Holland Kadett B Club Forum
20 November 2018, 14:34:59 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Het bestuur wenst alle kadett rijders alvast een fijne herfst en winter toe.
 
   Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: diff lassen  (gelezen 8828 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
opel-kadett
Jr. Member
**
Berichten: 96


Bekijk profiel
« Gepost op: 08 September 2015, 18:29:15 »

Vraag is zover beantwoordt, tres bien!
Gelogd

Pascal
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1618



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #1 Gepost op: 08 September 2015, 21:53:12 »

Hey, misschien een stomme vraag maar waarom wil jij sper op jou achteras ??
Ga jij de kadett voor de autocros gebruiken ??

Groetjes Martin.
Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
Peter96
Full Member
***
Berichten: 137



Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: 08 September 2015, 22:16:19 »

Gewoon de kleine tandwielen vast op het diff tandwiel lassen. Lekkere hoge spanning en veel draad gebruiken. Wel eerst goed de boel ontvetten met remmenreiniger. UIteraard niet meer geschikt voor op de normale weg maar des te meer fun op circuit.
Gelogd
Olaf
Global Moderator
Hero Member
*****
Berichten: 1029



Bekijk profiel
« Antwoord #3 Gepost op: 09 September 2015, 08:22:23 »

Precies zoals Peter al zegt, de kleine tandwielen vastlassen op een hele hoge stand met veel draad. Als voorbeeld een plaatje wat ik gevonden heb op internet:



Ik heb vroeger ook wel eens zoiets gedaan bij een cross auto, werkt perfect op losse grond. Alleen scherpe bochten op asfalt bij lage snelheid gaan wat lastiger, dan gaat ie een beetje stuiteren, bij hoge snelheid gaat het binnenwiel veel sneller draaien en slippen.

Groeten Olaf
Gelogd

Kadett 2-deurs 1200S 1970 Luxus LS Automatic
Kadett 4-deurs 1200N 1973 Sedan
Kadett 4-deurs 1700S 1969 Luxus Sedan (in restauratie)
Kadett 5-deurs 1700D 1968 Luxus Car-A-Van (project 1)
Kadett 5-deurs 2000S 1970 Car-A-Van 4x4 (project 2)
Peter96
Full Member
***
Berichten: 137



Bekijk profiel
« Antwoord #4 Gepost op: 09 September 2015, 21:26:16 »

Steek wel voor het lassen de steekassen er in. Dus niet gaan lassen zoals op de foto zonder de assen er in want dan loop je de kans dat het nooit meer in elkaar past. Verder mooi duidelijk zo op de foto.
Gelogd
opel-kadett
Jr. Member
**
Berichten: 96


Bekijk profiel
« Antwoord #5 Gepost op: 10 September 2015, 17:12:54 »

Als ik dat zo zie, doe ik het op een ander manier.

Maar hoezo stuiteren bij lage snelheid?
Gelogd

Pascal
Olaf
Global Moderator
Hero Member
*****
Berichten: 1029



Bekijk profiel
« Antwoord #6 Gepost op: 10 September 2015, 19:41:13 »

Maar hoezo stuiteren bij lage snelheid?

Wij hebben het gedaan met een Ford Taunus uit 1979, doordat bij lage snelheid en een scherpe bocht het binnenwiel veel te snel rond wil draaien ging dit wiel stuiteren op asfalt. In het land slipte die gewoon door.

Groeten Olaf
Gelogd

Kadett 2-deurs 1200S 1970 Luxus LS Automatic
Kadett 4-deurs 1200N 1973 Sedan
Kadett 4-deurs 1700S 1969 Luxus Sedan (in restauratie)
Kadett 5-deurs 1700D 1968 Luxus Car-A-Van (project 1)
Kadett 5-deurs 2000S 1970 Car-A-Van 4x4 (project 2)
Peter96
Full Member
***
Berichten: 137



Bekijk profiel
« Antwoord #7 Gepost op: 10 September 2015, 20:34:52 »

Daarom ook uitkijken met draaien op lage snelheid. Juist dan belast je de aandrijfassen het meest met volle sper en is het ook juist dan dat de steekassen stuk kunnen gaan.
Gelogd
opel-kadett
Jr. Member
**
Berichten: 96


Bekijk profiel
« Antwoord #8 Gepost op: 12 September 2015, 13:59:08 »

Ok, daar heb ik nooit van gehoord.

Ik heb enkele jaren een met 40% gereden, daar merkte ik volgens mij nooit wat bij.
Alleen dan met bijna volgas vanuit stilstand wegrijden, kon ik die werking van de sperr goed voelen.
Gelogd

Pascal
Olaf
Global Moderator
Hero Member
*****
Berichten: 1029



Bekijk profiel
« Antwoord #9 Gepost op: 12 September 2015, 15:08:03 »

Precies daarom heb je 40% sper, je kunt dan rustig door bochten zonder problemen en toch flink optrekken. De sper gaat dan later in werking.

Groeten Olaf
Gelogd

Kadett 2-deurs 1200S 1970 Luxus LS Automatic
Kadett 4-deurs 1200N 1973 Sedan
Kadett 4-deurs 1700S 1969 Luxus Sedan (in restauratie)
Kadett 5-deurs 1700D 1968 Luxus Car-A-Van (project 1)
Kadett 5-deurs 2000S 1970 Car-A-Van 4x4 (project 2)
opel-kadett
Jr. Member
**
Berichten: 96


Bekijk profiel
« Antwoord #10 Gepost op: 12 September 2015, 20:30:04 »

Ik heb zo een diff nooit gezien, hoe wordt dan bepaald hoeveel % sperr komt?
Gelogd

Pascal
Peter96
Full Member
***
Berichten: 137



Bekijk profiel
« Antwoord #11 Gepost op: 12 September 2015, 22:37:04 »

Als het een platensper is door de hoeveelheid platen en de voorspanning die er op staat. Percentage bepaal je dan met momentsleutel terwijl je een kant vast zet. Maar je hebt bv ook wormsper ect.
Geheel afhankelijk wat je doel is bepaal je dus welke sper in welke hoeveelheid wenselijk is.
Gelogd
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines