Holland Kadett B Club Forum
26 Mei 2017, 10:09:59 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Belangrijke data voor 2017:
Voorjaarsmeeting: Zondag 14 mei 2017 te Otterlo
Kampeerweekend: 14-16 juli 2017 te Brunssum

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 ... 19 20 [21] 22 23   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Andermans project afmaken  (gelezen 22804 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
ockdet
Sr. Member

mijn kadett

Bekijk profiel
« Antwoord #300 Gepost op: 30 Mei 2016, 19:40:54 »

als het netjes aan binnenkant is  zou ik het netjes schoonmaken  en  dan in de verf  en bitac zetten  . denk dat je meer werk op hals haald als je ze er af haald
Rondjerijder
Sr. Member

Bekijk profiel
« Antwoord #301 Gepost op: 30 Mei 2016, 21:57:40 »

als het netjes aan binnenkant is  zou ik het netjes schoonmaken  en  dan in de verf  en bitac zetten  . denk dat je meer werk op hals haald als je ze er af haald

Of ze er helemaal af moeten valt nog te bezien maar de kans is groot. Ik weet het niet
De beide spatborden zijn over naar binnen gemonteerd dat de motorkap er langs schampt bij openen en sluiten van deze. Droevig

Uiteindelijk is het allemaal oud ijzer.
Rondjerijder
Sr. Member

Bekijk profiel
« Antwoord #302 Gepost op: 01 Juni 2016, 17:22:37 »

Ik denk morgenvroeg zoveel tijd te hebben dat ik voor de middag even de "nieuwe" veren er onder kan hangen.
Als je naar de auto kijkt kun je duidelijk zien dat ze achter te ver doorzakt, van voren is het alsof er geen motor in hangt.
Dit kan gezichtsbedrog zijn maar wil het toch even zeker weten.
Hoe hoog staan jullie Kadettjes voor en achter, gemeten van de grond naar onderzijde spatbord.
Nou zullen er wel kleine verschillen in zitten maar, als ik het maar zo ongeveer weet.
Nu heb ik voor 58 cm en achter 52 cm, waarbij ik wel moet zeggen dat er al weer aardig wat zooi in de kofferbak ligt en de tank vol heb.

Rondjerijder
Sr. Member

Bekijk profiel
« Antwoord #303 Gepost op: 01 Juni 2016, 21:13:48 »

Waarom uitstellen tot morgen wat je nu ook nog even kunt doen, ze zitten er onder. Lachen
Ze staat nu 63 cm hoog achter.
Ziet er best goed uit en de stugheid zou ik ook nog mee kunnen leven ware het niet dat de schokbrekers nu te kort zijn.
Met het "sportief" nemen van een drempel verneem ik dat de as aan de dempers gaat hangen.

apex4x4
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #304 Gepost op: 01 Juni 2016, 21:28:43 »

Heb wel eens gelezen dat ze bij spiraal veren van een rekord 1 ring afslijpen, de schokdempers zijn dan net lang genoeg  Rollende ogen

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
Rondjerijder
Sr. Member

Bekijk profiel
« Antwoord #305 Gepost op: 01 Juni 2016, 21:44:03 »

Heb wel eens gelezen dat ze bij spiraal veren van een rekord 1 ring afslijpen, de schokdempers zijn dan net lang genoeg  Rollende ogen

Met deze gedachte heb ik ook gespeeld maar het contactvlak op het rubber word dan een tuk minder.
Gaat het rubber dan niet naar z'n grootje ?

Jeroenvans
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #306 Gepost op: 01 Juni 2016, 23:01:01 »

absoluut. maar mensen die veren inkorten hebben auto's meestal niet zo lang Knipoog

Kadett B L "super" 1968 LPG
Rebel
Full Member

Bekijk profiel
« Antwoord #307 Gepost op: 02 Juni 2016, 18:38:35 »

absoluut. maar mensen die veren inkorten hebben auto's meestal niet zo lang Knipoog

Euhmmmm al 6 jaar zitten de ascona veren bij mij eronder dus niet zo lang hmm en mijn rubbers zijn nog steeds perfect.
Rondjerijder
Sr. Member

Bekijk profiel
« Antwoord #308 Gepost op: 02 Juni 2016, 21:43:53 »

Als ze achter niet omhoog wil, moet ze van voren maar omlaag !!!
Ik zou dus vanavond "even" shackles maken.
Maar gas was op, draad bijna op en geen geschikt ijzer op de bult kunnen vinden, dat was dus het ene onvertogen woord over het andere hier in huize Rondjerijder.
Maar zojuist zag ik het licht, gewoon even op het forum vragen wie er nog een setje heeft liggen en die aan me wil verkopen.  Grijns

Rondjerijder
Sr. Member

Bekijk profiel
« Antwoord #309 Gepost op: 18 Juni 2016, 21:24:12 »

Dank jullie allemaal voor het overweldigende aanbod, het was zoveel dat ik geen keuze kon maken en heb besloten ze toch maar zelf te maken.  Grijns
Vandaag toch een setje Ascona veren op de kop getikt en wil die toch eerst eens proberen, ze voelen in elk geval een beetje stugger aan dan de originelen die volgens mij wat moe zijn.
Tevens vandaag de eerste grote rit gemaakt van 265 Km waarvan 15 Km plankgas op de autosnelweg [ze loopt 126 echte kilometers] en de rest op N wegen met een snelheid van 80 a 100 km.
Verbruik op deze rit was 1:15, de 200 Km die ik ervoor in en om het dorp reed behaalde ik 1:16.6, volgens mij toch geen slechte waarden !?

apex4x4
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #310 Gepost op: 18 Juni 2016, 22:12:02 »

Wat voor ascona veren heb je nu, ascona A of B.
Ben heel benieuwd of ze passen en hoe het er uit ziet, moet nu zelf ook voor andere veren gaan zoeken omdat de wagen aan 1 kant achter afhangt.

Rondjerijder
Sr. Member

Bekijk profiel
« Antwoord #311 Gepost op: 18 Juni 2016, 22:32:38 »

A of B, tja daar vraag je me wat, ik vermoed B maar durf daarvoor mijn hand niet in het vuur steken.
Ik zal morgen een foto maken en de maten opmeten misschien komen we er dan achter.  Ik weet het niet

Rondjerijder
Sr. Member

Bekijk profiel
« Antwoord #312 Gepost op: 19 Juni 2016, 21:24:30 »

Ascona B uit 1978, daar hoefde ik niks voor te meten want het stond op het plakkertje van de set.
De achterkant is 2,5 cm omhoog gekomen en ben er zeer tevreden over.
Maar wat nog mooier is, ik heb er ook een "reserve" setje bij.
Ik heb hier nu een setje Ascona, Rekord en Kadett B veren liggen, mogen allemaal weg.  Knipoog

Rondjerijder
Sr. Member

Bekijk profiel
« Antwoord #313 Gepost op: 28 Juni 2016, 20:29:29 »

Ondertussen toch alweer een slordige 800 km gereden met de coupe, ondertussen zo nu en dan wat verder afbouwen zoals interieur e.d.
Eigenlijk hoop ik deze zomer nog wel m'n hemeltje te krijgen zodat er ook de nieuwe rubbers in kunnen. [Martin.......?]
Het loopt allemaal prima zolang ik op wat secundaire wegen en in het dorp blijf, op de snelweg met wat hogere snelheden is het net of het blokje wat protesteert.
Ik kan niet precies de vinger op de zere plek leggen maar heb zo het gevoel dat ze al heel wat gelopen heeft en in de nazomer van haar leven zit.
Nu kan ik wel door blijven rijden tot er wat aan het licht komt maar ik haal haar er liever uit om er een frisse weer in te leggen.
Het oude blokje kan ik dan op mijn gemak bekijken en overwegen het te reviseren of af te danken.
Ik ben dus voorzichtig aan het zoeken naar een 1.1 of 1.2 blokje welke ik er op een zaterdagmorgen in kan lepelen en er smiddags mee naar de viskraam te rijden voor m'n zaterdagse lekkerbekje.
Niks moeilijks met aanpassen, draad tappen, draaiwerk of wat dan ook, plug&play dus.
Lukt dit met elk willekeurig kadett blokje of moet ik toch ergens op verdacht zijn ?
En..... wie heeft er wat liggen, het liefst niet te ver weg.

apex4x4
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #314 Gepost op: 28 Juni 2016, 21:57:16 »

en dan wat verder afbouwen zoals interieur e.d.
Eigenlijk hoop ik deze zomer nog wel m'n hemeltje te krijgen zodat er ook de nieuwe rubbers in kunnen. [Martin.......?]
Ik denk dat je beter het hemeltje bij classic carpets  kan bestellen http://www.classic-carpets.nl/dakhemels.html , vanwege drukte op het werk en thuis heb ik de laatste weken niet eens tijd om aan mijn kadett te werken en klaar te maken voor de apk,  dus dakhemeltjes gaan ook niet echt lukken.

Pagina's: 1 ... 19 20 [21] 22 23   Omhoog
  Print  

Ga naar: