Holland Kadett B Club Forum
25 Juli 2017, 15:48:36 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Belangrijke data voor 2017:
De Opel Familiedag van de HOCN: 3 september 2017
Najaarsrit in de omgeving van Schiphol (ovb): 24 September 2017
Oldtimerbeurs Ravels: 28 en 29 oktober 2017
 
   Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 2 [3]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Project Kadett 1.1N sedan  (gelezen 8608 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
ockdet
Sr. Member
****
Berichten: 350


mijn kadett


Bekijk profiel
« Antwoord #30 Gepost op: 03 Februari 2016, 13:23:08 »

je kan de voorkant  alleen wel tillen martin  als je met jou takel er een blok kan uit halen kan je zeker de body tillen  dit weegt echt  niks  as met  blok enz  is vele malen zwaarder . ik heb het zo ook gedaan  dat ging prima   
Gelogd
Remko1975
Newbie
*
Berichten: 41



Bekijk profiel
« Antwoord #31 Gepost op: 05 April 2016, 19:27:05 »

Eindelijk weer eens wat kunnen doen aan de Kadett.

Op Marktplaats een gebruikt interieur gevonden in het rood. Wel met een paar beschadigingen maar verder erg netjes. Even passen voor de foto.

Untitled by Remko de Waal, on Flickr
Untitled by Remko de Waal, on Flickr
Klaar voor de zomer by Remko de Waal, on Flickr

Ook heb ik een aantal onderdelen laten poedercoaten:
voor
Untitled by Remko de Waal, on Flickr

na
Untitled by Remko de Waal, on Flickr

Echt bizar hoe mooi de onderdelen weer worden na de behandeling.

Het wachten is op de derde lading met onderdelen waaronder de velgen.

De C-Kadett is nu wel klaar na de opknapbeurt. Na het uitharden van de lak wel polijsten.
Untitled by Remko de Waal, on Flickr
Gelogd

Opel Kadett-B 1.1N standaard 1973
Opel Kadett-C 1.2N de luxe 1974
Robbin
Newbie
*
Berichten: 46



Bekijk profiel
« Antwoord #32 Gepost op: 06 April 2016, 08:29:30 »

Mooi hoor die rode bekleding, zit er bij mij ook in.
Ik ben poep jaloers op je stuurtje. Zoeen zoek ik ook en wil die dan met skai ofzo overtrekken

Gelogd

Een Kadett heeft geen roest, enkel dikke patina.
Remko1975
Newbie
*
Berichten: 41



Bekijk profiel
« Antwoord #33 Gepost op: 09 April 2016, 18:11:25 »

Zo af en toe staat een sportstuur op marktplaats te koop. Worden wel steeds duurder helaas.
Gelogd

Opel Kadett-B 1.1N standaard 1973
Opel Kadett-C 1.2N de luxe 1974
Remko1975
Newbie
*
Berichten: 41



Bekijk profiel
« Antwoord #34 Gepost op: 12 April 2016, 19:24:04 »

Untitled by Remko de Waal, on Flickr
Gelogd

Opel Kadett-B 1.1N standaard 1973
Opel Kadett-C 1.2N de luxe 1974
Remko1975
Newbie
*
Berichten: 41



Bekijk profiel
« Antwoord #35 Gepost op: 12 Maart 2017, 15:19:46 »

Zo, eindelijk verder met de Kadett.

De laatste weken behoorlijk wat onderdelen laten poedercoaten. Daarmee zou de vooras gereed kunnen zijn.
Helaas heb ik wat tegenslagen gehad. Als eerste waren de bestelde spoorstangen te groot voor het nieuwe stuurhuis.
Bij het persen van de rubber bussen in de onderste draagarm drukte ik de draagarm krom, dus deze kan bij het oud ijzer.
De laatste uitdaging zijn de wiellagers aan de voorzijde. De trommel komt niet goed op zijn plek. Een oude trommel sluit mooi aan dus ik ben bang dat de afdichting of het lager niet juist is. Volgende week maar verder rommelen.

Gelukkig nog 2 nieuwe draagarmen kunnen vinden op Ebay met de bussen erin, scheelt weer rommelen.

Weer een paar onderdelen klaar voor montage by Remko de Waal, on Flickr

Untitled by Remko de Waal, on Flickr

Untitled by Remko de Waal, on Flickr

Untitled by Remko de Waal, on Flickr

Untitled by Remko de Waal, on Flickr
Gelogd

Opel Kadett-B 1.1N standaard 1973
Opel Kadett-C 1.2N de luxe 1974
Robbin
Newbie
*
Berichten: 46



Bekijk profiel
« Antwoord #36 Gepost op: 19 April 2017, 23:05:46 »

Zo netjes en goed bezig, Ja de bussen van de onderste draagarmen kunnen venijnig zwaar gaan zoiezo alle lak en poedercoating uit de gaten halen. Ik heb ze expres niet in de pers gezet omdat ik ook bang was dat het de boel zou kromdrukken dus toen op spanning gezet met een forse lijmtang en dan een tik op de tang toen gingen ze vrij makkelijk erin.
Gelogd

Een Kadett heeft geen roest, enkel dikke patina.
Remko1975
Newbie
*
Berichten: 41



Bekijk profiel
« Antwoord #37 Gepost op: 03 Mei 2017, 18:01:46 »

Dank je wel voor de tip. Morgen maar eens proberen.
Gelogd

Opel Kadett-B 1.1N standaard 1973
Opel Kadett-C 1.2N de luxe 1974
Freek B.
Sr. Member
****
Berichten: 288



Bekijk profiel
« Antwoord #38 Gepost op: 04 Mei 2017, 12:28:15 »

bij mij was het een ware hel om de onderste rubbers er in te krijgen. Heb er zowat een 3 uur aan besteed. uit eindelijk ook licht verbogen maar weer terug kunnen tikken.
Gelogd

1973 Kadett b coupé
1971 Kadett b coupé
1986 T3 Panel Van
Oly
Sr. Member
****
Berichten: 268


Bekijk profiel
« Antwoord #39 Gepost op: 04 Mei 2017, 21:58:49 »

Ik zie dat je veel nieuwe bouten hebt gebruikt. Ikzelf ben een groot voorstander van de originele bouten en moeren om twee redenen:
- Ze willen eigenlijk altijd los.
- En het belangrijkste: altijd de goede (trek)sterkte!

Als je een setje hebt gekocht bij Splendid of zo is het ook prima maar gebruik geen bouten / moeren met een lagere sterkte. Berucht is het gebruik van veel zwakkere RVS bouten 'omdat het niet roest'.
Gelogd

Nooit hersteld van het B-Kadett virus (besmetting met 86-90-UU op 24-09-1980)
Kadett B 1972, 19S 'SPORT' look
Olympia A 1970 15S, nog te restaureren.
Corsa A, in restauratie
Pagina's: 1 2 [3]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines