Holland Kadett B Club Forum
25 April 2024, 22:13:16 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
   Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Koppelingsset  (gelezen 26920 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Gert
Hero Member
*****
Berichten: 2546



Bekijk profiel WWW
« Gepost op: 06 Maart 2014, 14:57:39 »

Ik ben op zoek naar een nieuwe koppelingsset (170 mm of 180 mm, minder belangrijk)
Toen vond ik deze link terug: http://www.bm-kupplungsbau.de/ueberuns.php

Offerte aangevraagd. Ik stuur ze mijn drukgroep+koppelingsplaat op en ik ontvang een nieuwe/gereviseerde set incl. druklager retour.
Aanbod van deze firma incl. de verzendkosten 100 Eur voor deze set. Lijkt me niet gek.
Ik ben nu nog in het Duitse forum aan het navragen wie wel eens met dit bedrijf gewerkt heeft.
Eerste reactie: 40 jaar ervaring en goed uitziende foto's van het bedrijf (foto's kunnen bedriegen), dan kun je met 100 Euro niet erg de mist in gaan.
Ik wacht nog even op mogelijke gebruikerservaringen.
Gelogd

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
kinuyakkii
Hero Member
*****
Berichten: 1547



Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: 06 Maart 2014, 18:39:52 »

dat ze een koppelingsplaat kunnen voorzien van nieuwe voering snap ik maar wat kunnen ze aan de drukgroep nog reviseren? maar als je alles als nieuw terug ontvangt is €100,- niet duur (maar hoe zit het met verzenden naar duitsland en ook weer terug)..

gr Paul
Gelogd
Gert
Hero Member
*****
Berichten: 2546



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #2 Gepost op: 06 Maart 2014, 19:01:43 »

Retour zit er bij in; erheen sturen komt voor mijn rekening, maar ik woon dicht bij de grens dus post ik het in Gronau. Porto in Duitsland is veel voordeliger dan over de grens sturen.
Gelogd

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
kinuyakkii
Hero Member
*****
Berichten: 1547



Bekijk profiel
« Antwoord #3 Gepost op: 06 Maart 2014, 19:11:05 »

dan lijkt me dit inderdaad een mooie nette prijs voor een complete set Lachen
ben de komende jaren nog voorzien van koppelingen dus niet nodig voor mij maar had ik het een paar jaar eerder geweten.......

gr Paul
Gelogd
Gert
Hero Member
*****
Berichten: 2546



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #4 Gepost op: 06 Maart 2014, 19:56:46 »

Bij Oberé gekeken:
Koppeling compleet, schijf, vrijloop lager, drukgroep en vorkmanchet (wel mooi dat die erbij zit, kost 15,90 Euro bij O.T.R.) » Koppeling Kadett B: 131 Euro + 12 Euro verzenden.
Ook daar: koppeling alleen in ruil. Dus je moet je eigen delen er vooraf heensturen.

Bij OTR koppeling 189,00 Euro  Geschrokken  + verzenden en ook daar moeten de oude delen hierbij ingeleverd worden

Splendid Parts 159 Euro+verzenden.  Oude delen hoeven niet ingeleverd te worden.(fabrieksnieuw en geen opgeknapt oud deel  Ik weet het niet  )

Nogal prijsverschillen dus.

Gelogd

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
reusjep
Hero Member
*****
Berichten: 603


Bekijk profiel
« Antwoord #5 Gepost op: 06 Maart 2014, 21:53:01 »

Ik ben wel erg benieuwd wat ze met de drukgroep doen. Koppelingsplaat is nog wel eer aan te behalen, maar de drukgroep is een veer die lam(mer) wordt.
Mensen worden meestal weer nuchter als ze lam zijn, maar zo werkt het niet met een drukgroep geloof ik... Knipoog
Gelogd
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines