Holland Kadett B Club Forum
24 September 2018, 22:19:34 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Najaarsrit Kadett B Club zondag 7 oktober
Start bij Eetcafe d'n Brooy in Gilze
Klik hier voor meer info: http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,13120.0.html

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1] 2 3 ... 9   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Kadett B 1970 Sedan 74-15-NF  (gelezen 22118 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Giannis86
Sr. Member

Bekijk profiel WWW
« Gepost op: 05 September 2016, 15:46:37 »

Goedemiddag iedereen

Graag had ik me voorgesteld; Mijn naam is ioannis, 30 jaar, Grieks en ondertussen al 15 jaar wonend in Hilversum.

Sinds kort ben ik in het bezit van een 1970 2drs sedan, Type 31 (uitgaande van info op dit forum) en kenteken 74-15-NF. Het is mijn eerste kadett en eerste oldtimer.

Dagelijks gebruik ik een Peugeot Partner voor mijn werk en de Kadett dient als mijn cruiser voor als het goed weer is.

De auto heeft 13 eigenaren gehad (met mij erbij) en is hier en daar wel te zien.

Origineel zat er een 1,1 motor in, deze werd door de vorige eigenaar vervangen voor een 1,2 (waarschijnlijk 1,2S...Op het blok staat er 1,2SC en nog een paar nummers)

Carrosserie is gelukkig wel hard met minieme roestplekken en kleine deukjes hier en daar. Het huidige verf is zelf (slecht) aangebracht door de vorige eigenaar maar past wel een beetje bij de design

De bedoeling is deze stuk voor stuk helemaal op te knappen. Het zal wel lang duren ivm tijds- en kennisgebrek maar gelukkig ben ik zelf wel handig, mijn vader is afgestudeerd monteur en er is ook veel info hier op het forum te vinden.

Wat foto's erbij  Grijns

1971 Opel Kadett B Coupé F
1970 Opel Kadett B Limousine
Olaf
Global Moderator
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: 05 September 2016, 17:09:26 »

Hallo Ioannis,

Welkom bij de Kadett-B club! Een leuke kadett heb je gekocht, daar kun je leuk aan knutselen. Als je vragen hebt dan kun je via de zoekfunctie op dit forum al een hoop vinden, en wat je niet kunt vinden moet je vragen.  Knipoog

De 1.2SC motor komt oorspronkelijk uit de E-Kadett en heeft 56 PK, een goed motortje, deze heb ik ook in mijn kadett zitten.

Veel plezier ermee!

Groeten Olaf

Kadett 2-deurs 1200S 1970 Luxus LS Automatic
Kadett 4-deurs 1200N 1973 Sedan
Kadett 4-deurs 1700S 1969 Luxus Sedan (in restauratie)
Kadett 5-deurs 1700D 1968 Luxus Car-A-Van (project 1)
Kadett 5-deurs 2000S 1970 Car-A-Van 4x4 (project 2)
Freek B.
Sr. Member

Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: 05 September 2016, 17:11:59 »

Hey,

Ik vind het wit met zwart wel een mooie combinatie, alleen dat spinnenweb op de achterkant vind ik persoonlijk iets minder mooi.
Veel plezier met je aanwinst

1973 Kadett b coupé
1971 Kadett b coupé
1986 T3 Panel Van
Giannis86
Sr. Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #3 Gepost op: 05 September 2016, 17:53:00 »

Hallo Olaf

Bedankt ik ben nu al een stukje wijzer.

De zoek functie heb ik al veel gebruikt. Zo heb ik mijn carburateur volledig gereviseerd en afgesteld (foto's volgen) en heb vandaag ook een velleman kit besteld na de goede berichten op het forum.

Hierbij wil ikgelijk de kans nemen om iets te vragen. Ik heb onderstaande setje SR velgen in griekenland gevonden. Deze mag ik voor 200 overnemen (transport kost mij niks). De vraag is zijn deze echte Kadett B SR velgen of van een C? Via de forum kwam ik niet uit, de foto's op verschillende onderwerpen bestaan niet meer helaas

Hallo Ioannis,

Welkom bij de Kadett-B club! Een leuke kadett heb je gekocht, daar kun je leuk aan knutselen. Als je vragen hebt dan kun je via de zoekfunctie op dit forum al een hoop vinden, en wat je niet kunt vinden moet je vragen.  Knipoog

De 1.2SC motor komt oorspronkelijk uit de E-Kadett en heeft 56 PK, een goed motortje, deze heb ik ook in mijn kadett zitten.

Veel plezier ermee!

Groeten Olaf

Giannis86
Sr. Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #4 Gepost op: 05 September 2016, 17:57:49 »

Hey,

Ik vind het wit met zwart wel een mooie combinatie, alleen dat spinnenweb op de achterkant vind ik persoonlijk iets minder mooi.
Veel plezier met je aanwinst

Zo denk ik er ook over eigenlijk maar ik laat het voor nu zoals het is.

Het is de bedoeling dat ie uiteindelijk gezandstraalt wordt ( misschien weet nog niet ivm dunne platwerk) omdat er te veel verflagen slecht zijn aangebracht.

Ik zou hem graag zilver metallic willen hebben met zwarte rally strepen

Olaf
Global Moderator
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #5 Gepost op: 06 September 2016, 07:32:19 »

Ik heb onderstaande setje SR velgen in griekenland gevonden. Deze mag ik voor 200 overnemen (transport kost mij niks). De vraag is zijn deze echte Kadett B SR velgen of van een C? Via de forum kwam ik niet uit, de foto's op verschillende onderwerpen bestaan niet meer helaas

Of deze velgen van een B-kadett zijn kan ik zo niet zien. Origineel moeten ze volgens mij de lange sleufgaten hebben en zijn ze 5J breed (kan iemand dit bevestigen?). Zelf heb ik een setje C-kadett of manta velgen en die staan er mooi onder.

Echter vind ik de prijs van €200,- voor een setje SR velgen die je nog moet opknappen en waar nieuwe banden op moeten wel vrij fors. Op marktplaats worden dezelfde setjes vaak wel voor minder dan €100,- aangeboden.

Groeten Olaf

Kadett 2-deurs 1200S 1970 Luxus LS Automatic
Kadett 4-deurs 1200N 1973 Sedan
Kadett 4-deurs 1700S 1969 Luxus Sedan (in restauratie)
Kadett 5-deurs 1700D 1968 Luxus Car-A-Van (project 1)
Kadett 5-deurs 2000S 1970 Car-A-Van 4x4 (project 2)
Giannis86
Sr. Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #6 Gepost op: 06 September 2016, 08:55:30 »

Of deze velgen van een B-kadett zijn kan ik zo niet zien. Origineel moeten ze volgens mij de lange sleufgaten hebben en zijn ze 5J breed (kan iemand dit bevestigen?). Zelf heb ik een setje C-kadett of manta velgen en die staan er mooi onder.

Echter vind ik de prijs van €200,- voor een setje SR velgen die je nog moet opknappen en waar nieuwe banden op moeten wel vrij fors. Op marktplaats worden dezelfde setjes vaak wel voor minder dan €100,- aangeboden.

Groeten Olaf

Dan laat ik het voorbij gaan. I had gisteren een setje voor 320 gezien op marktplaats vandaar dat ik 200 een goed prijsje vond. Ik zal het eens op het forum proberen dan

Giannis86
Sr. Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #7 Gepost op: 06 September 2016, 09:36:44 »

Zoals beloofd fotos van de opknapbeurt van de carburateur

Conditie voor (zag er eigenlijk niet verkeerd uit, heb slechter gezien)

De schoonmaakbeurt was toch wel goed nodig  Geschrokken

Eerst goed schoongemaakt met Blue Wonder van de Action. Uiteindelijk toch besloten helemaal op te knappen. Dus helemaal losgehaald en geschuurd met dremel icm schuurborstel en met 600grit papier

Een van de pakkingen in mijn revisieset bleek niet te passen en heb na veel zoeken toch besloten om zelf eentje te maken

Interne delen afgeschermd en 2 lagen primer gespoten

En 2 lagen zilver verf

En na assemblage.

Afstellen ging OK maar kreeg hem niet goed genoeg. Met beetje hulp is dat uiteindelijk toch wel goed gekomen Grijns

Jeroenvans
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #8 Gepost op: 06 September 2016, 14:10:45 »

200 euro voor b-kadett sr velgen is nog OK. als het gaat om c-kadett sr velgen is het wel te veel.

Kadett B L "super" 1968 LPG
kinuyakkii
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #9 Gepost op: 06 September 2016, 14:26:03 »

sr velgen voor de B-Kadett hebben 4 sleuven en voor de C-Kadett zijn 8 blok gaten en volgens mij zijn de B uitvoering 5j /5.5j en C 5.5j.

gr Paul
Giannis86
Sr. Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #10 Gepost op: 06 September 2016, 14:40:32 »

In de onderstaande link worden Kadett C  velgen met nieuwe banden voor 320 verkocht. Deze hebben dubbele ronde vierkant sleufgaten.
http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/banden-en-velgen/m1084644708-wielen.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr&pos=13

Ik heb de foto van mijn vorige bericht op photoshop wat lichter gemaakt en daar is goed te zien dat de sleufgaten lang zijn. Volgens Olaf zouden deze waarschijnlijk van de B zijn (is deze info wel genoeg voor om waren ze lange gaten ook in de C te vinden)

Daarbij de setje die ik gevonden had moeten uiteraard opgeknapt worden. Het verven vind ik geen probleem en juist leuk om zelf te doen. Nieuwe banden zullen echter wel de kostenpotje omhoog brengen.

De vraag is dus, wat zou een mooie prijs zijn voor de velgen (zonder extra kosten van banden dus, en negerend de tijd die ik zelf erin ga steken)?

Weet iemand trouwens welke velgen dat zijn op de tweede foto? (Goudachtig kleur). Ik zag ze op een kiemencoupe en heb het wel eens op het internet gezien maar meer info helaas niet

Jeroenvans
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #11 Gepost op: 06 September 2016, 17:04:07 »

als de naafdopjes nog te redden zijn heb je voor 200 euro een mooi setje.

Kadett B L "super" 1968 LPG
hummer
Sr. Member

Bekijk profiel
« Antwoord #12 Gepost op: 08 September 2016, 19:31:56 »

Carb is erg mooi geworden!
19Willem71
Hero Member

Joyride 3

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #13 Gepost op: 08 September 2016, 21:01:48 »

Carburateur is inderdaad heel mooi geworden. Waar is deze mee gespoten?

Groet, Willem.

Giannis86
Sr. Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #14 Gepost op: 11 September 2016, 10:39:05 »

Dank jullie wel!

Primer was van de gamma en de verf was van Mototip voor velgen (die had ik staan en zou volgens Van Wezel bestand zijn tot ca 80 graden).

Pagina's: [1] 2 3 ... 9   Omhoog
  Print  

Ga naar: