Holland Kadett B Club Forum
23 April 2024, 07:35:30 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
   Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 14   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: pepe72 resto project  (gelezen 142545 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
pepe72
Full Member
***
Berichten: 243



Bekijk profiel
« Antwoord #15 Gepost op: 06 December 2013, 05:58:26 »

dat moet ik er dan maar bijnemen. ik kan nu moeilijk maar half werk doen dan kan ik later trg opnieuw beginnen
Gelogd
Sideburn
Full Member
***
Berichten: 236



Bekijk profiel
« Antwoord #16 Gepost op: 06 December 2013, 18:32:06 »

Wat zijn dat voor velgen die eronder liggen? Zou ook graag de breedte en ET waarde weten, zou super zijn als je dat eens na kunt kijken!

Veel succes met de resto!
Hans
Gelogd

'72 Kadett B 12S Automatic  --  '65 Rekord A 1700 L --  '68 Diplomat A 4.6 V8  --  '73 Fiat 124 Sport Coupé 1800  --  '98 Jaguar XK8 Coupé
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #17 Gepost op: 06 December 2013, 20:41:09 »

Wat zijn dat voor velgen die eronder liggen? Zou ook graag de breedte en ET waarde weten, zou super zijn als je dat eens na kunt kijken!

Veel succes met de resto!
Hans
Dat zijn SR velgen type-1, deze hebben vergeleken met het type-2 SR velgen grote open sleuven.
Deze ouder type SR velgen vind ik persoonlijk super gaaf, ik heb het vermoeden dat ze deze naar 8j hebben verbreed Cool

Groetjes Martin.
Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
Sideburn
Full Member
***
Berichten: 236



Bekijk profiel
« Antwoord #18 Gepost op: 07 December 2013, 00:49:22 »

Dat zijn volgens mij geen SR velgen omdat daar de lengte en de breedte van de sleuf niet voor overeen komen. En bij SR velgen zou het logisch zijn om het kruis zilver te maken, al hoeft dat natuurlijk niet. Dit lijkt op een Italiaans fabrikaat waar ik de naam van kwijt ben.

Maar ik kan me natuurlijk vergissen, dus een detailfoto van de velgen zou erg welkom zijn  Grijns
Gelogd

'72 Kadett B 12S Automatic  --  '65 Rekord A 1700 L --  '68 Diplomat A 4.6 V8  --  '73 Fiat 124 Sport Coupé 1800  --  '98 Jaguar XK8 Coupé
pepe72
Full Member
***
Berichten: 243



Bekijk profiel
« Antwoord #19 Gepost op: 07 December 2013, 07:07:19 »

zal er in de week eens foto's maken van de velgen . veel informatie staat er ook niet op

Gelogd
pepe72
Full Member
***
Berichten: 243



Bekijk profiel
« Antwoord #20 Gepost op: 13 December 2013, 17:24:45 »

vandaag meer even verder gedaan met de kadett . aangezien ik op sommig plaatsen moeilijk aan kan of er voor op mijn rug onder auto moet liggen . ben ik vandaag maar begonne met het verder leeg maken van de auto . voor stoelen en achterbank waren er al uit i.v.m slijp en boor werken van de dwars balk .
vandaag heb ik er dan maar de ruiten uitgehaald was een beetje zoek naar een goeden manier maar eens je het door hebt gaat het van zelf


eerst chrome verwijderen en dan met een latje tussen rubber en carrosserie gaan zodat deze los zit




en daarna den truc met de rondelen. ging best vlot zo .

ruiten en geleiders uit de voor deuren zijn ook al verwijdert alleen hier foto's van vergeten te nemen
morgen mss de achter en voorruit verwijderen

Gelogd
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #21 Gepost op: 13 December 2013, 17:49:15 »

Dat is een super goede tip met die rondelen, daar had ik nog niet aan gedacht, moet bij mij de voor en achterruit er nog uit halen maar wist niet goed hoe.
Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
pepe72
Full Member
***
Berichten: 243



Bekijk profiel
« Antwoord #22 Gepost op: 14 December 2013, 16:51:24 »

even een vraagje wil motor met vooras en al demonteren. Nu heb ik zo goed al alles los op uitlaat en stuurstang na.
Nu heb ik het probleem dat ik de stuurstang niet los krijg. ik heb de onderste  klembeugel los gezet en ook de bout onder de bekleding van het stuur.


maar krijg het er nog steeds niet uit. vergeet ik ergens iets los te zetten  Ik weet het niet Ik weet het niet

groetjes peter
Gelogd
Gert
Hero Member
*****
Berichten: 2546



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #23 Gepost op: 14 December 2013, 17:16:14 »

De klembout onderaan moet er helemaal uit, want deze loopt door een uitsparing in de stuurstang.
Gelogd

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
Gert
Hero Member
*****
Berichten: 2546



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #24 Gepost op: 14 December 2013, 17:31:05 »

En dit heb ik eens opgeslagen (wel in het duits)

Vooras met motor en versnellingsbak uitbouwen:

Achse komplett mit Motor ausbauen; Front heben und Achse mit Motor entfernen.
Dazu Folgendes:
-2 Bolzen Langsträger links und 2 rechts
-2 Bolzen Federbeine links und 2 rechts
-Auspuff
-Gestänge Vergaser
-Getriebelager+Kardan
-Anschluss Lenknabe auf Achse
-Wasserschläuche
-Kleinkram
-Bremsleitungen
-Kupplungszug und Benzinleitung

Wenn das Getriebe am Motor bleibt kippt der motor mit Achse nicht um, dann noch den
-Schalthebel ausbauen!
-Tachowelle nicht vergessen!
-Auspuff hochbinden!
-Kühlerwasser ablassen und Schläuche kpl abbauen.
-Kühler ausbauen, dann kannst du die Karosse mit einem Seil um den Querträger hochheben.
Damit es keine Scheuerspuren am oberen Luftleitblech gibt, etwas zum polstern dazwischen legen.
-Wenn du den Vergaser noch abbaust, mußt du die Karosse nicht soweit anheben um die Achse heraus zu rollen.
-Nicht vergessen die Bremsanlage leer zu pumpen bevor du die Leitungen löst.
-Außerdem einen passenden Stopfen für die Bezinleitung parat haben, die hat 6mm Innendurchmesser, kannst du z. Bsp. einen entsprechenden Bohrer nehmen!

(zum Ausbau der Achse (rest ist ja schon klar) muß ja die Lenkstange aus dem Gelenk des Lenkgetriebes.
Kannst Du entweder irgendwie herausfädeln, wenn die ganze Mimikl Motor/Achse sonst schon los ist, oder du löst im Innenrau unten am Lenkradzusammenbau so eine Sechskantschraube (binkt i.d.R. silbrig und ist mit einem Sicherungsblch gesichert).
Nun noch der ganze Kabelage vom Blinkerschalter etwas Luft verschaffen (so weit in die Platic-Ummantelung wie möglich schieben).
Wenn Du nun schon die Schraube am Gelenk zum Lenkgetriebe herausgebaut hast (nur lösen reicht nicht) kannst Du die gesamte Lenkstange mit Lenkrad so weit zurückziehen, da´das Teil frei wird. Achtung nicht zuuuuu heftig reißen, sonst könnten die Blinkerrückstellgeschichten Schaden nehmen...)  Verbaasd?



davon kann ich nur abraten!

Warum löst du nicht einfach die vier Schrauben vom Lenkgetriebe und ziehst es etwas nach vorne, schon muß nicht mehr gefädelt werden
siehst du die Bildnr. 5, davon gibt es zwei.
Diese Bügel halten gemeinsam das Lenkgetriebe an der Achse fest.
Sie sind mit je zwei Schrauben befestigt
Du benötigst Schlüsselweite "13" um sie zu lösen.
Oftmals ist die Lenkstange (Bildnr. 16) in der Führung der Dämpfungsscheibe (Bildnr. 28 ) etwas festgerostet, Rostlöser und angemessene Gewalt helfen diese Hürde zu überwinden!
!!! Nicht vergessen die Schraube aus der Schelle zu entfernen, da diese zusätzlich die Lenkstange sichert, die für diesen Zweck extra eine Nut hat.!!!
Hoffe, dir damit eine erschöpfende Antwort gegeben zu haben



Christian-Smeggi meint sicher die vier Schrauben,die das Lenkgetriebe halten.Die Halteschellen(5) halten das komplette Lenkgetriebe an dem Achskörper - mittels eben diesen 4 Schrauben(eine davon sieht man rechts neben der Schelle(5)
- und eigentlich hatte der Smeggi es schon ganz gut beschrieben(besser als ich)
Gelogd

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
pepe72
Full Member
***
Berichten: 243



Bekijk profiel
« Antwoord #25 Gepost op: 14 December 2013, 17:52:11 »

bedankt voor de uitleg stuur is los
Gelogd
pepe72
Full Member
***
Berichten: 243



Bekijk profiel
« Antwoord #26 Gepost op: 16 December 2013, 19:57:16 »

vandaag motor er uit gehaald samen met voor as alleen foto's vergeten te maken .
wel gevonden van waar olie lek komt mis een paar boutjes in het deksel van de versnellingsbak en deze stond ook los

ook heb zitten er bouten te kort waar de bak mee tegen de motor staat  Boos
deze is er dus ooit af geweest en slecht trg geplaats

nog een paar fun foto's kadett b slammed


Gelogd
kadett-b20
Administrator
Hero Member
*****
Berichten: 1331


Kadett B AeroTop II - 1968


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #27 Gepost op: 16 December 2013, 20:16:42 »

-------
Opmerking: Ik heb de foto van de versnellingsbak gedownload en verkleind opgeslagen op mijn eigen webruimte. Deze foto was veel te groot, waardoor de pagina heel langzaam laad!
S.v.p. geen foto's > 1024 pixels plaatsen!
-------

Ralph
Gelogd

Kadett B 11N - wit - 1973 - "Tijdelijke" Kadett maar nu al jaren in mijn bezit
Kadett B Aerotop II - blauw - 1968 (resto-project) Staat nu eindelijk in de loods om aan te beginnen
Rekord E1 Car-A-Van - geel - 1978 Staat te wachten om weer de weg op te mogen
pepe72
Full Member
***
Berichten: 243



Bekijk profiel
« Antwoord #28 Gepost op: 16 December 2013, 20:40:55 »

-------
Opmerking: Ik heb de foto van de versnellingsbak gedownload en verkleind opgeslagen op mijn eigen webruimte. Deze foto was veel te groot, waardoor de pagina heel langzaam laad!
S.v.p. geen foto's > 1024 pixels plaatsen!
-------

Ralph

heb de foto's aangepast en zoude nu beter moeten zijn

mvg peter
Gelogd
Jeroenvans
Hero Member
*****
Berichten: 1342



Bekijk profiel
« Antwoord #29 Gepost op: 16 December 2013, 20:48:12 »

je kan opzig wel grote foto's plaatsen. maar dan als link met een verkleinde thumbnail. dat ziet er zo uit:

Code:
[url=url naar foto][img width=500]url naar foto[/img][/url]
voorbeeld op klikken voor groot

Gelogd

Kadett B L "super" 1968 LPG
Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 14   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines