Holland Kadett B Club Forum
19 April 2024, 19:17:53 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
   Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 [2]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Dynamo doormeten  (gelezen 17622 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Jeroenvans
Hero Member
*****
Berichten: 1342



Bekijk profiel
« Antwoord #15 Gepost op: 18 April 2014, 11:44:26 »

hij kan achter op de dynamo zitten (in dit geval zit hij op de koolborstels) of los op het spatbord. hangt er van af welk type het is.
Gelogd

Kadett B L "super" 1968 LPG
pepe72
Full Member
***
Berichten: 243



Bekijk profiel
« Antwoord #16 Gepost op: 18 April 2014, 12:27:20 »

foto's van hoe de lossen spanningsregelaar er uit kan zien
Gelogd
Jeroenvans
Hero Member
*****
Berichten: 1342



Bekijk profiel
« Antwoord #17 Gepost op: 18 April 2014, 13:46:10 »

foto's van hoe de lossen spanningsregelaar er uit kan zien
en de versie op de dynamo in een oude en nieuwe variant(past beide)


Gelogd

Kadett B L "super" 1968 LPG
CarAvan USA
Newbie
*
Berichten: 31



Bekijk profiel
« Antwoord #18 Gepost op: 18 April 2014, 14:02:48 »

hij kan achter op de dynamo zitten (in dit geval zit hij op de koolborstels) of los op het spatbord. hangt er van af welk type het is.

Is een losse regelaar niet altijd icm een gelijkstroom dynamo? Voor zover ik weet heeft een wisselstroom dynamo de regelaar altijd op de dynamo zelf zitten.
Mijn Kadett ('69) heeft een gelijkstroom dynamo, ik heb een nieuwe regelaar besteld bij Splendid Parts samen met nog heel veel andere spulletjes  Grijns.
Gelogd
Jeroenvans
Hero Member
*****
Berichten: 1342



Bekijk profiel
« Antwoord #19 Gepost op: 18 April 2014, 14:19:21 »

hij kan achter op de dynamo zitten (in dit geval zit hij op de koolborstels) of los op het spatbord. hangt er van af welk type het is.

Is een losse regelaar niet altijd icm een gelijkstroom dynamo? Voor zover ik weet heeft een wisselstroom dynamo de regelaar altijd op de dynamo zelf zitten.
Mijn Kadett ('69) heeft een gelijkstroom dynamo, ik heb een nieuwe regelaar besteld bij Splendid Parts samen met nog heel veel andere spulletjes  Grijns.
een gelijkstroomgenerator heeft altijd een externe regelaar. (vierkant metalen blok)
een dynamo kan zowel extern (rechthoekig metalen blok) of achterop de dynamo.(vast aan de koolborstels.)
Gelogd

Kadett B L "super" 1968 LPG
hummer
Sr. Member
****
Berichten: 375



Bekijk profiel
« Antwoord #20 Gepost op: 18 April 2014, 15:32:23 »

Ik heb een Delco dynamo.
Is het dit zwarte blokje??



Waar kan ik deze eventueel kopen/bestellen??

Gr. erik
Gelogd
doorwerth
Sr. Member
****
Berichten: 296



Bekijk profiel
« Antwoord #21 Gepost op: 18 April 2014, 16:11:08 »

Zwarte blokje is een ontstoor condensator.
Gooi ik er zelf het liefst af.

Bij deze dynamo zit de regelaar intern ingebouwd.
Het beste is deze te laten meten en eventueel reviseren/repareren door een bedrijf.

Gelogd

kadett b1 1967 1.2s , 5.4ltr V8 chevrolet impala 1962

"Aerodynamics are for people who can't build powerful engines"
ikdenman
Gast
« Antwoord #22 Gepost op: 18 April 2014, 17:53:38 »

ik heb sinds vanmiddag het zelfde probleem maar dan anders om , mijn accu lampje ging ineens branden dus gelijk gemeten aan de dynamo en 16,6 volt ! dus nu maar ff rond snuffelen voor een andere dynamo aangezien deze een ingebouwde spanningsregelaar heeft .
Gelogd
wienf390
Hero Member
*****
Berichten: 545



Bekijk profiel
« Antwoord #23 Gepost op: 21 April 2014, 15:16:12 »

Je kunt ook een nieuwe spanningsregelaar met koolborstels inbouwen of laten doen.

Voorzichtig met het uitelkaar halen dat de vaste draden niet knappen. Gewo in Oosterbeek reviseert ze voor ongeveer 60,00 euro .

Fred Uut Huuessen
Gelogd
Pagina's: 1 [2]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines