Holland Kadett B Club Forum
18 Juli 2018, 07:43:15 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Kampeerweekend: 7-8-9 September in Dronten
 
   Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 ... 86 87 [88]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Project Kadett B coupe 1.1N  (gelezen 263893 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
19Willem71
Hero Member
*****
Berichten: 526


Joyride 3


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #1305 Gepost op: 28 Oktober 2017, 16:29:13 »

Ziet er heel mooi uit. In mijn Kadettje heeft ooit ook en dubbele carburateurset gezeten. Tenminste volgens de foto's in het kentekenregister.

Groet, Willem.
Gelogd

apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1591



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #1306 Gepost op: 16 Juli 2018, 08:08:39 »

Voor de APK moeten de onderste fusee kogels vervangen worden.
 


Ik wil dit doen met de vooras nog onder de auto, is dit mogelijk ?
Het eerste probleem komt gelijk te voorschijn, als ik de fusee kogel er naar beneden uithaal gaat dit niet omdat het oog van de bladveer in de weg zit.





Is het mogelijk de onderste draagarm los te halen, dus stuurarm loshalen, schokdemper loshalen, bovenste 2 fusee bouten loshalen, dan draagarm loshalen van bladveer.
weet dus niet of dit gaat ivm met de spanning van de bladveer, moet ik de bladveer eerst onder spanning zetten, bv een krik onder het bladveeroog ?

Ik hoop dat ik de vooras onder de auto kan laten zitten  Ik weet het niet

Groeten Martin.
Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1591



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #1307 Gepost op: 16 Juli 2018, 09:34:16 »

En jawel gelijk het volgende probleem, om de draagarm los te halen een steun onder het bladveer oog gezet, ik krijg de bout er niet uit die door het bladveer oog heen zit, de moer is er vanaf maar bout zit vast in het rubber van de bladveer, heb een vermoeden dat er een ijzeren pijpje in de bladveer rubbers zit waar de bout doorheen gaat, deze zijn vastgeroest op elkaar.

Iemand een tip om deze bout los te krijgen, tips zijn heel erg welkom, weet even niet meer hoe ik dit moet oplossen  Beschaamd
Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
19Willem71
Hero Member
*****
Berichten: 526


Joyride 3


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #1308 Gepost op: 16 Juli 2018, 10:17:36 »

De veer drukt de bout niet ergens tegen de gaten aan? Dan komt de bout er ook moeizaam uit. Gelukkig ( nog) geen ervaring hiermee.

Groet, Willem.
Gelogd

wgortenmulder
Hero Member
*****
Berichten: 1035



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #1309 Gepost op: 16 Juli 2018, 10:22:18 »

Hoi Martin,

de bout zit in een stalen bus die weer door het rubber heen steekt.
Het kan inderdaad zijn dat die stalen bus vergaan is, waardoor de bout vast zit.
Ook staat er, zoals willem aangeeft, spanning van de bladveer op de bout.
Flink in de WD40.... ff wachten en een paar ferme klappen met een vuisthamer, zou moeten werken.

Hier een plaatje van mijn oude bus en nieuw gedraaide bus.
Dan heb je een klein beetje een idee.




MVG
Wouter
Gelogd

Oude liefde roest niet zeggen ze...... Dan hebben ze mijn kadettje nog niet gezien...
"Rust Roest" maar na restauratie (hopelijk) niet meer.

Restauratieverslag: mission impossible
http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,9766.0.html
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1591



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #1310 Gepost op: 16 Juli 2018, 11:04:21 »

Heb gelukkig de bout die in de bladveer zat er heel uit kunnen tikken, met een steun onder de bladveer blijft deze mooi op spanning staan.
Morgen weer verder, is nu te warm in de garage.
Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
veldhuizen
Jr. Member
**
Berichten: 72



Bekijk profiel
« Antwoord #1311 Gepost op: 16 Juli 2018, 21:55:47 »

Misschien kun je bij iemand een Fuseekogel pers lenen of huren bij een automaterialen zaak?
Dan is het: bladveer ontspannen en naar beneden laten liggen, Fuseekogel uit het fusee stuk halen en kun je hem zo over persen terwijl de draagarm er nog op zit.
Foto's plaatsen lukt me helaas nog steeds niet dus hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.
Succes in ieder geval!
Gelogd
wgortenmulder
Hero Member
*****
Berichten: 1035



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #1312 Gepost op: Gisteren om 07:16:59 »

Een fuseekogel pers is handig, maar niet perse noodzakelijk.
Je kunt ook een losse bankschroef gebruiken, met een beetje priegelen en een vulblokje pers je de nieuwe kogel er zo in.

Het meest vervelende klusje is inderdaad weer de bladveer onder spanning in positie krijgen om de boute er in te krijgen.

Inderdaad succes.
Je hebt in ieder geval mooi weer ;-)

 
Gelogd

Oude liefde roest niet zeggen ze...... Dan hebben ze mijn kadettje nog niet gezien...
"Rust Roest" maar na restauratie (hopelijk) niet meer.

Restauratieverslag: mission impossible
http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,9766.0.html
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1591



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #1313 Gepost op: Vandaag om 06:35:40 »

Heb de draagarm er eindelijk vanaf, op de plaats waar de bladveer vast word gezet was het metaal wat dun geworden en zaten wat gaatjes in, heb dit opgelost door er een carrosserie ring tegenaan te lassen.

De fusee kogel kreeg ik er niet uitgeperst, met een paar flinke tikken met een vuisthamer plopte deze er wel uit, heb de nieuwe er op de zelfde manier weer ingetikt.

De bladveer rubbers en metalen busje wat daar in zit waren helemaal verteert, gelijk een nieuw setje bestelt.

Nu alles terug bouwen en voor en achter compleet nieuwe remmen plaatsen, cilinders en schoenen.
Dan auto omdraaien en het zelfde aan de andere kant toepassen.
Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
Pagina's: 1 ... 86 87 [88]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines