Holland Kadett B Club Forum
28 Maart 2024, 09:39:16 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
   Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 [2] 3 4   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Opknappen B kadett 1973 91-32-XE  (gelezen 45886 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Jorrit Smit
Jr. Member
**
Berichten: 57


Bekijk profiel
« Antwoord #15 Gepost op: 31 Augustus 2016, 11:39:50 »

Bedankt allemaal, ik vind de kleur zelf ook erg Mooi. Hoop dit weekend nog wat tijd te hebben on verder te gaan .

Groeten Jorrit Smit
Gelogd
Jorrit Smit
Jr. Member
**
Berichten: 57


Bekijk profiel
« Antwoord #16 Gepost op: 11 September 2016, 14:48:14 »

Afgelopen weekenden weer druk bezig geweest met de kadett eerst verder afgemonteerd, de rechter deur terug gemonteerd en het interieur opnieuw gemonteerd. Alle sloten en dergelijke gemonteerd en alle rubbers geplaatst. Ik heb nu nog twee rubbers over een rubber zou voor het klapzijraam zijn (deze heb ik niet) maar ook heb ik nog een rubber voor de motorkap weet iemand misschien waar dit motorkap rubber hoort te zitten kom er zelf niet echt uit. Ook de achterlichten en dergelijke gemonteerd ik kon dus bijna de eerste kilometers gaan maken moest alleen de bodem en de achterste wielkasten nog tectyleren. De auto dus even omhoog gezet en eerst de bodem gedaan was een erg leuk gezicht.



nadat de bodem gedroogd had de wielkasten ook gedaan



Vervolgens de bumpers gemonteerd (vindt het zelf niet eens mis staan de zwarte bumpers). En ook de nieuwe kenteken platen gemonteerd, voor de achterste kentekenplaat nog even een steuntje gemaakt zodat hij wat rechterop staat en niet tegen de lak aan komt.



Ook nog een foto van het interieur er komt nog een origineel stuur in omdat ik het huidige opel stuur niet echt mooi vindt.



Nu al best wel wat kilometers gereden nog geen grote problemen gehad alleen een kleine lekkage bij het voorraam.
het volgende dat op de planning staat zijn de velgen en de voorste wielkasten, de velgen worden zwart met een blauw lijntje erop. Ik denk eraan om de velgen eerst te stralen en dan een nieuwe laag verf te geven.(zoals op de foto te zien heb ik een klein stukje geprobeerd en de verf gaat er erg makkelijk vanaf)


nu nog wat mooie foto's van de eerste kilometers. (misschien kunnen deze foto's ook bij het kentekenregister geplaatst worden)




nog een foto samen met wat vrienden en twee kadettjes een avondje varen.


Als de velgen gedaan zijn zal ik een nieuwe foto maken en plaatsen.

Groeten Jorrit Smit
Gelogd
19Willem71
Hero Member
*****
Berichten: 918


De Groene Dame


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #17 Gepost op: 11 September 2016, 18:23:19 »

Dat ziet er weer mooi uit. Veel veilige kilometers toegewenst.

Groet, Willem.
Gelogd

De groene dame is de 43-95-XX

Een dag zonder in de Kadett b gereden te hebben, is een verloren dag!
kinuyakkii
Hero Member
*****
Berichten: 1547



Bekijk profiel
« Antwoord #18 Gepost op: 11 September 2016, 19:06:58 »

netjes;-)

gr Paul
Gelogd
wgortenmulder
Hero Member
*****
Berichten: 1081



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #19 Gepost op: 11 September 2016, 19:35:28 »

Thumbs up!
Nu lekker touren..
Gelogd

Oude liefde roest niet zeggen ze...... Dan hebben ze mijn kadettje nog niet gezien...
"Rust Roest" maar na restauratie (hopelijk) niet meer.

Restauratieverslag: mission impossible
http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,9766.0.html
kadett-b20
Administrator
Hero Member
*****
Berichten: 1331


Kadett B AeroTop II - 1968


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #20 Gepost op: 11 September 2016, 20:13:03 »

Ik zal de nieuwe foto's ook toevoegen aan het register  Grijns

Mooi kadettje geworden !
Gelogd

Kadett B 11N - wit - 1973 - "Tijdelijke" Kadett maar nu al jaren in mijn bezit
Kadett B Aerotop II - blauw - 1968 (resto-project) Staat nu eindelijk in de loods om aan te beginnen
Rekord E1 Car-A-Van - geel - 1978 Staat te wachten om weer de weg op te mogen
Jorrit Smit
Jr. Member
**
Berichten: 57


Bekijk profiel
« Antwoord #21 Gepost op: 12 September 2016, 10:02:50 »

Bedankt allemaal
 Ik vindt het overigens erg leuk dat het kenteken register zo actief wordt bij gehouden. Hoop binnenkort tijd te hebben voor de velgen.

Groeten Jorrit Smit
Gelogd
Olaf
Global Moderator
Hero Member
*****
Berichten: 1209


Bekijk profiel
« Antwoord #22 Gepost op: 12 September 2016, 11:09:36 »

Hij is heeeel mooi geworden Jorrit. Daar mag je trots op zijn.

Groeten Olaf
Gelogd

Kadett 2-deurs 1200S 1970 Luxus LS Automatic
Kadett 4-deurs 1200N 1973 Sedan
Kadett 4-deurs 1700S 1969 Luxus Sedan (in restauratie)
Kadett 5-deurs 1700D 1968 Luxus Car-A-Van (project 1)
Kadett 5-deurs 2000S 1970 Car-A-Van 4x4 (project 2)
hummer
Sr. Member
****
Berichten: 375



Bekijk profiel
« Antwoord #23 Gepost op: 12 September 2016, 18:27:44 »

Mooi ding! Mooie brug ook! Knipoog
Gelogd
Jorrit Smit
Jr. Member
**
Berichten: 57


Bekijk profiel
« Antwoord #24 Gepost op: 20 September 2016, 19:15:24 »

Nog even een vraagje weet iemand misschien hoe de strip aan de binnenkant van de deur bevestigd moet worden, ik bedoel de strip die langs het raam af schuift. Ik heb deze bij darex mee geleverd gekregen maar zie niet echt een bevestigingsmogelijkheid. Is hier ergens iets speciaals voor te krijgen?

en heeft wellicht iemand een idee waar ik een special embleem kan scoren?

alvast bedankt

Groeten Jorrit Smit
Gelogd
Jorrit Smit
Jr. Member
**
Berichten: 57


Bekijk profiel
« Antwoord #25 Gepost op: 07 November 2016, 11:18:02 »

ondertussen weer redelijk wat dingen gedaan aan de kadett, ik heb beide voor spatborden getectyleerd en een velg gespoten om te kijken hoe het eruit komt te zien. Ook gelijk de draagarmen en schokbrekers gespoten. Het volgende op de planning is het afmaken van de velgen en het stellen van de kleppen.





groeten Jorrit Smit
Gelogd
Jorrit Smit
Jr. Member
**
Berichten: 57


Bekijk profiel
« Antwoord #26 Gepost op: 08 Januari 2017, 21:05:15 »

Intussen weer lekker bezig geweest met de kadett. deze week de motor eruit gehaald om de motor even te spuiten maar vooral even het motorruim opknappen. Het motorruim in de blauwe kleur mee spuiten en alle bekabeling netjes maken. Is er iemand die weet wat origineel de kleurensamenstelling van de motor is of is deze gewoon helemaal zwart? Ik zit er zelf namelijk over te denken om de kop zilver te maken i.p.v. zwart weet alleen niet of dit mooi staat, als iemand dit al heeft zie ik graag een foto.  Na lang zoeken ook een nieuw special embleem kunnen vinden  Lachebek dat maakt de kofferklep net af. Nu de motor eruit is gelijk ook even alle keringen van de motor vervangen, ook is het toplager slecht heb ik gezien deze vervang ik gelijk ook mee, ik denk dat ik ook gelijk een nieuwe koppelingsplaat instaleer.

Hier wat foto's hoe het erbij staat, best wel leuk zo'n verhoogde kadett  Knipoog








Groeten Jorrit Smit
Gelogd
Jorrit Smit
Jr. Member
**
Berichten: 57


Bekijk profiel
« Antwoord #27 Gepost op: 31 Januari 2017, 17:18:20 »

Weer druk bezig geweest in de school vakantie  Grijns De motor gespoten en het motorruim en alles weer geïnstalleerd. Erg blij met de gereviseerde versnellingsbak is merkbaar stiller in de kadett. Ook gelijk de drukgroep, koppelingsplaat, druklager, toplager en beide krukas keeringen.  vervangen. Nu de motor eruit was ook even de ketting en kettingspanner bekeken deze zagen er nog goed uit dus daar niets aan vervangen. Motorruim heb ik zelf gespoten best wel tevreden met het eindresultaat  Lachebek. Het volgende op de planning is het opknappen van het interieur. De achteras van de kadett is nog wel flink te horen hier moet ik ook nog maar eens naar kijken, het is een zoemend geluid. Hierbij de foto's van het verrichte werk.









Toch wel een hele verbetering et hoe het eerst was :


Groeten Jorrit
Gelogd
ockdet
Hero Member
*****
Berichten: 800


mijn kadett


Bekijk profiel
« Antwoord #28 Gepost op: 31 Januari 2017, 21:19:45 »

netjes hoor . moter wel even in de primer gezet ?
Gelogd
Jorrit Smit
Jr. Member
**
Berichten: 57


Bekijk profiel
« Antwoord #29 Gepost op: 31 Januari 2017, 23:09:40 »

Bedankt!
Ja motor in de 2k primer gezet, hoop dat de verf een beetje blijft zitten Rollende ogen

Groeten Jorrit
Gelogd
Pagina's: 1 [2] 3 4   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines