Holland Kadett B Club Forum
18 April 2024, 05:06:37 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
   Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1] 2   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Voorstelrondje 1970 LS (Vraag: is er iemand die kan lassen?)  (gelezen 34908 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
LS-Fastback
Gast
« Gepost op: 28 Augustus 2015, 23:03:45 »

Beste forummers,

Ik ben Stephan (27 jaar oud). Na een jaar in het bezit te zijn van een Kadett B vond ik het leuk om hem hier eens te laten zien.
Ik kijk wel eens op het forum wanneer ik tips of oplossingen zoek voor allerlei vraagstukken die een Kadett B met zich meebrengt.

Eind augustus 2014 zochten mijn vader en ik een leuke oldtimer om wat aan op te knappen en in te toeren. Omdat ik al bekend was met Opel (destijds in het bezit van een Kadett C) en bij Opel werkzaam ben geweest leek een Kadett B de perfecte keuze (mijn vader en ik waren het erover eens dat een C net iets te modern was). We liepen tegen een witte 'LS Coach' aan in Leiden (de advertentiefoto's staan in het kentekenregister) in de naar mijn mening prachtige kleurstelling wit met rood interieur. Het is een 1100s Automaat. De auto was behoorlijk verwaarloost. Al een hele tijd geen wasbeurt gehad en technisch was er ook nog wel wat mee. Zo had de auto bijvoorbeeld geen remdruk. Oh, en minder belangrijk maar wel jammer: de voorschermen zijn wit gerold  Huilen  Enfin, de knoop doorhakt en de auto opgeladen. Op naar de Achterhoek.

Foto's bij aankomst in Groenlo:








De volgende dag maar eens in bad:




Dit knapte al behoorlijk op, maar aangezien ik een enthousiaste 'detailer' ben kon ik niet wachten om de Kadett echt te verwennen, met als resultaat:


Trouwens, nog een interieurfoto:

Leuk sportstuur, helaas een beetje uitgedroogd aan één kant vanwege de zon.

Omdat onze B dezelfde kleurstelling heeft als die in de folder hadden we ons bedacht dat het super zou zijn wanneer de onze er ook weer zo bij zou staan. Voor de beeldvorming, dit is de Fastback uit de folder:



Dus allereerst begonnen met de grille te ontdoen van de zwarte verf.


Vervolgens heb ik de wielen eigenhandig 'gerestaureerd'. Omdat nieuwe banden (dit worden dan gelijk whitewalls) nog niet noodzakelijk zijn en er eerst nog belangrijkere uitgaven zijn heb ik de wielen gedaan met de band eromheen. Dit zal voor sommigen misschien een beetje beunhaas klinken maar het resultaat is zeer behoorlijk:


Voor


Tijdens (verfafbijt)


Tijdens (ZEER veel schuren, schuren, schuren en schuren....) Ik heb alle korrels wel voorbij zien komen. Vervolgens spelkaarten tussen de velg en band gedrukt.


Laten drogen na diverse lagen verf (afgewerkt met blanke lak voor een mooie diepe glans)


Het eindresultaat.

Oké, en het is dan wel niet origineel voor dit type maar WOW wat vind ik zo'n houten stuur mooi staan. Ik zag een week of twee geleden opeens een stuur te koop en ik dacht die moet ik hebben!

Voor en na:



Ben er heel blij mee  Grijns Weet iemand trouwens waarom die sleuven wel in de spaken van het houten stuur zitten en niet in die zwarte?

Ach, er mist nog wel het één en ander zoals LS logo's op de schermen en op de kofferklep, wat sierstrips en ander spul. Tevens zouden de ruitrubbers ook vervangen moeten worden, zelfde geldt voor de achterlichtrubbers. Dit hoop ik op korte termijn aan te pakken. De onderkant verdient eigenlijk ook nieuw spuitwerk, maar ik vind de rest van de lak nog veel te mooi  Ik weet het niet Heeft iemand tips om dit (mooier dan nu het geval is) op te lossen?  Lachen



Tevens is het de bedoeling om er in de nabije toekomst een dubbele carburateur set (Solex 35 PDSI-2) op te monteren. Dit was altijd al een wens om te doen. Waarom weet ik niet eigenlijk. Na de waarschuwingen over nep sets te hebben gelezen ben ik opzoek gegaan naar een goede set. De benodigdheden heb ik uiteindelijk kunnen kopen bij Mario in Wehl (opel classic op het forum). Jeetje, wat een ongelooflijk mooie Kadett stond daar in de schuur  Geschrokken Geschrokken





Hierover en over andere werkzaamheden houdt ik jullie op de hoogte. Ik zou het ook leuk vinden om lid te worden van de Kadett B club.

Met vriendelijke groeten,
Stephan (LS-Fastback)






Gelogd
Olaf
Global Moderator
Hero Member
*****
Berichten: 1209


Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: 29 Augustus 2015, 06:24:21 »

Welkom! Je hebt daar een hele leuke kadett. Ga vooral door met je restauratie en kom volgend jaar naar de voorjaarsmeeting zodat we hem daar kunnen bewonderen.

Groeten Olaf
Gelogd

Kadett 2-deurs 1200S 1970 Luxus LS Automatic
Kadett 4-deurs 1200N 1973 Sedan
Kadett 4-deurs 1700S 1969 Luxus Sedan (in restauratie)
Kadett 5-deurs 1700D 1968 Luxus Car-A-Van (project 1)
Kadett 5-deurs 2000S 1970 Car-A-Van 4x4 (project 2)
hummer
Sr. Member
****
Berichten: 375



Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: 29 Augustus 2015, 07:39:19 »

Mooi ding, komt helemaal goed!!
Gelogd
Jinny
Full Member
***
Berichten: 172



Bekijk profiel
« Antwoord #3 Gepost op: 29 Augustus 2015, 10:06:08 »

Mijn Kadett in automaat uitvoering.....
Leuk....
Gelogd

Hoe doen vrouwen op TV dat toch?
Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen.....
Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl..
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #4 Gepost op: 29 Augustus 2015, 10:21:24 »

Hey Stephen,  allereerst hel erg welkom op het forum, en wow wat een mooie kadett heb je.

Groetjes Martin.
Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
kwadettilac
Hero Member
*****
Berichten: 514



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #5 Gepost op: 29 Augustus 2015, 12:23:18 »

Welkom hier!

Die gaat vast weer heel erg mooi worden!
Succes.

Erwin
Gelogd

Auto's jonger dan de bestuurder missen karakter daarom:
Olympia A Coupé 1.9S (Origineel) BJ 1969, 204 Kosmosblau met zwart vinyldak.
Kadett-B Car-A-Van 5deurs 1.2S BJ 1968 Lago Blauw met wit dak (www.mijnalbum.nl/Album=ENVVHO3C).
Cadillac Sedan De Ville BJ 1959.
Automatic-freak
Gast
« Antwoord #6 Gepost op: 30 Augustus 2015, 15:46:44 »

Ook vanuit hier welkom op dit forum; een LS met automaat en rood interieur is natuurlijk erg leuk  Rollende ogen Knipoog
Gelogd
opel classic
Newbie
*
Berichten: 33


kadett B 1.2 1972 kleur 447 goud 85-97-TA


Bekijk profiel
« Antwoord #7 Gepost op: 30 Augustus 2015, 18:30:34 »

Hoi Stephan,

Ziet er goed uit,veel plezier met je kadett LS

mvg Mario Lachebek
Gelogd
LS-Fastback
Gast
« Antwoord #8 Gepost op: 01 September 2015, 18:35:21 »

Bedankt voor alle reacties en bemoedigende woorden!

Ik wilde beginnen met het uitproberen van de dubbele carburateur en nu kwam ik erachter dat ik een beugeltje aan het schutbord (onder de kachelradiator) mis (waar de stang van de carburateur naar het gaspedaal in gaat). Ik vroeg mij af aan de mensen zijn die voor mij een duidelijke afbeelding en eventueel maatvoering van dit beugeltje hebben zodat ik deze na kan maken  Lachen

Ik bedoel onderdeel 378 van deze tekening:


Alvast bedankt! (mocht dit niet de plek zijn voor zo'n oproep dan zal ik elders op het forum nog eens vragen).  Lachebek
Gelogd
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #9 Gepost op: 01 September 2015, 19:22:50 »

De beugel ziet er bij mij anders uit als op de tekening, dit is gewoon de standaard geleide beugel van een enkele carburateur stang.
Ik dacht dat je deze ook gewoon bij dubbel carb kon gebruiken ??

Deze beugel heb jij toch ook op jou kadett zitten ??

Groetjes Martin.

Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
Gert
Hero Member
*****
Berichten: 2546



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #10 Gepost op: 01 September 2015, 21:41:44 »

Je hebt echt de beugel 378 op de juiste plek nodig. De beugel voor de enkele carburateur heb je bij de dubbele niet nodig.
Ik stuur je per mail een word-document (in het Duits) toe waar tekeningen + instructies betreffende deze beugel in staan.

Hier zie je de nagebouwde beugel goed zitten: (de beugel voor de enkele carburateur kun je ook zien zitten)

Gelogd

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
LS-Fastback
Gast
« Antwoord #11 Gepost op: 02 September 2015, 21:30:00 »

Bedankt voor het meedenken en de antwoorden.
De dubbele carburateur komt inderdaad niet uit bij de beugel voor de enkele helaas.  Ik weet het niet

Gert bedankt voor de mail, dit is handige informatie. Ik ga aankomend weekend eens wat staal buigen  Grijns
Gelogd
LS-Fastback
Gast
« Antwoord #12 Gepost op: 18 September 2015, 11:51:43 »

Beste forummers! Omdat ik druk was met andere zaken heb ik de afgelopen weken niet veel met de Kadett gedaan, echter ik heb wel iets ontdekt: een gat in de dorpel.



Aangezien ik zelf geen lasser ben en hier ook niet echt ervaring mee heb vroeg ik mij af of iemand mij hier mee kan/wil helpen, en uiteraard tegen een vergoeding. De auto is voorzien van een geldige APK tot en met september 2016 dus ik kan gewoon naar de locatie toekomen (woon zelf in de achterhoek). Hoewel er wel roest op de binnendorpel zit lijkt de echte rotheid zich te beperken tot het buitenplaatwerk. Ik denk dat de binnenkant nog wel schoon te schuren is aangezien het nog keihard aanvoelt (hamer, bijtel etc).

Ik heb een dorpel van mijnautoonderdelen.nl gekocht, alleen over de kwaliteit ben ik echt zeer slecht te spreken  Ik weet het niet Voor 15 euro had ik misschien ook niet teveel moeten verwachten.

Aan de voorkant zit bak en braadwerk van een eerdere reparatie (uitgevoerd bij één van de vorige eigenaren). Het zou mooi zijn wanneer dit gelijk verholpen wordt. Hier plaats ik straks nog een foto van!

Alvast bedankt.
Gelogd
Gert
Hero Member
*****
Berichten: 2546



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #13 Gepost op: 18 September 2015, 12:35:16 »

Ga er maar van uit dat ook de wielkastrand aandacht behoeft; blaren onder de verf duidt vaak op ellende er achter, een beetje het ijsberg verhaal. 10% zichtbaar boven water=90% onzichtbaar er onder.
Gelogd

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #14 Gepost op: 18 September 2015, 18:38:36 »

Jawel dat zijn de bekende plekken die doorrotten, en zoals Gert al zegt, de blazen op de spatbordrand zijn zeker ook doorgerot, kijk ook eens naar de dorpel rechts achter waar de benzine tank zit, hier zit een holle ruimte die zig met nat zand vult, op die plaats zijn de meeste kadettjes allemaal doorgerot  Grijns

Ik woon te ver weg om het laswerk te doen, probeer een keertje aan het opelboertje te vragen of hij dit wil lassen, die woont volgens mij bij jou in de buurt,  houd er ook rekening mee dat een dorpel weghalen, schoonmaken en lassen al snel een halve tot een hele dag duurt.

Groetjes Martin.
Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
Pagina's: [1] 2   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines