Holland Kadett B Club Forum
24 September 2018, 22:20:50 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Najaarsrit Kadett B Club zondag 7 oktober
Start bij Eetcafe d'n Brooy in Gilze
Klik hier voor meer info: http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,13120.0.html

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1] 2 3 ... 8   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: De kadett van Freek.  (gelezen 33180 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Freek B.
Sr. Member

Bekijk profiel
« Gepost op: 23 Oktober 2014, 16:16:16 »

Beste forum leden:

Ik ben dus Freek B. uit Hoogstraten (België) Dit is gelegen net over de grens bij Breda.
Ik studeer aan de Avans hogeschool in Breda en volg daar de opleiding Mechatronica. Dit is een combinatie van elektro, mechanica en ICT.

Waarom een Opel Kadett-B Coupe.
Voor zolang dat ik al besef heb van auto's zag ik bij de Opel dealer in Ulvenhout altijd een kadett C coupe staan. Op deze kadett staat overduidelijk verkocht maar ik denk dat de nieuwe eigenaar hem nooit is komen ophalen Grijns

Dit jaar heb ik een Ford Fiesta uit 1982 helemaal opgeknapt. Elk boutje is uit de Ford geweest (buiten de motor). helemaal opgelast en een nieuwe laag kleur gekregen.

Waarom een Ford Fiesta?
Dit was een makkelijke keuzen omdat ik het een leuk goedkoop klein autootje vond dat toevallig nog eens dicht in de buurt te koop stond. Ik had ervaring met het opknappen van Honda mtx'en maar aan auto's was ik nog niet begonnen. Omdat ik mezelf nog moest leren lassen aan dun plaatmateriaal heb ik gekozen voor een auto waarvan ik wist ''als het niet lukt breng ik het wel naar de sloop''.

De oorspronkelijke planning:
Mijn vader gaat in de zomer van 2015 te voet naar Santiago de compostella. (ik verklaar hem voor gek, maarja tegenhouden zal ik niet doen). Omdat ik tijdens mijn vakantie wel graag rondtoer was de planning om met de opgeknapte Ford Frankrijk te gaan verkennen en zo nu en dan mijn vader eens op te zoeken.

De Fiesta was klaar voor het avontuur. Helaas besloot iemand met een golf 3 om blindelings het kruispunt over te steken met als gevolg da de Fiesta zo'n 25cm korter is geworden.

Helaas na 2 maanden met de wagen te hebben gereden was het einde verhaal...

De nieuwe planning:
Omdat ik de reisplanning niet heb aangepast en nog altijd samen met mijn vriendin wil gaan toeren door Frankrijk moet er een nieuwe oldtimer komen.
oorspronkelijk was ik opzoek naar een C coupe. Tijdens mijn zoektocht ben ik op de B-coupe uitgekomen en die zag er toch nog wel wat mooier en leuker uit waardoor de keuze snel gemaakt was. Er komt een B-coupé

Helaas denk ik niet dat ik deze wagen voor de zomer van 2015 opgeknapt kan hebben. Hierdoor heb ik besloten om de vakantie wat spannender te maken en er zo mee door Frankrijk te gaan toeren. Als hij deze reis overleeft heeft de wagen de restauratie verdient.  Knipoog

EDIT: Aangezien ik mezelf niet kan houden toch maar begonnen met opknappen.  Grijns

De raamkader

Hiervoor heb ik het meeste schrik en dicht gekit gat in het dak en de raamkader die vervangen zal moeten worden.
Zijn deze raamkaders nog te vinden in goede staat?
Heeft iemand ervaring met het vervangen van een raamkader?
zijn de schuren rond de raam plamuur? en wat ga ik aantreffen onder deze plamuur laag???

Zaken die ik al veranderd heb:
Bouten in de scharnieren vervangen door scharnier pennen.
Klink bestuurderszijde gesmeerd en binnen zijde gesteld.
Water uit achterlichten gehaald en schoongemaakt + nieuwe lampen
Olie bijgevuld, water bijgevuld.
Sluiting van motorkap gesteld.

verder heb ik al drie dingen besteld waarmee ik hopelijk mijn gaspedaal probleem oplos, en het probleem van de achterste zijramen. die vallen der bijna uit als je ze open zet.

http://shop.afterbuy.de/public/catalog_xmlxslproducts.aspx?suid=8232&art=viewproduct&productid=5717222
http://shop.afterbuy.de/public/catalog_xmlxslproducts.aspx?suid=8232&art=viewproduct&productid=15890899
http://shop.afterbuy.de/public/catalog_xmlxslproducts.aspx?suid=8232&art=viewproduct&productid=15890987

kenteken register op de website:
http://www.kadett-b.nl/kenteken/kentekens.php?zoekstring=91-09-Xe
Het is een hele tekst maar ik hoop julie al een inzicht te geven.
Freek B.

1973 Kadett b coupé
1971 Kadett b coupé
1986 T3 Panel Van
topcat
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: 23 Oktober 2014, 17:09:55 »

welkom Freek

hopen dat je met de kadett meer en langer plezier mag hebben dan de fiësta

kadett caravan 2.4 1969
Freek B.
Sr. Member

Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: 23 Oktober 2014, 18:49:53 »

Dat hoop ik ook. Het enigste goede aan het ongeval was dat ik in men recht was en daardoor een bedrag terug krijg van de verzekering.
Dit bedrag kan ik gebruiken om de kadett op te knappen als het zover is.

gr

1973 Kadett b coupé
1971 Kadett b coupé
1986 T3 Panel Van
Jeroenvans
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #3 Gepost op: 24 Oktober 2014, 11:25:32 »

Welkom Freek

raamrubbers zijn te krijgen bij club sponsor Darex
het enige is dat de deurrubbers die hij verkoopt niet passen. Ik weet het niet verder is alles goed.

succes met de kadett!

Kadett B L "super" 1968 LPG
Gert
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #4 Gepost op: 24 Oktober 2014, 13:43:42 »

Deze deurrubbers schijnen perfect te passen.
http://shop.afterbuy.de/Opel-Kadett-B/c319567_u8232_z05fad92f-4c81-4cd7-b4d6-10b3b3240358/

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
Freek B.
Sr. Member

Bekijk profiel
« Antwoord #5 Gepost op: 24 Oktober 2014, 16:50:06 »

De rubber van de voorruit heb ik bij de wagen gekregen. Dus die hoef ik gelukkig niet te bestellen.

Het zoeken naar een goede raankader zal moeilijker worden.   Grijns

Toevoeging:
Zo daarnet even nieuwe remvloeistof er in gedaan. De oude kwam er nogal zwart uit.
En tijdens dat klusje kwam ik een blauwe achterdiff tegen. Teken van revisie?
Rode motorblok. Ook een teken van revisie?

Gr freek

1973 Kadett b coupé
1971 Kadett b coupé
1986 T3 Panel Van
Jeroenvans
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #6 Gepost op: 25 Oktober 2014, 00:18:12 »

ik denk dat het rood en het blauw niets te maken heeft met een revisie, maar dat het een puur cosmetische ingreep van een van de vorige eigenaren is geweest.

sorry, mijn vlaams is niet slecht, maar wat bedoel je met een raamkader? (de stijlen?)

Kadett B L "super" 1968 LPG
Freek B.
Sr. Member

Bekijk profiel
« Antwoord #7 Gepost op: 25 Oktober 2014, 06:43:24 »

Ik ben bang dat de kleuren ook alleen cosmetisch is. Het enigste dat ik dan vreemd vind is dat
Enkel het kleppedeksel rood gespoten is. En het kadertje rond de motorcode.

Met de raamkader bedoel ik de voledige ijzere rand rond de raam.
Dus de stijlen en een 2 tal cm van het dak

1973 Kadett b coupé
1971 Kadett b coupé
1986 T3 Panel Van
apex4x4
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #8 Gepost op: 25 Oktober 2014, 09:48:34 »

Je wil dus de complete raamstijlen (A-stijlen) vervangen en een voorste gedeelte van het raamkader van het dak.
Weet waar je aan begint, als de hele voorkant van het dak gaat lassen en de -A-stijlen, dan ziet het dak er uit als een golfplaat door de las-warmte, de A-stijlen zijn nog moeilijker omdat hier heel te passing van jou voorraam en deuren in gaat zitten.

Ik zit net de foto van jou dak te bekijken en zie dat hier al aan is gewerkt, het lijkt of de voorkant van het dak over de gehele lengte is ingeslepen, is mij een raadsel waarom ?

Ik zou je eerst aanraden het raam er uit te halen, dan de plamuur en lak er af slijpen met een lamellen schijfje, er zullen dan een aantal roest gaten te voorschijn komen, deze gaten dan dicht lassen met kleine deeltjes plaatwerk, dit lijkt moeilijk maar stelt niet zo heel veel voor, zo heb je de minste kans van vervormingen van het plaatwerk.

Hier zie je ongeveer wat je gaat tegenkomen Grijns

Groetjes Martin.

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
Freek B.
Sr. Member

Bekijk profiel
« Antwoord #9 Gepost op: 25 Oktober 2014, 15:33:21 »

Dankje voor de uitgebreide reactie. Ik hoop ook maar zo een kleine gaatjes aan te treffen maar ik was benieuwd of er kadett's gesloopt worden met een goed kader.

Dit vooral omdat ik daar uit de stukken kan halen die bij mij eventueel te ver beschadigd zouden zijn.

Ik denk niet dat er geslepen in is maar dat het barsten zijn van slechte of te dik plamuur

Gr freek

1973 Kadett b coupé
1971 Kadett b coupé
1986 T3 Panel Van
Freek B.
Sr. Member

Bekijk profiel
« Antwoord #10 Gepost op: 25 November 2014, 16:45:55 »

Omdat ik toch niet kan stil zitten heb ik heel de opknap planning vervroegd en ben ik er toch maar aan begonnen.
Dit zit er onder de plamuur op het dak

Ik hoop dat het allemaal wat mee valt. maar heeft iemand een tip op het dak weer netjes dicht gelast te krijgen?

1973 Kadett b coupé
1971 Kadett b coupé
1986 T3 Panel Van
kadett-b20
Administrator
Hero Member

Kadett B AeroTop II - 1968

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #11 Gepost op: 25 November 2014, 20:26:00 »

Hallo Freek,

Ik heb nog een dak liggen. Is van een sedan, maar dat is geen probleem voor het "hoekje" dat jij nodig hebt. Dit dak had ik bewaard om een proef-zetting te doen met mijn webasto vouwdak. Dit heb ik gedaan, en nu is dit sedan-dak dus over. Het hele dak (met grote uitsnede voor het vouwdak) mag je gratis komen ophalen. Is verder in goede staat.

Ik heb even op Google-maps gekeken, en Hoogstraten - Heerlen is ongeveer 1,5 uur rijden. Het is aan jouw of je dit wil doen.

Verzenden van dit dak ga ik niet doen.....

Ralph

Ps. bij interesse maak ik wel even foto's van dit "doorkijk" dak!

Kadett B 11N - wit - 1973 - Dak wordt deze zomer ook voorzien van een Aerotop II dakje!
Kadett B Aerotop II - blauw - 1968 (resto-project)
Rekord E1 Car-A-Van - geel - 1978
Freek B.
Sr. Member

Bekijk profiel
« Antwoord #12 Gepost op: 25 November 2014, 20:54:23 »

hey,

bedankt voor het aanbod.  Knipoog
Ik ga eerst eens kijken wat ik er zo van kan maken en als het niet wil lukken kom ik zeker het hoekje (of heel het dak) halen.
het is toch een 3u rijden  Tong

gr freek

1973 Kadett b coupé
1971 Kadett b coupé
1986 T3 Panel Van
Rodneymolijn
Newbie
*

Bekijk profiel
« Antwoord #13 Gepost op: 25 November 2014, 21:09:10 »

Leuk dat je m gaat opknappen ! ben er zelf ook mee bezig..
En vakantie heb je zeker bekijks!!

was deze zomer (texel)  dus niet heel ver maar hij zat tot de nok vol Tong

Gister 2 nieuwe a stijlen besteld want ook bij mijn was die rand niet meer dicht, t lekte enorm bij een beetje regen, en nadat (deur) en scherm eraf waren werd t dus tijd voor nieuwe stijlen,, was het al eens gefixxt met "een plaatje" maar goed dus even wachten erop. als ik nog tijd heb moeten ook de beide dorpels lassen, ;p dus zat werk te doen...

me randje is in ieder geval weer hard Tong

Succes!
Freek B.
Sr. Member

Bekijk profiel
« Antwoord #14 Gepost op: 25 November 2014, 21:21:44 »

ziet er uit als veel werk  Grijns

ik zal morgen nog eens goed kijken maar zover ik me herinner zijn de randen aan de wielen nog goed hard.
ziet er wel leuk uit zo een dak rekje en een fiets.

mijn vriendin en ik hebben zelf een aantal weken geleden een walker valiant gekocht (vouwwagen van 1978) zo goed als nieuw en heeft meer als 20 jaar op stalling gestaan.

gr

1973 Kadett b coupé
1971 Kadett b coupé
1986 T3 Panel Van
Pagina's: [1] 2 3 ... 8   Omhoog
  Print  

Ga naar: