Holland Kadett B Club Forum
29 Maart 2024, 06:30:55 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
   Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Km-teller/snelheidsmeter  (gelezen 9383 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Gert
Hero Member
*****
Berichten: 2546



Bekijk profiel WWW
« Gepost op: 22 Mei 2016, 18:59:00 »

Omdat de wijzer van mijn Km-teller/snelheidsmeter trilt (asje loopt te zwaar, heb ik nog niet kunnen oplossen) heb ik op onze meeting een mooie teller met hetzelfde weggetal (heet zo dacht ik) gekocht. Deze had 46000 op de teller staan en de mijne 64000. Omdat ik met deze 64000 verder wil gaan (staat ook in het taxatierapport) heb ik deze teller doorgedraaid tot de huidige stand.
Het asje tussen snelheidsmeter en teller heb ik daartoe verwijderd en ook maar schoongemaakt van verhard en vervuild vet.
Nu wil ik er nieuw vet aan doen; welk soort vet komt daarvoor in aanmerking? Olie lijkt mij te dun, kogellagervet te dik?? Wit spuitvet van de foto met een penseeltje aanbrengen?
Wie heeft een idee??



Gelogd

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
kinuyakkii
Hero Member
*****
Berichten: 1547



Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: 22 Mei 2016, 19:17:54 »

Gert,

ik heb er een kloddertje lagervet aan gekliederd maar of het werkt..... geen bewijs uit de praktijk maar in de noppenfolie werkt het perfect Knipoog

gr Paul
Gelogd
Jeroenvans
Hero Member
*****
Berichten: 1342



Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: 22 Mei 2016, 19:26:46 »

ik heb er wat "universal grease" aan gedaan. je moet vooral iets hebben dat niet uitdroogt. wit spuitvet doet dat volgens mij wel.
lagervet dun aanbrengen moet ook kunnen. vaseline doet het ook goed denk ik.
Gelogd

Kadett B L "super" 1968 LPG
Gert
Hero Member
*****
Berichten: 2546



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #3 Gepost op: 22 Mei 2016, 20:02:23 »

Ik heb nog een klein beetje hittebestendig vet liggen, grijzig, gebruikt voor smering van het hamertje van de contactpuntjes op de verdeleras (nog van Fred gekregen dacht ik ?) De smering daarvan moet ook bestendig zijn.
De hittebestendigheid is in de teller niet aan de orde, maar het is zacht/smeuïg en misschien duurzaam.
Misschien ook te overwegen.
Gelogd

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
Jeroenvans
Hero Member
*****
Berichten: 1342



Bekijk profiel
« Antwoord #4 Gepost op: 22 Mei 2016, 20:32:08 »

lijkt mij minder geschikt voor een plek die nooit warmer wordt dan gewoon door de zon.
Gelogd

Kadett B L "super" 1968 LPG
Gert
Hero Member
*****
Berichten: 2546



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #5 Gepost op: 22 Mei 2016, 20:46:49 »

Zou kunnen, ik ken er de smerende eigenschappen niet van.
Misschien gewoon met een penseeltje wat universeel lagervet opbrengen.
Gelogd

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #6 Gepost op: 22 Mei 2016, 21:29:07 »

Ik heb nog een klein beetje hittebestendig vet liggen, grijzig, gebruikt voor smering van het hamertje van de contactpuntjes op de verdeleras.
Het witte hitte bestendige (staburags) vet wat ik jou ooit opgestuurd heb moet je niet gebruiken voor tandwieltjes, deze is te dik, maar vooral te plakkerig.
Persoonlijk zou ik er een likje lagervet op doen, dit blijft soepel en word veel gebruikt bij tandwieltjes.
Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
Gert
Hero Member
*****
Berichten: 2546



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #7 Gepost op: 23 Mei 2016, 07:17:56 »

Aaahh, dat vet heb jij me toen toe gestuurd, klopt Rollende ogen
Dan doe ik het gewoon met het oude, vertrouwde universele lagervet; dun er op want overdaad zal daar schaden.
Bedankt.
Gelogd

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines