Holland Kadett B Club Forum
22 Oktober 2017, 23:51:53 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Belangrijke data voor 2017:
Ouwe Mert Treffe Brunssum: 22 oktober 2017
Opel Onderdelenbeurs Tolbert: 29 oktober 2017
Oldtimerbeurs Ravels: 28 en 29 oktober 2017
 
   Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 ... 4 5 [6]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Rustbucket  (gelezen 12249 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
kermitc
Hero Member
*****
Berichten: 518



Bekijk profiel
« Antwoord #75 Gepost op: 10 Oktober 2017, 18:43:10 »

mooi geworden,hou van dit soort auto's

hoe is het gelukt met verlagen?
Gelogd
Robbin
Jr. Member
**
Berichten: 57



Bekijk profiel
« Antwoord #76 Gepost op: 11 Oktober 2017, 14:54:02 »

mooi geworden,hou van dit soort auto's

hoe is het gelukt met verlagen?

Dat is nog niet exact te zeggen dwz hij staat zoiezo een stuk lager maar ik heb hem nog niet op z'n wielen met banden gehad wel op blokken onder de draagarmen.
Het enigste waar ik bang voor ben is dat het erg stug veert met de 3 blads GT veer. In dat geval moet ik nog even experimenteren met eventueel een blad verwijderen of de orginele terugplaatsen met zo'n blokje in het midden. 
Gelogd

Een Kadett heeft geen roest, enkel dikke patina.
Jeroenvans
Hero Member
*****
Berichten: 1212



Bekijk profiel
« Antwoord #77 Gepost op: 11 Oktober 2017, 15:27:46 »

een kadett met ohc motor werd toch ook geleverd met 3 blads veer? dus lijkt mij dat dat gewoon de juiste veerkracht moet zijn. je hebt wel kans dat je zwaardere dempers moet monteren.
Gelogd

Kadett B L "super" 1968 LPG
Robbin
Jr. Member
**
Berichten: 57



Bekijk profiel
« Antwoord #78 Gepost op: 11 Oktober 2017, 16:12:27 »

een kadett met ohc motor werd toch ook geleverd met 3 blads veer? dus lijkt mij dat dat gewoon de juiste veerkracht moet zijn. je hebt wel kans dat je zwaardere dempers moet monteren.

Ik denk dat je ohv motor bedoelt, maar naar mijn weten zat er enkel op de cih modellen een 3blads veer gezien het behoorlijke gewichtsverschil vd blokjes.
en ik weet niet of de 3blads veer van een GT dezelfde druk geeft als de 3 blads van een Kadett. Ik weet wel dat er behoorlijk wat gt rijders klagen over het erg stugge comfort aan de voorzijde.
Anyways ik heb nog genoeg materiaal om mee te experimenteren, het enige waar ik tegenop zie is het onhandige gestoei met de bladveer en mn veer-ontspanner onder de wagen.
Gelogd

Een Kadett heeft geen roest, enkel dikke patina.
Jeroenvans
Hero Member
*****
Berichten: 1212



Bekijk profiel
« Antwoord #79 Gepost op: 11 Oktober 2017, 18:35:52 »

ik bedoelde de CIH (maar dacht aan overhead cam, veel te modern Knipoog) gezien de gelijkenissen tussen de opel GT en de Kadett verwacht ik dat het met de veerdruk wel goed zit.
Gelogd

Kadett B L "super" 1968 LPG
Pagina's: 1 ... 4 5 [6]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines