Hier een tekening van het stukje gereedschap om de bladveer spanningsloos te maken, de foto's zijn helaas wel van slechte kwaliteit.
Het voordeel van een verlagingsblok:Gemakkelijke verlaging van 2 tot 3cm.
Iets stugger inveren.
Het nadeel van de verlagingsblok:De bladveer rust maar op een klein oppervlak van het verlaginsblokje,
kleine kans op kromtrekken en zelfs breken van de bladveer.
De verlagings shackle beste te gebruiken met een bredere ofset naar buiten van de velg, of spoorverbreders, waardoor de velg naar buiten toe komt.
Het voordeel van de shackle: Minimale verlaging al 30mm.
Door het gemakkelijke inveren zeer confortabel rijden.
Het nadeel van de shackle:Bij helemaal insturen komt de shackle tegen de velg aan.
Bij inveren gaat de shackle naar buiten toe, en weer kans op raken van de velg.
Omdat de shackle een schommel beweging kan maken kan de as een klein beetje naar links en rechts bewegen, dit is op te vangen door een gat van rond 8mm in het midden van de bladveer te boren en de bladveer aan de draag koker vast te schroeven, dit is op de plaats waar ook het verlagings blokje zou komen.
Groetjes Martin.