Holland Kadett B Club Forum
29 Maart 2024, 07:05:48 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
   Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 2 [3] 4 5 ... 7   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Rustbucket  (gelezen 70194 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Robbin
Jr. Member
**
Berichten: 67



Bekijk profiel
« Antwoord #30 Gepost op: 07 September 2016, 20:53:29 »

Even nog een kleine fotoloze update, Ik ben nog steeds af en aan bezig met de vele roestproblemen van mn kadetje te verhelpen en ben nu ook klaar met de onderkant links en rechts.
Ik ben begonnen met de slechte delen van de keienvangen of voorkant te fiksen daarna spuit ik hem in de epoxy ik hoop op dat eind september begin oktober te kunnen realiseren ivm de temperatuur. Als dat achter de rug is zal ik een hoop plaatjes posten.
Gelogd

Een Kadett heeft geen roest, enkel dikke patina.
Frikandel
Gast
« Antwoord #31 Gepost op: 17 September 2016, 19:37:26 »

Dank je voor de reactie. Het project van ons loopt deze zomer flink vertraging op. Oorzaak; andere auto zoeken voor Thom, m'n eigen Corsa A (3) aan de gang houden; onregelmatig werk, verhuizing zoonlief... zucht. Morgen ga ik motorolie in het blok doen evenals koelvloeistof (van Eksjun), en dan met behulp van een elektromotor regelmatig 'laten draaien.Wel heb ik de spatborden al kunnen lassen/repareren, en veel losse plaatwerkdelen blank gemaakt en in de menie gezet.
Gelogd
Robbin
Jr. Member
**
Berichten: 67



Bekijk profiel
« Antwoord #32 Gepost op: 18 September 2016, 10:20:37 »

Hier gaat het ongeveer hetzelfde hoor, Ik ben regelmatig aan de kadett bezig maar word vaak opgehouden door mijn werk, mijn kinderen, en altijd weer de financiën, mijn hobby potje gaat altijd sneller leeg dan dat ik hem kan vullen Droevig
Ik hoop op begin voorjaar 2017 met de kadett op de weg te komen.
Gelogd

Een Kadett heeft geen roest, enkel dikke patina.
Frikandel
Gast
« Antwoord #33 Gepost op: 18 September 2016, 11:40:24 »

Ja, in November moeten we het veld ruimen, dan start de opbouw van de carnavalswagen weer... Voor die tijd hopen we nog het een en ander te kunnen doen. Van de winter de portieren maar eens blank maken en revalideren. Misschien het kabelmechanisme vervangen door electrische ramen, ruimte genoeg denk ik zo.
Gelogd
Robbin
Jr. Member
**
Berichten: 67



Bekijk profiel
« Antwoord #34 Gepost op: 01 November 2016, 14:13:28 »

Weer wat vorderingen aan de kadett.
Vanwege de golven en bulten plus het nodige roestwater onder de regengoot deze er afgehaald en het onderste stukje ontroest en vervangen.

Uitgeslepen regengoot.


Nieuw gootje.
De a-stijl is inmiddels ook grotendeels vervangen (geen foto van)


Nieuwe stukjes aan het binnenscherm gezet (mijn zoon dan in dit geval)

Ik heb het bestaande spatbord onder handen genomen, dit was al een after-market/imitatie  spatbord maar toch totaal aan het roesten, de onderste stukken bij de dorpel en de aansluiting bij de keienvanger zijn opgelapt/deels vervangen.


Wat passen die spatborden toch slecht de contouren van de deur en die van het spatbord lijken totaal niet op elkaar en dat was ook geen gezicht, dit heb ik opgelost door maar te smokkelen en een stukje rond op de rand van het spatbord te lassen, Ik vind het zelf nog geen 10 maar het zal zo moeten. Na het strakzetten en de epoxy primer ziet het er naar mijn mening best weer goed uit.


Nieuwe stukjes in de rand van het achterscherm gezet, het binnenscherm is ook weer hard, daar heb ik nieuwe stukken ingezet deze had ik uit een oud spatbordje van een aanhangwagen geslepen (tip van een maat van me) aangezien daar al een bolling inzat die aardig met het binnenscherm van de kadett overeen kwam minder hoeven kloppen.(helaas geen foto van genomen) en dit ook weer direct in de epoxy gespoten.


De achterzijde was ook behoorlijk wat werk, deze zat vol met deuken zowel naar binnen als naar buiten toe. De deuken zo goed mogelijk weggekopt, en hier en daar ontroest enigszins  strak gezet en in de primer gespoten.


Ondertussen ook nog een voorasje op de kop getikt met schijfremmen (opel gt)
Deze uitelkaar gehaald om te stralen en nieuwe busjes etc te monteren.

Enge Sh*t die bladveer, dus toch maar even een hulpstuk gemaakt om dat ding er veilig uit te halen.

Ook nog een dikke opel GT achteras op de kop getikt en een Getrag 5 bakkie dus de kogel is door de kerk, Op aandringen van mijn zoon komt er toch een cih motor in. Welke motor dat exact word weet ik nog niet dat zal liggen aan het aanbod wat er is op het moment dat mijn centenvoordeopelkadettbspaarpotje weer wat is bijgevuld. Er zal dan toch weer wat gelast moeten worden aan de bodem (tunnel van een automaatje of de huidige verbreden)
Maar dat is weer een andere keer aan het bod.
Groeten voor nu.





Gelogd

Een Kadett heeft geen roest, enkel dikke patina.
Robbin
Jr. Member
**
Berichten: 67



Bekijk profiel
« Antwoord #35 Gepost op: 01 November 2016, 15:59:14 »

O ja ook nog een paar mooie alu raamgeleiders gevonden, nu nog de lijsten voor rond de achterraampjes vinden.
Gelogd

Een Kadett heeft geen roest, enkel dikke patina.
19Willem71
Hero Member
*****
Berichten: 918


De Groene Dame


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #36 Gepost op: 01 November 2016, 17:32:07 »

Ook deze komt er weer heel goed uit te zien.

Goed bezig.

Groet, Willem.
Gelogd

De groene dame is de 43-95-XX

Een dag zonder in de Kadett b gereden te hebben, is een verloren dag!
hummer
Sr. Member
****
Berichten: 375



Bekijk profiel
« Antwoord #37 Gepost op: 03 November 2016, 13:40:24 »

Ziet er goed uit!
Dat probleem van het passen van de spatborden had ik ook, ik heb ze ook opgelast.
Imitatie..... maar ja ik heb wel gehoord dat origineel in die tijd ook niet echt lekker paste!

Ga zo door!!!
Gr. Erik
Gelogd
Freek B.
Sr. Member
****
Berichten: 304



Bekijk profiel
« Antwoord #38 Gepost op: 03 November 2016, 17:12:01 »

Ziet er een mooi project uit!

remschijven zijn altijd fijn maar als ik me niet vergis kun je de orginele vooras laten zitten en enkel het stuk monteren tussen de twee fuseekogels in.
Gelogd

1973 Kadett b coupé
1971 Kadett b coupé (in onderdelen)
1986 VW T3 Panel Van
1966 Rekord C Coupe
Robbin
Jr. Member
**
Berichten: 67



Bekijk profiel
« Antwoord #39 Gepost op: 03 November 2016, 18:01:03 »

ja dat klopt enkel het fuse en de stuurarmjes zou ook gaan dat heb ik al eens ergens gehoord, maar de hele as wil ik er toch vanonder hebben. Ivm het wat zwaardere cih blok wil ik ook de 3delige bladveer eronder zetten (gedecurved/verlaagd).
Gelogd

Een Kadett heeft geen roest, enkel dikke patina.
Robbin
Jr. Member
**
Berichten: 67



Bekijk profiel
« Antwoord #40 Gepost op: 05 Februari 2017, 12:18:52 »

Aangezien ik momenteel geen overdekte plek heb om aan de opel te werken ben ik maar verder gegaan met de klusjes die ik bij de kachel kan doen.
Eind december heb een cih 2.0E motor aangeschaft, deze zag er niet uit en in mijn sleutelwoede het ding uitelkaar te trekken heb ik helaas vergeten een foto van het ongelofelijk afgetakelde blok te maken. Maar wel van de diverse onderdelen erin en eraan. Ik heb de motor ongezien gekocht de verkoper had geen gegevens mbt compressie oid, het enige wat ik wist was dat hij compleet met kabelboom/computer/lmm en de rest was en een vaag fototje….


Weinig grafische info dus. Verbaasd

Eerste week Januari kwam het blokje binnen, Het blok direct op de bok gezet, de startmotor aangesloten om eens even de compressie te meten, cil 1 12bar, cil 2 11,5bar, cil 3 0bar, cil 4 0bar  Geschrokken ……hmmmmm dus dat word uitelkaar halen (was ook gebeurt al was het wel goed)


Duidelijk wegeblazen koppakking dus.
En met de stalen rij geconstateerd dat de kop ook een ietsie pietsie krom is.
Ik kan natuurlijk de kop laten vlakken bij een bedrijf en dat kost ook helemaal niet zoveel maar aangezien ik op die zondag toch niets te doen had besloten om het op de ouderwetse hillbilly thuisfrut methode te doen. (het gaat hier maar om 0,1 mm krom)


Vlakplank gemaakt met schuurpapier erop gelijmd en deze op mn werkbank bevestigd.


Guide lines met merkstift op de kop getrokken en dan maar schuren tot ze allemaal weg zijn.


Na de nodige potjes bier,sigaren  Grijns  hier en daar een drupje zweet en kramp de kop weer gecontroleerd en voila de kop is weer vlak.


Van m’n werk de klepzitting frees-set meegenomen om de klepzittingen opnieuw te modeleren naar fabriek specs.

 
Nieuwe zittingen gefreest en de kleppen geslepen+gelapt met pasta. Kop is klaar.


Zuigerveer slotspeling gecontroleerd, deze is 0,95 dat is veelte veel zou zo’n 0,45 max mogen zijn voor de 1e compr veer. De stootrand valt gelukkig mee deze is niet voelbaar en amper meetbaar, dus deze cilinders durf ik gerust te hoonen met de handhoon.

Inmiddels drijfstanglagers,krukaslagers,zuigerveren, en een complete pakking set besteld voor de 2.0 motor. 


Zuigertjes gereinigd, eerst even een uur in de ovenreiniger laten weken en dan borstel je de koolresten er zo vanaf. (nooit te lang doen want het verkleurd het aluminium)


De dynamo en de startmotor schoongemaakt en voorzien van nieuwe koolborsteltjes en spanning-regelaar. Even in de glasparelkast en een lik verf doen wonderen.


De injectorbuis/inlaatspruitstuk gepareld en geborsteld + de nodige rubbertjes en slangen vervangen, teven gecheckt of de injectoren sproeien naar behoren.


Thermostaathuisje ziet er ook weer sexy uit. Kus


Joepie het lijkt wel kerst een vrachtje met onderdelen voor de cih.
Dus als een bezetene alles weer inelkaar zetten.  Lachen


Zo staat heb motortje er nu bij, lekker in de motoren-lak gespoten.
Carterpan moet er nog onder en ik ben nog opzoek naar een opel gt klepdeksel maar die komt wel als mn geldsok weer is aangevuld.  Beschaamd

Word vervolgt!
Gelogd

Een Kadett heeft geen roest, enkel dikke patina.
Olaf
Global Moderator
Hero Member
*****
Berichten: 1209


Bekijk profiel
« Antwoord #41 Gepost op: 05 Februari 2017, 18:18:12 »

Netjes! Ik wou dat ik al zo ver was.  Lachen

Groeten Olaf
Gelogd

Kadett 2-deurs 1200S 1970 Luxus LS Automatic
Kadett 4-deurs 1200N 1973 Sedan
Kadett 4-deurs 1700S 1969 Luxus Sedan (in restauratie)
Kadett 5-deurs 1700D 1968 Luxus Car-A-Van (project 1)
Kadett 5-deurs 2000S 1970 Car-A-Van 4x4 (project 2)
hummer
Sr. Member
****
Berichten: 375



Bekijk profiel
« Antwoord #42 Gepost op: 05 Februari 2017, 18:55:21 »

Vakwerk!
Gelogd
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #43 Gepost op: 05 Februari 2017, 19:29:17 »

Heel netjes gedaan.
Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
Jinny
Full Member
***
Berichten: 172



Bekijk profiel
« Antwoord #44 Gepost op: 06 Februari 2017, 17:12:44 »

Mooi gedaan.
Gelogd

Hoe doen vrouwen op TV dat toch?
Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen.....
Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl..
Pagina's: 1 2 [3] 4 5 ... 7   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines