Holland Kadett B Club Forum
17 November 2017, 21:53:24 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Wil je een bijdrage leveren aan het clubblad van 2018? Neem dan contact op met olaf@spoolder.eu

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Vervangende sigarettenaansteker  (gelezen 2898 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
reusjep
Hero Member

Bekijk profiel
« Gepost op: 09 Januari 2014, 22:34:52 »

Omdat de Kadett van oorsprong een sigarettenaansteker heeft die gemaakt is van een oude mijnschacht - nog net geen 2 kilometer diep - ben ik me eens gaan bezinnen op een vervanger waar het opladertje van mijn navigatie wel gewoon in kan, in plaats van dat ze in een zwart gat verdwijnt. De volgende - vergeef me indien ongewenste reclame, dan gaat het evt. per PB - website heeft hier een aansteker voor die naar mijn idee perfect past:
http://dx.com/p/replacement-car-cigarette-lighter-with-socket-set-dc-12v-37462

Let wel: voor het vervangen moet het bakje met kachelbediening/aansteker los van het dashboard. En daarvoor moet je de stootrand/versiering loshalen die in ieder geval op de hoeken met een moertje en verder met lastige beugeltjes vastzit.
Heeft je Kadett lang stilgestaan? Dan loop je ook het risico op een spinnenweb en/of nest met dode bewoners.

Veel sleutelplezier. Lachebek
Olaf
Global Moderator
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: 10 Januari 2014, 09:51:11 »

Hoi Jeroen,

Nagenoeg dezelfde sigaretten aansteker heb ik ook in mijn kadett gemonteerd om dezelfde reden. Wat ik wel heb gedaan is de originele knop van de sigaretten aansteker op de nieuwe gemonteerd. Hierdoor ziet het er aan de buitenkant uit alsof de originele nog gemonteerd zit.

DealExtreme ken ik goed, ik heb er al heel wat dingen besteld. Enige nadeel van deze website is dat het erg lang duurt voordat je het bestelde in huis hebt aangezien het uit China moet komen. Maar als je geduld hebt komt dat wel goed. Betalen kan heel makkelijk met Paypal.

Groeten Olaf

Kadett 2-deurs 1200S 1970 Luxus LS Automatic
Kadett 4-deurs 1200N 1973 Sedan
Kadett 4-deurs 1700S 1969 Luxus Sedan (in restauratie)
Kadett 5-deurs 1700TD 1968 Luxus Car-A-Van (project 1)
Kadett 5-deurs 2000S 1970 Car-A-Van 4x4 (project 2)
reusjep
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: 12 Januari 2014, 12:59:30 »

De knop omzetten is werkelijk briljant. Bedankt voor je aanvulling! Lachebek
ThijsV
Full Member

Bekijk profiel
« Antwoord #3 Gepost op: 03 Februari 2017, 19:07:53 »

ik wil geen oude koeien uit de sloot halen, maar kan iemand mij dan vertellen hoe die pokke knop eraf gaat?  Verbaasd heb er een tijdje naar gekeken maar ik wil het niet slopen, ik wil namenlijk niks vervangen aan schacht maar mijn sigarettenaansteker werkt niet meer, of iemand moet een vervangende hebben liggen??

Thijs
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: