs 1700D 1968 Luxus Car-A-Van (project 1)
Kadett 5-deurs 2000S 1970 Car-A-Van 4x4 (project 2)
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #11 Gepost op: 23 Mei 2013, 19:17:45 »

Let wel even op! Je kunt alleen de E-kadett 1200 OHV gebruiken.
Groeten Olaf
Hey Olaf, passen onze kadett b versnellingsbakjes gewoon op deze (E-kadett 1200 OHV) blokjes ?
En zitten in deze blokjes misschien ook al geharde kleppen en klepzetels voor bijvoorbeeld op LPG te rijden ?

Groetjes Martin.
Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
kinuyakkii
Hero Member
*****
Berichten: 1547



Bekijk profiel
« Antwoord #12 Gepost op: 23 Mei 2013, 19:24:52 »

Martin, dit blokje is in princiepe hetzelfde als ons blokje alleen aangepast in de loop der tijd Knipoog  zoals carter is anders, oliepomp aanzuigbuis zit op een andere plek in het carter, en de motorsteun zit op een andere plek, waterpomp zit geen koelvin op en heeft 3 boutjes (maar met een tapje simpel aan te passen op onze koelvin met 4 boutjes maar verder kun je alles 1op1 overschroeven.

gr Paul
Gelogd
drew82
Gast
« Antwoord #13 Gepost op: 02 Juni 2013, 21:19:19 »

Ik kan van iemand een 1200n kopen van een kadett c city automaat. Gaat dat werken op kadett b automaat. De aanbieder zei dat er geen vliegwiel op zit.
Graag advies van jullie mede b rijders Lachebek

ps waar moet ik op letten bij het kopen van een losse motor.

Alvast bedankt!!!

Ow en voor ik het vergeet. Een automaat ombouwen naar handgeschakeld. Is dat goed te doen of gewoon niet aan beginnen.
Gelogd
kwadettilac
Hero Member
*****
Berichten: 514



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #14 Gepost op: 03 Juni 2013, 13:54:23 »

De motor kun je zowiezo gebruiken deze is het zelfde als van een B-Kadett, alleen de motorsteunen zijn anders.
het vliegwiel kun je dus omzetten van je eigen motor.
De bak waarschijnlijk ook wel, maar dat weet ik niet 100% zeker, iemand anders hier vast wel.

Succes,

Erwin
Gelogd

Auto's jonger dan de bestuurder missen karakter daarom:
Olympia A Coupé 1.9S (Origineel) BJ 1969, 204 Kosmosblau met zwart vinyldak.
Kadett-B Car-A-Van 5deurs 1.2S BJ 1968 Lago Blauw met wit dak (www.mijnalbum.nl/Album=ENVVHO3C).
Cadillac Sedan De Ville BJ 1959.
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines