Holland Kadett B Club Forum
20 November 2017, 03:03:26 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Wil je een bijdrage leveren aan het clubblad van 2018? Neem dan contact op met olaf@spoolder.eu

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Onderdeel carburateur  (gelezen 4885 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
apex4x4
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Gepost op: 14 April 2015, 19:42:36 »

Op het duitse opel forum kwam ik een vraag van iemand tegen die een onderdeeltje over had na het schoon maken van zijn carburateur, het bleek een gewichtje te zijn voor het vollast verrijking kanaal.

Hier een paar foto's van het gewichtje en waar die ergens in de carburateur zit.

Nu ik mijn foto's van mijn carburateur bekijk zie ik dat dat gewichtje er bij mij helemaal niet in zat ??
Mijn vraag is: zit dit gewichtje in elk type carburateur, zo ja dan mis ik dus dit gewichtje ??

Mocht dit gewichtje er wel in horen dan is mijn vraag: heeft iemand nog zo'n gewichtje liggen die ik over kan kopen.

Alvast heel erg bedankt,

Groetjes Martin.

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
Gert
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #1 Gepost op: 14 April 2015, 19:50:54 »

Als je het (vaantjes)nummer van je carburateur weet, kun je in de specificaties van de carburateurs vinden, of dat gewichtje (0,28 gram) er in hoort.

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
apex4x4
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #2 Gepost op: 14 April 2015, 20:08:43 »

Hallo Gert,

Ik heb net op de carburateur gekeken maar zie geen vaantjes nr, ik zie alleen maar een blauw vaantje zitten en staat geen nummer op.
Het is in ieder geval een carb zonder mengselschroef aan de buitenkant.

Kan jij zo misschien zien bij de specificaties van de carburateurs wat hier in hoort te zitten ??

apex4x4
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #3 Gepost op: 14 April 2015, 20:24:36 »

Hallo Gert,

Heb net de specificaties van de carburateurs zitten te bekijken en als ik op bouwjaar en blauw label kijk zie ik in deze kolom dat er bij de gewichtjes helemaal niets staat, wil dit zeggen dat er helemaal geen gewichtje in hoort te zitten ??

Groetjes Martin.

Gert
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #4 Gepost op: 14 April 2015, 20:42:03 »

Die stelschroef met die veer eronder is een onderdeel van het "umgemischreguliersystem"  Grijns

en hier een tekening met dat gewichtje er in. Door onderdruk bij vollast boven het gewichtje gaat het gewichtje omhoog en geeft extra brandstof boven de venturi.

De meeste carburateurs hebben een lang vaantje (verschillende kleuren) met een typenummer en een kort vaantje(verschillende kleuren) zonder nummer.
Ik heb gekeken welke carburateurs een blauw kort vaantje hebben.
Die 34441536A klopt; geen gewichtje.
Dan nog de 3441559A (voor de 1.2S), wel een gewichtje maar die heeft dat "umgemischsysteem"; valt dus af.
En de 9276049A (C-Kadett, 8.76 tot 8.79), heeft ook gewichtje maar werd alleen naar Oostenrijk gebruikt.

Zover ik a.d.h.v. je blauwe korte vaantje kan vinden hoort daar geen gewichtje bij.

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
apex4x4
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #5 Gepost op: 14 April 2015, 20:56:49 »

Gert weer super bedankt voor de info, ben ik heel blij mee.
Was al bang dat ik misschien toch iets kwijt was geraakt met open maken van de carburateur.
En ik kan me nog iets herinneren dat Paul mij er nog voor gewaarschuwd had dat er een klein dingetje uit kon vallen bij het open maken, en er viel helemaal niets uit Grijns

Groetjes Martin.

Kadoug
Newbie
*

Bekijk profiel
« Antwoord #6 Gepost op: 03 April 2017, 16:33:46 »

Het is al een wat oudere topic, maar wil toch graag reageren. Had exact dezelfde vraag bij het reviseren van mijn carburateur afgelopen weekend. Bouwjaar 3-71 en carburateur met een kort blauw vaantje. Dacht ook dat ik een gewichtje mistte. Ging zoeken op het forum en vond deze informatie.
Top! Grijns

Good old kadett
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: