Holland Kadett B Club Forum
19 April 2024, 04:25:16 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
   Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Olie lek tussen versnellingsbak en achteras. Wat moet ik vervangen?  (gelezen 9419 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
DDC
Gast
« Gepost op: 25 Juli 2016, 13:13:14 »

Heb bij onze kadett een mooie lek vanaf de versnellingsbak. Lijkt te lekken tussen de as en de versnellingsbak. Nu moet de bak er toch onderuit, heb er een ander voor staan. Maar wat moet er dan vervangen worden om het lekken te stoppen, en moet dit op de as vervangen worden of in de bak.

Heb inmiddels een 1200 versnellingsbak staan die ik er uiteindelijk onder wil leggen, maar moet deze nog schoonmaken. In een grote bak met diesel leggen en in laten weken?
Gelogd
ockdet
Hero Member
*****
Berichten: 800


mijn kadett


Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: 25 Juli 2016, 15:18:38 »

ik zou  eerst met je bak naar de carwas gaan hogedruk schoonspuiten  dan ben je meeste troep al kwijt  wat betreft  de kering die kan je zien zitten achter op de bak   maar kan zijn dat  op de nieuwe bak die je wil plaatsen  de kering nog wel goed is . en ik  zou voor  je de andere bak monteert de bak  aan de binnen kant  even schoonspoelen  met benziene  en als je hem gemonteerd hebt   er nieuwe olie op doen 
de steekas  mag geen roest op zitten anders is je kering zo weer stuk  en de steekas goed vet in doen  daarna plaatsen   
Gelogd
DDC
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: 25 Juli 2016, 20:12:22 »

http://www.opel-classic-parts.com/nl/S037_Krimpring_oliekering_en_papierpakking_wiellager/A1232_Oliekeerring_steekas_LR_Kadett_B_Olympia_A_GT_1966-69_1579l.html

Deze heb ik dan nodig toch?
Roest zit er hoop ik niet op, zal ook wel niet gezien de hoeveelheid vet die erop zit
Gelogd
wgortenmulder
Hero Member
*****
Berichten: 1081



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #3 Gepost op: 25 Juli 2016, 20:23:15 »

Nope... die zijn van de steekassen in de achteras.
deze zou je moeten hebben:

http://www.opel-classic-parts.com/nl/S007_Hoofdgroep_7_Versnelling/101_Oliekering_versnellingsbak-aandrijfas/A614_Oliekeerring_einde_versnellingsbak_Kad_A_B_C_GT_MaAsc_A_B_1963-78_1012l.html

Mvg
Wouter
Gelogd

Oude liefde roest niet zeggen ze...... Dan hebben ze mijn kadettje nog niet gezien...
"Rust Roest" maar na restauratie (hopelijk) niet meer.

Restauratieverslag: mission impossible
http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,9766.0.html
DDC
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: 25 Juli 2016, 20:57:44 »

OK super thank voor het snelle reageren.  Maar dit is enkel een ring of een  lager? Probeer te visualiseren wat ik ga tegen komen bij het klussen
Gelogd
wgortenmulder
Hero Member
*****
Berichten: 1081



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #5 Gepost op: 25 Juli 2016, 21:22:30 »

Dit is enkel een afdichtingsring.
Meer zit er niet.
de oude zul je er met een tang oid uit moeten trekken.
bij het plaatsen van de nieuwe moet je wel wat voorzichtiger te werk gaan en zorgen dat deze goed vlak in de huizing van de versnellingsbak valt.
is niet een heel ingewikkeld klusje.
Gelogd

Oude liefde roest niet zeggen ze...... Dan hebben ze mijn kadettje nog niet gezien...
"Rust Roest" maar na restauratie (hopelijk) niet meer.

Restauratieverslag: mission impossible
http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,9766.0.html
DDC
Gast
« Antwoord #6 Gepost op: 25 Juli 2016, 21:45:47 »

Draait deze mee met de as dan? Of "slijt" hij langs langzaam tussen het stilstaande en bewegende gedeelte van de versnellingsbak? 

Gelogd
Jinny
Full Member
***
Berichten: 172



Bekijk profiel
« Antwoord #7 Gepost op: 26 Juli 2016, 13:35:37 »

Zit vast in de bak, en de as draait in de afdichting.
De lippen zorgen voor de afdichting... (een beetje als wanneer je met je vrouw... laat maar...  Grijns )
Gelogd

Hoe doen vrouwen op TV dat toch?
Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen.....
Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl..
DDC
Gast
« Antwoord #8 Gepost op: 27 Juli 2016, 08:27:38 »

Aaa dus:

As     Ring     Bak
            ______/
---------||
=====||====
---------||_____
                     \


Waarbij de As, ring en bak alle drie in beweging zijn?
Gelogd
Gert
Hero Member
*****
Berichten: 2546



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #9 Gepost op: 27 Juli 2016, 10:44:33 »

Volgens mij draait de bak niet rond, de simmering zit "vast" in de bak en beweegt dus ook niet. De uitgaande as draait wel (als je tenminste rijdt) waarbij de binnenrand van de simmering d.m.v. een spiraalveer tegen de roterende as wordt gedrukt. Zo dicht hij dan af.
Gelogd

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
DDC
Gast
« Antwoord #10 Gepost op: 29 Juli 2016, 08:33:49 »

Na de vakantie ga ik er aan beginnen. Nogmaals bedankt voor het meedenken!
Gelogd
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines