Holland Kadett B Club Forum
19 Juli 2018, 12:42:05 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Kampeerweekend: 7-8-9 September in Dronten
 
   Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 8   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: De kadett van Freek.  (gelezen 31594 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Freek B.
Sr. Member
****
Berichten: 295



Bekijk profiel
« Antwoord #15 Gepost op: 27 November 2014, 13:46:32 »

zo weer een paar uurtjes geïnvesteerd in de Kadett.

Het resultaat tot zo ver:



Ik ben geen professionele lasser maar ik doe men best
Gelogd

1973 Kadett b coupé
1971 Kadett b coupé
1986 T3 Panel Van
wgortenmulder
Hero Member
*****
Berichten: 1037



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #16 Gepost op: 27 November 2014, 19:10:41 »

Hoi Freek,

complimenten... voor een niet professionele lasser netjes gedaan.. (ook voor een professionele lasser hoor!! )

MVG
Wouter
Gelogd

Oude liefde roest niet zeggen ze...... Dan hebben ze mijn kadettje nog niet gezien...
"Rust Roest" maar na restauratie (hopelijk) niet meer.

Restauratieverslag: mission impossible
http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,9766.0.html
Peter96
Full Member
***
Berichten: 137



Bekijk profiel
« Antwoord #17 Gepost op: 28 November 2014, 00:19:53 »

En het kale ijzer sealen met een tinplamuur als lasverzegeling.
Gelogd
Freek B.
Sr. Member
****
Berichten: 295



Bekijk profiel
« Antwoord #18 Gepost op: 28 November 2014, 17:46:15 »

Hey,

Bedankt voor de tip Peter. Helaas lees ik het wat te laat.  Grijns
Gelogd

1973 Kadett b coupé
1971 Kadett b coupé
1986 T3 Panel Van
diplov8
Jr. Member
**
Berichten: 50



Bekijk profiel
« Antwoord #19 Gepost op: 28 November 2014, 19:59:39 »

Tinplamuur??? Help me even verder want ik hoor iets nieuws.. Ben het namelijk dan ook nog wel nodig met mijn project.
gr.
Gelogd
katurbotje
Jr. Member
**
Berichten: 63


Bekijk profiel
« Antwoord #20 Gepost op: 28 November 2014, 22:17:10 »

Hallo Freek,

Ik vind ook dat je je dak netjes gelast hebt zeg.
ga zo door en het wordt weer een harde auto.

groetjes Frank
Gelogd
Peter96
Full Member
***
Berichten: 137



Bekijk profiel
« Antwoord #21 Gepost op: 29 November 2014, 00:25:03 »

Tinplamuur is al heel oud en als je de goede haalt een prima alternatief voor daadwerkelijk vertinnen van de lasnaden. Je sealt daar als het ware de lasnaad mee af. Moet wel op kaal metaal gezet worden. "Alsi"is wel het topmerk daarin. Na opzetten wel meteen schuren want als je een dag wacht kan je er met de slijptol op.
Gelogd
Freek B.
Sr. Member
****
Berichten: 295



Bekijk profiel
« Antwoord #22 Gepost op: 04 Februari 2015, 15:12:07 »

Zo na een lange tijd niets te hebben gepost. (bezig voor school  Huilen)Heb ik gisteren en vandaag niet stilgezeten.

Laswerken zijn bijna rondom gedaan maar ik heb blijkbaar het moeilijkste voor het laatst gehouden.
Wie weet hier raad mee?

Gelogd

1973 Kadett b coupé
1971 Kadett b coupé
1986 T3 Panel Van
wgortenmulder
Hero Member
*****
Berichten: 1037



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #23 Gepost op: 04 Februari 2015, 15:33:46 »

Ik denk dat het beste en makkelijkste is om voor vrijwel de hele lengte een nieuw stukje plaatwerk te kloppen.
Het is ff werkt maar volgens mij is het redelijk recht toe recht aan.
En dan het hele stuk er in lassen
Gelogd

Oude liefde roest niet zeggen ze...... Dan hebben ze mijn kadettje nog niet gezien...
"Rust Roest" maar na restauratie (hopelijk) niet meer.

Restauratieverslag: mission impossible
http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,9766.0.html
kermitc
Hero Member
*****
Berichten: 550



Bekijk profiel
« Antwoord #24 Gepost op: 04 Februari 2015, 15:57:17 »

Of uit donor auto wat slijpen

Gelogd
Olaf
Global Moderator
Hero Member
*****
Berichten: 1018



Bekijk profiel
« Antwoord #25 Gepost op: 04 Februari 2015, 16:25:22 »

Inderdaad, wat Wouter en John schrijven lijkt mij de beste oplossing. Ik moet bij mijn kadettje hetzelfde stuk ook vervangen dus ik ben benieuwd.

Succes!

Groeten Olaf
Gelogd

Kadett 2-deurs 1200S 1970 Luxus LS Automatic
Kadett 4-deurs 1200N 1973 Sedan
Kadett 4-deurs 1700S 1969 Luxus Sedan (in restauratie)
Kadett 5-deurs 1700D 1968 Luxus Car-A-Van (project 1)
Kadett 5-deurs 2000S 1970 Car-A-Van 4x4 (project 2)
Freek B.
Sr. Member
****
Berichten: 295



Bekijk profiel
« Antwoord #26 Gepost op: 04 Februari 2015, 17:11:28 »

een compleet nieuw stuk er in lijkt mij inderdaad het beste. Ik ga even kijken of ik een stuk kan reproduceren en anders ga ik opzoek naar een ''nieuw'' stuk.

Helaas een lastig stukje. Maar gelukkig wel het laatste (grote) stuk laswerk.
Gelogd

1973 Kadett b coupé
1971 Kadett b coupé
1986 T3 Panel Van
Rebel
Full Member
***
Berichten: 141



Bekijk profiel
« Antwoord #27 Gepost op: 05 Februari 2015, 13:12:57 »

Of je doet het zoals ik heb gedaan.

http://www.mijnalbum.nl/Album=FOWQH74X#KQR76Q6L

http://www.mijnalbum.nl/Album=FOWQH74X#LFPNW7NX

http://www.mijnalbum.nl/Album=LAPKOHJG#QKY87FVD

Suc6
Gelogd
Olaf
Global Moderator
Hero Member
*****
Berichten: 1018



Bekijk profiel
« Antwoord #28 Gepost op: 05 Februari 2015, 13:58:09 »

Mooi voorbeeld Fred!
Gelogd

Kadett 2-deurs 1200S 1970 Luxus LS Automatic
Kadett 4-deurs 1200N 1973 Sedan
Kadett 4-deurs 1700S 1969 Luxus Sedan (in restauratie)
Kadett 5-deurs 1700D 1968 Luxus Car-A-Van (project 1)
Kadett 5-deurs 2000S 1970 Car-A-Van 4x4 (project 2)
Freek B.
Sr. Member
****
Berichten: 295



Bekijk profiel
« Antwoord #29 Gepost op: 06 Februari 2015, 10:57:08 »

Mooie foto's, Maar als ik zo door de andere foto's blader heb ik wel veel geluk wat roest betreft.

Gelogd

1973 Kadett b coupé
1971 Kadett b coupé
1986 T3 Panel Van
Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 8   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines