Holland Kadett B Club Forum
16 Augustus 2017, 14:22:21 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Belangrijke data voor 2017:
De Opel Familiedag van de HOCN: 3 september 2017
Najaarsrit in de omgeving van Schiphol (ovb): 24 September 2017
Oldtimerbeurs Ravels: 28 en 29 oktober 2017

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 ... 3 4 [5]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Rustbucket  (gelezen 10183 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Robbin
Newbie
*

Bekijk profiel
« Antwoord #60 Gepost op: 28 April 2017, 08:23:49 »

De afgelopen dagen weer wat geknutseld aan de kadett.

De originele dwarsbalk waar bij de ohv normaal de radiateur opstaat weggehaald en het chassis zo'n 5 cm verlengt en een nieuwe dwarsbalk gemaakt (min of meer afgekeken van de orig cih kadetjes). Nu komt de radiateur achter de dwarsbalk. In de oude situatie zou deze ervoor komen te zitten en ik vond hem daar dan erg naakt en onbeschermd hangen en nu heb ik ruimte zat voor de motor en de elektrische fan die er op komt.

Nog wat afscherming en steuntjes gemaakt tbv de grote radiateur.

En de grote radiateur erin op kleine swingrubbers aan de zijkanten en vanonder staat hij op een aangepast rubber die normaal bij de ohv word gebruikt voor de zijkant vd radiateur.
Het weggeslepen deel achter de bovenste rad bak komt terug maar dan afneembaar dat is wat makkelijker met montage etc.

Een Kadett heeft geen roest, enkel dikke patina.
Robbin
Newbie
*

Bekijk profiel
« Antwoord #61 Gepost op: 05 Augustus 2017, 09:33:21 »

Ondertussen ondanks wat medische ellende toch niet stil gezeten Boos .
Inmiddels is de vooras onderhanden genomen.
Eerst de bladveer wat ontcurved zodat de wagen wat lager komt te liggen, dat is best een arbeidsintensieve  klus aangezien ik de 3bladsveer heb en je deze blad voor blad moet behandelen.

En daarna de buitenkant voorzien van een laagje lak en verse rubbers.
Ik had nog schokdempers liggen en dat bleken na het schoonmaken koni adjustables te zijn dus dat is mooi meegenomen  Grijns .

De motorruimte schoongemaakt en in de epoxy gespoten.

Ik had nog wat gasveren liggen en heb deze onder de motorkap geplaatst, niet echt 1971 maar wel cool. Cool
.

Zo staat de kadett er momenteel bij,

Gezellig onder de partytent (je moet wat als je geen normale werkplek meer heb)ik moet hier en daar nog wat strak zetten maar wil hem deze maand toch echt in de primer/filler zetten.

Misschien van de week meer uploads.
Groetjes,
Robbin

apex4x4
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #62 Gepost op: 05 Augustus 2017, 10:31:33 »

Wow dat ziet er al goed uit, ben wel heel benieuwd hoever je de voorkant hebt kunnen verlagen met de geperste bladveren.

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
kinuyakkii
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #63 Gepost op: 05 Augustus 2017, 10:50:12 »

goed bezig.....

gr Paul
Robbin
Newbie
*

Bekijk profiel
« Antwoord #64 Gepost op: 05 Augustus 2017, 11:10:03 »

Wow dat ziet er al goed uit, ben wel heel benieuwd hoever je de voorkant hebt kunnen verlagen met de geperste bladveren.

Ja ik ben ook benieuwd maar zal het pas weten als de wagen compleet op zn wielen staat. In het verleden heb ik het ook bij andere wagens gedaan, het is bij mij nog nooit in een keer goed gegaan omdat ik niet gelijk te ver wil doorpersen. zonder spanning op de veer staat de boog vd veer ca 4cm lager tov origineel, Hoe zich dat vertaald in de stance van de wagen is afwachten.
maar mocht ik deze verknallen dan heb ik nog een veer liggen en dan komt er zon blokje op (is niet mijn voorkeur ivm de vreemde vorm die de veer dan krijgt) Ik heb ook zitten denken aan shackles maar dan zit je al snel met je velgen tegen de shackles aan heb ik hier en daar vernomen.

Pagina's: 1 ... 3 4 [5]   Omhoog
  Print  

Ga naar: