Holland Kadett B Club Forum
29 Maart 2024, 10:10:03 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
   Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1] 2   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Repro's laten maken van afdekplaat onder de motor  (gelezen 16132 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Gert
Hero Member
*****
Berichten: 2546



Bekijk profiel WWW
« Gepost op: 06 Februari 2014, 19:20:03 »

Bij de Olympia-A zit onder de motor een kunststof afdekplaat/afdekbak, die de motor afschermt van het opspattende straatvuil.
De mijne zit gemonteerd, maar was redelijk ingescheurd, zodat ik hem heb moeten verstevigen/plakken.
Ik vind deze afdekking erg functioneel en hij zou ook bij elk ander model kadett-b toegepast kunnen worden.
In het Duitse forum is iemand op zoek naar een nieuwe bak en ook ik zou wel een nieuwe willen
Toen kwam het idee bij me op, of er geen her-produktie-aktie opgezet zou kunnen worden.
Ik ben benieuwd voor hoeveel geld bij voldoende grote bestelling zo'n bak in een goede kwaliteit polyester na te maken zou zijn.
Hierbij de bak:


Zou er bij ons in het forum interesse zijn voor zo'n onderste motorafdekking en zo ja, is er iemand die connecties heeft met een bedrijf waar aan de hand van een bestaande afdekking een mal gemaakt kan worden waarmee grotere aantallen (tientallen???) nieuwe afdekplaten gemaakt kunnen worden.
De vraag hoeveel interesse er voor zo'n onderdeel is, heb ik ook in het Duitse forum gesteld; ik ben benieuwd naar reacties hierop.
Gelogd

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
Jeroenvans
Hero Member
*****
Berichten: 1342



Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: 06 Februari 2014, 19:54:48 »

ik zou er wel een willen hebben. ik heb alleen geen connecties om dit voor elkaar te krijgen.
overigens denk ik dat dit dmv vacuumvormen van plastic het beste gemaakt kan worden. dit bedrijf bijvoorbeeld
Gelogd

Kadett B L "super" 1968 LPG
kinuyakkii
Hero Member
*****
Berichten: 1547



Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: 06 Februari 2014, 19:55:36 »

Gert, ik weet een bedrijf (oude klant) waar ze polyester mallen maken (bv vijvers, camperdaken, dakverhogingen voor grijs kenteken enz) ik kan het wel eens gaan vragen maar ik kom er nu nog enkel voor een bakje leut als ik toevallig in de buurt ben Knipoog
als je iets van afmetingen hebt en een aantal foto's?

gr Paul
Gelogd
Gert
Hero Member
*****
Berichten: 2546



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #3 Gepost op: 06 Februari 2014, 19:59:50 »

Ik zal kijken of wat foto's en maten kan regelen.
Dank alvast voor het meedenken.
Gelogd

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
Automatic-freak
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: 06 Februari 2014, 21:20:46 »

Iemand ook een afbeelding waar die precies onder de auto hangt ??

Ben wel benieuwd of dat ook helpt tegen een enkele drup olie die er soms onder hangt ...  Rollende ogen
Gelogd
Gert
Hero Member
*****
Berichten: 2546



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #5 Gepost op: 06 Februari 2014, 22:45:10 »

Rechts vooraan zie je hem; ik heb hem gerepareerd met behulp van 0,8 mm. dikke aluminium stroken (zwart, verlijmd met MS-polymeerkit.
De afdekking sluit voor aan op de frontplaat onder de voorbumper.
De carterpan wordt er niet door afgedekt. Hij zit links en rechts vastgeschroefd aan de langsdragers en voor zit hij vast aan die frontplaat.
Hij steekt tussen onderzijde motor en stuurhuis door totaan de vooras.
Betere foto's heb ik niet bij de hand.

Gelogd

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #6 Gepost op: 06 Februari 2014, 22:55:52 »

Ik heb een tijdje in de polyester en mallenbouw gezeten, en denk dat je straks gaat schrikken van de prijzen om zoiets na te maken, het duurste is de mal maken, als je eenmaal een mal hebt is het niet zo heel kostbaar meer om polyester van de mal af te trekken  Knipoog
Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
Jeroenvans
Hero Member
*****
Berichten: 1342



Bekijk profiel
« Antwoord #7 Gepost op: 06 Februari 2014, 23:14:45 »

polyester lijkt mij eigenlijk niet zo geschikt voor een plek met zoveel (kans op) steenslag. Ik weet het niet

@gert: zie ik nou dat je draagarmen hebt voor stabistang Cool, maar dat de stabistang er niet is Verbaasd
Gelogd

Kadett B L "super" 1968 LPG
Gert
Hero Member
*****
Berichten: 2546



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #8 Gepost op: 07 Februari 2014, 00:29:39 »

Klopt. Achter zit hij wel (was standaard dacht ik) en voor niet; stabilisatiestang voor was een optie (dacht ik?).
Voor zover ik weet is hij zo indertijd geleverd; de auto is door de twee vorige eigenaren origineel gehouden.
De eerste was een dame uit Rotterdam die hem als auto voor mevrouw gebruikte en de tweede een zoon+vader die hem bewust
origineel hebben gehouden.
Ik heb wel een Rallye vooras liggen (en wel met stabilisator) dus deze aan te brengen is geen probleem.
De koersvastheid is echter best wel goed en bij normaal weer denk ik hem niet te missen. Voor zijwind is hij wel
gevoelig, maar of een stabi dat helemaal voorkomt?
Gelogd

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
Gert
Hero Member
*****
Berichten: 2546



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #9 Gepost op: 07 Februari 2014, 11:11:28 »

polyester lijkt mij eigenlijk niet zo geschikt voor een plek met zoveel (kans op) steenslag. Ik weet het niet

Steenslag lijkt me niet zo'n item; hoe vaak slaan nu stukken steen tegen de onderzijde van je auto? Op onze Nederlandse wegen gaat het mij meer om water, straatvuil, pekel en modder.
En dan nog, ook dat valt op zich natuurlijk wel mee, maar die afdekking aan de onderzijde is op zich een mooie aanvulling op de uitrusting.
Gelogd

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
opelvin
Gast
« Antwoord #10 Gepost op: 16 Februari 2014, 13:48:42 »

Hallo, ik heb wel interesse in een aantal, mits de prijs leuk is.

Mvg. Vincent
Gelogd
Gert
Hero Member
*****
Berichten: 2546



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #11 Gepost op: 16 Februari 2014, 17:22:29 »

Ja, zou een bruikbare repro zijn, maar het houdt wel iets meer in dan een paar stickertjes laten drukken.
Op zich moet het niet echt ingewikkeld zijn, maar waar en tegen welke kosten zo iets zou kunnen Verbaasd
Ik zal er eens op gaan googlen.
En misschien hebben er meer, net als Paul, connecties in deze bedrijfstak.
Ik zal als ik er tijd voor heb de bak eens demonteren en wat foto's en maten vastleggen.
Gelogd

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
mark-k
Gast
« Antwoord #12 Gepost op: 16 Februari 2014, 18:14:44 »

Als je die kapotte in elkaar plakt en vult aan de binnenkant, kun je m misschien wel gebruiken voor vacuum vormen. Een tafel daarvoor is vrij simpel te maken (ongeveer 100 euro voor de hele zooi), daarna kost het je alleen nog het plaatmateriaal kunststof. Werkt wel alleen bij dunne producten gok ik.
Gelogd
Jeroenvans
Hero Member
*****
Berichten: 1342



Bekijk profiel
« Antwoord #13 Gepost op: 16 Februari 2014, 18:25:33 »

vacuumvormen was vroeger alleen voor heel dun spul (zoals een beplating van een RC auto) maar tegenwoordig kunnen ze ook ABS in redelijke dikte maken. ABS plastic word in de autoindustrie veel gebruikt voor bumpers en afdekplaten aan de onderkant.
Gelogd

Kadett B L "super" 1968 LPG
Gert
Hero Member
*****
Berichten: 2546



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #14 Gepost op: 16 Februari 2014, 19:39:29 »

Ik heb wel eens logo-inlays voor dieptrekmatrijzen gegraveerd, en ik kreeg daarbij de indruk dat de matrijzen geen koopjes waren en dat met name de grote productieaantallen deze techniek aantrekkelijk maken.
Verder heb ik lang geleden geholpen met het maken van polyester kano's (in verenigingsverband), en wat me daar van bijgebleven is, is dat dit vooral in kleine series geschikt is.
Nadeel is wel, dat je met één negatief maar één positief (het eindproduct dus) tegelijk kunt maken.
Dat maakt meerdere stuks dus weer on-economisch.

Wat is wijheid in dit geval?? Is het maken van een aantal repro's te doen, middels welke techniek en wat is dan een goede prijsstelling??
Ik wil wel graag een nieuwe hebben, maar dat is zo ongeveer alles wát ik weet  Rollende ogen
Gelogd

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
Pagina's: [1] 2   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines