Holland Kadett B Club Forum
29 Maart 2024, 07:09:30 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
   Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1] 2 3   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: gestrand project weer opgestart  (gelezen 33802 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
constantine1988
Gast
« Gepost op: 23 Juli 2014, 10:04:37 »

Goedemorgen,

Na een lange tijd niet meer bezig te zijn geweest( lees 2,5 jaar) met het opknappen van mijn Opel B Kadett ben ik afgelopen weken toch maar weer begonnen. Hierbij loop ik nu alleen tegen het punt aan dat ik toen ik begon niks heb genoteerd en dus nu niet meer weet waar alles hoort.
Afgelopen week heb ik de motor er weer ingehangen maar nu loop ik vast bij het aansluiten van de elektra, maar als iemand mij hier een schema van kan toezenden zou dat fijn zijn. Ook bij het aansluiten van het koelsysteem loop ik vast.

Al met al ben ik wel weer druk bezig maar valt zonder notities gemaakt te hebben niet altijd mee. ik zal proberen meer foto's te plaatsen van mijn project.
Gelogd
wgortenmulder
Hero Member
*****
Berichten: 1081



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #1 Gepost op: 23 Juli 2014, 11:31:59 »

misschien is het wel handig om een Olyslager vraagbaak aan te schaffen.
Hierin staan redelijk goed vrijwel alle technische punten van de kadett uitgelegd hoe je ze moet (de)monteren en afstellen. Ook staan de electrische schema's met draad kleurcodes vermeld.

In de meeste restauratieverslagen zijn heel wat foto's te vinden hoe dingen in elkaar behoren te zitten.

En uiteraard kunnen we je hier via het forum ook wel een heel eind op weg helpen.
Maar geef dan wel even duidelijk weten op welk punt je vast loopt. eventueel met een plaatje erbij. Dat maak het voor ons ook duidelijker.


MVG
Wouter
Gelogd

Oude liefde roest niet zeggen ze...... Dan hebben ze mijn kadettje nog niet gezien...
"Rust Roest" maar na restauratie (hopelijk) niet meer.

Restauratieverslag: mission impossible
http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,9766.0.html
daddyphilipsen
Full Member
***
Berichten: 122


Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: 24 Juli 2014, 13:58:05 »

Zo ff uit mijn blote hoofd
Rood naar startmotor en dynamo
Groen tussen de aansluiting van de contactpunten van de ontsteking en de min kant van de bobine
Zwart is de plus aansluiting van de bobine.
zwart/rood volgens mij de aanstuurdraad voor het startrelais op je startmotor.
En dan blijven er nog 2 losse draadjes over voor je oliedruksensor en je tempsensor maar die kleuren weet ik zo niet meer uit mijn hoofd maar als je die verkeerd om aansluit gaat er ten eerste niets stuk en ten tweede slaat dan bij op contact zetten meteen je temp meter maximaal uit.
En een volgens mij 3polige stekker die achter in je dynamo moet als je tenminste een externe spanningsregelaar hebt.

Koelsysteem bestaat uit 2 dikke slangen naar je radiateur waarvan 1 slang een aftak aansluiting heeft voor naar de kachel. Deze dikke slang met aftakking zit tussen de onderste radiateuraansluiting en de onderste waterpomp huis aansluiting maar past eigenlijk maar op 1 manier.
Vanaf de bovenkant waar de thermostaat ook zit loopt de andere dikke slang naar de radiateur. Maar ook die past maar op 1 manier
Dan blijft er als het goed is nog 1 kleine aansluiting op het blok over en die slang moet via je kachelkraan naar de andere aansluiting van je kachel.
Hoop dat ik je een beetje op weg heb kunnen helpen.
Gelogd
constantine1988
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: 28 Juli 2014, 11:01:49 »

Op het forum een stroomschema kunnen vinden inclusief de kleuren van de draden maar deze zijn nogal afwijkend.  Richting de start motor heb ik bijvoorbeeld een rode draad uit de kabelboom. een rode draad vanaf de plus van de accu en een groen/witte. Tevens hangt er nog een roodzwarte naast welke niet in de kabelboom zelf zit maar ernaast is gelegd. (lijkt mij een niet originele draad).
Richting de Bosch (bolvormig ding) heb ik de volgende kabels:
- Rood
- Blauw/wit

vanaf de onderkant Bosch richting dynamo:
- bruin
- zwart
- zwart
- Dikke gele kabel

Klopt dit of heeft de vorige eigenaar hier in lopen knoeien?
Gelogd
wgortenmulder
Hero Member
*****
Berichten: 1081



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #4 Gepost op: 28 Juli 2014, 11:28:49 »

Hoi,
als ik zo jou beschrijving hoor van de "bosch" neem ik aan dat je een gelijkstroomdynamo in je kadett hebt zitten.
Hier even een paar plaatje van mijn installatie.
De dikke gele draad is in iedergeval niet standaard. Bij mijn weten zou dit een dikke zwarte en/of een dikke rode draad moeten zijn.







ik hoop dat je hier wat aan hebt..
MVG
Wouter
Gelogd

Oude liefde roest niet zeggen ze...... Dan hebben ze mijn kadettje nog niet gezien...
"Rust Roest" maar na restauratie (hopelijk) niet meer.

Restauratieverslag: mission impossible
http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,9766.0.html
constantine1988
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: 30 Juli 2014, 21:01:34 »

Thanks,

Op dit moment heb ik de kabel op de startmotor maar op de onderste bout geplaatst want anders bleef de dynamo draaien uit zichzelf? Alleen heb ik nu het volgende probleem dat mijn contact nu helemaal niks meer doet. Als ik de sleutel om draai geen rood lampje en ook geen geluid vanuit de startmotor.
Als ik nu de kabel weer aansluit op de bovenste bout van de startmotor gaat de dynamo weer draaien...

Iemand een idee?
Gelogd
daddyphilipsen
Full Member
***
Berichten: 122


Bekijk profiel
« Antwoord #6 Gepost op: 30 Juli 2014, 22:46:19 »

Heb je wel een goede dikke massa verbinding tussen de motor/bak en de carroserie?
En de dikke rode plus aansluiting moet op de relais aansluiting waar verder geen bedrading op aangesloten zit.
Als het goed is loopt er namelijk vanaf 1 dikke aansluiting een dikke ongeisoleerde aansluiting door een rubbertje de startmotor in.
Gelogd
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #7 Gepost op: 31 Juli 2014, 06:33:50 »

Ik heb nog wel een paar foto's gemaakt bij het loshalen van de startmotor, de kleuren zijn helaas niet zichtbaar vanwege het vele vuil Lachen
Misschien dat je er iets aan hebt.
Mocht je nog foto's nodig hebben van andere dingen dan laat je het maar weten, heb bij loshalen overal foto's van gemaakt.

Groetjes Martin.





Onder op de foto zie je de platte massa kabel van chassis naar zijkant startmotor.





Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #8 Gepost op: 31 Juli 2014, 07:04:06 »

Hier nog een foto van de stroomregelaar van de dynamo.



Op de dynamo zit een massa kabel geschroeft, deze goed vastschroeven op een massapunt van de motor.
De stekker die in de stroomregelaar zit gaat naar het witte gedeelte (stekker van de dynamo).







Groetjes Martin.
Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
constantine1988
Gast
« Antwoord #9 Gepost op: 31 Juli 2014, 21:50:57 »

Top, had een kabeltje verkeerd aangesloten. Nu gaat de startmotor netjes aan als ik hem op contact zet. Motortje spint dan ook weer mooi dus kan hem nu gereed maken voor het spuiten :-).
Gelogd
constantine1988
Gast
« Antwoord #10 Gepost op: 08 Augustus 2014, 14:03:40 »

We hebben gisteren weer een aantal nieuwe onderdelen binnen gekregen waaronder het volgende:
- nieuwe ruitenwissers
- nieuwe remleidingen
- nieuwe brandstof slang
- aansluiting op brandstof tank
- nieuwe radiator
- nieuwe stuurkogels
- nieuwe trommelremmen

Nu ben ik alleen nog opzoek naar een tekening van het metalen schuifduik. Niet een die je met een hendel opendraait maar echt schuiven moet naar achteren. Heeft iemand nog zon tekening voor mij?
Gelogd
constantine1988
Gast
« Antwoord #11 Gepost op: 10 September 2014, 13:47:18 »

Even alle foto's die ik kon vinden van het project in een map geplaatst.
Bij deze de link om de voortgang te zien: http://1drv.ms/1lVxJZM
Gelogd
wgortenmulder
Hero Member
*****
Berichten: 1081



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #12 Gepost op: 10 September 2014, 18:58:14 »

nice goed bezig
Gelogd

Oude liefde roest niet zeggen ze...... Dan hebben ze mijn kadettje nog niet gezien...
"Rust Roest" maar na restauratie (hopelijk) niet meer.

Restauratieverslag: mission impossible
http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,9766.0.html
wienf390
Hero Member
*****
Berichten: 545



Bekijk profiel
« Antwoord #13 Gepost op: 10 September 2014, 19:18:31 »

Lijkt wel alsof je het met een rolletje doet, heb ik ook gedaan, is goed te doen.

Ik kan je misschien enkele tips geven, om je auto te rollen.

Inmiddels succes met je restauratie, ziet er goed uit.

Groeten Fred Uut Huuessen.
Gelogd
constantine1988
Gast
« Antwoord #14 Gepost op: 23 Januari 2015, 15:19:31 »

Na een heel boodschappenlijstje binnen te hebben gekregen van Splendid, ben ik begonnen met het restaureren van de remmen. In de link heb ik nieuwe foto's geplaats van hoe de remmen eruit zagen en hoe ze er nu uitzien. Dit weekend maar weer verder met de remmen en de nieuwe Dynamo plaatsen.
http://1drv.ms/1lVxJZM

gr Stijn
Gelogd
Pagina's: [1] 2 3   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines