Holland Kadett B Club Forum
29 Maart 2024, 06:40:32 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
   Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 23   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Andermans project afmaken  (gelezen 156099 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Automatic-freak
Gast
« Antwoord #15 Gepost op: 19 December 2015, 21:32:02 »

Kijk anders eens in Duitsland, bv.; http://www.ebay.de/sch/i.html?_from=R40&_trksid=m570.l1313&_nkw=auspuff+kadett+b&_sacat=0
Gelogd
Rondjerijder
Sr. Member
****
Berichten: 471



Bekijk profiel
« Antwoord #16 Gepost op: 20 December 2015, 13:38:08 »

Yep, in Duitsland ben ik ook al wezen neuzen maar deze https://www.onderdelendirect.nl/opel/kadett/11-b__10847/uitlaten/uitlaten/uitlaatsysteem--620060 is nog steeds de goedkoopste en boven een bepaald bedrag geen verzendkosten.
Daar kom je met een complete set makkelijk aan toe.
Hoe de kwaliteit is zal de toekomst moeten uitwijzen of iemand hier [Fred ?] moet kunnen zeggen hoe de kwaliteit is
Gelogd

Uiteindelijk is het allemaal oud ijzer.
Jinny
Full Member
***
Berichten: 172



Bekijk profiel
« Antwoord #17 Gepost op: 20 December 2015, 15:56:05 »

3507 Is ophangbeugel die heb je nodig.

Kan zijn dat de dempers verschillende diameter hebben.

Mocht je Evt ook erachter komen welke diameter de voorpijp heeft
hoor ik het graag.

Groeten john
Zal het niet zijn dat de ene demper is voor een systeem -met- achterdemper en de andere zonder?
Gelogd

Hoe doen vrouwen op TV dat toch?
Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen.....
Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl..
wienf390
Hero Member
*****
Berichten: 545



Bekijk profiel
« Antwoord #18 Gepost op: 20 December 2015, 16:30:26 »

jinny heeft gelijk. Als je een middendemper neemt zonder achterdemper dempt deze beter zodat hij als enigste demper gebruikt kan worden. De andere middendemper moet met eindemper gemonteert worden.Ik denk zelf dat jouw kadett met achterdemper geleverd is.Zolang je maar de achterdemper ook monteert , maakt het volgens mij niet uit welke middendemper je neemt.De voorpijp moet wel op je spruitstuk passen dus een dubbele uitgang.

De Duitse site heeft ook veel rvs uitlaten vandaar de hoge prijzen.

Waarschijnlijk zijn deze uitlaten kleiner dan 45 mm doorsnee.

Er is ooit een forum geweest over dit onderwerp.Even in de oude forum zoeken.

Hopelijk lukt het zo.

Succes Fred Uut Huuessen
Gelogd
Rondjerijder
Sr. Member
****
Berichten: 471



Bekijk profiel
« Antwoord #19 Gepost op: 20 December 2015, 16:54:35 »

ik wacht geduldig maar in spanning af.
Ik ben teveel een practicus om fanatiek originaliteit na te jagen, past het eronder en maakt niet teveel herrie, vind ik het al lang goed.
Als ik het goed begrijp zou ik dus een middendemper kunnen kiezen waarbij een einddemper niet hoeft ?
Eigenlijk spreekt me dit wel aan, hoe minder er aan een auto zit hoe minder er stuk kan gaan. Grijns
Maar als ik de verkeerde middendemper neem, zonder einddemper, heb ik dus een tering herrie of is het dan een "sport" uitlaat ?
Gelogd

Uiteindelijk is het allemaal oud ijzer.
Jinny
Full Member
***
Berichten: 172



Bekijk profiel
« Antwoord #20 Gepost op: 20 December 2015, 17:54:49 »

Wat lawaaieriger...
Moet nog eens in de schuur kijken, heb hier nog een middenpijp op reserve liggen zonder einddemper.
Ik meen van Bosal.
Voor mijn eigen Kadettje overigens, voordat mensen hem willen overnemen...
Gelogd

Hoe doen vrouwen op TV dat toch?
Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen.....
Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl..
wienf390
Hero Member
*****
Berichten: 545



Bekijk profiel
« Antwoord #21 Gepost op: 20 December 2015, 18:04:29 »

ik heb zelf dit mogen beleven het lijkt wel een ferrari.Maar als alles nieuw maakt met een einddemper,dan ben je wel voor jaren vanaf. Persoonlijk zou ik voor het 2 demper systeem gaan, want die einddempers zijn wel makkelijk te verkrijgen. Alleen een achterpijp vanaf middendemper wordt moeilijker. Volgens mij zijn deze achterdempers ook onder de c kadett geplaatst.

Succes Fred Uut Huuessen.
Gelogd
Rondjerijder
Sr. Member
****
Berichten: 471



Bekijk profiel
« Antwoord #22 Gepost op: 20 December 2015, 20:37:43 »

Morgen maar eens die uitlatenboer bellen, die moet me maar even vertellen wat ik nou precies moet hebben.
Ook nog even een andere brandstofpomp er op gezet de oude pompte helemaal niks uit mijn proefflesje tijdens het starten en aangezien er nog eentje tussen de zooi lag, die er maar op gezet.
Die pompte zo goed dat er overal benzine uit de carb kwam waar je het niet wilt hebben, carbje ligt nu op de werkbank, maar even goed schoon maken lijkt me.
Omdat het nog niet donker was en ik nog wat op de oprit mocht spelen heb ik de wielen eens bekeken.
Wat profiel aangaat durf ik er wel mee voor een apk, ook geen droogtescheuren oid.
Maar als ik bedenk dat de auto aan de kant is gezet toen de apk verplicht werd [er heeft dus nooit een apk op de auto gezeten] lijkt het me niet erg verstandig om er mee te gaan rijden.
Andere banden moeten er dus komen, gelijk met een paar sr velgen dan maar, of het zo hoort weet ik niet maar ik vind ze gewoon mooi bij een opel staan.
Voor de zekerheid toch even de maat bekeken en wat blijkt, er zitten 12 inch velgen en banden onder, ik dacht toch echt dat het allemaal 13 inch was.
Aangezien het aanbod in 13 inch banden groter is wil ik hier toch naar toe en dan het liefst met een paar sr velgen, kan ik dit zomaar ongestraft doen ?


Gelogd

Uiteindelijk is het allemaal oud ijzer.
Rondjerijder
Sr. Member
****
Berichten: 471



Bekijk profiel
« Antwoord #23 Gepost op: 20 December 2015, 20:51:27 »

Ik bedoel dit soort velgjes, hoe ze precies heten weet ik niet soms hoor ik de term sr en dan weer gt, zit er verschil tussen dan ?

En dan met zo'n mooie chromen ring erin.
Gelogd

Uiteindelijk is het allemaal oud ijzer.
kermitc
Hero Member
*****
Berichten: 597



Bekijk profiel
« Antwoord #24 Gepost op: 21 December 2015, 07:41:27 »

Je kan gerust met 13 inch gaan rijden.
13 inch zit op kadett gemonteerd als er voor schijven op zitten
dit omdat 12 dan niet meer past
Gelogd
kermitc
Hero Member
*****
Berichten: 597



Bekijk profiel
« Antwoord #25 Gepost op: 21 December 2015, 07:46:18 »

Ze zijn er trouwens in 2 typen.
met een lange sleuf.tussen de spaken
en met 2 gaten.dus totaal 8 zoals op jou afbeelding.
Die met sleuf Is eerste type.
Gelogd
Rondjerijder
Sr. Member
****
Berichten: 471



Bekijk profiel
« Antwoord #26 Gepost op: 21 December 2015, 10:48:58 »

Zo, antwoorden zijn binnen.

Goedemorgen heer Rondjerijder,

De OL023 is vervangen door de OL013.
Artikel 3507 kunnen wij helaas niet leveren.

Met vriendelijke groet,
Hendrik Pitstra
OnderdelenDirect.nl

Naar artikel 3507, de beugel, moet ik dus nog even op zoek en de einddemper word een nalevering, tot zover best tevreden met dit bedrijf. Lachen
Gelogd

Uiteindelijk is het allemaal oud ijzer.
Rondjerijder
Sr. Member
****
Berichten: 471



Bekijk profiel
« Antwoord #27 Gepost op: 21 December 2015, 10:57:21 »

Dat van de velgen is nu ook duidelijk, dank kermitc.  Lachen
Iemand nog een setje liggen ?
Bij  het plaatjes kijken op internet zag ik eentje met ATS velgen, desnoods wil ik die er ook wel onder.  Grijns
Gelogd

Uiteindelijk is het allemaal oud ijzer.
Rondjerijder
Sr. Member
****
Berichten: 471



Bekijk profiel
« Antwoord #28 Gepost op: 23 December 2015, 11:37:54 »

3507 Is ophangbeugel die heb je nodig.

Kan zijn dat de dempers verschillende diameter hebben.

Mocht je Evt ook erachter komen welke diameter de voorpijp heeft
hoor ik het graag.

Groeten john

40 mm en het eerste gedeelte twee keer 35 mm.
Gelogd

Uiteindelijk is het allemaal oud ijzer.
Rondjerijder
Sr. Member
****
Berichten: 471



Bekijk profiel
« Antwoord #29 Gepost op: 24 December 2015, 19:16:30 »

Langzaam maar zeker kom ik stapje voor stapje vooruit.
Schone carburateur geplaatst, accu erop en starten, omdat er eigenlijk nog niks is aangesloten was ik al blij dat de startmotor rond ging.
Even doorstarten en jawel hoor, ze begon wat te pruttelen wat overging in een onregelmatige loop op 2 a 3 cilinders en heel soms even de vierde erbij.
Het lijkt me dat ik de ontsteking even moet opfrissen met nieuwe puntjes, condensator, nieuwe bougies en misschien nieuwe bougiekabels, dan zou het toch beter moeten gaan.
Omdat het voor minder motortechniek minnende buren een pokke herrie is, besloot ik de inmiddels ook binnengekomen uitlaat maar even provisorisch er onder te hangen.
Bij montage van de voorpijp bleek dat het uiteinde op de grond terecht kwam, eerste gedachte was dat het baan de pijp lag.
Even verder kijkend viel me op dat het uiteinde van de versn. bak ook schuin naar beneden wees, daar  zou ik met goed fatsoen nooit een tussenas tussen krijgen. Die as ligt nog in de kofferbak.
Het eind van de bak rust op een soort traverse maar er lijkt iets te missen, ik weet het eigenlijk wel zeker want dat die bak alleen aan de tussenas hangt en losjes op die traverse bungelt, kan ik me niet voorstellen.
Maar nu breekt de paniek los  Geschrokken  hoe hoort het hier in elkaar te zitten en wat mist er aan ?
Olyslager is hier niet erg duidelijk in en kan ook al niks op het www vinden.
Heeft iemand misschien een ontplofte tekening of een foto hiervan, dan weet ik waar naar ik op zoek moet.
Gelogd

Uiteindelijk is het allemaal oud ijzer.
Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 23   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines