Holland Kadett B Club Forum
29 Maart 2024, 08:08:32 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
   Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1] 2   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Brandstofpomp  (gelezen 11281 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Rondjerijder
Sr. Member
****
Berichten: 471



Bekijk profiel
« Gepost op: 04 Februari 2016, 13:35:38 »

Op m'n coupe'tje zat een niet werkende brandstofpomp, gelukkig lag er tussen de bijgeleverde meuk nog een goede en was dus uit de brand.
Nu ben ik wat wezen loeren op het WWW naar elektrische pompen, als reserve voor het geval van pech.
Ik kom grofweg 2 soorten tegen, lage en hogedruk pompen.
De lage drukpomp komt ongeveer met een druk van 0.3 tot 0.5 Bar, de hoge druk heeft ongeveer 3 Bar.
Welke moet er nu op een 1.1 met Solex carburateur ?
Waarom zijn er lage en hoge druk pompen ?
Gelogd

Uiteindelijk is het allemaal oud ijzer.
kermitc
Hero Member
*****
Berichten: 597



Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: 04 Februari 2016, 15:45:19 »

Lage druk.anders sluit je vlotter niet af.
moeten wel regelmatig gebruikt worden anders
kans op vast zitten
Gelogd
Olaf
Global Moderator
Hero Member
*****
Berichten: 1209


Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: 04 Februari 2016, 15:54:15 »

Klopt, je moet een lage druk pomp hebben. De hogedruk pompen zijn voor injectie motoren, daar wordt de druk op de brandstof rail continue hoog gehouden. Bij carburateurs heb je juist een lage druk nodig want als de vlotterkamer vol is moet je het vlottertje de toevoer stoppen.

Groeten Olaf
Gelogd

Kadett 2-deurs 1200S 1970 Luxus LS Automatic
Kadett 4-deurs 1200N 1973 Sedan
Kadett 4-deurs 1700S 1969 Luxus Sedan (in restauratie)
Kadett 5-deurs 1700D 1968 Luxus Car-A-Van (project 1)
Kadett 5-deurs 2000S 1970 Car-A-Van 4x4 (project 2)
Rondjerijder
Sr. Member
****
Berichten: 471



Bekijk profiel
« Antwoord #3 Gepost op: 04 Februari 2016, 17:06:21 »

Het verhaal met de vlotter afsluiting had ik zelf ook al bedacht maar was niet helemaal zeker omdat er ook een retour leiding aanwezig is.
Nu is het duidelijk, bedankt jongens.
Gelogd

Uiteindelijk is het allemaal oud ijzer.
Oly
Sr. Member
****
Berichten: 354


Bekijk profiel
« Antwoord #4 Gepost op: 04 Februari 2016, 19:49:35 »

Geen enkele Kadett B is origineel uitgerust met een retour leiding. De tank heeft wel een beluchting / overloop leiding maar die komt niet naar voren.
Gelogd

Nooit hersteld van het B-Kadett virus (besmetting met 86-90-UU op 24-09-1980)
Corsa A VAN 1.4SI
Olympia A 1970 15S, onder handen (restauratie)
Kadett A 1965, roestoratie, OHV speeltuin, even in de wacht.
Rondjerijder
Sr. Member
****
Berichten: 471



Bekijk profiel
« Antwoord #5 Gepost op: 04 Februari 2016, 20:30:43 »

Geen enkele Kadett B is origineel uitgerust met een retour leiding. De tank heeft wel een beluchting / overloop leiding maar die komt niet naar voren.

Ik zal dat morgen eens goed bekijken.
Bij het proefdraaien had ik toch echt een tweede slang vanaf de carb. naar de cherrycan nodig als retour leiding.
Zonder dit retourslangetje lekte aan de achtekant van de carb, uit een pijpje benzine, of dit maar even was of constant weet ik niet maar ik heb er maar een retourleiding van gemaakt.
Gelogd

Uiteindelijk is het allemaal oud ijzer.
Rondjerijder
Sr. Member
****
Berichten: 471



Bekijk profiel
« Antwoord #6 Gepost op: 04 Februari 2016, 21:02:15 »

Uit het pijpje bij de schroevendraaier lekt/lekte benzine en heb bedacht dat het dan maar een retour moest zijn.
Gelogd

Uiteindelijk is het allemaal oud ijzer.
Gert
Hero Member
*****
Berichten: 2546



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #7 Gepost op: 04 Februari 2016, 21:58:28 »

Dat is de aansluiting van de onderdrukdoos van de verdeler, daar hoort geen vloeistof uit te komen.
De onderdruk in de aanzuigkant zorgt voor de vervroeging van het ontsteektijdstip.
Als deze aansluiting niet verbonden is met de onderdrukdoos van de verdeler zal het ontsteektijdstip zich niet correct aanpassen bij het toenemen van het toerental.
Gelogd

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
Rondjerijder
Sr. Member
****
Berichten: 471



Bekijk profiel
« Antwoord #8 Gepost op: 04 Februari 2016, 22:11:17 »

Heb even weer gekeken.........
Zal morgen met een foto'tje laten zien waar ik de mist ben in gegaan, het geklooi met de ontsteking is nu ook geheel duidelijk. Beschaamd
Gelogd

Uiteindelijk is het allemaal oud ijzer.
Rondjerijder
Sr. Member
****
Berichten: 471



Bekijk profiel
« Antwoord #9 Gepost op: 04 Februari 2016, 22:45:32 »

Ik had het slangetje van de vervroeger op dit pijpje gezet, niet goed dus. [zie vieze vinger]
Dit verklaart ook waarom ik de ontsteking maar niet goed kreeg.
Maar wat is dan dat pijpje, het loopt na 1 cm dood, dus geen verbinding met het spruitstuk.
Ik zou kunnen bedenken dat hier ooit iets op scharnierde ofzo, voor mij een raadsel in elk geval.

Gelogd

Uiteindelijk is het allemaal oud ijzer.
Gert
Hero Member
*****
Berichten: 2546



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #10 Gepost op: 04 Februari 2016, 23:52:26 »

Hier hoort wel zo'n aansluiting te zitten:
De (rubberen) verbinding voor de motor/kleppendekselontluchting die van het kleppendeksel naar de onderzijde van het luchtfilter loopt heeft een T-aansluiting, en die is met dit onderdrukpunt verbonden.
Net even gekeken bij mij: deze nippel is wel hol en sluit aan op een boring (met draad) in het inlaatspruitsuk.

Als bij jou uit de aansluiting van de onderdrukdoos benzine komt, moet er in VEEL te VEEL brandstof in de aanzuigbuis komen (overstroming).
Sluit jouw vlotter wel af??  De motor zou dan ook haast moeten verzuipen
Gelogd

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
Rondjerijder
Sr. Member
****
Berichten: 471



Bekijk profiel
« Antwoord #11 Gepost op: 05 Februari 2016, 11:36:38 »

Het pijpje loopt inderdaad door naar binnenzijde spruitstuk.
Op het luchtfilterhuis zit wel een pijp maar deze is vele malen dikker en kan me zonder een verloop een verbinding met het spruitstuk pijpje niet voorstellen.
Mag ik beide pijpjes afdoppen of moet er toch een slang tussen ?

Ha, ik zie net dat die dikke aansluiting op een slang hoort die naar het kleppendeksel loopt, die mag volgens mij wel dicht.
Maar het pijpje op de spruitstuk is nog steeds een raadsel, er zitten verder geen gaten/pijpjes in het luchtfilterhuis.
Gelogd

Uiteindelijk is het allemaal oud ijzer.
Gert
Hero Member
*****
Berichten: 2546



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #12 Gepost op: 05 Februari 2016, 14:26:08 »

Deze verbindingen zijn bedoeld om oliedampen uit het milieu te houden; ze komen via het luchtfilter of het inlaatspruitstuk in de cilinder en worden mee verbrand.
Gelogd

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
Rondjerijder
Sr. Member
****
Berichten: 471



Bekijk profiel
« Antwoord #13 Gepost op: 05 Februari 2016, 15:44:58 »

Nou, ik ben er aardig uit hoor.
Het slechte lopen lag ook aan de ontsteking, deze stond een tandje verkeerd.
De vervroeger werkt op carburateur pijpje en op die van het spruitstuk, het princiepe is het zelfde natuurlijk.
Ik heb hem maar op de carburateur geplaatst en die op het spruitstuk afgedopt.
Waarom er op het spruitstuk zo'n pijpje zit is me nog steeds onduidelijk of zal met een T stuk beide aangesloten moeten/mogen worden ?


Gelogd

Uiteindelijk is het allemaal oud ijzer.
Gert
Hero Member
*****
Berichten: 2546



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #14 Gepost op: 05 Februari 2016, 16:36:02 »

Verbinding kleppendeksel naar luchtfilter met daarin de aftakking met slangetje naar inlaatspruitstuk is hierop wel te zien.

Gelogd

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
Pagina's: [1] 2   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines