Holland Kadett B Club Forum
19 April 2024, 21:51:33 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
   Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: grotere achteras andere overbrenging  (gelezen 11254 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
ockdet
Hero Member
*****
Berichten: 800


mijn kadett


Bekijk profiel
« Gepost op: 02 Mei 2016, 14:51:38 »

ik kwam een stuk je tegen op c kadett forum   
wilde de meningen  even delen  iemand ervaring

Wat handiger is en ook prima gaat is een dikke achteras (CIH) er onder zetten.
Dan ga je van verhouding 1:4,11 (1200) naar 1:3,89 1:3,67 of zelfs 1:3,44 (van de CIH blokken 1.6 tm 2.0)
Ik rij zelf al heel lang met 3,67 achter mijn 1200 en dat loopt prima.
Het aanpassen van de 1200 tussenas zodat ie op zo'n as past kan ik voor je regelen, voor de rest hoef je dan niks aan te passen als ik het goed heb.
Oh ja, je hebt dan wel grotere remmerij achter, maar zou ik gewoon proberen, bij de APK kijken ze alleen naar evt remverschil tussen rechts en links.
Gelogd
kinuyakkii
Hero Member
*****
Berichten: 1547



Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: 02 Mei 2016, 15:34:08 »

ik heb al een CIH as klaarliggen met een 3.18 overbrenging voor mn OHV blokje

Paul
Gelogd
ockdet
Hero Member
*****
Berichten: 800


mijn kadett


Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: 02 Mei 2016, 20:34:54 »

en de 1200 gaat die  aandrijven . is het  een standaard as of andere opel as
Gelogd
kinuyakkii
Hero Member
*****
Berichten: 1547



Bekijk profiel
« Antwoord #3 Gepost op: 03 Mei 2016, 00:22:39 »

is een standaard 1900 kadett B GT 3.18 sper as met alleen de cardanas vermaakt en ervoor heb ik een C kadett versnellingsbak met een kortere 1e en 2e versnelling .

gr Paul
Gelogd
Olaf
Global Moderator
Hero Member
*****
Berichten: 1209


Bekijk profiel
« Antwoord #4 Gepost op: 03 Mei 2016, 06:45:58 »

Hallo,

Ik heb al vele kadettjes gehad met ook verschillende achterassen. Normaal zit er vaak een 4,11 as achter de 1100 en 1200 motortjes, soms kom je ook een 3,89 as tegen (ik weet zo niet of dit vroeger op bestelling geleverd werd of dat deze bij bepaalde types standaard geleverd worden).

Een 3,89 rijdt zeer prettig door het lagere toerental bij hoge snelheden, maar je merkt wel dat je wat minder trekkracht hebt. Dit is vooral te merken als je een aanhanger erachter hebt of wanneer je in de bergen rijdt, dan is een 4,11 as toch een stuk prettiger. Een 3,67 as of zelfs een 3,44 as denk ik dat een beetje te veel van het goed is, je blokje zal lekker minder toeren maken maar de fut is er dan ook wel uit. Een 3,18 as is zeer zeldzaam dus die zul je niet snel vinden.

Zolang je met een standaard motor rijdt zou ik bij de 4,11 of 3,89 as blijven.

Groeten Olaf
Gelogd

Kadett 2-deurs 1200S 1970 Luxus LS Automatic
Kadett 4-deurs 1200N 1973 Sedan
Kadett 4-deurs 1700S 1969 Luxus Sedan (in restauratie)
Kadett 5-deurs 1700D 1968 Luxus Car-A-Van (project 1)
Kadett 5-deurs 2000S 1970 Car-A-Van 4x4 (project 2)
Jeroenvans
Hero Member
*****
Berichten: 1342



Bekijk profiel
« Antwoord #5 Gepost op: 03 Mei 2016, 19:37:38 »

gelukkig is paul aan het kietelen geslagen Lachen en anders heb je altijd nog een 3e versnelling...
Gelogd

Kadett B L "super" 1968 LPG
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines