Holland Kadett B Club Forum
19 Oktober 2017, 22:43:23 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Belangrijke data voor 2017:
Ouwe Mert Treffe Brunssum: 22 oktober 2017
Opel Onderdelenbeurs Tolbert: 29 oktober 2017
Oldtimerbeurs Ravels: 28 en 29 oktober 2017
 
   Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 ... 3 4 [5] 6   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Rustbucket  (gelezen 12178 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Robbin
Jr. Member
**
Berichten: 57



Bekijk profiel
« Antwoord #60 Gepost op: 28 April 2017, 08:23:49 »

De afgelopen dagen weer wat geknutseld aan de kadett.

De originele dwarsbalk waar bij de ohv normaal de radiateur opstaat weggehaald en het chassis zo'n 5 cm verlengt en een nieuwe dwarsbalk gemaakt (min of meer afgekeken van de orig cih kadetjes). Nu komt de radiateur achter de dwarsbalk. In de oude situatie zou deze ervoor komen te zitten en ik vond hem daar dan erg naakt en onbeschermd hangen en nu heb ik ruimte zat voor de motor en de elektrische fan die er op komt.


Nog wat afscherming en steuntjes gemaakt tbv de grote radiateur.


En de grote radiateur erin op kleine swingrubbers aan de zijkanten en vanonder staat hij op een aangepast rubber die normaal bij de ohv word gebruikt voor de zijkant vd radiateur.
Het weggeslepen deel achter de bovenste rad bak komt terug maar dan afneembaar dat is wat makkelijker met montage etc.

Gelogd

Een Kadett heeft geen roest, enkel dikke patina.
Robbin
Jr. Member
**
Berichten: 57



Bekijk profiel
« Antwoord #61 Gepost op: 05 Augustus 2017, 09:33:21 »

Ondertussen ondanks wat medische ellende toch niet stil gezeten Boos .
Inmiddels is de vooras onderhanden genomen.
Eerst de bladveer wat ontcurved zodat de wagen wat lager komt te liggen, dat is best een arbeidsintensieve  klus aangezien ik de 3bladsveer heb en je deze blad voor blad moet behandelen.


En daarna de buitenkant voorzien van een laagje lak en verse rubbers.
Ik had nog schokdempers liggen en dat bleken na het schoonmaken koni adjustables te zijn dus dat is mooi meegenomen  Grijns .

De motorruimte schoongemaakt en in de epoxy gespoten.

Ik had nog wat gasveren liggen en heb deze onder de motorkap geplaatst, niet echt 1971 maar wel cool. Cool
.

Zo staat de kadett er momenteel bij,


Gezellig onder de partytent (je moet wat als je geen normale werkplek meer heb)ik moet hier en daar nog wat strak zetten maar wil hem deze maand toch echt in de primer/filler zetten.

Misschien van de week meer uploads.
Groetjes,
Robbin
Gelogd

Een Kadett heeft geen roest, enkel dikke patina.
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1537



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #62 Gepost op: 05 Augustus 2017, 10:31:33 »

Wow dat ziet er al goed uit, ben wel heel benieuwd hoever je de voorkant hebt kunnen verlagen met de geperste bladveren.
Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
kinuyakkii
Hero Member
*****
Berichten: 1447



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #63 Gepost op: 05 Augustus 2017, 10:50:12 »

goed bezig.....

gr Paul
Gelogd
Robbin
Jr. Member
**
Berichten: 57



Bekijk profiel
« Antwoord #64 Gepost op: 05 Augustus 2017, 11:10:03 »

Wow dat ziet er al goed uit, ben wel heel benieuwd hoever je de voorkant hebt kunnen verlagen met de geperste bladveren.

Ja ik ben ook benieuwd maar zal het pas weten als de wagen compleet op zn wielen staat. In het verleden heb ik het ook bij andere wagens gedaan, het is bij mij nog nooit in een keer goed gegaan omdat ik niet gelijk te ver wil doorpersen. zonder spanning op de veer staat de boog vd veer ca 4cm lager tov origineel, Hoe zich dat vertaald in de stance van de wagen is afwachten.
maar mocht ik deze verknallen dan heb ik nog een veer liggen en dan komt er zon blokje op (is niet mijn voorkeur ivm de vreemde vorm die de veer dan krijgt) Ik heb ook zitten denken aan shackles maar dan zit je al snel met je velgen tegen de shackles aan heb ik hier en daar vernomen.
Gelogd

Een Kadett heeft geen roest, enkel dikke patina.
Robbin
Jr. Member
**
Berichten: 57



Bekijk profiel
« Antwoord #65 Gepost op: 28 September 2017, 12:12:24 »

De laatste weken heb ik ondanks wat lichamelijke problemen behoorlijk wat aan de kadett gedaan.
Eerst heb ik de partytent dicht getaped en aan de ene zijde een grote industriële blower gezet met een aanzuigfilter. Aan de andere zijde vd tent een afzuig installatie met een iets kleinere capaciteit gezet om zo wat overdruk in de tent te creëren. En om de buren niet tot last te zijn met de enorme thinnerdampen die vrijkomen aan de afzuigzijde een filter unit gezet met actieve koolstof filters.
 
De wagen in de primer filler gespoten n weer geschuurd.(geen foto van)
Daarna de wagen in de kleur gespoten, we hebben gekozen voor simpel grijs zijdeglans de bedoeling is ook om de wagen op den duur een wat ruige uitstraling te geven en het staat erg gaaf met het rode interieur.
Ik had voor deze lak gekozen omdat dat simpelweg de meest economisch verantwoorde keus was voor mijn bankrekening op dit moment.
Helaas had ik de verkeerde verharder gekregen bij het pakket, ik kreeg snelle verharder terwijl ik de normale wilden hebben, maar ongeduldig als ik dan ben toch gaan spuiten.
En ja dan krijg je dus dat je lak niet lekker strak vloeit en terwijl je de voorkant spuit de achterkant al uitgedampt/droog is. Dus na het spuiten zit er wat orangepeel en nevel op dus dat word na schuren/polijsten  Droevig. Maar ik was na het uitharden toch wel tevreden met het resultaat Lachen.


We hebben een paar dagen later de ramen/deuren erin gezet alles met fris nieuwe rubbers en pezen, Aangeschaft bij Darex

Echter na 2 weken in de nattigheid begon de pees al te verkleurenbij de uiteinden en het kroop gewoon verder, het chroom leek er wel uit te spoelen…..


ik heb contact opgenomen met darex over wat het probleem zou kunnen zijn, Ik heb het gewoon gemonteerd met zuurvrije vaseline dus erg raar. Maar Anyways ik heb kosteloos van darex een nieuw setje pezen gehad en deze erin gezet maar deze keer op de uiteinde vd pees een dotje ruitenkit gesmeerd zodat er geen vocht onder kan komen, we zijn nu een paar weken verder en de pezen zien er nog goed uit, Bij deze bedankt Darex voor de goede snelle service.

Daarna kon ik eindelijk weer een beetje echt sleutelen, das toch iets wat ik het leukst vind om te doen.


De motor op de palletwagen met bak en al in de wagen geschoven.



Voor mij is dat zoiets als automotive porno!

Behoorlijk aan het prutsen geweest met het uitvogelen van de bedrading, nadeel van injectie is toch wel dat je een dikke computerkast en een hele bos extra bedrading moet wegwerken en integreren in het bestaande systeem. Ook de luchtmassameter is problematisch kwijt te raken in een kadett b motorruimte, dus het hele ding omgedraaid mbv wat intercooler slangen.
Nog een mooi rembekrachtigertje gescoord via een forumlid, hier een bracket voor gemaakt zodat hij netjes aan het schutbord gemonteerd kon worden.


Momenteel ben ik bezig met de achteras op te bouwen, nieuwe remmen,cilinders,kabels etc
Ik heb gelukkig ook al een mooie cih getrag240 tussenas gevonden en die moet ik ook nog op de juiste lengte maken.


Ook nog een setje ats classics op de kop getikt deze heb ik ondertussen ontdaan van tig lagen lak.
Martin bedankt voor het aangeven van deze advertentie top!


En voor mijn verjaardag van mijn vrouwtje en de kinderen nog een mooie opel gt kleppendeksel gehad om de boel wat meer bling onder de kap te geven.


Er is nog zoveel meer gedaan dat blijf ik jullie verschuldigd zoals dashboard bekleden, elektrische koel fan monteren etc etc en zal daar later nog een rits aan fotos bij doen

P.S ik ben nog steeds opzoek naar een setje alu raamlijsten voor de achterraampjes(sedan)

Weer even genoeg geleuter voor nu,
Groetjes,
Robbin.



Gelogd

Een Kadett heeft geen roest, enkel dikke patina.
Frikandel
Newbie
*
Berichten: 45


Bekijk profiel
« Antwoord #66 Gepost op: 28 September 2017, 19:38:57 »

Ziet er tof uit Robbin! Zijn zelf nog geen meter opgeschoten; zelf verhuisd = naweeën... (zucht!)
Gelogd
Robbin
Jr. Member
**
Berichten: 57



Bekijk profiel
« Antwoord #67 Gepost op: 28 September 2017, 20:49:29 »

Het is altijd weer lastig om na een grote onderbreking weer aan een project verder te gaan.
Gelogd

Een Kadett heeft geen roest, enkel dikke patina.
hummer
Sr. Member
****
Berichten: 337



Bekijk profiel
« Antwoord #68 Gepost op: 29 September 2017, 18:05:30 »

Ziet er heel gaaf uit. ga zo door!!!
Gr. Erik
Gelogd
veldhuizen
Jr. Member
**
Berichten: 63


Bekijk profiel
« Antwoord #69 Gepost op: 07 Oktober 2017, 17:11:55 »

Wat een ontzettend mooie verbeteringen pas je toe zeg! M'n complimenten voor hoe je dit bedenkt en uitvoert, wordt een mooie kadett!
Gelogd
Robbin
Jr. Member
**
Berichten: 57



Bekijk profiel
« Antwoord #70 Gepost op: 09 Oktober 2017, 12:46:55 »

Hoi,
De afgelopen week en weekeind af en aan aan de velgjes gewerkt.
Eerst de velgen ingesmeerd met afbijt, Ik had geen goede afbijt meer staan dus uit nood even een potje albastine super afbijt aangeschaft bij de praxis. Wat was dat een deceptie zeg. Ik ben gewend met de professionele afbijt van m’n werk te werken, zodra je dat erop smeert gaat dat knetteren,knisperen,bladderen etc en kan je binnen een halfuur de prut eraf halen.
Maar deze zooi is een dikke pap, deze erop gesmeerd en na een uur of 3 gaan krabben…..er was nagenoeg niets losgekomen. Toen nog maar een keer ingesmeerd en alle velgen ingepakt met wikkelfolie zodat ze een nachtje konden intrekken.
De volgende dag was het papje helemaal wit.

Na behoorlijk veel krabben,borstelen,pulken en de hogedruk reiniger met vuilfrees waren ze eindelijk kaal. Mijn advies is ook aan iedereen die ook zoiets probeert, bestel gewoon een goede afbijt met zoveel mogelijk waarschuwingsplaatjes erop zoals dooie vissen,vretend,irritant etc dan weet je dat het werkt. Deze albastine meuk doet zn werk beter als een haargel of als boter vervanger op je brood. Maarja dat had ik kunnen weten als je je spul even snel koopt bij een winkel waar ze ook milieu vriendelijke thinner verkopen die ook niet werkt. Al de milieu en mensvriendelijke spullen ben ik helemaal voor,maar dan moet het wel gewoon werken.

Al met al na veel geklaag gevloek en gefrut kwamen ze er toch redelijk uit.


En dan krijg je het dilemma en gedraaikont, hoe ga ik ze eruit laten zien….helemaal zilver spuiten? Of helemaal zwart of zoals de meeste eruit zien zwart met gepolijste randjes en velgbelt…moeilijkkkkkk.
De velgen zijn op zichzelf behoorlijk grof van structuur en er zitten behoorlijk wat putjes en butsjes in de rand dus polijsten leek me in eerste instantie een zinloze optie.

Maar ik had mn achteras toch nog los op de workmate liggen en daar heb ik een velg op gezet.
Met wat balkjes hout en lijmklemmen een opstellinkje gemaakt.
De elektromotor die normaal dienst doet in mijn zelfgemaakte kogelhulzen-tumbler en daarvoor ooit een add bleu pomp en ooit een zwembadfilterpomp was gehaald.
De poelie van een oude waterpomp gehaald en aan de elektromotor vast gebeund.
Een lange v-snaar opgesnord en voilà een polijst apparaat voor luie mannen.



Lamelschijven, schuurtolletje op mn stiftslijper schuurpapier korrel p60,120,180,360,600,scots wol etc de revu laten passeren en er kwamen toch aardige velgjes tevoorschijn.
Hier een kort actie filmpje.
https://www.youtube.com/watch?v=wUZf_oi2PJI

En dan krijg ik weer last van mijn besluiteloosheid heh…welke kleur word het hart….twijfel.twijfel.
Ik heb gelukkig een vrouw die knopen doorhakt en zegt…gewoon zwart dus zwart word het.
Een testvelg afgeplakt en eerst in de 2k primer gespoten en daarna het zwart gedaan.

Omdat het een testje was de randjes niet afgeplakt, maar ik vind het op deze manier ook rete gaaf dus ik laat ze zo, ik kan altijd nog de randjes kaal maken.

Als ik ze inbeeld met nieuwe chromen moeren en een chromen naafkap ziet dat er best cool uit.
Dus nu zijn alle velgen zo.
Ze zijn verre nieuwstaat en er zit echt wel hier en daar een onvolmaaktheidje in maar dat past eigenlijk wel bij de hele wagen( in mijn ogen)

Volgend weekend ofzo de velgen in de blanke 2k lak spuiten en dan zijn ze echt klaar.

Voor nu is het wachten geblazen tot ik eindelijk is mijn onderdelen van splendit binnen krijg.
Wat is dat een log bedrijf zeg het lijkt wel op ali express, Ik bestel meestal bij alte opel parts en daar betaal je en max 4 dagen later heb je je spullen weliswaar meestal een paar duppies duurder maar wel klasse service. Helaas hadden zij een onderdeel niet dus ik dacht doe splendit nog eens proberen.
Jammer,jammer,jammer bijna 4weken verder nog steeds niets ook geen reactie op mijn mailtje gehad…..dus dat was de laatste keer splendit voor mij.

Zo dat was het weer ff.
Groeten,
Robbin
Gelogd

Een Kadett heeft geen roest, enkel dikke patina.
19Willem71
Full Member
***
Berichten: 225


Joyride 3


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #71 Gepost op: 09 Oktober 2017, 17:10:36 »

Die velgen zien er weer netjes uit. En mijn mening is dat het wel iets mag hebben. Het is immers niet nieuw meer. Maar wel naar zo goed mogelijk nieuwstaat gebracht.

Groet, Willem.
Gelogd

apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1537



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #72 Gepost op: 09 Oktober 2017, 18:17:20 »

Wauw Robin,  die velgen zijn echt rete gaaf geworden, en wat een wat een uitvinding met die v-snaar en motor, dat had ik eerder moeten weten.
Spuit je nu ook blanke lak op het gepolijste gedeelte ??
Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
Sideburn
Full Member
***
Berichten: 199



Bekijk profiel
« Antwoord #73 Gepost op: 09 Oktober 2017, 19:04:30 »

Hoewel zwarte velgen normaal gesproken niet bepaald mijn smaak zijn vind ik deze variant erg mooi geworden, ben benieuwd naar het eindresultaat!!

Gr. Hans
Gelogd

'72 Kadett B 12S Automatic  --  '65 Rekord A 1700 L --  '68 Diplomat A 4.6 V8  --  '77 Kadett C1 12S Coupé  --  '06 Vectra C2 GTS
Robbin
Jr. Member
**
Berichten: 57



Bekijk profiel
« Antwoord #74 Gepost op: 10 Oktober 2017, 09:29:51 »

Wauw Robin,  die velgen zijn echt rete gaaf geworden, en wat een wat een uitvinding met die v-snaar en motor, dat had ik eerder moeten weten.
Spuit je nu ook blanke lak op het gepolijste gedeelte ??

Hoi Martin,
Ja gewoon over het blank gepolijste heen, Vlak voor het spuiten nog een keer met alu cleaner er overheen.
Bij de meeste (moderne)motorfietsen is dat ook het geval met de blanke blokdelen. Ik heb het ook gedaan bij mijn harley en de velgen van mn zoon zijn scooter.
Het haalt wel iets van de hoogglans af althans de glans word wat donkerder.
Het houd goed echter wel een probleem als je een beschadiging in de lak heb en er vocht onder komt, dan krijg je zo'n witte vlek onder de lak.
En sommige blanke lakken slaan een beetje geel uit iets wat sommige spuiters tegen gaan door een beetje blauwe kleurstof door de blanke lak te mengen.
De 2k lak die ik nog heb staan zou een niet vergelende lak zijn.
Het GT kleppendeksel heb ik gespoten met een hittebestendige blanke lak (1k van motip). Eens kijken hoe dat houd
Gelogd

Een Kadett heeft geen roest, enkel dikke patina.
Pagina's: 1 ... 3 4 [5] 6   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines