Holland Kadett B Club Forum
29 Maart 2024, 07:09:00 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
   Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 2 3 [4] 5 6 7   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Rustbucket  (gelezen 70195 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Jorrit Smit
Jr. Member
**
Berichten: 57


Bekijk profiel
« Antwoord #45 Gepost op: 06 Februari 2017, 17:18:27 »

Mooi hoor, leuk dat je de kop zelf gevlakt hebt

Gelogd
Frikandel
Gast
« Antwoord #46 Gepost op: 06 Februari 2017, 17:54:39 »

Leuke techniek bij het vlakken van de kop. vroeger deden ze dat met dunne olie op de kop laten lopen, dan een glasplaat erop, en het was zichtbaar. beetje psychedelisch á la Toppop, maar scheen wel handig te werken..
Gelogd
19Willem71
Hero Member
*****
Berichten: 918


De Groene Dame


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #47 Gepost op: 06 Februari 2017, 18:44:05 »

Dat is weer een knap koppie. Trouwens, de rest mag er ook wel zijn. Mooi opgeknapt.

Groet, Willem.
Gelogd

De groene dame is de 43-95-XX

Een dag zonder in de Kadett b gereden te hebben, is een verloren dag!
Robbin
Jr. Member
**
Berichten: 67



Bekijk profiel
« Antwoord #48 Gepost op: 19 Februari 2017, 19:58:51 »

De afgelopen week weer lekker geprutst aan het blokje.
Dynamotje,startmotor,koppeling,en versnellingsbak eraan gehangen.

Ondertussen(afgelopen vrijdag even vlug) ook nog het originele blok uit de auto getakeld, althans de auto over het blok heen getakeld.


Dit omdat ene meneer,( laten we deze meneer maar P. Aardelul noemen) het motortje gekocht had.
Hij zou zaterdagochtend tussen 08.00 en 09.00 uur de spullen komen ophalen (errug vroeg maar oke het zijn ook weer wat centen om mn hobby potje aan te vullen) Dus de wekker gezet op een van de weinige vrije dagen die ik momenteel heb maar wat krijg je dan….een mofo no show, hij neemt de telefoon niet meer op en beantwoord geen berichten meer tewijl hij me de hele week zat te spammen met telefoontjes en berichten. Mocht Dhr P.Aardelul toch nog besluiten om te reageren of te komen dan heb ik nieuws…al bied u het 10 voudige van het afgesproken bedrag ik donder het blokje nog liever in het oude ijzer dan dat ik het met u meegeef,..zuchtkreunirriteeerrrrrrr  Boos dussss.

Maar toch ook nog super toffe dingen meegemaakt, de cih heeft zijn eerste run gemaakt.

Het is altijd maar weer afwachten wat zon niet lopend blok doet bij de eerste startpoging ook al zitten er nieuwe veren,lagers etc in. Zeker met injectie systemen. Dingen zoals de lucht massameter, ecu module,gasstand schakelaars en sensors kunnen nou eenmaal ook defect of slecht zijn.
Eerst het smeersysteem op druk gezet met de boormachine, leuk om te zien hoe de hydraulische stoters zichzelf dan schrap zetten.
Daarna de draadboom uitgevogeld dat vond ik toch best wel even spannend omdat je ook zomaar je ecu box kan laten knetteren bij een foutje.
Injectiepompje eraan gehangen en het benzine circuit even laten draaien tot er een constante flow uit de retour kwam. Accu eraan en ……..iehwiehwiew en hij sloeg aan …cool ik heb al veel motoren gedaan maar deze sloeg wel heel easy aan voor een eerste keer. En gelijk netjes vierkant lopen zonder gesputter, later even te controle de stroboscoop op de ontsteking gezet maar deze stond al goed doordat ik hem met een proeflampje had afgesteld. Maar eea zal later nog eens moeten worden gecheckt als de motor goed warm is, dat kon nu niet omdat er nu geen koeling aanwezig is.
Zie mn korte filmpje en mijn zeer technische vreugde dans..... Knipoog
https://www.youtube.com/watch?v=NGH_Zdel-1I
Ik hoop dat het linkje het doet.
Groeten,
Rob

   
Gelogd

Een Kadett heeft geen roest, enkel dikke patina.
wgortenmulder
Hero Member
*****
Berichten: 1081



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #49 Gepost op: 19 Februari 2017, 20:33:16 »

Nice...
Gelogd

Oude liefde roest niet zeggen ze...... Dan hebben ze mijn kadettje nog niet gezien...
"Rust Roest" maar na restauratie (hopelijk) niet meer.

Restauratieverslag: mission impossible
http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,9766.0.html
Freek B.
Sr. Member
****
Berichten: 304



Bekijk profiel
« Antwoord #50 Gepost op: 20 Februari 2017, 16:36:04 »

Er zijn wel wat meer no-show personen op de wereld.

Ik vraag daarom ook altijd of ze even bellen/sms'en als ze thuis vertrekken. Zo weet ik in iedergeval of ze komen of niet.
Voor de rest: vroeg opstaan op een vrije dag geeft veel sleutel tijd
Gelogd

1973 Kadett b coupé
1971 Kadett b coupé (in onderdelen)
1986 VW T3 Panel Van
1966 Rekord C Coupe
Robbin
Jr. Member
**
Berichten: 67



Bekijk profiel
« Antwoord #51 Gepost op: 20 Februari 2017, 16:58:09 »

Ja meestal heb ik nog even contact met de kopers maar deze klonk zeer oprecht en we hadden de avond ervoor nog contact gehad, en idd heb die dag veel kunnen doen daardoor Grijns
En nog een voordeel, die motor moest er toch uit.
Gelogd

Een Kadett heeft geen roest, enkel dikke patina.
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #52 Gepost op: 20 Februari 2017, 17:21:32 »

Wow motor loopt super mooi (leuk filmpje)
Wat voor kleur gaat de wagen worden.
Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
Robbin
Jr. Member
**
Berichten: 67



Bekijk profiel
« Antwoord #53 Gepost op: 20 Februari 2017, 18:15:36 »

Over de kleur zijn we het hier thuis nog niet helemaal eens, Ik ben zelf altijd al gecharmeerd geweest van gechopte 50's en 60's amerikanen die dan worden geverfd in rooie menie kleur maar dat vind ik in dit geval niet staan omdat dat gruwelijk vloekt met de rooie bekleding die moet blijven van mij en daarbij heeft er al iemand op dit forum zn kadetje in die kleur gespoten(dat is overigens enorm mooie en leuke kadett geworden die met de airride).
Ik wil er zoiezo een mattig of zijdeglanslak op spuiten want de wagen moet wat ruw lijken, In het verleden heb ik meerdere wagens gedaan en telkens felle hooglanskleuren dus nu iets compleet anders. iig geen zwart ik neig zelf naar antraciet ik denk dat dat mooi staat met het rood.
Maar nog voor ik aan de lak kan beginnen nog een hoop carrosserie werk zoals de tunnel verbreden of een automaat tunneltje vinden, ruimte maken voor de grotere radiateur, motorsteunen bouwen/bedenken op de vooras, geld bijelkaar scharrelen om een rubberpakketje tbv de ramen etc aan te schaffen. Hemeltje maken enz enz
Kortom nog zat te doen voor de kleur erop gaat
Gelogd

Een Kadett heeft geen roest, enkel dikke patina.
Remko1975
Newbie
*
Berichten: 43



Bekijk profiel
« Antwoord #54 Gepost op: 12 Maart 2017, 15:26:36 »

Ziet er heel erg mooi uit.
Gelogd

Opel Kadett-B 1.1N standaard 1973
Opel Kadett-C 1.2N de luxe 1974
Robbin
Jr. Member
**
Berichten: 67



Bekijk profiel
« Antwoord #55 Gepost op: 19 April 2017, 22:51:23 »

Onlangs verder gegaan met de motor, nieuwe motorsteunen gemaakt etc dan kom je er dus algauw achter dat je carter van je cih motor niet lekker op de vooras past Boos , dus het carter er vanonder gehaald en de boel verlast. Het paste nu wel maar ik was er niet happy mee dus opzoek gegaan naar een cih carter voor een b kadett of opel gt en deze ook gevonden compleet met aanzuigbuis en peilstok top!!  Grijns

Daarna ben ik weer aan het roestbakje gaan slijpen om de grotere radiateur kwijt te kunnen.
Dus behoorlijk wat kadett weg moeten halen.

Gelijk de 4 bak tunnel uit de wagen geslepen deze moet worden verbreed om de 5bak te kunnen plaatsen.


De motor + bak uitgekleed in de wagen gehangen om eens te kijken wat de knelpunten zijn.
De dwarsbalk tussen de chassisbalken zit te dicht op de motor naar mijn zin dus deze gaat eruit en zet ik de balk net zoals bij de originele cih b kadetjes een stukje naar voren, Heb ik gelijk een betere radiateur steun.


De motor en de bak uitgemeten ivm motorsteunen en baksteunen.


De 4bak tunnel in 3 stukken geslepen breder teruggezet en de gaten opgevuld met vers staal.
De oude transmissie steuntjes losgehaald (ik sta er toch telkens weer van te kijken hoe sterk die paar pokken puntlasjes zijn)


Heel veel (pruts/druppel)laswerk om die oude tunnel te verbreden maar hij zit inclusief de baksteunen op de juiste plaats. Wel even vlug in de epoxy primer en strijkkit gezet want dat laswerk kon ik amper aanzien.  Knipoog


Tussen de bedrijven door de draagarmen opgefrist en er nieuwe busjes ingezet, Dat geeft je weer even het idee dat je iets moois maakt Knipoog


Al met al weer redelijk wat dingetjes afgevinkt
Gelogd

Een Kadett heeft geen roest, enkel dikke patina.
Olaf
Global Moderator
Hero Member
*****
Berichten: 1209


Bekijk profiel
« Antwoord #56 Gepost op: 20 April 2017, 07:10:45 »

Ziet er goed uit, de tunnel vind ik best wel mooi gelukt.

Groeten Olaf
Gelogd

Kadett 2-deurs 1200S 1970 Luxus LS Automatic
Kadett 4-deurs 1200N 1973 Sedan
Kadett 4-deurs 1700S 1969 Luxus Sedan (in restauratie)
Kadett 5-deurs 1700D 1968 Luxus Car-A-Van (project 1)
Kadett 5-deurs 2000S 1970 Car-A-Van 4x4 (project 2)
wgortenmulder
Hero Member
*****
Berichten: 1081



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #57 Gepost op: 20 April 2017, 08:30:46 »

Goed bezig....
Gelogd

Oude liefde roest niet zeggen ze...... Dan hebben ze mijn kadettje nog niet gezien...
"Rust Roest" maar na restauratie (hopelijk) niet meer.

Restauratieverslag: mission impossible
http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,9766.0.html
Jinny
Full Member
***
Berichten: 172



Bekijk profiel
« Antwoord #58 Gepost op: 20 April 2017, 15:33:43 »

Mooi...
Gelogd

Hoe doen vrouwen op TV dat toch?
Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen.....
Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl..
ockdet
Hero Member
*****
Berichten: 800


mijn kadett


Bekijk profiel
« Antwoord #59 Gepost op: 21 April 2017, 22:11:15 »

ziet er weer top uit  .. volg met plezier
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 [4] 5 6 7   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines